Connect with us

Industria de Publicitate

RMGC rănită mortal în ambiţiile proprii

Published

on

 

Roşia Montană/România, 13 decembrie 2013 – În 9 decembrie a fost organizat un referendum în câteva comunităţi care ar fi afectate de reînceperea activităţilor de minerit din judeţul Alba. În ciuda campaniilor agresive de PR ale RMGC şi în ciuda eforturilor disperate ale RMGC de a aduce oamenii la vot, compania canadiană nu a reuşit să îşi asigure suportul necesar pentru ca referendumul să fie validat. În condiţiile căderilor masive de zăpadă din toată România, prezenţa la vot cu 15% mai mare la alegerile parlamentare care s-au desfăşurat în aceeaşi zi, indică o neîncredere generală sau cel puţin un dezinteres faţă de RMGC.

Campaniile de PR reprezintă de multă vreme instrumentul pe care RMGC l-a ales în încercarea de a-şi spăla imaginea pătată. Iată doar un exemplu: Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) estimează că RMGC a cumpărat spaţiu publicitar în valoare de 1.04 milioane de euro doar în presa scrisă, în primele 6 luni din 2011, ceea ce îl face al treilea cel mai mare contractor de acest fel din România. Cheltuielile RMGC sunt comparabile cu cele ale Carrefour care, în aceeaşi perioadă, a cheltuit 1.02 milioane de euro. Totuşi, prezenţa RMGC în presa scrisă este redusă în comparaţie cu cea pe internet şi cu campaniile TV. Bugetele pentru acestea nu sunt cunoscute. Câteva  dintre spoturile TV ale RMGC au fost contestate cu succes în diverse ocazii de către organizaţii civice din România, datorită afirmaţiilor nefondate pe care le promovau.

Referendumul a fost contestat de către organizaţii civice din România pe diverse temeiuri, precum anunţarea sa cu foarte puţin timp înainte de organizare, modul în care au fost alese comunităţile unde s-a desfăşurat referendumul, lipsa mijloacelor de informare pe care autorităţile ar fi trebuit să le asigure, lipsa spaţiului mediatic şi a celui rezervat dezbaterilor, necesar pentru o serie de discuţii obiective. Un alt temei pentru contestare este faptul că referendumul nu a fost legal. Potrivit celor 67 de observatori independenţi care au fost prezenţi în diverse secţii unde s-a votat pentru referendum, localnicii au fost supuşi unor presiuni disperate în scopul de a fi determinaţi să voteze cu RMGC. S-a organizat transport la scară largă, iar primarii localităţilor au făcut presiuni asupra localnicilor, determinându-i să voteze pentru RMGC.

“După toate milioanele de euro cheltuite pentru operaţiunea de greenwashing a murdarului lor proiect minier, este uimitor pentru toată lumea să vadă că, în ciuda pretinsului ‚copleşitor sprijin local’ pentru RMGC, banii lor nu au reuşit să-i spele pe creier pe oameni în propriul lor teritoriu. Pentru cei cărora cultura noastră nu le este foarte cunoscută: absenţa de la vot este obişnuită în spaţiul balcanic post-comunist. Este unealta care le permite votanţilor să aleagă între rău şi rău şi nu are de-a face cu condiţiile meteo. Rezultatul acestui referendum înseamnă că voinţa poporului este mai puternică decât interesele private,” comentează Eugen David, preşedintele Alburnus Maior.

Devenită în timp cea mai mare campanie de mediu şi socială din România, Campania Salvaţi Roşia Montană reprezintă opoziţia faţă de proiectul minier de exploatare a aurului propus de compania Roşia Montana Gold Corporation (RMGC). Acest proiect ar presupune deschiderea celei mai mari mine de aur de suprafaţă din Europa, prin distrugerea Roşiei Montane şi a unei zone importante a Munţilor Apuseni.

 Asociaţia Alburnus Maior este iniţiatoarea Campaniei Salvaţi Roşia Montană. Asociaţia a fost fondată în anul 2000 de către locuitorii şi proprietarii din Roşia Montana care nu doresc proiectul minier peste casele, terenurile, bisericile şi cimitirele lor şi care pledează pentru o dezvoltare durabilă a zonei.

 Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) este detinuta in proportie de 80% de Gabriel Resources (TSX:GBU), o companie miniera mica, fara experienta si resurse proprii si care doreste sa stramute localitatea Rosia Montana pentru a realiza cea mai mare mina de aur de suprafata din Europa. 19,31% din actiuni sunt detinute de Minvest, o companie miniera de stat. Companiile miniere Newmont (NTSE: NEM), American Electrum Strategic Holdings LLC si American Paulson & Co. detin fiecare aproximativ 20% din actiunile Gabriel Resources. Inca de la inceputul sau, proiectul minei de aur a fost asaltat de controverse, probleme operationale si o opozitie vehementa la nivel local, national si international. 

Salvati Rosia Montana

 

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Sorin Minea

    16 decembrie 2012 at 14:13

    mi se pare ca reprezentantul Alburnus Maior nu s-a uitat pe geam duminica, ca sa vada troienele si de 70 de cm,si nici pe cifrele de la referendum nu s-a uitat, cand tocmai in localitatea unde traieste, Rosia Montana, 80% din populatie a ales mineritul. Deci,cine face campanie murdara?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Published

on

 

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Claudia Ion face parte din juriul Romanian EFFIE Awards 2018

Published

on

Credit foto: ANTENA 1
 

Claudia Ion, directorul de Vânzãri Antena Group, face parte din juriul Festivalului EFFIE Awards 2018, competiţie ce premiazã cele mai eficiente campanii de publicitate, din juriul cãreia fac parte peste 100 de specialişti în comunicare, reprezentanţi ai clienţilor, ai agenţiilor de publicitate, de research, precum şi CEO ai grupurilor de comunicare.

“Sunt entuziasmatã sã fac parte din juriul Romanian Effie Awards, competiţia anualã ce premiazã campaniile de publicitate cu cel mai mare impact şi totodatã unul dintre cele mai importante evenimente din industrie. Cu atât mai mult cu cât agenţiile de publicitate de la noi au primit recunoaştere internaţionalã în ultimii ani pentru originalitatea şi eficienţa campaniilor lor. Dacã ar fi sã aleg un cuvânt care mi-aş dori sã-mi defineascã activitatea, acela e eficienţa. Şi spun asta pentru cã, în televiziune, mãsura lucrului bine fãcut nu trebuie aşteptatã prea mult. Ea vine chiar a doua zi, odatã cu datele de audienţã. Totodatã, de ce sã nu spun asta, mã bucur foarte tare cã datoritã acestui eveniment reuşesc sã-mi întâlnesc colegii de breaslã!”, a declarat Claudia Ion.

Claudia Ion este un nume cunoscut în peisajul media din România şi nu numai, ocupând în prezent funcția de Director de Vânzări Antena Group.  De 8 ani este membru în bordul EGTA – EGTA – Association of Television and Radio Sales Houses, cu sediul în Bruxelles, reunind 141 de membri din 54 de ţări, aceştia reprezentând 75% din advertising-ul european.

Claudia Ion şi-a început cariera în 1991 la Radio Contact, fiind parte a perioadei de lansare şi dezvoltare a agenţiilor de media, în anii ’90. A fost Director Comercial al TVR, director general adjunct al regiei de vânzări Arbo Media şi a ocupat poziţia de director al departamentului comercial al Kanal D timp de nouă ani.

Lansat în 1968, în SUA, Romanian EFFIE Awards, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute, a devenit un eveniment de marcã al industriei de marketing şi comunicare.

Procesul de jurizare se desfãşoarã în douã etape, mai exact 4-5 iunie şi respectiv 11 iunie 2018, iar Gala de Premiere Effie Awards 2018 va avea loc pe data de 14 iunie 2018.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN
 

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending