HomeALL MEDIARomanii se intorc la presa scrisa, ziarele cresc in tiraj

Romanii se intorc la presa scrisa, ziarele cresc in tiraj

In ultimul timp presa scrisa a inregistrat cresteri de audienta, atat ziarele de calitate cat si tabloidele, arata ultimul val SNA.

Doar doua publicatii centrale si-au pierdut cititorii, si anume Jurnalul National si Ziua.
Daca la evaluarile precedente presa scrisa se inscria pe un trend descendent, cu pierderi semnificative de cititori, ultimele cifre livrate de Studiul National al Audiovizualului (SNA) arata o imbunatatire importanta a audientei, informeaza Adevarul.

Cresterile de audienta se inregistreaza datorita investitiilor masive in campanii de comunicare, in comparatie cu alti ani, dar si de schimbarea companiei de cercetare (Daedalus Group i-a luat locul firmei IMAS pentru SNA Focus) si deci modificarea esantionului.
Cotidianul Gandul se afla in fruntea cresterilor procentuale, publicatie editata de compania Crucisatorul, detinuta de trustul MediaPro: 17,8%. Ziarul a crescut de la 191.000 de cititori pe editie (aprilie 2007 – aprilie 2008) la 210.000 cititori pe editie (iulie 2007 – iulie 2008).

Si „Romania Libera” a castigat 32.000 de cititori, ajungand la 253.000, cu o evolutie de 14,5% fata de valul precedent. Pe locul trei se afla „Adevarul” care are cu 20.000 de „cititori” mai mult, inregistrand o crestere de 5,6%. Publicatia a crescut de la o audienta de 377.000 cititori pe editie la 398.000, in acest val, dupa ce multa vreme aceasta a ramas constanta.

Tot la capitolul „evolutie” se inscriu ziarele „Cotidianul”, care a castigat 11.000 de cititori pe editie fata de valul precedent, cu o crestere de 5,5%, si „Evenimentul zilei”, cu doar o mie de cititori in plus.
In schimb „Jurnalul national” a pierdut aproximativ 6.000 de cititori pe editie, la acest val, inregistrand o pierdere de 0,8%, fata de valul aprilie 2007 – aprilie 2008. Cotidianul „Ziua” continua sa piarda „fani”. Cifrele arata o descrestere a audientei de aproape 6,3%, insemnand 8.000 de cititori pe editie.

Concurenta intre tabloide

In randul tabloidelor de scandal „Cancan” a castigat 97.000 de cititori (cu aproximativ 25% mai mult fata de valul precedent). Pe pozitia a doua, in ordinea evolutiei, se situeaza ziarul companiei Adevarul Holding, „Click”, cu 53.000 de cititori pe editie mai mult si cu o crestere de 16%.

Tabloidul „Libertatea” este in continuare lider de audienta. In perioada iulie 2007 – iulie 2008, ziarul editat de trustul Ringier a inregistrat o evolutie de doar 4%, insa ramane publicatia cu cea mai mare audienta din presa scrisa romaneasca: 1.353.000 de cititori pe editie.

Lasa un comentariu aici!

Written by

razvan.badea@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns