Connect with us

Film

Răzvan Vasilescu, Dan Condurache, Catalina Mustaţă, Adrian Pintea in „Femeia Visurilor”; un film de Dan Piţa (galerie foto)

Published

on

 

Lung-metrajul prezinta povestea unui regizor celebru, Thomas (Dan Condurache), aflat la apogeul carierei, obsedat de nalucirile femeii dorite, dar si de problemele lui de creatie. Desi filmele sale sunt premiate, iar el este iubit de public, de actori si de prieteni, Thomas este chinuit de dorinta de a realiza filmul vietii sale.


“Eu sunt de parere ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, batranului si minunatului spectator care va intra in sala de cinema”, spune Dan Pita.

Dan Pita despre film

“Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge Thomas. Toti suntem la fel construiti.”

Despre scenariu

“Este pentru prima data cand fac un film despre “lumea filmului”. Povestea lui Thomas nu este povestea mea personala, ci a unui personaj pe care l-a “inventat” Rasvan Popescu, autorul scenariului, dar care pe mine m-a dus cu gandul la colegii mei disparuti: Iulian Mihu, Manole Marcus, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu. Vreau sa dedic filmul acestor regizori. Daca ar trebui sa sune ca o dedicatie, cele mai potrivite cuvinte ar fi: Lui Mircea Veroiu si colegilor mei din cinematografie care au disparut.”
“Femeia visurilor este un film in film. Este pur si simplu povestea unui regizor care face un film. Povestea lui Thomas, si a personajelor din viata sa.”

“Cu Rasvan Popescu se lucreaza excelent. În primul rand, m-au atras scriitura, detaliul si observatia lui, precum si faptul ca este un film ales. Initial, el a scris un scenariu, care mie mi-a placut si l-am rugat sa faca unelele mici modificari. Mi-a spus ca are de gand sa scrie un roman, pe care, imediat ce l-am lecturat, nu am mai avut nici un dubiu: “Povestea asta trebuie filmata”. Nu am facut altceva decat sa respect intru totul scenariul si romanul scris de el, si sa il transpun in imagini. Rasvan Popescu a venit in studiouri de fiecare data cand a simtit nevoia, cand a simtit ca sunt filmari mai complexe.
Ne-am sfatuit asupra distributiei, asupra dialogurilor, ne-am sfatuit asupra unor locuri de filmare. Se poate spune ca a avut loc o colaborare ideala.”


“Am avut libertatea sa regandesc anumite lucruri, sa le recompun in imagini, sa cinematografiez cartea. Un exemplu in acest sens ar fi cosmarul lui Thomas pe masa de operatie. Este un cosmar pe care eroul din roman il traieste ca si cum ar fi operat de ultima lui iubita. Interventia mea, de pilda, a fost aceea de a-l face sa fie operat de toate cele patru ipostaze feminine ale filmului.”

Povestea filmului


“Este moara in care intra gandurile lui Thomas. Lupta interioara a lui Thomas, pe de o parte, cu problemele lui intime si pe de alta parte, cu problemele lui de creatie. Consider ca aceste doua capitole se impletesc in mod aparent dezorganizat pentru a constitui povestea filmului. Sper ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, maturului, spectatorului care va intra in sala de cinema.”

Despre FEMEIA VISURILOR, in cateva cuvinte


“Nu am facut altceva decat sa o descriu in film si ea apare in diverse ipostaze: pe de o parte, este sotia, pe de alta parte, amanta, apoi fosta amanta, care era actrita in filmul lui Thomas si, nu in ultimul rand, mama. Este un buchet de femei, la care am adaugat o prezenta speciala, o naluca frumoasa ce se tot plimba pe langa el si il insoteste in suferinta… Pana la urma, Thomas este disecat de aceste femei, atat la propriu, cat si la figurat, ele fiind cele care reusesc sa aduca la suprafata lupta interioara a regizorului.”

Lucrul cu actorii


“Improvizez foarte mult, dar doar pe ceva cunoscut dinainte. Improvizatia face parte din creatie.”
“Fac multe probe, foarte multe repetitii, de obicei. Daca decid ca un actor sa interpreteze in filmul meu un personaj, intai il observ, apoi incerc sa fiu cat mai aproape de el, sa il ajut sa inteleaga, in primul rand, despre ce este vorba si apoi il las sa isi construiasca personajul cum simte el, aceasta mai ales pentru ca am incredere in intuitia si talentul lui. Pentru acest film mi-am permis sa incalc putin regula mea de a face multe probe. Filmarile nu au durat mai mult de sapte-opt saptamani. Desigur, ma bazez pe personalitatea actorului si pe puterea lui de a transmite. Folosesc prim-planuri, gros-planuri, gesturile, mimica, tot ce inseamna arsenalul unui actor.”

“Îmi place sa lucrez cu actorii si sunt un prieten al lor. Acesta este si motivul pentru care merg mereu la teatru. Pot spune ca am vazut toate spectacolele din teatrele bucurestene si acest lucru imi prinde bine.”
“Îmi amintesc de Dan Condurache stand in pat, fiind tuns… a suportat o serie de interdictii. Era dezbracat, ras, legat de pat si chinuit de femeile care tot zburdau pe langa el si, ca o gluma, acum, ca Ulise in momentul in care aude cantecul sirenelor.”

Despre simboluri – piramida, spitalul, mlastina, povestitorul si trecerile de la vis la realitate


“Piramida – ideea de inaltare, de ascensiune a creatorului, dar si ideea de mormant. Spitalul nu este decat un loc prin care trece foarte multa lume. Unii ies, altii sunt la capat de drum. Iar mlastina este, de fapt, ,,lupta vietii”, locul in care Thomas isi imagineaza duelul dintre el si Fabian. Probabil Thomas este macinat de remuscari, in raport cu acest personaj, Fabian, si se imagineaza cautandu-l sa-l impuste, sa-l lichideze. Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge personajul, ceea ce este in mintea lui si ceea ce i se intampla, pentru ca toti suntem la fel construiti. Fiecare individ are cel putin doua ipostaze de existenta: cea concreta si gandul.”

“As vrea ca, dupa ce vede Femeia visurilor, spectatorul sa isi refaca filmul in minte, asa cum l-a vazut sau cum i s-a parut ca il vede. As vrea sa il obsedeze, sa nu il lase sa respire. Ideal ar fi sa poata schimba cateva idei cu partenerul alaturi de care a vazut filmul, sa se gandeasca putin la poveste. Nu as vrea sa plece indiferent, ci sa-si puna multe intrebari.”

Despre Buftea
“Am filmat foarte mult in studiourile de la Buftea, dar si in locatii. Se punea la un moment dat problema sa construim o piramida in exterior. Acest lucru a fost posibil undeva in spatiile din Studiourile MediaPro, fara a deranja alte filmari. Ne-am adaptat, cred eu, cu subtilitate si in mod constructiv, decorurilor de la Buftea, spatiilor, cat si situatiilor dramaturgice.”

Ce inseamna sa faci film acum, fata de a face film inainte de 89?
“Si inainte se faceau filme multe, unele interesante, pe care nu le putem critica. Important este ca acum eu nu am avut parte de nici un fel de cenzura ideologica din partea producatorului. Am avut toata libertatea sa lucrez si, mai mult, cand am avut nevoie sa ma sfatuiesc, in legatura cu partea financiara, am fost sustinut in mod special de Adrian Sarbu.”

Vorbiti-ne despre echipa de filmare…


“Lucrez de foarte multi ani cu Dan Alexandru, care este un artist, un operator exceptional, de mare rafinament si un profesionist in apogeul carierei lui. Alaturi de el, colaboratorii mei de peste 30 de ani: Cristina Ionescu, la montaj, Anusavan Salamanian, la realizarea sunetului, Adrian Enescu, a carui muzica da o noua dimensiune filmului. De fiecare data, muzica lui a intregit filmul.

Echipa de tehnicieni: cei de la imagine, cei de la decoruri, toti au stiu ce au de facut chiar din perioada pregatirilor, si din acest motiv filmarile au mers snur. O echipa de profesionisti, in care un rol covarsitor il au actorii. Cand spui “echipa de filmare” trebuie sa te referi la actori, la tehnicieni, la oamenii de la productie, la cei care fac cafeaua, cei care iti dau sandwich-ul, la soferi. Este o munca de echipa si toate lucrurile acestea au fost bine organizate de MediaPro Pictures, de Studiourile din Buftea.”

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Alin Pavel

    15 septembrie 2008 at 09:39

    super film. l-am vazut de vreo 4 ori…. felicitari actorilor !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Jennifer Garner este imbatabilă în „Peppermint: Gustul Răzbunării”, doar la cinema

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT
 

Familiarizată cu scenele de acțiune, dar și cu poziția de părinte responsabil, actrița Jennifer Garner se transformă în mașinărie de ucis în căutarea dreptății, odată cu premiera filmului „Peppermint: Gustul Răzbunării”, din 21 septembrie, pe marile ecrane.  

Spre deosebire de majoritatea filmelor de acțiune, „Peppermint: Gustul Răzbunării” construiește povestea în jurul unei eroine. „Mi-a plăcut enorm povestea autentică și faptul că personajul principal este feminin, semnificație căreia îmi place să îi dau importanţa cuvenită”, își amintește actrița, care a acceptat fără ezitare roul de luptătoare neînfricată.

Garner continuă: „Nu am mai interpretat până acum un personaj care să solicite nevoia viscerală de a apară și proteja familia, însă ideea este una cu care mi-a fost foarte ușor să rezonez”.

Efortul fizic intens pe care l-a presupus pregătirea pentru rol, i-a oferit actriței ocazia de a-și reface condiția fizică de invidiat, după o pauză prelungintă de la luptele directe și cascadorii. După ani la rând în care a interpretat-o pe super-agentă Sydney Bristow în popularul serial TV „Alias” sau filmele „Elektra” și „Regatul”, Garner s-a orientat către partituri mai dramatice.

Pregătită să revină la acțiune odată cu rolul lui Riley, Jennifer a avut ocazia să își întreacă toate limitele din mai multe puncta de vedere, cea mai mare provocare fiind aceea de a combina experiența dramatică și cu cea de actor de acțiune. „N-am mai filmat o scenă de luptă de mai bine de 11 ani, o pauză extrem de lungă pentru o revenire în forță cum plănuiam, însă am avut convingerea că sunt capabilă. Antrenamentul fizic este cel care a ajutat-o pe Riley să își canalizeze disperarea și motivația emoțională din spatele răzbunării sale”, explică actrița.

După ce sistemul legal muşamalizează crimele, Riley, îndurerată şi frustrată, decide să facă singură dreptate şi pune la cale o răzbunare cu de-a dreptul sângeroasă. Cu o motivaţie personală incredibilă, se antrenează draconic timp de cinci ani atât fizic cât şi psihic pentru a deveni imbatabila. Folosindu-se de locaţii secrete subterane şi informaţii obţinute din interiorul poliţiei, aceasta reuşeşte să îi pedepsească în mod sistematic pe toţi cei consideraţi de ea vinovaţi de pierderea soţului si a copilului.

Distribuit de Vertical Entertainment, „Peppermint: Gustul Răzbunării” are premiera pe marile ecrane din 21 septembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire” a băgat spaima în box office-ul românesc pentru al doilea weekend consecutiv

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT
 

După ce a devenit filmul horror cu cea mai bună lansare pe marile ecrane din România, în urma acestui weekend producţia filmată în întregime la noi în ţară, ,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire” a condus pentru al doilea weekend consecutiv box office-ul autohton unde a generat încasări în valoare de 911.112 lei, după ce a fost vizionat de 45.667 spectatori.

Cu un total de 3.631.231 lei, peste 190.209 de spectatori au ales să vadă noul film care şi-a propus să readucă teroarea în cinematografe este regizat de Corin Hardy („The Hallow”) şi produs de James Wan, alături de Peter Safran, cel din urmă fiind responsabil de toate filmele din franciza ,,The Conjuring”. ,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire” descoperă originile demonului Valak, care şi-a făcut simţită prezenţa malefică pentru prima oară în „The Conjuring 2.”

Atunci când o tânără călugăriţă de la o mânăstire din România se sinucide, un preot cu un trecut zbuciumat şi o măicuţă novice sunt trimişi de Vatican să investigheze cauzele. Împreună trebuie să descopere secretul profan care ameninţă abaţia. Riscându-şi vieţile, credinţa şi chiar sufletele, aceştia se vor confrunta cu forţa malefică a calugăriţei demonice, pe care publicul a mai văzut-o în filmele „Trăind printre demoni”. Toate acestea vor transforma mânăstirea într-un câmp de luptă îngrozitor între cei vii şi cei blestemaţi.

În filmul ,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire” joacă actorul nominalizat la Premiile Oscar, Demian Bichir (cunoscut pentru „A Better Life”) în rolul Părintelui Burke, Taissa Farmiga (cunoscut pentru serialul de televiziune „American Horror Story”) în rolul Maicii Irene, şi Jonas Bloquet (cunoscut pentru „Elle”) în rolul unui sătean de-al locului, Frenchie. Distribuţia îi include şi pe Charlotte Hope (cunoscută pentru serialul de televiziune „Game of Thrones”) în rolul Măicuţei Victoria, de la mânăstire, pe Ingrid Bisu (cunoscută pentru „Toni Erdmann”) în rolul Măicuţei  Oana, şi pe Bonnie Aarons, care a jucat în „The Conjuring 2″ în rolul personajului principal.

 

Hardy a regizat ,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire” după un scenariu scris de Gary Dauberman (cunoscut pentru filmele „IT”, şi „Annabelle”) şi o poveste de James Wan şi Dauberman.  Richard Brener, Walter Hamada, Dave Neustadter, Dauberman, Michael Clear şi Todd Williams au fost producătorii executivi.

Lui Hardy i s-au alăturat Maxime Alexandre, director de imagine (cunoscut pentru „The Voices”, „Annabelle: Creation”), Jennifer Spence, designer de producţie, (cunoscută pentru „Annabelle: Creation”, „Lights Out”, şi seria „Insidious”), editorii Michel Aller (cunoscut pentru „Lights Out”, „Paranormal Activity: Ghost Dimension”) şi Ken Blackwell (cunoscut pentru „Ouija”, „Friday the 13th”) şi  designerul de costume Sharon Gilham (cunoscută pentru serialul de televiziune „Black Mirror”). Muzica a fost compusă de Abel Korzeniowski (cunoscut pentru „Nocturnal Animals”).

New Line Cinema prezintă producţia Atomic Monster / Safran Company, ,,Călugăriţa: Misterul de la mânăstire.”

Filmul este distribuit în 2D, IMAX, 4DX  şi alte formate premium de către Warner Bros. Pictures, în România prin Vertical Entertainment.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Vertical Entertainment prezintă „O simplă favoare” din 14 septembrie la cinema

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT
 

Cu subtile nuanţe noir, „O simplă favoare” construieşte într-o atmosferă modernă şi elegantă o poveste captivantă concentrată în jurul lui Stephanie (Anna Kendrick), o mamică pasionată de vlogging care caută să descopere adevărul din spatele dispariţiei subite a prietenei sale (Blake Lively). Investigaţia curioasei tinere va scoate la iveală secrete întunecate, răsturnări de situaţie şi trădări care îi vor da peste cap viaţa liniştită de până atunci.

Un thriller uluitor, uşor condimentat cu umor şi ironie, „O simplă favoare” va fi o revelaţie pe marele ecran, dozând perfect iubirea şi loialitatea cu răzbunarea şi crima. Distribuit de Vertical Entertainment, filmul va avea premiera în cinematografele din ţară începând cu 14 septembrie.

 

Titlul original: A Simple Favor

Gen: Thriller, Mister

Regia: Paul Feig

Scenariul: Darcey Bell, Jessica Sharzer

Producători: Jessie Henderson, Paul Feig

Distribuţia: Blake Lively, Anna Kendrick, Linda Cardellini, Rupert Friend, Henry Golding

Casa de producţie: Lionsgate

Limba: Engleză

Lansare în România: 14.09.2018

 

Cu subtile nuanţe noir, „O simplă favoare” construieşte într-o atmosferă modernă şi elegantă o poveste captivantă concentrată în jurul lui Stephanie (Anna Kendrick), o mamică pasionată de vlogging care caută să descopere adevărul din spatele dispariţiei subite a prietenei sale (Blake Lively). Investigaţia curioasei tinere va scoate la iveală secrete întunecate, răsturnări de situaţie şi trădări care îi vor da peste cap viaţa liniştită de până atunci.

Un thriller uluitor, uşor condimentat cu umor şi ironie, „O simplă favoare” va fi o revelaţie pe marele ecran, dozând perfect iubirea şi loialitatea cu răzbunarea şi crima. Distribuit de Vertical Entertainment, filmul va avea premiera în cinematografele din ţară începând cu 14 septembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending