HomeAUDIENȚE TVRealitatea TV a încheiat anul în top 4 audiente

Realitatea TV a încheiat anul în top 4 audiente

Audienţele-record de la alegerile locale şi cele generale, precum şi tumultul vieţii politice autohtone i-au asigurat postului de ştiri un loc în spatele fruntaşelor PRO TV, Antena 1 şi Acasă TV.

Peste 100.000 de români au urmărit, zi de zi, anul trecut, programele postului de ştiri Realitatea TV. La nivel urban, cei 108.000 de telespectatori zilnici au adus Realităţii TV o cotă de piaţă de 5,1%. Potrivit datelor furnizate de GfK, topul acestui an este condus de PRO TV, care a adunat o medie anuală de 298.000 de telespectatori pe zi (14,1% cotă de piaţă), urmat de Antena 1 (205.000 de telespectatori şi o cotă de piaţă de 9,7%) şi Acasă TV (162.000 de telespectatori şi 7,7 procente cotă de piaţă). Realitatea TV este urmată în clasamentul anului tocmai încheiat de TVR 1 (106.000 telespectatori), Prima TV (95.000), Kanal D (84.000), OTV (75.000) şi Antena 3 (68.000).

Cele mai consistente creşteri înregistrate de Realitatea TV de-a lungul anului 2008 coincid cu evenimentele politice majore din România: alegerile locale din luna iunie, dar şi cele parlamentare, desfăşurate la sfârşitul lui noiembrie.

Ratingul a urcat sensibil şi pe parcursul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, în zilele care au urmat exploziei de la mina Petrila, dar şi în momentul în care Theodor Stolojan a renunţat la fotoliul de premier al României.

Turul doi al alegerilor locale s-au tradus pentru Realitatea TV în 155.000 de telespectatori, televiziunea devenind cel mai urmărit post de ştiri pe parcursul zilei în care România îşi alegea primarii în fiecare localitate. Începutul lui noiembrie, care a coincis cu alegerea primului preşedinte de culoare din istoria SUA, a adus postului de ştiri o altă creştere spectaculoasă de rating: 133.000 de telespectatori şi locul doi, în spatele Antenei 1.

Primul vârf de rating atins de postul de ştiri anul trecut a fost consemnat câteva săptămâni mai târziu, odată cu explozia de la mina din Petrila. 465.000 de telespectatori au ales să urmărească firul evenimentelor la Realitatea TV pe 16 noiembrie. Ultima strigare la urne a anului, cea de la alegerile parlamentare, a mai însemnat o nouă poziţie de lider pentru Realitatea TV. Pe 30 noiembrie, primele estimări de la urne făcute de Realitatea TV imediat după ora 21.00 au avut o audienţă de 7,7%, adică 879.000 de telespectatori din mediul urban, devansând atât PRO TV, cât şi Antena 1.

Realitatea TV a fost lider de piaţă şi pe ultima sută de metri a anului trecut, odată cu schimbarea premierului. Pe 14 decembrie, aproape 300.000 de români au urmărit în fiecare minut la Realitatea TV cele mai noi informaţii legate de renunţarea la funcţia de prim-ministru a lui Stolojan şi numirea lui Emil Boc.

Decembrie pe podium

Ultima lună a anului a fost cea mai productivă din acest an pentru Realitatea TV în materie de telespectatori ţinuţi în faţa micilor ecrane. Cu o medie zilnică de 171.000 de telespectatori din mediu urban, Realitatea TV a fost devansată în clasamentul lunii decembrie doar de PRO TV (369.000 de telespectatori) şi Antena 1 (280.000 de telespectatori). Potrivit datelor GfK, postul de ştiri a întrecut Acasă TV (161.000 de telespectatori), Kanal D (121.000) şi Prima TV (114.000).

“Motivele creşterii audienţei sunt adecvarea programelor noastre la temele cerute de telespectatori (exemplul campaniei pe subiectul taxei auto), folosirea conţinutului trimis de telespectatori ca suport editorial (exemplul emisiunii «Martor Ocular», cu mii de poze şi filme trimise de oameni cu şmecherii din trafic) şi echilibrul şi onestitatea în abordarea temelor politice. Plus inventivitatea şi efortul pus pe producţiile în mijlocul evenimentelor-cheie precum inundaţii sau şedinţe în Parlament”, explică această creştere Cătălin Popa, director executiv Realitatea TV.

Lasa un comentariu aici!

Written by

gloria.antonescu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns