Connect with us

Film

Razboi intre Marilyn Monroe si Laurence Olivier la filmarile pentru “Printul si dansatoarea”

Published

on

In ultima zi a anului, pe 31 decembrie, de la ora 20:00, telespectatorii Pro Cinema se vor putea intilni cu doua dintre cele mai celebre nume ale lumii filmului, in comedia “Printul si dansatoarea” (“The Prince and the Showgirl”) – Laurence Olivier si Marilyn Monroe.

De cinci ori nominalizat la premiul Bafta (printre care si la categoriile “cel mai bun film britanic”, “cel mai bun actor britanic”/Laurence Olivier si “cea mai buna actrita straina”/Marilyn Monroe), “Printul si dansatoarea” a fost singurul film pe care “cea mai sexy femeie a secolului XX”, dupa cum a numit-o revista People pe Marilyn Monroe, l-a facut in afara continentului american. Laurence Olivier a fost si regizorul si producatorul acestui film, dar, daca ar fi stiut in ce se baga, cu siguranta ar fi renuntat la proiect.

Laurence Olivier, sau “domnul Sir”, dupa cum il ironiza diva platinata, era atit de revoltat de comportamentul lui Marilyn pe platourile de filmare, incit experienta traita alaturi de ea l-a lecuit pentru o vreme de dorinta de a mai regiza filme. Antipatia dintre Olivier si Monroe a facut istorie, mai ales dupa aparitia cartii de memorii a lui Jack Cardiff, director de imagine de doua ori cistigator al premiului Oscar, care a lucrat cu cei doi actori la aceasta pelicula.

Olivier ii reprosa lui Monroe ca e aroganta si refuza sa socializeze cu ceilalti actori si echipa de filmare. Ce-l calca pe nervi pe actorul si regizorul britanic era de asemenea faptul ca Monroe, obsedata de o metoda cit mai corecta de a-si juca rolul, ii contesta orice decizie regizorala.

Aroganta i-o reprosa si Marilyn “domnului Sir”, cel proaspat innobilat la acea vreme si aflat pe culmile succesului. Si de asemenea faptul ca-i contesta nu numai calitatile actoricesti, ci si insusi statutul de sex-simbol! “Incearca sa fii sexy!”, i-a spus Olivier la un moment dat lui Marilyn, lasind-o pe aceasta fara cuvinte.

Nici chiar la douazeci de ani de la moartea tragica a actritei, antipatia lui Olivier nu se potolise: “Scorpia”, dupa cum ii spunea acesta, inca nu fusese iertata.

Cardiff insa face dreptate memoriei lui Monroe si lamureste ca asa-zisa aroganta era de fapt o timiditate excesiva. Actrita era considera si foarte naiva, ceea ce, din perspectiva lui Cardiff i-ar fi provocat moartea: “Marilyn, care a fost intotdeauna foarte naiva, tinea un jurnal in perioada in care era impreuna cu Jack Kennedy, inainte de a fi implicat Bobby. Notase acolo o multime de detalii legate de invadarea Cubei, pe care le aflase ea de la Jack. Acesta bineinteles ca a dorit jurnalul ei, astfel incit teoria asasinatului are sens pentru mine”, mai spune Cardiff.

Perioada filmarilor pentru “Printul si dansatoarea” a fost una dificila pentru Monroe in ceea ce priveste viata personala. Exista trei sau patru copii ale celebrei rochite albe pe care actrita o poarta in film, de diferite masuri si aceasta pentru ca greutatea lui Marilyn avea mari fluctuatii in acea perioada. Suferea de diferite afectiuni, care o faceau sa retina apa in organism. De asemenea, in timpul filmarilor la aceasta comedie, actrita a pierdut o sarcina, ceea ce a reprezentat o adevarata tragedie pentru ea.

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

Lasă un răspuns

Film

Helen Mirren invită publicul în cea mai bântuită casă, în horror-ul „Winchester: Casa Spiritelor”

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT

Cu o poveste inspirată din fapte reale, filmul horror „Winchester: Casa Spiritelor” o aduce pe Helen Mirren într-o interpretare fără precedent, din 16 februarie, în premieră la cinema.

Cu regia şi scenariul semnate de maeştrii filmelor de groază, Peter şi Michael Spierig (,,Jigsaw”, ,,Predestination”), ,,Winchester: Casa Spiritelor” reprezintă totodată şi un simbol marcant al istoriei americane.

Câştigătoarea Premiului Oscar, Helen Mirren, interpretează de această dată rolul principal şi declară despre Sarah, personajul său din ,,Winchester” că: ,,În acea perioadă existau multe experimente şi o nouă mentalitate, cea a lui Alistair Crowley, pe de o parte, care viza latura întunecată a lucrurilor şi rosicruciaţi, ca reprezentanţi ai binelui. Exista o căutare spirituală pe care tot mai mulţi o accesau şi cred că Sarah făcea parte din această mişcare.”, a concluzionat reputata actriţă.

 

Lângă San Francinsco, într-o zonă izolată, se întinde cea mai bântuită casă din lume, un conac uriaş aflat în continuă reconstrucție, care aparține văduvei Sarah Winchester (Helen Mirren), moștenitoarea averii și a blestemului familiei.

La ordinele proprietarei, echipe de muncitori construiesc sau modifică zi și noapte o clădire impozantă de șapte etaje și sute de camere care, pentru străini, arată ca un monument monstruos fondat pe nebunia unei femei îndurerate. Însă Sarah nu construiește pentru ea, pentru urmașii ei sau pentru doctorul Eric Price (Jason Clarke) pe care l-a ademenit în casă. Construiește o închisoare, un azil, pentru fantomele celor care au fost răpuși de armele Winchester.

Dar ce se întâmplă atunci când aceste suflete chinuite caută răzbunare?! „Winchester: Casa Spiritelor” are premiera pe marile ecrane din țară din 16 februarie. Un film distribuit de Vertical Entertainment.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Mici lucruri mărețe” va fi ecranizat cu Viola Davis și Julia Roberts în rolurile principale

Published

on

Foto Credit: FABRICA DE PR

Mici lucruri mărețe, considerat cel mai bun roman al lui Jodi Picoult, publicat de editura Trei în colecția Fiction Connection, va fi ecranizat cu Viola Davis și Julia Roberts în rolurile principale, într-o producție Amblin Partners.

Cele două actrițe se află la a doua colaborare de acest fel, prima având loc în anul 2010, la filmările pentru ”Eat Pay Love”, ecranizarea cărții lui Elizabeth Gilbert.

Producătorii filmului sunt  Marc Platt, nominalizat la Oscar în 2016 pentru  ”La La Land” și în 2015 pentru ”Bridge of Spies”, și Adam Siegel, câștigătorul unui Premiu Emmy în 2016 pentru ”Grease Live!”.

Viola Davis și Julia Roberts au și ele în palmares cel mai râvnit trofeu. Viola Davis a obținut un Oscar în 2016 pentru cea mai bună actriță într-un rol secundar în filmul  ”Fences” și are alte două nominalizări în anii precedenți,  iar Julia Roberts a câștigat Premiul Oscar pentru cea mai buna actriță în rol principal în 2001 pentru Erin Brockovich și are alte trei nominalizări.

Viola Davis îi va da viață lui Ruth Jefferson, o asistentă medicală de culoare care își face meseria impecabil de mai bine de 20 de ani. Până într-una din zile, când un cuplu cere ca ea sau orice persoană care arată ca ea să nu mai aibă voie să se apropie de fiul lor, nou-născut. Spitalul respectă dorința părinților și îi interzice lui Ruth să mai îngrijească copilul. Starea de sănătatea a nou-născutului se deteriorează rapid, iar Ruth este pusă în situația de a alege între a respecta ordinul conducerii spitalului sau de a-l ajuta pe copil. Acționată în judecată și acuzată de cele mai îngrozitoare lucruri, Ruth își pune speranțele de a-și obține dreptatea în avocata din oficiu, Kennedy, personaj ce va fi interpretat de Julia Roberts.

„Mici lucruri mărețe” nu este prima carte ecranizată a lui Jodi Picoult.  Opt dintre cele douăzeci și trei de romane scrise de ea au intrat direct în lista de bestselleruri a publicației New York Times, iar patru dintre ele au fost ecranizate pentru televiziune. ”My Sister’s Keeper” a fost adaptat pentru cinema într-un film regizat de Nick Cassavettes în 2009, cu Cameron Diaz în rolul principal.

La Editura Trei, de aceeași autoare, a mai apărut și romanul Vremea plecării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Ada Solomon, noua președintă executivă a European Women’s Audiovisual Network

Published

on

Producătoarea Ada Solomon preia luna aceasta președinția EWA – European Women’s Audiovisual Network de la regizoarea Isabel de Ocampo.

Misiunea rețelei este de a încuraja egalitatea de gen pentru femeile care lucrează în domeniul audio-vizual, privind accesul și oportunitățile de angajare și finanțare pe plan european.

Între obiectivele EWA se numără crearea unei comunități puternice a profesionistelor din domeniu, care împărtășesc experiențe și se susțin reciproc, precum și promovarea vizibilității conținutului audio-vizual realizat de femei, în general, și de membrele rețelei, în mod particular.

European Women’s Audiovisual Network acordă anual premii la festivalurile DOK Leipzig, WEMW-Trieste și La Coruña.

Ada Solomon s-a implicat, de-a lungul anilor, în multe dintre activitățile EWA, precum moderarea dezbaterii „Gender Representation in European Films”, în 2014, la Berlin, susținerea unui masterclass la adunarea anuală a membrilor EWA din 2017, iar anul acesta, la Trieste, a participat la schema de mentorat pentru producătoarele de film aflate la început de drum.

Născută în București, Ada Solomon și-a început cariera în publicitate, iar în 1993 a devenit producător de film. În 2004, a pus bazele Hi Film Productions împreună cu Avi Karpick.

A produs și coprodus peste 50 de filme, care însumat au primit peste 180 de premii la festivaluri din întreaga lume. Ada Solomon a coprodus filme în mai mult de 15 țări din Europa, iar peliculele la care a lucrat au fost vândute în peste 50 de teritorii.

De numele Adei se leagă scurtmetraje multi-premiate realizate de Cristian Nemescu („Marilena de la P7”) şi Radu Jude („Lampa cu căciulă”), lungmetrajele de debut ale lui Radu Jude („Cea mai fericită fată din lume”), Răzvan Rădulescu („Felicia, înainte de toate”) şi Paul Negoescu („O lună în Thailanda”), şi documentare realizate de Alexandru Solomon („Kapitalism, reţeta noastră secretă”, „Cold Waves – Război pe calea undelor” și „Ouăle lui Tarzan”).

Ada Solomon este producătorul lungmetrajului „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, semnat de Adrian Sitaru, dublu premiat la Festivalul Internaţional de la Locarno 2011, precum şi al filmelor lui Radu Jude „Toată lumea din familia noastră”, câştigătorul premiului Heart of Sarajevo 2012, al marelui premiu Bayard d’Or şi al premiul pentru cel mai bun actor la Namur IFF, al marelui premiu CinEast IFF, „Aferim!” – selectat în peste 30 de festivaluri şi premiat la Berlin 2015 cu Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor, cu marele trofeu la IndieLisboa, cu premiul FIPRESCI la Jameson CineFest Miskolci, cu premiul publicului la Let’s CEE Film Festival şi Bayard d’Or la Festivalul de Film Francofon de la Namur, şi „Inimi cicatrizate”, recompensat între altele cu premiul special al juriului la Locarno şi Silver Astor – cel mai bun regizor la Mar del Plata Film Festival.

Ea este producătorul lungmetrajului „Poziţia copilului” (2013), în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc recompensat cu Ursul de Aur la Berlin.

A produs filmele de debut ale unor regizor precum Cristi Iftime, Ivana Mladenovic, Ștefan Constantinescu, Adriano Valerio, Federico Bondi și Martha Berman.

În 2013, Ada Solomon a fost laureata premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia Europeană de Film care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Un an mai târziu, a lucrat la coproducţia „Toni Erdmann”, regizată de Maren Ade, filmată România şi nominalizată la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza” a premiilor Oscar 2017.

In ianuarie 2018 a fost distinsă cu Premiul organizației Central European Initiative pentru contribuție la dialogul intercultural in cadrul Festivalului Alpe Adria Trieste.

Ada Solomon este director de distribuţie la microFILM şi inițiatoarea Festivalului Internaţional de Film NexT. Este membră în board-ul Academiei Europene de Film şi coordonator pentru Romania al European Audiovisual Entrepreneurs (EAVE).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending