Connect with us

Film

Răzvan Vasilescu, Dan Condurache, Catalina Mustaţă, Adrian Pintea in „Femeia Visurilor”; un film de Dan Piţa (galerie foto)

Published

on

 

Lung-metrajul prezinta povestea unui regizor celebru, Thomas (Dan Condurache), aflat la apogeul carierei, obsedat de nalucirile femeii dorite, dar si de problemele lui de creatie. Desi filmele sale sunt premiate, iar el este iubit de public, de actori si de prieteni, Thomas este chinuit de dorinta de a realiza filmul vietii sale.


“Eu sunt de parere ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, batranului si minunatului spectator care va intra in sala de cinema”, spune Dan Pita.

Dan Pita despre film

“Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge Thomas. Toti suntem la fel construiti.”

Despre scenariu

“Este pentru prima data cand fac un film despre “lumea filmului”. Povestea lui Thomas nu este povestea mea personala, ci a unui personaj pe care l-a “inventat” Rasvan Popescu, autorul scenariului, dar care pe mine m-a dus cu gandul la colegii mei disparuti: Iulian Mihu, Manole Marcus, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu. Vreau sa dedic filmul acestor regizori. Daca ar trebui sa sune ca o dedicatie, cele mai potrivite cuvinte ar fi: Lui Mircea Veroiu si colegilor mei din cinematografie care au disparut.”
“Femeia visurilor este un film in film. Este pur si simplu povestea unui regizor care face un film. Povestea lui Thomas, si a personajelor din viata sa.”

“Cu Rasvan Popescu se lucreaza excelent. În primul rand, m-au atras scriitura, detaliul si observatia lui, precum si faptul ca este un film ales. Initial, el a scris un scenariu, care mie mi-a placut si l-am rugat sa faca unelele mici modificari. Mi-a spus ca are de gand sa scrie un roman, pe care, imediat ce l-am lecturat, nu am mai avut nici un dubiu: “Povestea asta trebuie filmata”. Nu am facut altceva decat sa respect intru totul scenariul si romanul scris de el, si sa il transpun in imagini. Rasvan Popescu a venit in studiouri de fiecare data cand a simtit nevoia, cand a simtit ca sunt filmari mai complexe.
Ne-am sfatuit asupra distributiei, asupra dialogurilor, ne-am sfatuit asupra unor locuri de filmare. Se poate spune ca a avut loc o colaborare ideala.”


“Am avut libertatea sa regandesc anumite lucruri, sa le recompun in imagini, sa cinematografiez cartea. Un exemplu in acest sens ar fi cosmarul lui Thomas pe masa de operatie. Este un cosmar pe care eroul din roman il traieste ca si cum ar fi operat de ultima lui iubita. Interventia mea, de pilda, a fost aceea de a-l face sa fie operat de toate cele patru ipostaze feminine ale filmului.”

Povestea filmului


“Este moara in care intra gandurile lui Thomas. Lupta interioara a lui Thomas, pe de o parte, cu problemele lui intime si pe de alta parte, cu problemele lui de creatie. Consider ca aceste doua capitole se impletesc in mod aparent dezorganizat pentru a constitui povestea filmului. Sper ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, maturului, spectatorului care va intra in sala de cinema.”

Despre FEMEIA VISURILOR, in cateva cuvinte


“Nu am facut altceva decat sa o descriu in film si ea apare in diverse ipostaze: pe de o parte, este sotia, pe de alta parte, amanta, apoi fosta amanta, care era actrita in filmul lui Thomas si, nu in ultimul rand, mama. Este un buchet de femei, la care am adaugat o prezenta speciala, o naluca frumoasa ce se tot plimba pe langa el si il insoteste in suferinta… Pana la urma, Thomas este disecat de aceste femei, atat la propriu, cat si la figurat, ele fiind cele care reusesc sa aduca la suprafata lupta interioara a regizorului.”

Lucrul cu actorii


“Improvizez foarte mult, dar doar pe ceva cunoscut dinainte. Improvizatia face parte din creatie.”
“Fac multe probe, foarte multe repetitii, de obicei. Daca decid ca un actor sa interpreteze in filmul meu un personaj, intai il observ, apoi incerc sa fiu cat mai aproape de el, sa il ajut sa inteleaga, in primul rand, despre ce este vorba si apoi il las sa isi construiasca personajul cum simte el, aceasta mai ales pentru ca am incredere in intuitia si talentul lui. Pentru acest film mi-am permis sa incalc putin regula mea de a face multe probe. Filmarile nu au durat mai mult de sapte-opt saptamani. Desigur, ma bazez pe personalitatea actorului si pe puterea lui de a transmite. Folosesc prim-planuri, gros-planuri, gesturile, mimica, tot ce inseamna arsenalul unui actor.”

“Îmi place sa lucrez cu actorii si sunt un prieten al lor. Acesta este si motivul pentru care merg mereu la teatru. Pot spune ca am vazut toate spectacolele din teatrele bucurestene si acest lucru imi prinde bine.”
“Îmi amintesc de Dan Condurache stand in pat, fiind tuns… a suportat o serie de interdictii. Era dezbracat, ras, legat de pat si chinuit de femeile care tot zburdau pe langa el si, ca o gluma, acum, ca Ulise in momentul in care aude cantecul sirenelor.”

Despre simboluri – piramida, spitalul, mlastina, povestitorul si trecerile de la vis la realitate


“Piramida – ideea de inaltare, de ascensiune a creatorului, dar si ideea de mormant. Spitalul nu este decat un loc prin care trece foarte multa lume. Unii ies, altii sunt la capat de drum. Iar mlastina este, de fapt, ,,lupta vietii”, locul in care Thomas isi imagineaza duelul dintre el si Fabian. Probabil Thomas este macinat de remuscari, in raport cu acest personaj, Fabian, si se imagineaza cautandu-l sa-l impuste, sa-l lichideze. Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge personajul, ceea ce este in mintea lui si ceea ce i se intampla, pentru ca toti suntem la fel construiti. Fiecare individ are cel putin doua ipostaze de existenta: cea concreta si gandul.”

“As vrea ca, dupa ce vede Femeia visurilor, spectatorul sa isi refaca filmul in minte, asa cum l-a vazut sau cum i s-a parut ca il vede. As vrea sa il obsedeze, sa nu il lase sa respire. Ideal ar fi sa poata schimba cateva idei cu partenerul alaturi de care a vazut filmul, sa se gandeasca putin la poveste. Nu as vrea sa plece indiferent, ci sa-si puna multe intrebari.”

Despre Buftea
“Am filmat foarte mult in studiourile de la Buftea, dar si in locatii. Se punea la un moment dat problema sa construim o piramida in exterior. Acest lucru a fost posibil undeva in spatiile din Studiourile MediaPro, fara a deranja alte filmari. Ne-am adaptat, cred eu, cu subtilitate si in mod constructiv, decorurilor de la Buftea, spatiilor, cat si situatiilor dramaturgice.”

Ce inseamna sa faci film acum, fata de a face film inainte de 89?
“Si inainte se faceau filme multe, unele interesante, pe care nu le putem critica. Important este ca acum eu nu am avut parte de nici un fel de cenzura ideologica din partea producatorului. Am avut toata libertatea sa lucrez si, mai mult, cand am avut nevoie sa ma sfatuiesc, in legatura cu partea financiara, am fost sustinut in mod special de Adrian Sarbu.”

Vorbiti-ne despre echipa de filmare…


“Lucrez de foarte multi ani cu Dan Alexandru, care este un artist, un operator exceptional, de mare rafinament si un profesionist in apogeul carierei lui. Alaturi de el, colaboratorii mei de peste 30 de ani: Cristina Ionescu, la montaj, Anusavan Salamanian, la realizarea sunetului, Adrian Enescu, a carui muzica da o noua dimensiune filmului. De fiecare data, muzica lui a intregit filmul.

Echipa de tehnicieni: cei de la imagine, cei de la decoruri, toti au stiu ce au de facut chiar din perioada pregatirilor, si din acest motiv filmarile au mers snur. O echipa de profesionisti, in care un rol covarsitor il au actorii. Cand spui “echipa de filmare” trebuie sa te referi la actori, la tehnicieni, la oamenii de la productie, la cei care fac cafeaua, cei care iti dau sandwich-ul, la soferi. Este o munca de echipa si toate lucrurile acestea au fost bine organizate de MediaPro Pictures, de Studiourile din Buftea.”

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Alin Pavel

    15 septembrie 2008 at 09:39

    super film. l-am vazut de vreo 4 ori…. felicitari actorilor !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

„Procesul”, documentarul semnat de Claudiu Mitcu și Ileana Bîrsan, in cinema!

Published

on

 

„Procesul”, documentarul semnat de Claudiu Mitcu și Ileana Bîrsan, va rula de vineri în cinematografele din România.

Distribuit de Wearebasca, filmul va putea fi văzut în București (Hollywood Multiplex, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Cinemateca Eforie, Cinema Europa), Baia Mare (Cinema Dacia), Botoșani (Cinema Unirea), Craiova (Cinema Modern), Gura Humorului (Centrul Cultural Gura Humorului – Casa de Cultură), Iași (Cinema Ateneu), Pitești (Cinema “Sebastian Papaiani), Slobozia (Casa de cultură), Târgu Mureș (Cinema Arta).

Proiecții speciale sunt programate la Iași și Botoșani. Vineri, 13 iulie, de la ora 18:00, la Cinema Ateneu, Ileana Bîrsan, Mihai Moldoveanu și avocata Alina Cojocaru vor răspunde întrebărilor publicului.

Co-scenarista Ileana Bîrsan participă sâmbătă, 14 iulie, ora 20:00 la premiera de la Cinema Unirea din Botoșani.

“Procesul” va rula în premieră la Timișoara în cadrul „Ceau, Cinema!” – vineri, 20 iulie, de la ora 22:00, la Grădina de Vară “Capitol” în prezența echipei (Ileana Bîrsan, Mihai Moldoveanu și avocata Alina Cojocaru).

Din 20 iulie, documentarul va putea fi urmărit și la Bârlad (Cityplex Victoria) și Constanța (Cityplex), iar pe 27 iulie la Brașov (Cinemateca Patria).

Luni, 23 iulie, Ileana Bîrsan va fi prezentă la Cinema Arta din Arad pentru o discuție cu publicul.

Nominalizat la Gala Premiilor Gopo din acest an, la categoria „Cel mai bun documentar”, filmul urmărește cazul lui Mihai Moldoveanu, fost ofițer al armatei române, condamnat la 25 de ani de închisoare pentru o crimă pe care susține că nu a comis-o. După un lung șir de încercări de a-și demonstra nevinovăția, în iunie 2012 Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a hotărât că – în cauza Moldoveanu împotriva României – a avut loc o încălcare a dreptului la un proces echitabil.  Acuzatul nu a avut avocat, nu a fost audiat și nu s-au administrat în mod direct probe.

Documentarul îl urmărește pe Mihai Moldoveanu după eliberarea provizorie și se concentrează pe rejudecarea dosarului și consecințele noii sentințe, oferindu-i spectatorului rolul de jurat într-un caz complicat și controversat.

Cu un scenariu scris de Ileana Bîrsan și Claudiu Mitcu, „Procesul” a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania și a fost inclus în competiția națională de documentare la Astra Film Festival Sibiu.

Imaginea poartă semnătura lui Andrei Butică, montajul Cătălin Cristuțiu, sound-designer Ioan Filip, mixajul a fost realizat de Dan-Ștefan Rucăreanu, iar muzica a fost compusă de Camil Dumitrescu. Producătorii sunt Claudiu Mitcu, Robert Fița și Ioachim Stroe.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Incredibilii 2” o nouă aventură de familie pentru iubitorii de animații cu super eroi

Published

on

 

Una dintre cele mai de succes animații cu super eroi revine pe marile ecrane cu o nouă poveste incredibilă în care Helen trebuie să refacă reputația familiei, iar Bob să găsească o soluție la provocările vieții de zi cu zi alături de Violet, Dash și micuțul Jack-Jack, care pare să fie revelația casei.

Filmul „Incredibles 2” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera în cinematografe pe 27 iulie 2018, în format 3D (subtitrat şi dublat), IMAX 3D (subtitrat), 4DX 3D (dublat) şi Dolby Atmos.

În „Incredibilii 2”, Holly Hunter și Craig T. Nelson dau viață lui Helen și Bob Parr, iar Sarah Vowell e vocea adolescentei sarcastice Violet. Huck Milner dă viață puștiului de 10 ani Dash, iar Samuel L. Jackson lui Lucius Best, cunoscut ca Frozone.

Alți actori care își împrumută vocile personajelor din animație sunt Brad Bird (vizionara fashionistă Edna “E” Mode), Bob Odenkirk (omul de afaceri Winston Deavor),  Catherine Keener (experta în tehnică Evelyn Deavor), Jonathan Banks (Rick Dicker), Sophia Bush (eroul în devenire Voyd) și Isabella Rossellini (influenta avocată a Incredibililor).

Scris și regizat de Brad Bird și produs de John Walker și Nicole Paradis Grindle, filmul abundă în muzica compusă de premiatul compozitor Michael Giacchino.

 

O familie ca oricare alta

Când a apărut pentru prima dată, super producția „Incredibles / Incredibilii” a devenit instant un hit în cinematografele din toate marile orașe ale lumii, adunând încasări de peste 633 de milioane de dolari și câștigând un premiu Oscar pentru cel mai bun film de animație.

Succesul n-a constat însă în puterile eroilor sau anti-eroilor, potrivit regizorului Brad Bird, ci tocmai în dinamica familială. „Eu cred că oamenii se identifică ușor cu personajele din film și ăsta e principalul motiv pentru care super eroii sunt așa de îndrăgiți. «Incredibilii» și «Incredibilii 2» sunt practic filme despre o familie ca oricare alta”.

De la lansarea primului film „Incredibilii”, în 2004, producțiile cu supereroi au devenit foarte populare, însă asta nu stirbește cu nimic povestea actuală, din contră. „Ideea că supereroii noștri își pot face griji legate de job, salariu sau plata chiriei e încă foarte captivantă. Provocarea lor este să se descurce în viață, chiar dacă au super puteri trec prin aceleași provocări ca noi”, explică regizorul.

 

Helen trece în prim-plan

În noua poveste a „Incredibililor”, Helen are parte de propria aventură, devenind unul dintre personajele cheie ale filmului. „Am vrut ca asta să fie aventura lui Helen și m-am gândit cum se va simți Bob în situația asta, mai ales că are parte și de multe responsabilități domestice”, spune regizorul filmului.

„Bob nu e un tată rău. E doar puțin cam plin de sine și crede că se descurcă în orice situație. Orice părinte, sunt convinsă, ca va recunoaște că sunt momente în care ești la pământ, mai ales când ai un toddler în peisaj. Iar Jack-Jack pare toddler-ul clasic, face numai ce vrea el și se enervează instant dacă i se interzice ceva”, explică producătoarea filmului  Nicole Paradis Grindle.

Aventura lui Helen este plină de provocări și în afara casei, mai ales că în noul film își face apariția un răufăcător periculos și genial. „Răufăcătorul ăsta e diferit și poate manipula oamenii de la distanță, iar Helen e singura care îl poate opri și poate restabili echilibrul, iar dacă ea dă greș, misiunea ei de a îi readuce pe Incredibili nu poate reuși”, spune producătorul John Walker. „Incredibilii sunt ilegali, iar ca să le schimbe statutul, Helen trebuie să schimbe legea. Însă, ca să schimbe legea, nu are altă soluție decât să o încalce. Iar pentru a-și salva familia, trebuie să o părăsească”, adaugă supervizorul poveștii, Ted Mathot.

Potrivit regizorului Brad Bird, povestea caută un echilibru între aventură și aspectele banale ale vieții de familie, e ca un fel de dans între ordinar și fantastic. „Nu există una fără alta, o vedem pe Helen cum răspunde la telefon – în mijlocul unei lupte cu răufăcătorii – ca își ajute copilul care nu-și găsește pantofii”, mai spune Bird.  Sau o vedem pe Violet cum își folosește puterea invizibilității exact când se simte umilită. „Publicul va empatiza cu asta, toți facem așa uneori”,  completează Bird.

Filmul a fost editat în așa manieră încât să reflecte dualitatea vieții familiei Parr, cu schimbări dese de planuri, de la misiunile lui Helen, la viața de familie.

 

Un tribut adus primului film

Creatorii noului film „Incredibilii” aduc un tribut primei producții, recreând atmosfera ei, care a fost inspirată de filmele cu spioni, mai ales cele ale anilor ´60. De la arhitectură, la mașinile folosite, până la personaje, pelicula originală respira un aer al anilor ´50-´60, cu ceva accente actuale.

„Nu ne-am propus să redăm anii aceia, ci amintirile oamenilor legate de ei. E ca un fel de viitor retro”, spune designerul de producție Ralph Eggleston. Noul film abundă în arhitectura de la mijlocul secolului trecut, iar personajele nu sunt neapărat reale, ci mai degrabă autentice. „Nici măcar nu e vorba de realitate aici, ci de autenticitate. Personajele sunt autentice, chiar dacă gleznele lui Bob sunt foarte mici, iar umerii lui nu încap în același timp pe ușă”, mai spune el.

 

Sinopsis

Familia de supereroi iubită de toată lumea se întoarce cu o nouă aventură în „Incredibilii 2”. Numai că, de data aceasta, Helen (vocea lui Holly Hunter) e în centrul acţiunii, lăsându-l acasă pe Bob (vocea lui Craig T. Nelson) pentru a încerca să se descurce împreună cu Violet (vocea lui Sarah Vowell) şi Dash (vocea lui Huck Milner) cu actele de eroism ale vieţii normale, de zi cu zi. Adaptarea e grea pentru toată lumea şi devine cu atât mai grea cu cât nimeni din familie nu ştie care sunt superputerile bebeluşului Jack-Jack, care apar spontan şi imprevizibil. Dar atunci când un nou ticălos urzeşte un complot genial de periculos, familia de Incredibili şi Frozone (vocea lui Samuel L. Jackson) trebuie să găsească o cale de a lucra din nou împreună, ceea ce e mult mai uşor de spus decât de făcut, oricât ar fi ei, cu toţii, de incredibili.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Vertical Entertainment prezintă „Supraviețuind pe mare” din 27 iulie la cinema

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT
 

Cu Shailene Woodley și Sam Claflin în rolurile principale, drama romantică „Supraviețuind pe mare” este inspirată din experiența adevărată trăită de un cuplu aventurier ale cărui întâlniri întâmplătoare îl conduce mai întâi către dragoste, apoi către adentura vieții.

Navigatori împătimiți, cei doi îndrăgostiți, Tami Oldham și Richard Sharp, nu și-au imaginat nicio secundă că vor ajunge direct în mijlocul unuia dintre cele mai catastrofale uragane din istorie. După trecerea furtunei, Tami se trezește într-o barcă serios avariată, lângă partenerul ei grav rănit. Fără nicio cale de ajutor, tânăra trebuie să găsească puterea și hotărârea de a căuta soluții de salvare pentru ea și iubit.

„Supraviețuind pe mare” este o emoționantă poveste despre determinare și puterea iubirii care are premiera pe marile ecrane din țară din 27 iulie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending