ALL MEDIA

Recenzie concert Kosheen @ club Panic! @ 13 octombrie 2012

Pentru iubitorii de electro-trip-hop-break-beat-drum-n-bass-indie-rock, seara de 13 octombrie a fost o descătușare în forță a simțurilor pentru că trioul britanic Kosheen a luat cu asalt clubul Panic! din București în cadrul turneului european de promovare a albumului Independence lansat pe 1 octombrie. (Recenzie realizata de Lucian Balasz)

Veniți după un concert în clubul Boiler din Cluj-Napoca desfășurat cu o zi înainte, britanicii și-au făcut apariția în clubul umplut până la refuz în așteptarea lor. Cu o oră înainte, toate biletele fuseseră epuizate, atât de mare a fost interesul pentru formația ce nu a mai lansat niciun album de aproape cinci ani de zile.

Deși au trecut aproape cinci ani de la vechiul album, perioadă în care fiecare din membrii formației a lucrat la proiectele personale muzicale, cu siguranță așteptarea a meritat. Piesele noi cântate la concertul din București au aprins publicul prezent fiind adoptate și cântate in forță. Una dintre cele mai noi piese-vedetă, Addict, a luat cu asalt sala prin forța electronicului întunecat dublat de vocea spectrala a lui Sian în timp ce Waste include unul din cele mai cinematico-memorabile refrene care va inunda următoarele luni radiourile și topurile de specialitate.

După un warm-up de o oră și trei sferturi, solista Sian Evans și DJ-ii Markee Substance și Dareen Decoder au urcat pe scenă în uralele celor prezenți și și-au început show-ul mixând in forță melodii atât de pe recent lansatul album cât și celebrele Hide u, Catch si Hungry care i-au consacrat în întreaga lume.

Ceea ce face absolut natural Sian este să își controleze foarte bine abilitatea de a cânta live în fața publicului ceea ce crește șansele de succes într-un sector în care nișarea este foarte puternică. Naturală și dezinhibată a electrizat publicul cântând în forță fără nicio pauză, atingând fanii aflați în față, sorbind din paharul cu vin alb ce o acompania sau luând țigara abia aprinsă a uneia din fetele din față, confesându-ne că este dependeța ei.

Au reușit sa creeze o atmosferă de tenebră muzicală îmbinată glorios cu lumina spectrală a dub-step-drum’n’bass-ului învălurite într-un mix vocal conturat de vocea puternică a lui Sian. Au ridicat sala, au cântat cu cei prezenți, i-au lăsat pe cei prezenți să cânte melodiile cunoscute, au făcut un show puternic și incendiar.

Singurul regret a fost durata scurtă a concertului, aproximativ 40 de minute, și faptul că, după incheierea recitalului, nu au mai dat niciun bis și au plecat rapid din club.

Dacă le-ai ratat concertele din Cluj sau București, poți să îi mai gâsești în Europa la concertele pe care le au programate în perioada următoare: pe 17 oct.Londra, pe 31 în Viena, pe 1 nov. Zurich, pe 2 nov. Munchen, pe 4 Amsterdam, pe 5  Berlin, pe 6  Köln, pe 8  Brussels, pe 15 Praga și pe 16 Bratislava.

Noi îi așteptăm la următorul concert in România cu aceeași forța și nerv capabile să electrizeze mulțimea de fani prezenți la concert. (Recenzie realizata de Lucian Balasz)

ALL MEDIA

Programe TVR, difuzate de un post tv fără acordul televiziunii publice

Televiziunea Română a constatat faptul că Cinemaraton difuzează producţii TVR fără acordul postului public, încălcând legislaţia în domeniu. De asemenea, grila de programe a postului Cinemaraton este alcătuită în mod preponderent din producţii ale postului public de televiziune, în condiţiile în care Televiziunea Română nu a primit o solicitare în acest sens.

Printre producţiile difuzate fără acordul TVR se numără: „Memorialul Durerii – Mişcările studenţeşti din 1956”, realizator Lucia Hossu Longin; „Memorialul Bucureştilor (2) – Biserica Ienei”, realizator Lucia Hossu Longin; „Memorialul Durerii – Canalul Morţii”, realizator Lucia Hossu Longin; „Memorialul Durerii – Mircea Dinescu”, realizator Lucia Hossu Longin; „Reconstituiri – Ministerul Adevărului”, realizator Lucia Hossu Longin, scenariul Dan Necşulea sau „Tandreţea Lăcustelor”, regia Dan Necşulea.

Prin această situaţie, Cinemaraton încalcă prevederi din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare precum şi din Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

În aceste condiţii, Televiziunea Română a transmis o notificare prin care interzice Cinemaraton să mai utilizeze fără acord, înregistrările SRTv, în caz contrar rezervându-şi dreptul de a de a sesiza organele jurisdicţionale.

De asemenea, TVR  a semnalat Consiliului Naţional al Adudiovizualului această situaţie pentru ca forul, în calitate de garant al interesului public si de unica autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,  să dispună măsurile pentru intrarea în legalitate a postului menţionat.

• În conformitate cu prevederile art.13 alin. (1) lit. a) şi f), art 1063 alin. (1) lit a), f) şi  g),  precum şi art. 113 lit. b), e) şi i) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, SRTv în calitate de titular de drepturi de autor, producător de înregistrări audiovizuale şi organism de televiziune, are dreptul exclusiv de a autoriza sau interzice utilizarea producţiilor proprii, inclusiv prin reproducere, radiodifuzare şi punere la dispoziţia publicului pe Internet.

** În situaţia utilizării producţiilor SRTV (preluate de la foşti angajaţi sau din alte surse) în vederea includerii în emisiuni de televiziune, există obligaţia legală privind  obţinerea acordului SRTv în calitate de titular de drepturi.  Difuzarea unei înregistrări audiovizuale produse de TVR, în tot sau în parte, fără acord, cu înlăturarea siglei producătorului, poate întruni elementele constitutive ale următoarelor infracţiuni prevăzute de Legea nr.8/1996, radiodifuzarea operelor sau a produselor purtătoare de drepturi conexe, fără consimţământul producătorului, faptă pentru care legea prevede  închisoare de la o lună la un an sau amendă (art 140 alin. (1) lit c).