Connect with us

MAGAZIN

Spectacolul COREGRAFIE DE GRUP prezentat din nou pe scena Centrului Naţional al Dansului Bucureşti

Published

on

Centrul Naţional al Dansului Bucureşti prezintă duminica, 22 noiembrie, ora 19.30, cea mai recentă producţie CNDB 2015 – COREGRAFIE DE GRUP, concept coregrafic Mihaela Dancs, realizat și dansat împreună cu Andreea David, Andreea Novac, Cristian Nanculescu, Cristina Lilienfeld, Dionisie Lupu, Nicoleta Enache, Paul Dunca, Răzvan Rotaru, Smaranda Găbudeanu și acompaniat, pe perioada repetitiilor, de Adriana Gheorghe în calitate de “sparring partner”.

Mihaela Dancs (n.1974, Bucuresti, Romania) dansează în teatre, apartamente, poduri, galerii de artă, fabrici, biserici, studiouri de dans, muzee, pe străzi din Bucureşti, Londra, Timişoara, Veneţia, Praga, New York, Cluj, Viena, Stockholm sau Tokyo. Colaborează, printre alţii, cu Mădălina Dan, Carmen Coţofană, Paul Dunca, Vava Ştefănescu, Rui Catalao, Cosmin Manolescu şi Doris Uhlich. De câţiva ani se dedică cu aceeaşi pasiune pe care o are pentru dans, surfing-ului. Cel mai probabil acestea se vor întâlni la un moment dat, dacă nu cumva deja au şi făcut-o.

“De câţiva ani lucrez cu epuizarea ca sursă de regenerare energetică şi cu energia ca mod de comunicare, atât în dans cât şi în afara lui, şi caut modalităţi de a construi, trăi şi transmite intensitate. COREGRAFIE DE GRUP urmează acest parcurs început în 2013 cu ‘out of order’ şi continuat mai apoi, în 2014, în cadrul colaborării cu Zan Yamashita, şi are ca punct de plecare dorinţa de a înţelege şi a lucra cu o energie amplificată: de la 1 corp la 2, de la 2 la 10.

În COREGRAFIE DE GRUP coregrafia se generează în timp aproape real. Dansatorii, angajaţi în practici fizice intense, negociază de la forme şi ritm la spaţiu şi timp, propunând experienţe vizual-muzicale, kinestezice, energetice şi afective. În control şi în afara lui, balansând între a şti şi a nu şti, în ascultare sau izolare, corpurile în mişcare spun tot şi nimic.” Mihaela Dancs

“Cine vine la COREGRAFIE DE GRUP va avea surpriza să fie prins în tensiunile compoziționale care se fac și se desfac sub ochii spectatorului, va fi surprins de faptul că încet-încet participă la rezolvările chinetice, că este prins într-un flux și reflux al dinamicilor celor 10 corpuri non-identitare.

Un exercițiu de curaj artistic al Mihaelei Dancs și al celor 10 performeri, ce duce la o estetică cu totul aparte, care surprinde prin simplitate, prin rezistență și prin ceea ce pentru mine este performanță, cu o intensitate și cu o calitate a atenției rar obținută în ultima vreme în spațiul performativ. “

Vava Ștefănescu

“Sunt obsedată de acompaniere și posibilitățile ei, cu diferitele grade de distanță în companie. COREGRAFIA DE GRUP a Mihaelei Dancs și a grupului ei este, ea însăși, o negociere continuă între logica impunerii și cea a acompanierii. Cele două nu se exclud, granița dintre ele este fină, alunecă ușor una într-alta.

Momentul de impunere a COREGRAFIEI DE GRUP asupra mea, pentru că a existat și un asemenea moment, a fost atunci când, o dată, în exercițiul percepției, corpul meu s-a atașat grupului și, de la locul lui, din sală, a trecut prin toate fazele înscrise în mine ca spectator de către dorința de transmitere  – am încercat să citesc informația, să-i găsesc codul, să înțeleg, apoi au apărut detaliile, transferul vizibil, devenit treptat invitație la ascultare – am ascultat ritmurile vizuale și, nu în ultimul rând, am preluat în corp toate impulsurile de mișcare din scenă, m-am conectat kinestezic la mișcarea lor continuă, descoperind și altceva, copleșitor, care mi se transfera simultan. Apoi ceva s-a întâmplat, ceva diferit.”

Adriana Gheorghe, “sparring partner”

COREGRAFIE DE GRUP

Concept coregrafic: Mihaela Dancs

Spectacol realizat şi dansat împreună cu: Andreea David, Andreea Novac, Cristian Nanculescu, Cristina Lilienfeld, Dionisie Lupu, Nicoleta Enache, Paul Dunca, Răzvan Rotaru, Smaranda Găbudeanu, Mihaela Dancs

Acompaniere pe perioada repetitiilor, sparring partner: Adriana Gheorghe

Light design: Alexandru Bibere

Sunet: Marian Cîţu

O productie Centrul National al Dansului Bucuresti 2015

Sala Stere Popescu, CNDB – B-dul Marasesti 80-82.

Bilete: https://www.kompostor.ro/evenimente/6127-coregrafie-de-grup

Detalii pe www.cndb.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Life Style

Ce trebuie sa stii despre echipamentul de protectie pe timp de vara

Published

on

Echiparea adecvata poate fi o provocare atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. Protectia la lucru este prioritatea, dar in lipsa confortului, lucratorii ar putea fi descurajati sa poarte aceste echipamente.

Munca in sezonul cald prezinta motive in plus de ingrijorare: randamentul scazut, riscul crescut de accidentari si expunerea indelungata la soare, printre altele.

Pe cat posibil, atat incaltamintea de protectie, cat si salopetele de munca si restul garderobei trebuie sa fie respirabile, pentru un confort optim. Acestea trebuie sa faciliteze eliminarea transpiratiei si circulatia aerului.

Daca mediul de lucru permite, pantalonii scurti de lucru pot fi o buna optiune. In caz contrar salopetele de munca din tercot sunt totusi alegerea mai buna. Acestea ofera o protectie crescuta la nivelul picioarelor, in special la zgarieturi, taieturi sau murdarie.

Incaltamintea de protectie este indispensabila la lucru, in special in medii industriale sau pe santiere. Daca este posibil, bocancii de protectie pot fi inlocuiti de pantofi sau sandale cu bombeu, care ofera un confort crescut la temperaturi inalte. Incaltamintea de protectie trebuie sa fie atat eficienta, cat si respirabila, pentru a minimiza umiditatea.

De aceea, sandalele de lucru pot fi o optiune ideala: acestea permit piciorului sa respire si sa se aeriseasca. Daca exista riscuri de contact cu scantei, aschii sau substante periculoase, pantofii de protectie ar putea fi o optiune mai eficienta de protectie.

Nici protectia capului nu trebuie ignorata: purtarea castii de protectie pe santier este obligatorie. Pe langa protectia la impact, casca de protectie apara utilizatorul si de caldura excesiva.

Castile de protectie dotate cu banda antitranspiratie si orificii de ventilatie ofera un plus de confort la munca in sezonul cald. Daca natura muncii prestate nu necesita purtarea unei casti de protectie, o sapca de culoare deschisa cu cozorocul lat poate oferi o protectie suficienta la razele soarelui.

Expunerea la soare trebuie limitata, pe cat posibil. Hidratarea adecvata si pauzele regulate sunt o necesitate, in special la activitatile care presupun un efort fizic intens.

Bineinteles, pentru un plus de protectie la munca in sezonul cald, se recomanda utilizarea unei creme de protectie la razele UV pentru a minimiza riscul de aparitie a arsurilor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

MAGAZIN

„Acum, ai acces la cea mai eficienta metodă pentru meditații. New Edu introduce un nou model educațional!”

Published

on

Cristina Drăgan, CO-Fondator New Edu, este lector universitar doctor, cu experiență de mai bine de 10 ani în educație. Însă dorința de a contribui la dezvoltarea sectorului educațional s-a născut odată cu șansa de a preda și de a se specializa atât în țară cât și în țări cu renume în domeniu, precum este și Finlanda.

Consideră că mai presus de toate specializările, cărțile și articolele scrise, rezultatele obținute, manifestările științifice la care a luat parte, a contat și contează interacțiunea directă cu mii de elevi și studenți. Experiența practică a condus la adevăruri știute însă nerecunoscute: ”școlile noastre nu par să se fi schimbat foarte mult în ultimii ani însă tinerii, elevi și studenți, s-au schimbat aproape în totalitate. Este impetuos necesară o schimbare în fundamentul procesului educațional, de la metode și instrumente la curriculă și motivare. Nu a fost ușor, însă sunt fericită că modelul educațional New Edu, dezvoltat în decursul multor ani și cu implicarea multor persoane, reușește să ajute fiecare elev să își atingă potențialul și să își îmbunătățească performanțele școlare”.

În decursul anilor a semnalat, la mai multe manifestări educaționale, rolul pe care îl are cadrul didactic, profesor și mentor, în complexul forțelor care sprijină progresul economic, social și cultural al unei națiuni și în cele din urmă a decis să acționeze înființând New Edu, instituție de cursuri și meditații: ”Mi-am dorit să oferim tinerilor ocazia să se pregătească cu profesori, oameni dedicați și pregătiți, într-un mediu modern, în care să integrăm optim softuri educaționale și display-uri interactive. Să le fim aproape în procesul de formare ca oameni, să înlăturăm bariera dascăl – elev și să oferim fiecăruia premise sustenabile pentru evoluția proprie, atât pe plan școlar cât și profesional”

 

Ideea care a stat la baza centrului este orientată spre pregătirea tinerilor pentru școală prin cursuri și meditații integrând componenta socială și profesională – pregătirea pentru viață, pentru viitorul lor academic, pentru era digitală. Așa cum afirmă Cristina Drăgan, lector dr. CO-Fondator, este necesară o pregătire adecvată încă de la început, la facultate este deja destul de târziu să recuperezi ce ai pierdut atâția ani. ”Am constatat că elevii învață preponderent pentru a acumula cunoștințe, nu li se oferă o viziune clară despre oportunități și perspective de viitor. Noi, cu eforturi semnificative am reușit să integrăm în programele de pregătire oferite, componenta aplicativă. Ei au nevoie să știe scopul pentru care învață fiecare materie, fiecare capitol, să fie sprijiniți să înțeleagă rolul acestora pe parcursul vieții. De aici provine motivația.”

 

În plus, New Edu (http://www.new-edu.ro) a integrat programe educaționale unice pe piața de la noi, dar care funcționează cu succes în alte țări, prin care oferă un complex de servicii de consiliere, orientare și testare care ajută tinerii să aleagă facultatea potrivită. ”Programul educațional Alege Facultatea Potrivită, a apărut din dorința de a nu mai vedea tineri în anul 3 de facultate care regretă că termină facultatea X sau oameni care termină o specializare în turism și lucrează în bancă pentru că pur și simplu nu au fost suficient de informați la timp și aici chiar nu este vina lor.”

Dorința de a se implica în evoluția sistemului educațional  a dus la dezvoltarea pas cu pas a New Edu. În prezent Instituția de educație, IT și inovație, oferă meditații și cursuri pentru elevi (gimnaziu și liceu) și cursuri pentru studenți și adulți, iar periodic sunt organizate ședințe de lucru, întâlniri cu reprezentanți din mediul academic și profesional pentru un plus de motivare și orientare.

Este complementară sistemului de învățământ și oferă un pachet educațional complet: pregătire școlară și pregătire pentru viață, astfel încât să fie pregătiți și competitivi într-o lume dinamică și plină de provocări profesionale.

Locația centrală, între Piața Victoriei și Piața Romană, oferă acces facil celor din București. Însă au participanți din toată țara, fiind singura instituție care deține un sistem tehnologic educațional care permite colaborarea la distanță în timp real.

Website: http://www.new-edu.ro/

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat marele premiu la Festivalul Internațional de Film Huesca

Published

on

Scurtmetrajul „Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat sâmbătă marele premiu al Festivalului Internațional de Film Huesca (Spania) și este eligibil pentru o nominalizare la Oscar.

Producția, care a avut premiera românească în competiția de scurtmetraje a programului Zilele Filmului Românesc din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, o are în centru pe Roxana, care se pregătește să părăsească România pentru a se muta la Madrid. Ajutată de Dan și soția lui, Alina, este înștiințată că va găsi curând un loc de muncă în capitala spaniolă. Ce nu știe Roxana este că va deveni victimă a unei rețele de trafic de persoane.

Din distribuție fac parte Aurora Păunescu, Olimpia Melinte, Bogdan Dumitrache și Marin Grigore. Filmul este dedicat memoriei lui Călin Potcoavă, care urma să facă parte din echipa de producție.

Regia și scenariul sunt semnate de Radu Potcoavă, imaginea a fost realizată de Andrei Butică, montajul – de Cătălin Cristuțiu, sunetul – de Alex Dragomir și regia artistică – de Mălina Ionescu. Producători sunt Claudiu Mitcu, Robert Fița si Ioachim Stroe, iar producător executiv este Alina Tarbă.

„Miss Sueño” este un film produs de We Are Basca, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, și finanțat de Mccann Erickson România.

Scurtmetrajul finalizat în 2017 a mai fost selectat anul acesta la Trieste Film Festival, unde a avut premiera mondială, și la Kino Pavasaris-Vilnius International Film Festival.

La cea de-a 46-a ediție a Festivalului de la Huesca, „Miss Sueño” a fost selectat în competiția internațională alături de scurtmetraje din Franța, Canada, Polonia, Italia și Rusia.

Distincția International Danzante constă într-un trofeu și suma de 5.000 de euro, iar pelicula va intra automat în competiție pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun scurtmetraj/ live action short film” a premiilor Oscar.

Festival Internacional de Cine de Huesca se află pe lista celor validate de Academia de Film Americană, iar câştigătorul competiţiei internaţionale este inclus automat pe lista titlurilor luate în considerare pentru o nominalizare la Oscar.

Prima ediție a festivalului a avut loc în 1973, iar doi ani mai târziu evenimentul a devenit unul internațional. În prezent, este unul dintre cele mai importante manifestări de gen din lume, acordând anual 11 premii în competițiile iberoamericană, internațională și de documentar. Aragón Televisión acordă un premiu care presupune garantarea difuzării filmului câștigător și promovarea lui.

Scenarist și regizor, Radu Potcoavă a urmat studii de film la Bucureşti şi Amsterdam. A debutat ca regizor şi scenarist cu scurtmetrajul „Aceeaşi gară pentru doi” (2002). În 2006, a debutat în lungmetraj cu drama „Happy End”, cu George Alexandru și Mircea Diaconu în distribuție. Ea a fost urmată de comedia „Cuscrii” (2014), iar doi ani mai târziu, de „Vara s-a sfârşit”, cel de-al treilea lungmetraj, care a avut premiera la Festivalul Internaţional de Film de la Montréal.

Scurtmetrajul „Mă cheamă Costin” (2016),  produs de We Are Basca, cu Ioana Flora şi Bogdan Albulescu în distribuţie, a primit, la TIFF, o menţiune specială, a fost desemnat cel mai bun scurtmetraj românesc la Dracula Film Festival de la Braşov și a fost selectat în competiţia dedicată genului la Festivalul de Film de la Sarajevo.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending