Connect with us

ALL MEDIA

Sa repetam in cor: daca e gratis, nu e bun!

Published

on

 

Incepand cu anul 2008 presa a intrat in colaps. Criza financiara a curatat cu eficienta unui aspirator industrial toata piata de publicitate. Veniturile ziarelor au fost reduse la sfert in doi-trei ani. Si nimanui nu i-a venit sa creada ca se poate mai rau.

Ce s-a intamplat intre timp? Oameni cu multa experienta, cu talent si cunostinte solide au tot incercat sa-si imagineze un model viabil dupa care o institutie de presa sa poata sa supravietuiasca. Inserturi in ziare, concursuri peste concursuri cu premii in bani, vanzare de publicitate sub forma de continut editorial, toate s-au dovedit ineficiente. Ziarele din Romania s-au incapatanat sa moara, incet dar sigur, intr-o agonie care a mutilat sufletele si condeiele multor jurnalisti onesti si de buna credinta.

Internetul, copilul minune al zilelor noastre s-a incapatanat sa ramana la nivelul de maturitate jurnalistica din 2010. Ba chiar a involuat intr-o competitie stupida intre materiale lipsite de relevanta dar cu titluri bombastice, sub forma de ghicitori pentru copii de gradinita. Iar banii de publicitate care se anuntau a lua calea onlinului s-au lasat asteptati precum americanii dupa cel de al doilea Razboi Mondial. Iar in cazul in care au existat, s-au scurs catre marii giganti de peste Ocean: Facebook si Google.

Nici in televiziune lucrurile nu stau pe roze. In ciuda bunastarii aparente, a superproductiilor de tipul „Romanii au talent” sau „Vocea Romaniei”, a ratingurilor record pe care acestea le-au iregistrat, banii au fost in continuare mult prea putini. „Tara mica, mese putine” s-a dovedit o butada mai actuala decat oricand. Dovada este faptul ca ProTV, campioana en titre a televiziunilor de la noi trece printr-o restructurare de proportii. Iar Kanal D, dupa ce si-a indeplinit obiectivul de a se afla pe podiumul bataliei pentru audienta, nu a reusit sa marcheze nici macar un singur an cu cifre negre in Contul de Profit si Pierdere.

Singurele institutii care par a o duce mai bine sunt cele alimentate cu bani politici. Televiziunile de stiri au aparut ca ciupercile dupa ploaie si s-au pozitionat uneori extrem de evident de o parte si de alta a spectrului celor care dau batalia petru controlul resurselor statului. De cele mai multe ori, finantarea acestora nu are loc direct, ci printr-o schema complexa in care patronii pierd constant bani prin institutiile de presa pe care le controleaza, dar compenseaza cu fonduri din contracte obtinute in alte domenii in care activeaza. Este evident acest lucru mai ales in cazul lui Dan Voiculescu si Sebastian Ghita, oameni care traiesc negociindu-si sustinerea politica pentru Putere in schimbul unor contracte cu statul oferite cu dedicatie.

Unde sunt ziaristii in tot acest peisaj? Din ce traiesc ei? Ii veti gasi reconvertiti in vocile unor vedete la moda, ocupandu-se cu asa numitul „ghostwriting”. Unii sunt implicati in organizari de evenimente. Altii livreaza continut care sa alimenteze conturile de social media ale institutiilor care au descoperit ca Secolul XXI este unul al comunicarii. Putini mai sunt cei care incearca, poate nici ei nu mai stiu exact de ce, sa tina sus steagul jurnalismului asa cum il gasim in manualele de specialitate. Meseria asta a devenit una pe cale de disparitie, precum cea de palarier sau fabricant de hamuri pentru carute.

Pare trist, dar ma tem ca este pur si simplu doar o selectie naturala. Nostalgia unei „Epoci de Aur” a jurnalismului nu ajuta la nimic. Singura grija ar trebui sa fie aceea de a fi de folos societatii. Nu functioneaza nicio fapta buna de care nimeni nu si-o doreste. Jurnalismul in slujba adevarului a devenit egal cu a ajuta sa treaca strada o batrana care nu-si doreste decat sa ramana pe trotuarul pe care se afla. Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca singurul BINE care merita oferit este cel pentru care oamenii sunt pregatiti sa bage mana in buzunar si sa plateasca. Restul este doar o munca de caritate pe care poate ar trebui s-o lasam in seama sotiilor bogate care se plictisesc pe-acasa.

Claudiu Șerban

Lasa un comentariu aici!

ALL MEDIA

Zile de foc în Grecia: Echipa de corespondenți Digi 24 a realizat, în medie, 17 transmisiuni pe zi

Published

on

Foto Credit: DIGI 24
 

Echipa Digi 24 care a ajuns în Grecia, miercuri, a transmis nu mai puțin de 17 corespondențe pe zi, din Mati, satul distrus de incendiile devastatoare izbucnite la începutul acestei săptămâni.

Cei trei membri ai echipei, Marian Tănase (operator), Laurențiu Rădulescu (reporter) și Adrian Rotaru (DSNG), au făcut 14 ore, pe ruta București-Sofia-Atena și s-au oprit în satul Mati, la aproximativ 25 de km de Atena. Localitatea, distrusă în proporție de 98%, conform evaluărilor făcute de autoritățile elene, oferă o priveliște dezolantă, cu cele peste 100 de case distruse de flăcări și rândurile de mașini carbonizate.

”Cel mai mare impediment a fost să îi facem pe oameni să ne vorbească, mai ales după ce au pierdut tot ce aveau”, spune reporterul Laurențiu Rădulescu. Echipa a reușit, totuși, să identifice în zonă câțiva români care locuiau acolo și i-au convins să povestească prin ce au trecut.

Acomodarea cu subiectul, cu locul și punctele de unde s-au făcut intervențiile a fost una anevoioasă pentru echipă. Nu este ușor să vorbești când ai în fața ochilor un asemenea tablou. ”Satul este unul cu străduțe înguste de maximum 5 m, cu case și de o parte și de cealaltă, iar fiecare locuitor are cel puțin câte o mașină a lui, ca să nu mai vorbim de turiștii veniți aici în sezonul estival”, a descris Laurențiu, într-o intervenție de vineri dimineață, la Matinalul Digi FM. ”În lateral, este un drum național cu două benzi. Toți cei care au venit pe drumul național au mers spre sat și spre mare, crezând că se vor salva. Cei din sat au început să urce spre drumul național, crezând, la fel, că se pot salva. Dar drumurile s-au blocat și, practic, oamenii s-au trezit înconjurați de foc din toate părțile”, explică reporterul Digi 24, pe baza informațiilor strânse de la martori.

Sub impresia celor văzute și a mărturiilor obținute de la localnici și autorități, este greu să îți păstrezi sângele rece, detașasarea. ”Cel mai important pentru echipă, într-o astfel de situație, este să îți conservi energia și să nu se atașezi profesional. Am văzut copii morți, oameni găsiți îmbrățișați după ce au fost prinși de foc, am văzut detalii care îți rămân pentru totdeauna în minte”, adaugă Laurențiu, admițând că este una dintre cele mai dificile misiuni jurnalistice de până acum.

Echipa va transmite și în zilele următoare corespondențe de la fața locului, ținând la curent spectatorii Digi 24 cu evoluția celor mai grave incendii produse în Grecia, în regiunea Attica, în care și-au pierdut viața cel puțin 85 de persoane.

Digi 24, cea mai credibilă televiziune de știri din România⃰, transmite 24 de ore din 24, 7 zile din 7, informații despre temele de moment și evenimentele care pun lumea în mișcare. Parte a Grupului Digi Communications, Digi 24 abordează cu echidistanță și profesionalism subiectele relevante din actualitatea internă și internațională, oferind publicului emisiuni informative, dezbateri, analize și interviuri, sub sloganul ”Informația la putere”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Amalia Enache revine in echipa Stirilor PRO TV

Published

on

 

Jurnalista Amalia Enache revine la pupitrul Stirilor PRO TV dupa o pauza de doi ani. Vedeta va prezenta jurnalul de noapte din 13 august, informeaza TV Mania.

Eu mă întorc acum la „Ştirile Pro TV“ la majoratul meu în Pro, la exact 18 ani de la angajare. În august 2000 se întâmpla să încep. După atâta timp, meseria aceasta îţi curge prin vene. Chiar când nu eşti acolo, în redacţie, receptezi informaţiile ca şi când tu ai fi la treabă. Cred că în prima seară când voi prezenta, voi fi ca şi când şi ieri am făcut tot asta, nu în urmă cu doi ani“, a declarat Amalia Enache pentru TV Mania.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Digi Sport va difuza meciurile din Liga 2 plus alte competitii cu traditie

Published

on

 

Digi Sport va difuza timp de trei sezoane meciurile din Liga 2, posturile grupului Digi deținând dreptul de a difuza primele patru opțiuni din fiecare etapă. De asemenea, canalele Digi Sport vor transmite și Cupa României și Supercupa României.  

Federația Română de Fotbal (FRF) a anunţat, miercuri, 18 iulie, componenţa Ligii 2 pentru sezonul 2018-2019, iar joi, 19 iulie, a fost făcut public calendarul competițional, stabilit prin tragere la sorți. Telespectatorii Digi Sport se vor putea reîntâlni, în noul sezon care va debuta în 4-5 august 2018, cu echipe cu tradiție cum ar fi UTA, Petrolul Ploieşti, FC Argeş, U Cluj şi Farul, dar și cu echipe mai tinere. În ceea ce privește Cupa României, aceasta va debuta pe 1 august 2018, iar finala se va juca în data de 2 iunie 2019. Supercupa Romaniei se dispută între campioana Ligii 1 și deținătoarea Cupei României, ultima câștigătoare fiind CFR Cluj.

În afară de sportul rege, pe cele 4 canale ale Digi Sport, telespectatorii se pot întâlni și cu alte sporturi îndrăgite de români. Până în 2021, Digi Sport transmite, în exclusivitate, 50 de turnee WTA pe an, unde Simona Halep, numărul 1 mondial, scrie istoria tenisului, alături de Mihaela Buzărnescu, Sorana Cârstea, Irina Begu, Monica Niculescu și Ana Bogdan, aflate între primele 90 de jucătoare ale lumii. Acestor trasmisiuni li se adaugă meciurile din Cupa Davis, Fed Cup și ATP 1000 și 500.

În grilele de programe Digi Sport se regăsesc și competiții interne și internaționale de handbal, baschet, volei și motorsport, oferind telespectatorilor și abonaților Digi o diversitate de emisiuni și transmisiuni sportive greu de egalat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending