Connect with us

DIGITAL

Sfinții Neocrotitori ai Smartphone-Șofatului, o campanie de responsabilitate la volan

Published

on

 

Sf. Zâmbarie Nevindecătorul este sfântul neprotector al commenturilor, like-urilor, share-urilor și poke-urilor pe timpul condusului. Își face apariția prin notificări de Facebook și are puterea netămăduitoare de a nu face nimic, în cazul în care suntem în pericol de accident.

Sf. Trolofimia Preacobitoarea este neocrotitoarea pozelor cu pisi drăgu, tweeturilor, instagramurilor, chaturilor, swipe-urilor și selfie-urilor. Are ne-harul de a ne distrage ochii de la trafic atunci când ne apare o nouă notificare.

Sf. Clipocisie Gură de Plumb este neocrotitorul articolelor de pe net, al mailurilor noi din inbox, al SMS-urilor și al apelurilor. Are ne-harul de a ne convinge, când conducem, că o să se întâmple ceva nasol, dacă nu ne uităm ce notificare am primit.

 

Ei trei sunt cei trei Sfinți Neocrotitori ai statului pe smartphone în timpul șofatului și au puterea de a nu ne proteja de propria lipsă de responsabilitate. De fapt, vorba vine ”ei trei”…

În credința că vor fi protejați de pericolele din trafic, mulți români își agață sumedenii de iconițe și cruciulițe prin mașină (un lucru nu neapărat rău). Problema intervine însă atunci când șoferii cred că ele îi feresc automat de orice situație, inclusiv de propria lipsă de responsabilitate la volan. Bineînțeles, adevărul e că nici măcar sfinții nu ne mai pot salva când suntem neatenți în trafic. Și pentru că tot vorbeam de atenție…

sfintii-neocrotitori-ai-smartphone-condusului-3

 

În ciuda credinciozității multor șoferi, numărul victimelor de accidente rutiere rămâne ridicat. Anul trecut, în România s-au înregistrat 9.380 de accidente, soldate cu 1.893 de decese și 9.056 de răniți grav. Iar una din cauzele de accidente cu cea mai rapidă creștere în ultimii ani este folosirea smartphone-urilor pe timpul șofatului. Numai în București, un conducător auto este amendat o data la 20 de minute pentru folosirea neregulamentară a telefonului mobil la volan, potrivit Poliției Rutiere. Deși, în acest moment, legea interzice și sancționează folosirea telefoanelor mobile la volan, mulți șoferi preferă să încalce legea și să se expună pericolelor.

De aceea, Asociația Siguranță Auto, Friends\TBWA și Rogalski Damaschin PR au demarat o campanie de comunicare prin care urmăresc responsabilizarea șoferilor. 9.000 de flyere sub forma unor icoane de mașină, reprezentându-i pe cei trei Sfinți Neocrotitori ai Smartphone-Șofatului, au fost împărțite șoferilor din București, pentru a le aminti acestora că nicio icoană reală nu îi poate ocroti atunci când butonează telefoanele, în loc să țină mâinile pe volan.

 

Cu câteva excepții din trafic, icoanele neocrotitoare au fost bine primite în rândul șoferilor. Campania a fost amplu preluată în mass-media, cu reportaje la principalele jurnale de știri de la TVR, Antena 1, Realitatea TV, Kanal D, Prima TV, Digi24, în prime time, precum și ale altor posturi de radio cu acoperire națională. În același timp, televiziunile au surprins reacții neoficiale pozitive, vizavi de ideea campaniei, ale Poliției Române, serviciilor de ambulanță și altor instituții automobilistice. Campania a generat feedback negativ însă în rândul reprezentanților Bisericii. Câțiva preoți intervievați de televiziuni s-au declarat împotriva execuțiilor creative.

„Deși campanii cu privire la siguranța rutieră s-au tot făcut, credem că prin umor putem îndrepta mai ușor moravurile, atenționând astfel, printr-o abordare mai actuală, că fenomenul sfinților ocrotitori ai smartphone-condusului nu există”, a declarat Sergiu Mihailovici (președintele Asociației Siguranță Auto).

sfintii-neocrotitori-ai-smartphone-condusului-2

 

„A presupune că icoanele ne protejează în orice situație este pe cât de absurd, pe atât de periculos. Într-un fel, a crede că icoanele ne protejează de propria lipsă de responsabilitate socială înseamnă a crede în înseși ilustrațiile din imagine.”, a completat și Vladi Păunescu (Group Creative Director Friends\TBWA).

Am rezonat foarte bine cu mesajele acestei campanii, în condițiile în care fiecare dintre noi se lovește zi de zi de lipsa responsailității la volan, fie că vorbim de atitudinea agresivă a șoferilor sau de efectele neatenției. Numai în timpul activării noastre, nenumărați șoferi au fost surprinși de camerele televiziunilor butonând telefonul sau chiar vorbind la telefon. Credem prin umor mai avem o șansă să îndreptăm lucrurile”, a declarat și Cristina Lica (Communication Consultant, Rogalski Damaschin PR).

 

Asociația Siguranță Auto este un ONG de utilitate publică, concentrat pe servicii de prim ajutor și de siguranță în trafic. De aproape 20 de ani, asociaţia organizează campanii, evenimente şi acţiuni publice educative, în scopul reducerii numărului de accidente de circulaţie, prin educaţie.

Din partea Friends\TBWA, au lucrat la campanie Vladi Păunescu (Group Creative Director), Mario Niculae (Art Director), Marian Oprea (Junior Copywriter), Adrian Preda (Creative Director), Ioana Știrbulescu (Business Development Director), Petre Gheorghe (Head of BTL), Dan Neagu (Head of Production).

Din partea Rogalski Damaschin PR au lucrat la campanie Eliza Rogalski (Head of Strategy), Alina Damaschin (Creative Leader), Dorian Ilie (Consumer Communication Director) și Cristina Lica (Communication Consultant).

 

Foto Credit: Rogalski Damaschin PR

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Tehnologie

Ce trebuie sa stii despre dezvoltarea unui magazin online

Published

on

Te gandesti la dezvoltarea unei afaceri cu un magazin online? Punerea in aplicare unui plan pentru dezvoltarea si promovarea unui site e-commerce este dificila, cu numerosi pasi si decizii care trebuie luate la momentul oportun. Iata ce trebuie sa stii daca te gandesti sa urmezi drumul infiintarii propriei afaceri cu comert electronic.

Momentul  potrivit pentru crearea unui magazin online. Prea devreme sau prea tarziu nu exista atunci cand vine vorba de creare magazin online. Indiferent de varsta pe care o ai, poti incepe imediat dezvoltarea ideii tale daca ai incredere deplina in aceasta, iar primul aspect extrem de important este sa nu te gandesti la bani ca la o problema.

Conceptul business-ului tau online. Acum este momentul sa dai frau liber imaginatiei tale si sa fii cat mai creativ. Inainte de a incepe procesul de realizare magazin online ai de parcurs cativa pasi importanti care sa asigure succesul acestuia. Este necesar sa arunci o privire in jurul tau, sa iti dai seama ce lipseste sau ce ar mai putea fi imbunatatit si sa folosesti aceste aspecte in favoarea afacerii tale online.

Numele brand-ului tau. Denumirea aleasa pentru brand-ul tau trebuie sa fie relevanta pentru afacerea ta si, probabil cel mai important, numele sa fie unic si disponibil pentru prezenta online pe toate canalele. Incearca sa nu sari acest pas, oricat de neimportant ti se pare a fi, pentru ca, in realitate, este un factor care conteaza si cantareste foarte greu in dezvoltarea acestui tip de business.

Pregatirea pentru dezvoltarea unui magazin online. Pregateste-te sa intri intr-o bucla nesfarsita cu numeroase ore dedicate intreg procesului specific unui magazin online. Acest tip de business iti va ocupa aproape tot timpul, astfel ca este bine sa iti setezi asteptarile si sa iei in calcul acest aspect. In cazul in care iti doresti sa imparti responsabilitatile cu un partener/co-fondator este bine sa investesti timp pentru a-l gasi pe cel potrivit. Acesta trebuie sa iti impartaseasca visul si sa fie dedicat, pentru ca afacerea cu comert electronic sa ajunga sa fie una de succes. Important este sa iti alegi un partener care dispune de un set de abilitati diferit de al tau pentru a va putea completa pe plan profesional si a conduce armonios afacerea. Chiar daca nu atat de usor de pus in practica, incearca sa stai departe de gandurile negative, pentru ca aceste distrageri iti vor afecta drastic performanta si daca vrei sa ai succes acest lucru nu este permis.

Implementarea ideii tale. Acum ca ai pregatit tot, trebuie sa iti alegi cu grija echipa care te va ajuta sa dezvolti magazinul online. Oamenii care te inconjoara sunt motoarele care vor genera succesul afacerii tale. Inconjoara-te cu oameni inteligenti, puternici si care cunosc foarte, foarte bine domeniul lor de activitate. Pentru realizare magazin online indreapta-te catre o companie care a dedicat ani buni pentru dezvoltarea acestora si care are un portofoliu impresionant. Nu face rabat de la calitate, chiar daca asta inseamna o investitie mai mare, pentru ca mai tarziu o sa regreti.

Promovarea magazinului online. Multi antreprenori ai acestui tip de business online, considera ca realizarea magazinului online de catre o echipa de programare este ultimul pas catre succes, iar dupa cateva luni bune constata ca succesul intarzie sa apara si, fie continua sa spere la un miracol, fie inteleg ca in realitate business-ul nu va avea niciodata succes fara a implica partea de promovare a produselor catre audienta potrivita. Chiar daca site-ul nu este finalizat, poti incepe sa configurezi mai intai profilurile de social media si sa generezi continut pe blog, astfel ca in ziua 1 sa nu incepi de la zero, ci sa ai deja un istoric pregatit. Dupa ce magazinul online devine functional, nu uita, fara promovare este ca si cand acesta nu exista, pentru ca poate vor dura ani intregi pana ce site-ul va fi descoperit de potentialii clienti sau, in cel mai rau caz, nu va fi niciodata accesat.

Sa dezvolti propriul magazin online nu este nici pe departe o sarcina usoara. De la alegerea produselor, evaluarea si aprovizionarea acestora si pana la dezvoltarea si lansarea site-ului si cresterea semnificativa a vanzarilor, exista numeroase piese de puzzle care trebuie alaturate. Cu toate acestea, cu un plan bine stabilit, bazat pe o cercetare amanuntita, visul tau poate sa se implineasca, asigurandu-ti succesul in acest domeniu.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Published

on

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Vrei să-ţi cumperi un televizor nou? Iată de ce trebuie să ţii cont la achiziţionare!

Published

on

Alegerea unui televizor bun, în ziua de astăzi, nu este deloc un lucru simplu, iar principalul motiv ar fi multitudinea de modele disponibile pe piaţ

Trebuie să știm că dacă vrem un produs de calitate trebuie să investim în acesta. Dar in ziua de astazi putem să avem și calitate chiar și cu bani mai puțini. Cu cât un televizor este mai scump, cu atât funcțiile şi performanțele sunt mai ridicate. În plus, trebuie sa ne raportăm și la brand, iar Samsung, Sony, LG, Panasonic, Philips sau Horizon conduc in topul vânzărilor.

 

Iată câteva detalii de care trebuie să ţinem cont când cumpăram un televizor nou:

  • panoul trebuie să fie de calitate
  • alegerea corectă a brandului
  • nu achiziționați un televizor HD Ready, ci FULL HD sau mai mare
  • funcțiile televizorului să fie cât mai rapide
  • diagonală să fie optimă pentru distanța de privire
  • curbat sau plat
  • functie Smart sau Non Smart TV
  • conexiuni, intrari si porturi HDMI

 

Un televizor 4k, în trend!

Iată că suntem într-o perioadă în care 4k-ul devine foarte accesibil. Dar cât de bine îl percepe ochiul uman nu se întreabă nimeni. Există multe studii şi detalii privind acest aspect. Dar oamenii sunt atraşi doar de acesta caracteristică? Sau 4k este doar un moft? Dar haideţi să înţelegem de fapt ce este 4k!

 

Ce este 4k la un televizor modern

Rezoluția FULL HD înseamnă 1080p, adică 1920×1080 de pixeli pe orizontală și pe verticală. 4k înseamnă mai mulți pixeli, de 4 ori mai mulți adică 3840×2160 pixeli.

 

Televizoarele curbate pe placul tuturor!

Sunt revelaţia pieţei! Aceste televizoare sunt pe placul celor care au camere spaţioase şi vor să privească din toate unghiurile. Singurul dezavantaj ar fi preţurile destul de ridicate pentru acest tip de televizoare.

 

Smart TV – divertismentul la tine acasă.

Acum mai toate televizoarele de pe piaţa cu un buget puţin mai ridicat sunt Smart. Acestea se pot conecta cu o multitudine de dispozitive: laptop, telefon mobil sau tableta. Practic transformăm televizorul într-o platformă cu divertisment şi avem acces la filme, seriale, muzica şi multe altele. Discuţiile cu prietenii se pot muta pe Smart TV, întrucât avem acces la reţelele sociale direct de pe televizor.

Tu ce model de televizor îţi doreşti? În oferta eMAG găseşti online sute şi sute de televizoare pentru toate buzunarele sau pentru toate exigenţele.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending