Connect with us

Film

Scenografie spectaculoasă în capitolul final din „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua”

Published

on

Iubitorii francizei cinematografice „Jocurile Foamei” ştiu că orice nouă peliculă din serie înseamnă tensiune, aventură, adrenalină, dar şi decoruri sublime, în care orice pare posibil. Însă ultimul film, „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua”, reprezintă mai multă aventură, mai multă adrenalină, decoruri mai ample, personaje mai complexe. Direct proporţional, lupta lui Katniss Everdeen e lupta fiecăruia cu sistemul, iar miza ei e şi miza noastră: un viitor mai bun, o lume mai bună.

Mix de arhitectură clasică & modernă

În ultimul film din seria „Jocurile Foamei”, tehnologia de producţie şi efectele speciale vin ca turnate pe aşteptările publicului. Fanii francizei au acum ocazia să vadă Capitol-ul – acest cuib al luxului – distrus şi măcinat de război. Dar ca să le reuşească pe de-a-ntregul această imagine, echipa de producţie a căutat locaţii de filmare care să se plieze perfect pe firul epic şi le-au găsit în Franţa şi Germania, două ţări în care modernul şi clasicul se întâlnesc la tot pasul în arhitectură.

Hulitul preşedinte Snow, de exemplu, trăieşte opulent într-un conac datând din 1903, care se află lângă Versailles. Tot în Franţa a descoperit echipa de producţie unul dintre cele mai spectaculoase elemente de scenografie – impunătoarea clădire din Paris cunoscută ca „L’espace Abraxas”, un imobil din piatră, masiv, înconjurat de stâlpi şi arcade şi care dă sentimentul de Grecia antică. Aici, într-una dintre scenele cele mai impresionante din film, peste Katniss, Gale şi Peeta se revarsă un şuvoi de „goo” (mâzgă).

În Germania s-a filmat într-o fabrică părăsită din Rüdersdorf şi în aeroportul Tempelhof, un fel de punct terminus, care apare şi în prima parte a „Revoltei”.  Apoi echipa s-a mutat într-o fostă unitate militară rusă din zona Berlinului de Est, unde iarba cuprinsese tot – o nouă provocare pentru imaginaţia scenografilor.

SS_D125-37203.dng

Însă cea mai mare provocare în termeni de decor a fost crearea tunelurilor în care detaşamentul 451 condus de Katniss înfruntă armata de şopârle mutante. Planul iniţial a fost să construiască nişte canale mari, dar pe măsură ce producţia avansa, regizorul Francis Lawrence a cerut ca ele să fie cât mai mici posibile, atât de mici încât actorii abia încăpeau.  În aceste coridoare strâmte decurge şi cea mai ambiţioasă scenă de acţiune, pentru care a fost nevoie de o coregrafie de luptă amănunţită.

Cu aşa decoruri şi efectele speciale şi cascadoriile au fost pe măsură. Mai mult ca niciodată, o vedem pe Katniss în acţiune şi, spre norocul echipei de filmare, Jennifer Lawrence chiar a devenit pricepută în mânuirea săgeţilor şi a arcului. Momentele de acţiune se adună şi cresc în intensitate chiar până la final.

SS_D117-34903.dng

Spectacol al tuturor simţurilor în format 4DX

Odată cu premiera în România, „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua” poate fi vizionat şi în inovatorul format 4DX, adus în România de Cinema City în 2015, în multiplexurile din Mega Mall Bucureşti şi City Park Mall Constanţa. Tehnologia 4DX – considerată, la scară largă, cea mai mare inovație de până acum în materie de tehnologie cinematografică – şterge orice graniţă între spectator şi actor. Acest lucru se traduce în scaune high-tech mobile și efecte speciale ce includ vânt, ceață, fulgere, baloane de săpun, apă, ploaie și mirosuri, disponibile atât pentru filmele 2D, cât și pentru filmele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu acțiunea de pe ecran, dând naștere unei experiențe cinematografice memorabile.

În timpul vizionării capitolului final din celebra seria „Jocurile Foamei”, în sala de cinema scaunele se mişcă, lumini se aprind şi se sting, miroase a praf de puşcă, se lasă ceaţa, iar toate aceste elemente nu sunt decât o anticipare a exploziilor ce urmează. E război total în Panem.

Cerul s-a întunecat, aerul bubuie, scaunele se mişcă violent şi pe umeri simţi stropi reci de ploaie care cad balsamic, parcă să închidă răni vechi. Şi efectele speciale nu se opresc aici. Respiri adânc, ghemotocul din stomac e frică, dar nu e cazul să-i dai atenţie acum. Te concentrezi, eşti alături de Katniss, devii o gaiţă zeflemitoare, scoţi o săgeată, tragi, o auzi şfichiuind prin aer.

Toate simţurile sunt ascuţite şi, pe măsură ce satira politică escaladează, resimţi fiecare schimbare de atmosferă, fiecare moment tensionat.  Zarurile au fost aruncate, de aici nu mai există loc de întoarcere. Aici se dă bătălia finală pentru viitor, o bătălie în care fiecare joacă un rol important, chiar de pe scaun, din sala de cinema.

Filmul „Jocurile foamei: Revolta – Partea a doua / The Hunger Games: Mockingjay – Part 2” este distribuit de Forum Film România şi a avut premiera pe 20 noiembrie 2015, fiind distribuit în format 3D şi 4DX, iar din 27 noiembrie va fi disponibil şi în format IMAX 3D.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Film

„Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat marele premiu la Festivalul Internațional de Film Huesca

Published

on

Scurtmetrajul „Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat sâmbătă marele premiu al Festivalului Internațional de Film Huesca (Spania) și este eligibil pentru o nominalizare la Oscar.

Producția, care a avut premiera românească în competiția de scurtmetraje a programului Zilele Filmului Românesc din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, o are în centru pe Roxana, care se pregătește să părăsească România pentru a se muta la Madrid. Ajutată de Dan și soția lui, Alina, este înștiințată că va găsi curând un loc de muncă în capitala spaniolă. Ce nu știe Roxana este că va deveni victimă a unei rețele de trafic de persoane.

Din distribuție fac parte Aurora Păunescu, Olimpia Melinte, Bogdan Dumitrache și Marin Grigore. Filmul este dedicat memoriei lui Călin Potcoavă, care urma să facă parte din echipa de producție.

Regia și scenariul sunt semnate de Radu Potcoavă, imaginea a fost realizată de Andrei Butică, montajul – de Cătălin Cristuțiu, sunetul – de Alex Dragomir și regia artistică – de Mălina Ionescu. Producători sunt Claudiu Mitcu, Robert Fița si Ioachim Stroe, iar producător executiv este Alina Tarbă.

„Miss Sueño” este un film produs de We Are Basca, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, și finanțat de Mccann Erickson România.

Scurtmetrajul finalizat în 2017 a mai fost selectat anul acesta la Trieste Film Festival, unde a avut premiera mondială, și la Kino Pavasaris-Vilnius International Film Festival.

La cea de-a 46-a ediție a Festivalului de la Huesca, „Miss Sueño” a fost selectat în competiția internațională alături de scurtmetraje din Franța, Canada, Polonia, Italia și Rusia.

Distincția International Danzante constă într-un trofeu și suma de 5.000 de euro, iar pelicula va intra automat în competiție pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun scurtmetraj/ live action short film” a premiilor Oscar.

Festival Internacional de Cine de Huesca se află pe lista celor validate de Academia de Film Americană, iar câştigătorul competiţiei internaţionale este inclus automat pe lista titlurilor luate în considerare pentru o nominalizare la Oscar.

Prima ediție a festivalului a avut loc în 1973, iar doi ani mai târziu evenimentul a devenit unul internațional. În prezent, este unul dintre cele mai importante manifestări de gen din lume, acordând anual 11 premii în competițiile iberoamericană, internațională și de documentar. Aragón Televisión acordă un premiu care presupune garantarea difuzării filmului câștigător și promovarea lui.

Scenarist și regizor, Radu Potcoavă a urmat studii de film la Bucureşti şi Amsterdam. A debutat ca regizor şi scenarist cu scurtmetrajul „Aceeaşi gară pentru doi” (2002). În 2006, a debutat în lungmetraj cu drama „Happy End”, cu George Alexandru și Mircea Diaconu în distribuție. Ea a fost urmată de comedia „Cuscrii” (2014), iar doi ani mai târziu, de „Vara s-a sfârşit”, cel de-al treilea lungmetraj, care a avut premiera la Festivalul Internaţional de Film de la Montréal.

Scurtmetrajul „Mă cheamă Costin” (2016),  produs de We Are Basca, cu Ioana Flora şi Bogdan Albulescu în distribuţie, a primit, la TIFF, o menţiune specială, a fost desemnat cel mai bun scurtmetraj românesc la Dracula Film Festival de la Braşov și a fost selectat în competiţia dedicată genului la Festivalul de Film de la Sarajevo.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Producţia verii: „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”, din 22 iunie, în cinematografe

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT

Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Awkwafina, Rihanna și Helena Bonham Carter fac echipă din 22 iunie pe marile ecrane, în mult așteptata producție a verii de la Warner Bros. Pictures – „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”.

Cinci ani, opt luni, 12 zile… și timpul trece în continuare. Atât de mult a trecut de când Debbie Ocean (Sandra Bullock) proiectează cel mai mare jaf din viața ei.

Pentru asta are nevoie de o echipă de profesioniste în domeniu, începând cu partenera ei de încredere Lou Miller (Cate Blanchett). Împreună recrutează specialistele: bijutierul Amita, hoața de buzunare Constance, experta în garduri Tammy, hacker-iţa Nine Ball și designerul vestimentar Rose.

Ținta este un superb colier din diamante în valoare de 150 de milioane de dolari, purtat de actrița Daphne Kluger (Anne Hathaway) care va fi starul celui mai mare eveniment al anului – Gala Met.

Planul este perfect, însă totul trebuie să decurgă fără nicio abatere dacă echipa vrea să pună mâna pe diamante. Totul se face la vedere.

Din distribuția filmului mai fac parte James Corden ca detectiv de asigurări care trebuie să adune toate dovezile, iar Richard Armitage ca partenerul lui Kluger la Gală.

Warner Bros. Pictures prezintă, în asociere cu Village Roadshow Pictures, o producție Rahway Road, aventura explozivă „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”, din 22 iunie pe marile ecrane din țară.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Chipuri, locuri”, un documentar emoționant despre bucuria de a trăi, din 29 iunie în cinematografele româneşti

Published

on

Promovat de: ROLLERCOASTER PR

Documentarul „Chipuri, locuri/ Visages villages”, de Agnès Varda şi JR, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 29 iunie, a fost elogiat de presa străină de specialitate și nu numai ca fiind un film de neuitat, o lucrare complexă, un imn adus bucuriei de a trăi.

„«Faces Places» este un film al bucuriei curate, exuberanța lui este depășită doar de tandrețea lui și de puritatea intenției”, a scris The Washington Post.

Agnès Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, şi fotograful şi muralistul JR sunt coregizorii „Chipuri, locuri”, road-movie considerat de revista Rolling Stone „cel mai seducător documentar al anului 2017”.

În viziunea publicației The Guardian, documentarul „cu subiecți calzi și minunați, vorbește despre procesul de creație artistică, însă nu vrea să distrugă magia în totalitate. Veterana realizatoare face un studiu aproape perfect al chipurilor și locurilor”.

Pe de altă parte, New York Times a caracterizat documentarul drept o călătorie în prezent, în care cei doi aruncă priviri către trecut. „O lucrare complexă, puternică și radicală. «Chipuri, locuri» este de neuitat”.

The Wrap a subliniat că filmul este „un capitol uman, amuzant și emoționant în etapa de documentar a lui Varda”.

„Un imn adus bucuriei de a trăi. Nu este doar un film frumos, ci o experiență totală”, a punctat Corriere Della Sera, iar Indiewire a scris că este „emoționant, amuzant, optimist, per ansamblu – minunat”.

Aparţin unor generaţii diferite – Varda, „cineastul fără vârstă”, cum a numit-o Variety, a împlinit recent 90 de ani, iar JR are 35 – însă sunt suflete pereche, împărtăşind pasiunea pentru imagini şi maniera în care sunt create, prezentate şi transmise mai departe.

„Varda și JR se tachinează în conversații și idei fantastice. Doar privindu-i te simți mai tânăr”, a mai scris Variety.

Cei doi călătoresc prin mai multe sate din Franţa, în camioneta lui JR transformată în studio foto, întâlnesc localnici, le descoperă poveştile şi le transformă portretele în imense fotografii murale. Le expun pe case, hambare, faţade de magazine sau trenuri şi scot la iveală umanitatea subiecţilor şi pe cea proprie.

„Oamenii reacționează mereu favorabil la vederea propriei reprezentări și a felului în care imaginile enorme îmbunătățesc împrejurimile”, a remarcat The Hollywood Reporter.

Varda spune că este „un film de pace”, în timp ce Paris Match consideră că cei doi, împreună, creează „magia”.

Lungmetrajul documentar a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes 2017, unde a fost recompensat cu două premii – L’Oeil d’Or şi Palme de Whiskers.

Pelicula a fost prezentată în numeroase festivaluri și a obţinut premiul publicului la Toronto, a fost recompensată cu trofee ale Asociaţiilor Criticilor de Film din Toronto, San Francisco, Los Angeles şi New York, precum şi cu cel al Societăţii Naţionale a Criticilor de Film (National Society of Film Critics).

În plus, producția a fost desemnată cel mai popular documentar la Vancouver IFF şi cel mai bun film la Haifa IFF. Pelicula a primit trofeul Lumière la categoria documentar, dar şi două nominalizări la premiile César 2018 – pentru cel mai bun lungmetraj documentar şi cea mai bună muzică originală (Matthieu Chedid).

Producția, care a fost nominalizată la premiile Oscar 2018, va fi distribuită în țara noastră de microFILM.

„Chipuri, locuri” este scris, regizat şi comentat de Agnès Varda şi JR.

Filmul este o coproducţie Ciné Tamaris, Social Animals, Rouge International, Arte France Cinéma, Arches films, cu sprijinul Canal +, Arte France, Le Pacte şi Cohen Media Group.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending