Connect with us

Film

Răzvan Vasilescu, Dan Condurache, Catalina Mustaţă, Adrian Pintea in „Femeia Visurilor”; un film de Dan Piţa (galerie foto)

Published

on

Lung-metrajul prezinta povestea unui regizor celebru, Thomas (Dan Condurache), aflat la apogeul carierei, obsedat de nalucirile femeii dorite, dar si de problemele lui de creatie. Desi filmele sale sunt premiate, iar el este iubit de public, de actori si de prieteni, Thomas este chinuit de dorinta de a realiza filmul vietii sale.


“Eu sunt de parere ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, batranului si minunatului spectator care va intra in sala de cinema”, spune Dan Pita.

Dan Pita despre film

“Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge Thomas. Toti suntem la fel construiti.”

Despre scenariu

“Este pentru prima data cand fac un film despre “lumea filmului”. Povestea lui Thomas nu este povestea mea personala, ci a unui personaj pe care l-a “inventat” Rasvan Popescu, autorul scenariului, dar care pe mine m-a dus cu gandul la colegii mei disparuti: Iulian Mihu, Manole Marcus, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu. Vreau sa dedic filmul acestor regizori. Daca ar trebui sa sune ca o dedicatie, cele mai potrivite cuvinte ar fi: Lui Mircea Veroiu si colegilor mei din cinematografie care au disparut.”
“Femeia visurilor este un film in film. Este pur si simplu povestea unui regizor care face un film. Povestea lui Thomas, si a personajelor din viata sa.”

“Cu Rasvan Popescu se lucreaza excelent. În primul rand, m-au atras scriitura, detaliul si observatia lui, precum si faptul ca este un film ales. Initial, el a scris un scenariu, care mie mi-a placut si l-am rugat sa faca unelele mici modificari. Mi-a spus ca are de gand sa scrie un roman, pe care, imediat ce l-am lecturat, nu am mai avut nici un dubiu: “Povestea asta trebuie filmata”. Nu am facut altceva decat sa respect intru totul scenariul si romanul scris de el, si sa il transpun in imagini. Rasvan Popescu a venit in studiouri de fiecare data cand a simtit nevoia, cand a simtit ca sunt filmari mai complexe.
Ne-am sfatuit asupra distributiei, asupra dialogurilor, ne-am sfatuit asupra unor locuri de filmare. Se poate spune ca a avut loc o colaborare ideala.”


“Am avut libertatea sa regandesc anumite lucruri, sa le recompun in imagini, sa cinematografiez cartea. Un exemplu in acest sens ar fi cosmarul lui Thomas pe masa de operatie. Este un cosmar pe care eroul din roman il traieste ca si cum ar fi operat de ultima lui iubita. Interventia mea, de pilda, a fost aceea de a-l face sa fie operat de toate cele patru ipostaze feminine ale filmului.”

Povestea filmului


“Este moara in care intra gandurile lui Thomas. Lupta interioara a lui Thomas, pe de o parte, cu problemele lui intime si pe de alta parte, cu problemele lui de creatie. Consider ca aceste doua capitole se impletesc in mod aparent dezorganizat pentru a constitui povestea filmului. Sper ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, maturului, spectatorului care va intra in sala de cinema.”

Despre FEMEIA VISURILOR, in cateva cuvinte


“Nu am facut altceva decat sa o descriu in film si ea apare in diverse ipostaze: pe de o parte, este sotia, pe de alta parte, amanta, apoi fosta amanta, care era actrita in filmul lui Thomas si, nu in ultimul rand, mama. Este un buchet de femei, la care am adaugat o prezenta speciala, o naluca frumoasa ce se tot plimba pe langa el si il insoteste in suferinta… Pana la urma, Thomas este disecat de aceste femei, atat la propriu, cat si la figurat, ele fiind cele care reusesc sa aduca la suprafata lupta interioara a regizorului.”

Lucrul cu actorii


“Improvizez foarte mult, dar doar pe ceva cunoscut dinainte. Improvizatia face parte din creatie.”
“Fac multe probe, foarte multe repetitii, de obicei. Daca decid ca un actor sa interpreteze in filmul meu un personaj, intai il observ, apoi incerc sa fiu cat mai aproape de el, sa il ajut sa inteleaga, in primul rand, despre ce este vorba si apoi il las sa isi construiasca personajul cum simte el, aceasta mai ales pentru ca am incredere in intuitia si talentul lui. Pentru acest film mi-am permis sa incalc putin regula mea de a face multe probe. Filmarile nu au durat mai mult de sapte-opt saptamani. Desigur, ma bazez pe personalitatea actorului si pe puterea lui de a transmite. Folosesc prim-planuri, gros-planuri, gesturile, mimica, tot ce inseamna arsenalul unui actor.”

“Îmi place sa lucrez cu actorii si sunt un prieten al lor. Acesta este si motivul pentru care merg mereu la teatru. Pot spune ca am vazut toate spectacolele din teatrele bucurestene si acest lucru imi prinde bine.”
“Îmi amintesc de Dan Condurache stand in pat, fiind tuns… a suportat o serie de interdictii. Era dezbracat, ras, legat de pat si chinuit de femeile care tot zburdau pe langa el si, ca o gluma, acum, ca Ulise in momentul in care aude cantecul sirenelor.”

Despre simboluri – piramida, spitalul, mlastina, povestitorul si trecerile de la vis la realitate


“Piramida – ideea de inaltare, de ascensiune a creatorului, dar si ideea de mormant. Spitalul nu este decat un loc prin care trece foarte multa lume. Unii ies, altii sunt la capat de drum. Iar mlastina este, de fapt, ,,lupta vietii”, locul in care Thomas isi imagineaza duelul dintre el si Fabian. Probabil Thomas este macinat de remuscari, in raport cu acest personaj, Fabian, si se imagineaza cautandu-l sa-l impuste, sa-l lichideze. Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge personajul, ceea ce este in mintea lui si ceea ce i se intampla, pentru ca toti suntem la fel construiti. Fiecare individ are cel putin doua ipostaze de existenta: cea concreta si gandul.”

“As vrea ca, dupa ce vede Femeia visurilor, spectatorul sa isi refaca filmul in minte, asa cum l-a vazut sau cum i s-a parut ca il vede. As vrea sa il obsedeze, sa nu il lase sa respire. Ideal ar fi sa poata schimba cateva idei cu partenerul alaturi de care a vazut filmul, sa se gandeasca putin la poveste. Nu as vrea sa plece indiferent, ci sa-si puna multe intrebari.”

Despre Buftea
“Am filmat foarte mult in studiourile de la Buftea, dar si in locatii. Se punea la un moment dat problema sa construim o piramida in exterior. Acest lucru a fost posibil undeva in spatiile din Studiourile MediaPro, fara a deranja alte filmari. Ne-am adaptat, cred eu, cu subtilitate si in mod constructiv, decorurilor de la Buftea, spatiilor, cat si situatiilor dramaturgice.”

Ce inseamna sa faci film acum, fata de a face film inainte de 89?
“Si inainte se faceau filme multe, unele interesante, pe care nu le putem critica. Important este ca acum eu nu am avut parte de nici un fel de cenzura ideologica din partea producatorului. Am avut toata libertatea sa lucrez si, mai mult, cand am avut nevoie sa ma sfatuiesc, in legatura cu partea financiara, am fost sustinut in mod special de Adrian Sarbu.”

Vorbiti-ne despre echipa de filmare…


“Lucrez de foarte multi ani cu Dan Alexandru, care este un artist, un operator exceptional, de mare rafinament si un profesionist in apogeul carierei lui. Alaturi de el, colaboratorii mei de peste 30 de ani: Cristina Ionescu, la montaj, Anusavan Salamanian, la realizarea sunetului, Adrian Enescu, a carui muzica da o noua dimensiune filmului. De fiecare data, muzica lui a intregit filmul.

Echipa de tehnicieni: cei de la imagine, cei de la decoruri, toti au stiu ce au de facut chiar din perioada pregatirilor, si din acest motiv filmarile au mers snur. O echipa de profesionisti, in care un rol covarsitor il au actorii. Cand spui “echipa de filmare” trebuie sa te referi la actori, la tehnicieni, la oamenii de la productie, la cei care fac cafeaua, cei care iti dau sandwich-ul, la soferi. Este o munca de echipa si toate lucrurile acestea au fost bine organizate de MediaPro Pictures, de Studiourile din Buftea.”

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. Alin Pavel

    15 septembrie 2008 at 09:39

    super film. l-am vazut de vreo 4 ori…. felicitari actorilor !

Lasă un răspuns

Film

Record de încasări pentru ,,Ghinionistul” la box office-ul românesc

Published

on

Comedia regizată de Iura Luncaşu a devenit odată cu lansarea sa pe marile ecrane filmul românesc cu cel mai bun debut cinematografic de anul acesta, veniturile în valoare de 342.452 lei fiind cifrele care i-au asigurat lungmetrajului ,,Ghinionistul” recordul de încasări la box office-ul autohton.

Cu un total de 305.610 lei raportaţi de Vertical Entertainment, distribuitorul filmului ,,Ghinionistul” în cinematografele din România, cu excepţia locaţiilor Marcom, unde comedia a însumat venituri în valoare de 36.842 lei, pe ecranele gestionate de producătorul Imagine8 Stories, lungmetrajul devine astfel cea mai apreciată producţie românească de anul acesta. Nu mai puţin de 17.375 spectatori au vizionat filmul în momentul lansării sale pe marile ecrane.

 

Cu Vlad Logigan, Sânziana Tarţa, Gheorghe Visu şi Radu Gabriel în rolurile principale, ,,Ghinionistul” a rezervat partituri savuroase şi pentru: Dorian Popa, Levent Sali, Diana Dumitrescu, Ruby, Augustin Viziru, Virgil Ianţu şi Codin Maticiuc.

Povestea comediei „Ghinionistul” este despre haz de necaz, despre un tip prea prins în grijile zilnice şi prea convins că este urmărit de ghinion, încât uită că unele lucruri depind doar de el pentru a-şi îndeplini visele. Ce-i drept, are multe „pieze rele” în jur.

 

„Ghinionistul” este o comedie autentic românească, o cursă plină de imprevizibil pentru un tânăr chitarist care nu-şi doreşte decât să ajungă la audiţiile de care viitorul său depinde, dar este impiedicat de tot felul de obstacole.

O producţie independentă realizată exclusiv din fonduri proprii sub egida Imagine8 Stories, scenariul filmului ,,Ghinionistul” este semnat de Salex Iatma, Iura Luncaşu şi Radu Gabriel, producători ai comediei fiind Iura Luncaşu şi Andrei Băltăreţu-Iancu. Filmările pentru comedia ,,Ghinionistul” au avut loc în luna octombrie a anului trecut, în oraşul Reşita, precum şi în împrejurimi.

 

Comedia ,,Ghinionistul” îşi aşteaptă în continuare publicul în cinematografe şi garantează spectatorilor cele mai sănătoase hohote de râs, filmul fiind disponibil din 8 decembrie pe marile ecrane din toată ţara.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Vlad Logigan este norocos să fie ,,Ghinionistul”, de azi pe marile ecrane din toată ţara

Published

on

Unul dintre cele mai promiţătoare nume ale generaţiei sale, Vlad Logigan interpretează rolul principal din filmul ,,Ghinionistul”, cu siguranţă cea mai aşteptată comedie a acestui final de an, care de astăzi ia cu asalt cinematografele din toată ţara.

 

În regia lui Iura Luncaşu, comedia ,,Ghinionistul” îi oferă lui Vlad Logigan ocazia de a-şi demonstra talentul şi constant îl provoacă să schimbe registrul în interpretarea lui Robert, un tânăr care trebuie să înveţe să se bucure din nou de viaţă.

 

De această data, Vlad Logigan o are ca parteneră pe Sânziana Tarţa, o tânără actriţă aflată la primul său rol principal în comedia lui Iura Luncaşu, regizorul care a reuşit să aducă pe marile ecrane o distribuţie de excepţie din care fac parte şi nume cu greutate ca: Gheorghe Visu şi Radu Gabriel.

 

În plus, vor putea fi admiraţi pe marile ecrane în roluri complet diferite de realitatea de zi cu zi în ,,Ghinionistul” şi: Dorian Popa, Ruby, Levent Sali, Diana Dumitrescu, Augustin Viziru, Codin Maticiuc şi Virgil Ianţu.

Scenariul filmului ,,Ghinionistul” este semnat de Salex Iatma, Iura Luncaşu şi Radu Gabriel, producători ai comediei fiind Iura Luncaşu şi Andrei Băltăreţu-Iancu. Filmările pentru comedia ,,Ghinionistul” au avut loc în luna octombrie a anului trecut, în oraşul Reşita, precum şi în împrejurimi.

 

Distribuit de Vertical Entertainment, filmul are premiera în cinematografele din ţară pe 8 decembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Radu Vâlcan debutează cu rol de rege malefic în ,,My Little Pony: Filmul”

Published

on

Prezentator al emisiunii ,,Insula iubirii” de la Antena 1, Radu Vâlcan îşi face debutul în dublajul de animaţie cu un rol negativ în ,,My Little Pony: Filmul”, unde îl interpretează pe Regele Storm din 13 octombrie, odată cu premiera filmului pe marile ecrane.

 

Cum animaţia ,,My Little Pony: Filmul” reprezină primul proiect de acest gen atât pentru Radu Vâlcan, cât şi pentru aleasa inimii sale, Adela Popescu, se poate spune că această lansare marchează un debut în familie.

 

Pentru Radu Vâlcan întreaga experienţă a dublajului a fost o surpriză plăcută despre care a declarat: ,,Faptul că debutez ca personaj negativ într-un dublaj de desene animate, mie mi s-a părut o idee senzatională încă de la început. Am acceptat cu plăcere. Este pentru prima dată când fac aşa ceva. Nu ştiu dacă are legatură cu faptul că sunt tatic, însă abia aştept că fiul meu să meargă la cinema, atunci când va putea să înţeleagă ce se întâmplă şi să se bucure să mă audă.(…) Între mine şi personajul dublat nu există nicio asemănare. Nu sunt atât de isteric. Din contră sunt un om foarte calm. Sper să nu se sperie copiii de mine.”, a concluzionat prezentatorul tv.

 

,,My Little Pony: Filmul” aduce în prim plan pe marile ecrane momentul în care o forţă întunecată ameninţă armonia din minunatul tărâm Ponyville, aşa că cele şase prietene curajoase – Twilight Sparkle, Applejack, Rainbow Dash, Pinkie Pie, Fluttershy şi Rarity – pornesc într-o memorabilă aventură dincolo de Equestria, unde vor întâlni atât personaje noi încântătoare, cât şi provocări dificile. Însă mai mult decât orice, acestea vor demonstra din nou că prietenia este magică şi are puterea de a salva lumea.
Din 13 octombrie, cei mai simpatici ponei îşi aşteaptă fanii în cinematografe, alături de vedetele care le-au împrumutat vocile, numai în animaţia eveniment ,,My Little Pony: Filmul”.

 

Puteţi afla cum s-a descurcat Radu Vâlcan în studioul de dublaj şi care au fost primele lui impresii despre rolul său din „My Little Pony: Filmul” vizionând clipul următor:

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Trending