Connect with us

Film

Răzvan Vasilescu, Dan Condurache, Catalina Mustaţă, Adrian Pintea in „Femeia Visurilor”; un film de Dan Piţa (galerie foto)

Published

on

Lung-metrajul prezinta povestea unui regizor celebru, Thomas (Dan Condurache), aflat la apogeul carierei, obsedat de nalucirile femeii dorite, dar si de problemele lui de creatie. Desi filmele sale sunt premiate, iar el este iubit de public, de actori si de prieteni, Thomas este chinuit de dorinta de a realiza filmul vietii sale.


“Eu sunt de parere ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, batranului si minunatului spectator care va intra in sala de cinema”, spune Dan Pita.

Dan Pita despre film

“Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge Thomas. Toti suntem la fel construiti.”

Despre scenariu

“Este pentru prima data cand fac un film despre “lumea filmului”. Povestea lui Thomas nu este povestea mea personala, ci a unui personaj pe care l-a “inventat” Rasvan Popescu, autorul scenariului, dar care pe mine m-a dus cu gandul la colegii mei disparuti: Iulian Mihu, Manole Marcus, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu. Vreau sa dedic filmul acestor regizori. Daca ar trebui sa sune ca o dedicatie, cele mai potrivite cuvinte ar fi: Lui Mircea Veroiu si colegilor mei din cinematografie care au disparut.”
“Femeia visurilor este un film in film. Este pur si simplu povestea unui regizor care face un film. Povestea lui Thomas, si a personajelor din viata sa.”

“Cu Rasvan Popescu se lucreaza excelent. În primul rand, m-au atras scriitura, detaliul si observatia lui, precum si faptul ca este un film ales. Initial, el a scris un scenariu, care mie mi-a placut si l-am rugat sa faca unelele mici modificari. Mi-a spus ca are de gand sa scrie un roman, pe care, imediat ce l-am lecturat, nu am mai avut nici un dubiu: “Povestea asta trebuie filmata”. Nu am facut altceva decat sa respect intru totul scenariul si romanul scris de el, si sa il transpun in imagini. Rasvan Popescu a venit in studiouri de fiecare data cand a simtit nevoia, cand a simtit ca sunt filmari mai complexe.
Ne-am sfatuit asupra distributiei, asupra dialogurilor, ne-am sfatuit asupra unor locuri de filmare. Se poate spune ca a avut loc o colaborare ideala.”


“Am avut libertatea sa regandesc anumite lucruri, sa le recompun in imagini, sa cinematografiez cartea. Un exemplu in acest sens ar fi cosmarul lui Thomas pe masa de operatie. Este un cosmar pe care eroul din roman il traieste ca si cum ar fi operat de ultima lui iubita. Interventia mea, de pilda, a fost aceea de a-l face sa fie operat de toate cele patru ipostaze feminine ale filmului.”

Povestea filmului


“Este moara in care intra gandurile lui Thomas. Lupta interioara a lui Thomas, pe de o parte, cu problemele lui intime si pe de alta parte, cu problemele lui de creatie. Consider ca aceste doua capitole se impletesc in mod aparent dezorganizat pentru a constitui povestea filmului. Sper ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, maturului, spectatorului care va intra in sala de cinema.”

Despre FEMEIA VISURILOR, in cateva cuvinte


“Nu am facut altceva decat sa o descriu in film si ea apare in diverse ipostaze: pe de o parte, este sotia, pe de alta parte, amanta, apoi fosta amanta, care era actrita in filmul lui Thomas si, nu in ultimul rand, mama. Este un buchet de femei, la care am adaugat o prezenta speciala, o naluca frumoasa ce se tot plimba pe langa el si il insoteste in suferinta… Pana la urma, Thomas este disecat de aceste femei, atat la propriu, cat si la figurat, ele fiind cele care reusesc sa aduca la suprafata lupta interioara a regizorului.”

Lucrul cu actorii


“Improvizez foarte mult, dar doar pe ceva cunoscut dinainte. Improvizatia face parte din creatie.”
“Fac multe probe, foarte multe repetitii, de obicei. Daca decid ca un actor sa interpreteze in filmul meu un personaj, intai il observ, apoi incerc sa fiu cat mai aproape de el, sa il ajut sa inteleaga, in primul rand, despre ce este vorba si apoi il las sa isi construiasca personajul cum simte el, aceasta mai ales pentru ca am incredere in intuitia si talentul lui. Pentru acest film mi-am permis sa incalc putin regula mea de a face multe probe. Filmarile nu au durat mai mult de sapte-opt saptamani. Desigur, ma bazez pe personalitatea actorului si pe puterea lui de a transmite. Folosesc prim-planuri, gros-planuri, gesturile, mimica, tot ce inseamna arsenalul unui actor.”

“Îmi place sa lucrez cu actorii si sunt un prieten al lor. Acesta este si motivul pentru care merg mereu la teatru. Pot spune ca am vazut toate spectacolele din teatrele bucurestene si acest lucru imi prinde bine.”
“Îmi amintesc de Dan Condurache stand in pat, fiind tuns… a suportat o serie de interdictii. Era dezbracat, ras, legat de pat si chinuit de femeile care tot zburdau pe langa el si, ca o gluma, acum, ca Ulise in momentul in care aude cantecul sirenelor.”

Despre simboluri – piramida, spitalul, mlastina, povestitorul si trecerile de la vis la realitate


“Piramida – ideea de inaltare, de ascensiune a creatorului, dar si ideea de mormant. Spitalul nu este decat un loc prin care trece foarte multa lume. Unii ies, altii sunt la capat de drum. Iar mlastina este, de fapt, ,,lupta vietii”, locul in care Thomas isi imagineaza duelul dintre el si Fabian. Probabil Thomas este macinat de remuscari, in raport cu acest personaj, Fabian, si se imagineaza cautandu-l sa-l impuste, sa-l lichideze. Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge personajul, ceea ce este in mintea lui si ceea ce i se intampla, pentru ca toti suntem la fel construiti. Fiecare individ are cel putin doua ipostaze de existenta: cea concreta si gandul.”

“As vrea ca, dupa ce vede Femeia visurilor, spectatorul sa isi refaca filmul in minte, asa cum l-a vazut sau cum i s-a parut ca il vede. As vrea sa il obsedeze, sa nu il lase sa respire. Ideal ar fi sa poata schimba cateva idei cu partenerul alaturi de care a vazut filmul, sa se gandeasca putin la poveste. Nu as vrea sa plece indiferent, ci sa-si puna multe intrebari.”

Despre Buftea
“Am filmat foarte mult in studiourile de la Buftea, dar si in locatii. Se punea la un moment dat problema sa construim o piramida in exterior. Acest lucru a fost posibil undeva in spatiile din Studiourile MediaPro, fara a deranja alte filmari. Ne-am adaptat, cred eu, cu subtilitate si in mod constructiv, decorurilor de la Buftea, spatiilor, cat si situatiilor dramaturgice.”

Ce inseamna sa faci film acum, fata de a face film inainte de 89?
“Si inainte se faceau filme multe, unele interesante, pe care nu le putem critica. Important este ca acum eu nu am avut parte de nici un fel de cenzura ideologica din partea producatorului. Am avut toata libertatea sa lucrez si, mai mult, cand am avut nevoie sa ma sfatuiesc, in legatura cu partea financiara, am fost sustinut in mod special de Adrian Sarbu.”

Vorbiti-ne despre echipa de filmare…


“Lucrez de foarte multi ani cu Dan Alexandru, care este un artist, un operator exceptional, de mare rafinament si un profesionist in apogeul carierei lui. Alaturi de el, colaboratorii mei de peste 30 de ani: Cristina Ionescu, la montaj, Anusavan Salamanian, la realizarea sunetului, Adrian Enescu, a carui muzica da o noua dimensiune filmului. De fiecare data, muzica lui a intregit filmul.

Echipa de tehnicieni: cei de la imagine, cei de la decoruri, toti au stiu ce au de facut chiar din perioada pregatirilor, si din acest motiv filmarile au mers snur. O echipa de profesionisti, in care un rol covarsitor il au actorii. Cand spui “echipa de filmare” trebuie sa te referi la actori, la tehnicieni, la oamenii de la productie, la cei care fac cafeaua, cei care iti dau sandwich-ul, la soferi. Este o munca de echipa si toate lucrurile acestea au fost bine organizate de MediaPro Pictures, de Studiourile din Buftea.”

loading...

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Alin Pavel

    15 septembrie 2008 at 09:39

    super film. l-am vazut de vreo 4 ori…. felicitari actorilor !

Lasă un răspuns

Film

PRO CINEMA te scoate la film! Participă la concurs și poți câștiga o invitație dublă la Festivalul AIFF

Published

on

Foto Credit: PRO CINEMA

PRO CINEMA prezintă producții independente și filme de artă premiate la American Independent Film Festival, iar locul tău e pus deoparte! Intră pe procinema.ro până pe 23 aprilie, răspunde la întrebarea din concurs și poți câștiga una dintre cele trei invitații duble la AIFF!

Care este rolul pe care ți-ai dori tu să-l joci într-un film și de ce? Este un film deja produs și te-ai gândit că ar fi fost mai potrivit să fii tu în rol principal sau te gândești la un rol principal în filmul inspirat din viața ta? PRO CINEMA te provoacă să răspunzi la această întrebare și ai șansa de a câștiga o invitație dublă la American Independent Film Festival, unde să vezi producții premiate și să continui jocul de imaginație.

Aflat la a doua ediție, American Independent Film Festival are loc în perioada 27 aprilie – 3 mai la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București. Invitatul special din acest an este Sebastian Stan, actorul de origine română care s-a afirmat tot mai mult în ultimii ani, cu roluri în filme precum Marțianul, Lebăda Neagră, seria Captain America sau I, Tonya – film pe care îl va prezenta la București.

Intră pe procinema.ro chiar acum și ai șansa de a vedea filme americane de artă.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

,,Rampage: Scăpaţi de sub control” a pus stăpânire pe box office-ul românesc

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT

Cu Dwayne Johnson în rol principal, filmul ,,Rampage: Scăpaţi de sub control” s-a dezlănţuit total în cinematografele româneşti, unde a generat încasări în valoare de 886.117 lei, după ce a fost vizionat de peste 38.500 spectatori, în premieră.

Dwayne Johnson face spectacol în interpretarea primatologului Davis Okoye (Dwayne Johnson), un tip introvertit şi celebru pentru talentul său de a ţine oamenii la distanţă. Singură legătură specială a lui Davis este cea pe care o are cu George, o gorilă extrem de inteligentă, de care a avut grijă încă de când s-a născut. Atunci când un experiment genetic dă greş, prietenosul animal se transformă într-o imensă bestie violentă. Situaţia devine într-adevăr dramatică atunci când sunt descoperite şi alte animale care au suferit mutaţii similare. Pe măsură ce Nordul Americii este distrus de aceşti noi predatori, Okoye face echipă cu un inginer genetic discreditat pentru a găsi un antidot, în timp ce încearcă să evite o catastrofă globală şi să salveze creatura care cândva i-a fost prietenă.

În filmul „Rampage: Scăpaţi de Sub Control” joacă, de asemenea, Naomie Harris („Moonlight”), actriţă nominalizată la Premiile Oscar, alături de Malin Akerman (din serialul de televiziune  „Billions”), Jake Lacy (din serialul de televiziune „Girls”), Joe Manganiello (din serialul de televiziune „True Blood”), şi Jeffrey Dean Morgan (din serialul de televiziune „The Walking Dead”), dar şi P.J. Byrne („The Wolf of Wall Street”), Marley Shelton (din serialul de televiziune  „Rise”), Breanne Hill (din serialul de televiziune „Frontier”), Jack Quaid („The Hunger Games: Catching Fire”), Matt Gerald (din serialul de televiziune „Daredevil”), Jason Liles („Death Note”), Demetrius Grosse (din serialul de televiziune „The Brave”), şi Will Yun Lee (din serialul de televiziune „Hawaii Five-O”).

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Cu drag, Van Gogh”, din 12 aprilie în cinematografele din România

Published

on

Foto Credit: Asociația Follow Art (c) 2018

“Poţi avea un adevărat foc în suflet, şi totuşi nimeni să nu vină să se încălzească la el, iar trecătorii văd doar o urmă de fum.” (Vincent van Gogh)

 

Vincent van Gogh a murit la vârsta de 37 de ani, lăsând în urmă peste 2000 de tablouri. Regizoarea poloneză Dorota Kobiela, împreună cu câștigătorul premiului Oscar, britanicul Hugh Welchman, au co-regizat un film cum nu s-a mai făcut sau văzut până acum, fiind primul film de lung metraj care folosește pictura ca tehnică de animație.

 

125 de pictori din întreaga lume, printre care și artistele plastice de origine română Carmen Belean și Cătălina Codreanu, au realizat 62.450 de fotograme pictate în ulei. Filmul prezintă viața și moartea controversată a geniului care a fost Vincent van Gogh. Publicul larg și-a arătat interesul încă de la primele comunicate de presă, teaser-trailerul a fost vizionat de peste 130 de milioane de ori înainte de premieră și distribuit pe rețelele de socializare de peste 3 milioane de ori.

 

“Cu drag, Vincent” era modul în care artistul își încheia cele peste 800 de scrisori trimise către fratele său, Theo. Filmul pornește de la ultima scrisoare neterminată și pune pe ecran existența pictorului printr-o tehnică modernă de animare a operelor sale.   

Tânăra actriță Saoirse Ronan, nominalizată anul acesta la Premiile Oscar pentru cea mai bună actriță în rol principal pentru interpretarea din Lady Bird îi dă viață personajului Marguerite Gachet. Douglas Booth, cunoscut din filmele Romeo și Julieta, Noe sau Ascensiunea lui Jupiter își împrumută vocea personajului Armand Roulin. Printre actorii care interpretează personaje în film se numără și Jerome Flynn, devenit celebru pentru rolul Bronn din serialul HBO Urzeala Tronurilor, Chris O’Dowd (Thor: Întunericul, Jocuri secrete, Copii domnișoarei Peregrine), Helen McCrory (Harry Potter și Talismanele Morții, Sherlock Holmes și cazul ciorapului de mătase, Casanova) și actorul polonez Robert Gulaczyk în rolul lui Vincent van Gogh.

Filmul este produs de BreakThru Films și Trademark Films. În România, filmul va intra în cinematografe din 12 aprilie 2018, distribuit de Asociația Follow Art și Argo Art Consulting, cu sprijinul partenerilor Uniunea Cineaștilor din România, Ambasada Regatului Țărilor de Jos, The Station, Institutul Francez din România, Institutul Cervantes București, Atelier de Film, Centrul de Creație InLight, Forbes Life Romania și UNArte.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending