Connect with us

Studiu

Studiu GfK Consumer Climate: În Europa, criza a depăşit punctul critic!

Published

on

 

Europa este prinsă în recesiune. Experţii sunt însă de părere că este foarte probabil ca criza să fi atins punctul critic în toamna anului care a trecut. Consumatorii par şi ei să creadă că este posibil acum să se înregistreze un salt economic la finele lui 2013, în unele ţări poate chiar mai repede. În consecinţă, aşteptările privind starea economiei şi veniturile au crescut din nou uşor în majoritatea Europei, rămânând însă la un nivel extrem de coborât.

În schimb, dorinţa de cumpărare a scăzut la sfârşitul anului în majoritatea ţărilor, mulţi consumatori suferind efectele scăderii veniturilor, măririi impozitelor şi şomajului ridicat. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa şi SUA, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economiei şi veniturile şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din 12 ţări europene şi din SUA.

2012 nu a fost un an bun pentru Europa. Zona euro a alunecat din nou în recesiune pentru prima oară în trei ani, rezultatul fiind apariţia unei importante scindări în Europa. În timp ce Europa de Sud şi de Est s-a confruntat cu o rată extrem de ridicată a şomajului şi o creştere a nivelului sărăciei, cetăţenii din ţările nordice au continuat să se afle, în ciuda crizei, într-o situaţie relativ bună. Această scindare este reflectată de asemenea şi de ultimele cifre de pe piaţa muncii.

Rata şomajului, măsurată conform standardului internaţional al OIM, este relativ coborâtă în Austria, Luxemburg, Germania şi Olanda, situându-se între 4,5 procente şi 5,6 procente. În Spania şi în Grecia însă, un sfert din populaţie nu are un loc de muncă. În total, în cele 17 ţări din zona euro, numărul şomerilor se ridică la 18,8 milioane.

În noiembrie, rata şomajului a crescut pentru a patra oară consecutiv, ajungând la 11,8 procente. Consecinţele sunt şocante. Ca rezultat al pierderii de locuri de muncă, veniturile disponibile în ţările de la periferie scad cu repeziciune. Grecii dispun în prezent de cu aproape o cincime mai puţini bani decât în 2009.

Scăderea a fost de 8 procente în Spania şi 7 procente în Cipru. Experţii preconizează că criza de pe piaţa muncii se va intensifica şi mai mult în acest an, urmând ca rata şomajului să urce la circa 20 milioane în a doua jumătate a anului. Acesta ar trebuie să fie însă apogeul. Datele de pe noiembrie sugerează deja că se va înregistra de fapt o încetinire a tendinţei descendente. Creşterea şomajului în zona euro a fost mai lentă decât în cele două luni anterioare, experţii anticipând o uşoară scădere, la 19,6 milioane de şomeri, în 2014.

Punctul critic al crizei financiare pare să fi fost depăşit. Consumatorii din majoritatea ţărilor europene par să împărtăşească această opinie a experţilor. Cu toate că există încă multe incertitudini şi riscuri, speranţa într-o redresare nu prea îndepărtată pare să se răspândească treptat în toată Europa. În multe ţări ale sondajului, aşteptările privind starea economiei au rămas în general stabile sau au înregistrat o uşoară ameliorare în ultimul trimestru al lui 2012, continuând însă să se situeze la un nivel coborât.

Un studiu comparativ a arătat că cea mai bună prognoză privind starea economiei se înregistrează în România (-8,7 puncte), urmată de Germania (-17,6 puncte) şi Bulgaria (-20,8 puncte). Cea mai mică probabilitate de redresare economică în cursul următoarelor luni se înregistrează în Spania (-52,6 puncte). Consumatorii portughezi sunt şi ei destul de negativi în evaluarea stării economiei (-50,7 puncte), urmaţi de greci (-50,0 puncte).

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Studiu Grayling – De ce brandurile mari nu trec testul rezilientei de brand

Published

on

 

Aproape jumătate dintre companiile de pe lista Fortune 500 nu trec “testul rezilienţei” provocând pagube de milioane de dolari prin afectarea reputaţiei acestor organizaţii, potrivit unui nou studiu publicat recent de Grayling, agenţie internaţională de comunicare.

 

Studiul Critical Conditions examinează profilurile de căutare a brandului pe internet pentru companii  internaţionale din diverse domenii de pe lista Fortune Global 500, analizând cele mai mari probleme care le afectează şi folosind ‘GCore’, instrumentul Grayling pentru managementul reputaţiei pentru a evalua cât de solidă este reputaţia companiilor respective în spaţiile lor de căutare. În universul brandurilor considerate “prea mari ca să mai dea greş”, oare strategiile digitale şi de comunicare sunt folosite la maximum într-un spaţiu online care e rezilient?

 

  • Chiar şi în rândul acestor companii internaţionale cu resurse excelente, aproape jumătate aveau conţinut negativ pe prima pagină a profilului lor, la o căutare pe Google
  • O mare parte din acest conţinut negativ era vechi; cel mai vechi articol găsit de GCore pe prima pagină a profilului de căutare pentru o companie data din iulie 2013
  • Cele mai mari companii de tehnologie din lume, deşi departe de a fi imune la aspectele negative, se descurcă cel mai bine în acest sens, ţinând conţinutul negativ departe de prima pagină a rezultatelor lor de căutare, ceea ce sugerează că şi companiile din alte domenii ar putea învăţa de aici anumite lecţii

 

“Când e vorba despre ONG-uri, activişti online şi jurnalism cetăţenesc, dar şi de a patra putere în stat, companii, politicieni şi alte părţi interesate, puteţi uita ideea că articolele negative de azi “vor fi folosite mâine pe post de hârtie de ambalat”. După cum arată studiul nostru, în mediul online astfel de articole pot să rămână prezente o veşnicie. Ceea ce poate avea un impact real asupra reputaţiei şi chiar valorii unui brand,” a declarat Jon Meakin, Global Head of Strategic Services, Grayling.

 

Critical Conditions evaluează problemele şi rezilienţa brandului pentru un Top 10 din următoarele sectoare reprezentate în lista companiilor Fortune Global 500, cu analize şi context adiţional oferit de un grup internaţional de specialişti Grayling în domeniu:

 

  • În aer: De ce ne place să readucem avioanele cu picioarele pe pământ

Jonathan Shillington, Managing Director, Grayling Orientul Mijlociu, despre felul în care serviciile de proastă calitate oferite clienţilor companiilor aeriene pot fi puse sub lupă prin reţelele de socializare

  • Efecte adverse nedorite: Ce ar trebui să ştie companiile medicale despre căutarea pe Google

Sascha Nottmeier, Senior Account Manager, Grayling Germania, despre cercetarea critică amănunţită a companiilor farmaceutice şi probleme potenţiale la căutarea lor în spaţiul online

  • Îmblânzirea lupilor de pe Wall Street

Tom Nutt, Head of Corporate, Grayling Marea Britanie, despre cât de multe instituţii financiare încă sunt considerate “personaje negative”, la 10 ani după criza financiară globală

  • Greu de înghiţit: Dihotomia food marketing – realitate

Julia Sturmfels, Associate Director, Grayling Germania, despre specialistul culinar din fiecare dintre noi şi despre paradoxul cu care se confruntă brandurile din industria alimentară când fac marketing pentru produsele lor

  • Despre trucuri şi taxe… Lumea Teflon a tehnologiei

Alan Dunton, Managing Director, Grayling San Francisco, despre motivul pentru care brandurile din domeniul tehnologiei ar putea dezvolta o rezilienţă de brand inerentă în mediul online
Studiul Critical Conditions face parte din iniţiativa Grayling ‘Advantage Series’, un program de studiu şi cercetare care abordează câteva dintre marile provocări legate de reputaţie, reglementare şi comunicare cu care se confruntă companiile din ziua de azi.

 

Puteţi găsi raportul Critical Conditions aici http://www.grayling.com/ro/critical_conditions.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

STUDIU: Creștere semnificativă pentru sectorul telecom, cel mai important segment din cadrul pieței bunurilor de folosință îndelungată din România

Published

on

 

Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T2 cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai importante evoluții au fost înregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici și foto, toate având creșteri de două cifre. Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în acest trimestru. Singura scădere majoră a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%).

 

Categoriile cu cele mai bune evoluții  

(se referă la rata de creștere în valoare)

Electronice

 

·         Piața de TV a înregistrat o creștere ușoară, datorată în principal creșterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluție de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creștere a prețului mediu.

·         Sistemele audio au înregistrat o creștere importantă, în special datorită creșterii segmentului de dispozitive Connected. Pe de altă parte, sistemele de tip Home Theatre au înregistrat o scădere.

·         Boxele se află pe un trend ascendent, remarcându-se prin evoluții pozitive în special segmentul de Soundbar.

 

Electrocasnice mari

 

·         T2 2017 s-a încheiat cu evoluții bune.

·         Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creșteri de două cifre.

 

Electrocasnice mici

 

·         T2 2017 a continuat cu o creștere de două cifre

·         Evoluțiile pozitive se înregistrează atât pentru categoriile de produse predominante, cât și pe cele de nișă.

·         Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creștere de două cifre.

 

Foto

 

·         Camerele foto digitale au crescut. Această tendință a fost generată în special de segmentul celor fără zoom, al căror preț mediu a crescut.

 

IT

 

·         Perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creștere, urmate de monitoare.

·         În cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depășit creșterea generală a categoriei. De asemenea, evoluții vizible s-au observat și pentru dispozitivele cu o diagonală de peste 25 inchi.

 

Telecom

 

·         T2 2017 a înregistrat o revenire.

·         Creștere de două cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii și mari, inclusiv pentru phablets.

·         Creșterile din segmentul de wearables sunt susținute de ceasurile și brățările inteligente.

 

Dispozitive de printare

 

·         Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneală CISS au înregistrat o creștere de două cifre, multifunctionalele fiind motorul de creștere pentru dispozitivele cu CISS.

·         Multifuncționalele echipate cu cartuș de tip Multicolor au avut o tendință pozitivă în T2 2017.

 

 

Categoriile cu cele mai mici evoluții (rata de creștere în valoare)

Electronice

 

·         Sistemele video de redare/înregistrare au continuat să scadă și în acest trimestru, alături de sistemele de navigație care au avut și ele scăderi, comparativ cu T2 2016.

Electrocasnice mari

 

·         O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au încheiat T2 pe un trend negativ.

Electrocasnice mici

 

·         Trendul descendent pentru categoria storcătoarelor de fructe și legume a continuat și în T2, împreună cu apetitul scăzut pentru storcătoarele prin centrifugare și prețul mediu mai mic pentru storcătoarele prin presare.

 

 
IT

 

·         Piața de laptopuri a înregistrat o ușoară creștere în acest trimestru, ca urmare a creșterii preferințelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificații superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonală de 13 inchi a crescut.

·         Piața de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră.

Telecom

 

·         S-au înregistrat scăderi de preț pentru smartphone-urile de 4 inchi.

Dispozitive de printare

 

·         Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre, în timp ce dispozitivele cu cerneală au avut o ușoară creștere.

·         Atât dispozitivele cu preț scăzut, cât și cele cu preț ridicat au înregistrat scăderi.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Topul Inspectoratelor Judeţene de Jandarmi in lupta cu fenomenul contrabandei

Published

on

 

Inspectoratele Judeţene de Jandarmi analizate au întreprins în 2016 un număr de 333 măsuri de prevenire a contrabandei.  În funcție de volumul de mărfuri de contrabandă confiscate, primele 10 locuri în clasamentul Inspectoratelor Județene de Jandarmi analizate sunt ocupate de:

 

  1. Inspectoratul Judeţean Maramures – 998.800 de ţigări de contrabandă
  2. Inspectoratul Judeţean Arad – 92.140 de ţigări de contrabandă
  3. Inspectoratul Judeţean Suceava – 78.420 de ţigări de contrabandă
  4. Inspectoratul Judeţean Constanţa – 49.260 de ţigări de contrabandă
  5. Inspectoratul Judeţean Botoșani – 38.180 de ţigări de contrabandă
  6. Inspectoratul Judeţean Dolj – 24.580 de ţigări de contrabandă
  7. Inspectoratul Judeţean Timiş – 23.480 de ţigări de contrabandă
  8. Inspectoratul Judeţean Caraş-Severin – 14.580 de ţigări de contrabandă
  9. Inspectoratul Judeţean Iaşi – 10.600 de ţigări de contrabandă
  10. Inspectoratul Judeţean Vaslui – 5.020 de ţigări de contrabandă

 

Conform datelor colectate, bunurile confiscate de către Inspectoratele Județene de Jandarmi sunt în proporție de peste 90 la sută ţigări și alte produse din tutun, precum și alcool și alte tipuri de produse cosmetice sau electrocasnice. Ca urmare a acestor acţiuni, 1.341.980 ţigări de contrabandă au fost confiscate şi 266 dosare penale au fost înregistrate.

Datele prezentate provin dintr-un studiu realizat de către Asociația InfoCons și susținut de British American Tobacco în cadrul campaniei “Stop Contrabanda! Ia atitudine” (mai multe detalii pe www.anticontrabanda.ro). Studiul evaluează rezultatele din 2016 ale acțiunilor desfăşurate de principalele autorități implicate în combaterea fenomenului de contrabandă. Informaţiile prezentate în studiu au fost obţinute în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi colectate prin intermediul chestionarelor trimise de către reprezentanții Asociației ”InfoCons” autorităţilor vizate.

 

Campania “Stop Contrabanda! Ia atitudine” are ca scop informarea publicului atât în legătură cu dimensiunea fenomenului contrabandei, cât și referitor la eforturile autorităților statului român pentru stoparea acestui fenomen.

Contrabanda are profunde efecte economice şi sociale, prejudiciind bugetul de stat și limitând capacitatea de dezvoltare a României. Totodată, acest fenomen reprezintă un risc pentru siguranţa naţională, contrabanda fiind adesea asociată și altor activități infracționale, putând reprezenta chiar și o sursă de finanţare pentru activităţi teroriste.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending