Connect with us

Film

Radar de Media elogiaza cele mai bune filme romanesti lansate in 2013!

Published

on

Radar de Media va pune sub lupa cele mai bune filme romanesti lansate in acest an. Printre cele mai importante producţii autohtone se numără „Poziţia copilului“, „Lupu“, „Domestic“ sau „Domnişoara Christina“.

De departe, cel mai apreciat film românesc al anului care tocmai se termină a fost „Poziţia copilului“, în regia lui Cătălin Peter Netzer, însă alte filme precum „Lupu“, ultima peliculă în care joacă Sergiu Nicolaescu, „Domnişoara Christina“ sau „Sunt o babă comunistă“ merită amintite într-o listă cu cele mai bune filme româneşti ale anului 2013.

 

  •  „Poziţia copilului“

 

Chiar dacă a ieşit din cursa pentru un premiu Oscar, filmul „Poziţia copilului“, regizat de Cătălin Peter Netzer, este unul dintre cele mai apreciate pelicule ale acestui an, fiind premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013.
Această peliculă care îi are ca protagonişti pe Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria“ (2003) şi „Medalia de onoare“ (2010).
Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora. Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

 

  •  „Domnişoara Christina“

 

Filmul „Domnişoara Christina“, o adaptare a nuvelei fantastice omonine scrisă de Mircea Eliade, regizat de Alexandru Maftei, este unul dintre cele mai îndrăzneţe filme realizate în România în ultimii 20 de ani, care, pe lângă o distribuţie de excepţie, beneficiază din plin de efecte speciale şi de efecte vizuale rar întâlnite în producţiile autohtone.

Acţiunea filmului are loc în România perioadei interbelice.Tânărul pictor Egor Paşchievici (Tudor Aaron Istodor), sosit la conacul doamnei Moscu ( Maia Morgenstern)împreună cu iubita lui, Sanda (Ioana Anastasia Anton), observă că întreaga ei familie o venerează pe Domnişoara Christina, mătuşa ucisă în împrejurări neclare pe când avea doar 20 de ani, în timpul răscoalelor din 1907.

Egor este atras într-un mod inexplicabil de portretul Domnişoarei Christina şi începe să o viseze. Curând însă graniţa dintre vis şi realitate se estompează iar Domnişoara Christina (Anastasia Dumitrescu), îndrăgostită de Egor, este adusă înapoi la viaţă prin ritualuri oculte chiar de către familia ei. Când realizează însă că viaţa Sandei este în pericol Egor decide să lupte cu strigoiul.

 

  • „Sunt o babă comunistă“

 

Filmul „Sunt o babă comunistă“, regizat de Stere Gulea, spune povestea soţilor Emilia (Luminiţa Gheorghiu) şi Ţucu (Marian Râlea), care duc o viaţă liniştită de provincie, lucrurile schimbându-se atunci când fiica lor (Ana Ularu) se întoarce din Statele Unite, împreună cu logodnicul ei american.

Ceea ce se voia a fi o revedere fericită se transform rapid într-o situaţie complicată, pe care Emilia încearcă să o rezolve prin orice mijloace posibile. Dincolo de toate acestea, Luminiţa Gheorghiu creează, după cum ne-a obişnuit, un rol de excepţie, acela al omului încă bântuit de amintirile comunismului, de „atunci era mai bine“.

Pelicula este o adaptare după bestseller-ul omonim scris de Dan Lungu, care a înregistrat un real succes atât în ţară, cât şi în străinătate, fiind tradus în zece limbi de circulaţie internaţională. Scenariul semnat de Lucian Dan Teodorovici şi Stere Gulea reproduce atmosfera din carte şi păstrează nota umoristică a romanului, dar, în acelaşi timp, îi conferă filmului unicitate şi originalitate.

 

  • „Lupu“

 

Ultimul film în care regretatul Sergiu Nicolaescu a jucat a fost cel din filmul „Lupu“, în regia lui Bogdan Mustaţă. Filmul spune povestea unui adolescent de 16 ani care se îndrăgosteşte pentru prima dată şi trece printr-o perioadă cel puţin ciudată: mama sa are un nou iubit, fata care se apropie de el pe holurile întunecate ale blocului este posibil să nu existe, iar tatăl mort îi cere ajutorul.

„Lupu“ îl are în rol principal pe tânărul Mihai Vasilescu, aflat la debut, alături de care joacă şi Ada Condeescu, Costel Caşcaval, Carmen Ungureanu, Alexandru Potocean şi Camelia Zorlescu, cu participarea lui Sergiu Nicolaescu, în ultimul său rol.

 

  • „Domestic“

 

„Domestic“, film în regia lui Adrian Sitaru, arată povestea oamenilor care mănâncă animalele pe care le iubesc, dar şi a animalelor care iubesc oamenii necondiţionat.

Un iepure, o găină, o pisică, un câine şi un porumbel trec prin viaţa personajelor principale ale filmului şi le influenţează evoluţia. Filmul urmăreşte viaţa cotidiană a trei personaje principale – domnul Lazăr (Adrian Titieni), domnul Mihăeş (Gheorghe Ifrim) şi Toni (Sergiu Costache) – şi a animalelor lor, toţi nevoiţi să locuiască împreună în aceeaşi comunitate a blocului.

Antrenate de o serie de evenimente amuzante, dar mai ales absurde şi realiste, fiecare dintre cele trei personaje completează povestea celuilalt, influenţând-o într-o anumită măsură. Este un exemplu de comedie neagră de care cinematografia românească nu a avut parte până acum, beneficiind de un soi de vitalitate care vine din absurdul unor situaţii naturale pe care fiecare om le-a trăit.

 

  •  „Love Building“

 

„Love Building“ este o comedie dramatică, a cărei acţiune are loc într-o tabără menită să „repare“ relaţii de cuplu ajunse într-un moment critic. 14 cupluri aflate în impas, ajutate de cei trei pshihoterapeuţi ai taberei, interpretaţi de Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă, încearcă să-şi reconstruiască poveştile de dragoste, participând la o serie de teme şi exerciţii.

Lansat în această vară în 41 de cinematografe din întreaga ţară, lungmetrajul produs de Dragoş Bucur, Dorian Boguţă şi Alexandru Papadopol este singurul film românesc care a fost realizat cu sprijin financiar privat, culminând cu un succes enorm la box-office.

Filmările pentru „Love Building“ au avut loc în vara anului 2012, pe parcursul a zece zile, la complexul turistic Laguna Verde. În distribuţia filmului au fost plasaţi 31 de absolvenţi ai celei de-a cincea generaţii a şcolii Actoriedefilm.ro, coordonată de Bucur, Boguţă şi Papadopol, iar scenariul a fost semant Ana Agopian, Oana Răsuceanu şi Iulia Rugină.

 

  • „Nu sunt faimos, dar sunt aromân“

 

„Nu sunt faimos, dar sunt aromân/Nu hiu faimos, ama hiu arman“ este o dramă romantică ce spune povestea lui Toni Caramuşat(Toma Enache), un regizor faimos, fascinat de ideea că ar putea descoperi un al 13-lea adevăr absolut despre aromâni.

Mitul spune că acest adevăr e purtat de Armânamea, ultima descendentă din neamul său. Toni se întâlneşte cu fete din întreaga lume, cu speranţa că soarta îi va scoate în cale şi adevărul, şi femeia la care visează.

Proiectul cinematografic este unic prin dialogurile în exclusivitate în limba aromână, echipa de actori şi realizatori fiind formată aproape integral din aromâni, dar şi prin povestea romanţată, centrată pe originile poporului aromân. Rolul principal feminin este interpretat de Linda Croitoru, un top model de origine aromână care trăieşte la Hollywood, iar cel masculin de Toma Enache.

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

Film

Ada Solomon, noua președintă executivă a European Women’s Audiovisual Network

Published

on

Producătoarea Ada Solomon preia luna aceasta președinția EWA – European Women’s Audiovisual Network de la regizoarea Isabel de Ocampo.

Misiunea rețelei este de a încuraja egalitatea de gen pentru femeile care lucrează în domeniul audio-vizual, privind accesul și oportunitățile de angajare și finanțare pe plan european.

Între obiectivele EWA se numără crearea unei comunități puternice a profesionistelor din domeniu, care împărtășesc experiențe și se susțin reciproc, precum și promovarea vizibilității conținutului audio-vizual realizat de femei, în general, și de membrele rețelei, în mod particular.

European Women’s Audiovisual Network acordă anual premii la festivalurile DOK Leipzig, WEMW-Trieste și La Coruña.

Ada Solomon s-a implicat, de-a lungul anilor, în multe dintre activitățile EWA, precum moderarea dezbaterii „Gender Representation in European Films”, în 2014, la Berlin, susținerea unui masterclass la adunarea anuală a membrilor EWA din 2017, iar anul acesta, la Trieste, a participat la schema de mentorat pentru producătoarele de film aflate la început de drum.

Născută în București, Ada Solomon și-a început cariera în publicitate, iar în 1993 a devenit producător de film. În 2004, a pus bazele Hi Film Productions împreună cu Avi Karpick.

A produs și coprodus peste 50 de filme, care însumat au primit peste 180 de premii la festivaluri din întreaga lume. Ada Solomon a coprodus filme în mai mult de 15 țări din Europa, iar peliculele la care a lucrat au fost vândute în peste 50 de teritorii.

De numele Adei se leagă scurtmetraje multi-premiate realizate de Cristian Nemescu („Marilena de la P7”) şi Radu Jude („Lampa cu căciulă”), lungmetrajele de debut ale lui Radu Jude („Cea mai fericită fată din lume”), Răzvan Rădulescu („Felicia, înainte de toate”) şi Paul Negoescu („O lună în Thailanda”), şi documentare realizate de Alexandru Solomon („Kapitalism, reţeta noastră secretă”, „Cold Waves – Război pe calea undelor” și „Ouăle lui Tarzan”).

Ada Solomon este producătorul lungmetrajului „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, semnat de Adrian Sitaru, dublu premiat la Festivalul Internaţional de la Locarno 2011, precum şi al filmelor lui Radu Jude „Toată lumea din familia noastră”, câştigătorul premiului Heart of Sarajevo 2012, al marelui premiu Bayard d’Or şi al premiul pentru cel mai bun actor la Namur IFF, al marelui premiu CinEast IFF, „Aferim!” – selectat în peste 30 de festivaluri şi premiat la Berlin 2015 cu Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor, cu marele trofeu la IndieLisboa, cu premiul FIPRESCI la Jameson CineFest Miskolci, cu premiul publicului la Let’s CEE Film Festival şi Bayard d’Or la Festivalul de Film Francofon de la Namur, şi „Inimi cicatrizate”, recompensat între altele cu premiul special al juriului la Locarno şi Silver Astor – cel mai bun regizor la Mar del Plata Film Festival.

Ea este producătorul lungmetrajului „Poziţia copilului” (2013), în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc recompensat cu Ursul de Aur la Berlin.

A produs filmele de debut ale unor regizor precum Cristi Iftime, Ivana Mladenovic, Ștefan Constantinescu, Adriano Valerio, Federico Bondi și Martha Berman.

În 2013, Ada Solomon a fost laureata premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia Europeană de Film care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Un an mai târziu, a lucrat la coproducţia „Toni Erdmann”, regizată de Maren Ade, filmată România şi nominalizată la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza” a premiilor Oscar 2017.

In ianuarie 2018 a fost distinsă cu Premiul organizației Central European Initiative pentru contribuție la dialogul intercultural in cadrul Festivalului Alpe Adria Trieste.

Ada Solomon este director de distribuţie la microFILM şi inițiatoarea Festivalului Internaţional de Film NexT. Este membră în board-ul Academiei Europene de Film şi coordonator pentru Romania al European Audiovisual Entrepreneurs (EAVE).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Licu, o poveste românească”, în competiția „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox

Published

on

Documentarul „Licu, o poveste românească”, în regia Anei Dumitrescu, a fost selectat în secțiunea „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox. Prestigiosul eveniment, din capitala Croației, va avea loc în perioada 25 februarie – 4 martie.

Filmul, recompensat la sfârșitul anului trecut cu trofeul „Porumbelul de Aur/Golden Dove” la DOK Leipzig, va fi prezentat la cea de-a 14-a ediție a festivalului de la Zagreb pe 2 martie.

Documentarul, scris și regizat de Ana Dumitrescu și produs de compania Jules et Films, vorbește despre România ultimului secol văzută de un om pierdut în istorie. Personajul principal, Liviu Canțer, un bărbat de 92 de ani, a supraviețuit unor evenimente istorice majore.

„Licu, o poveste românească” este un documentar despre trecerea timpului și despre bătrânețe, o meditație despre propria condiție și efemeritate. La vârsta lui, Licu a rămas singur cu amintirile sale – despre familie și momentele importante ale vieții lui. Fiecare secvență de film este construită precum o fotografie dintr-un album.

 

Filmul va fi lansat în România, pe 24 august 2018, de ROLLERCOASTER PR, și este distribuit la nivel internațional de Taskovski Films.

Cu o bogată experiență în fotojurnalism, Ana Dumitrescu a colaborat de-a lungul timpului cu numeroase publicații și agenții din Franța și România (National Geographic, Mediafax, Gamma-Rapho). Lucrările ei tratează subiecte precum Holocaustul rromilor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, homofobia din România sau muncitorii fără forme legale din Franța. Numeroasele expoziții de fotografie semnate de Ana Dumitrescu au făcut înconjurul lumii.

 

Până în prezent, a regizat patru documentare de lungmetraj. “Khaos” (2012) și “Même pas Peur!” (2015) au fost distribuite în cinematografele din Franța și străinătate. Abordarea jurnalistică din primele două documentare s-a cizelat într-o manieră cinematică în următoarele două filme: scurtmetrajul documentar “The Green Chair” (2014) și lungmetrajul “Time of Light” (2016).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Domnul şi doamna Grey revin pe marile ecrane în filmul „Cincizeci de umbre descătuşate”

Published

on

Mai fierbinte decât o zi toridă de vară, mai intens decât o cursă de maşini, mai emoţionant decât o declaraţie de Valentine’s Day, capitolul final al celebrei francize „Cincizeci de umbre” va putea fi urmărit şi pe cele mai mari ecrane de cinema din ţară, în sălile T IMAX de la Cinema City.

Christian Grey (Jamie Dornan) şi Anastasia Steele (Dakota Johnson) revin pe marele ecran din 6 februarie, în avanpremieră, în „Fifty Shades Freed / Cincizeci de umbre descătuşate”, punctul culminant al poveştii devenite fenomen mondial.

 

Noi conflicte, intrigi, momente vulnerabile, răsturnări de situaţie, ultima parte a trilogiei ne introduce în proaspăta căsnicie a lui Christian şi a Anastasiei, în momentele de fericire ale celor doi, în ziua nunţii şi în luna de miere, dar şi în momentele în care relaţia lor este pusă la încercare de demonii trecutului.

Doar la Cinema City AFI Cotroceni şi Shopping City Timişoara, întregul film este special formatat şi prezentat în formatul extins IMAX, captându-ţi vederea periferică şi oferindu-ţi cu 26% mai multă imagine decât ecranul standard. Calitatea imaginii, sunetul puternic surround şi arhitectura personalizată a sălii de cinema te vor face să te simţi în mijlocul acţiunii.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending