HomeTELEVIZIUNEEmisiuniTrenul urban din București, între legendă şi himeră, reportaj la Digi 24 HD

Trenul urban din București, între legendă şi himeră, reportaj la Digi 24 HD

Un nou reportaj al emisiunii Digi24 care arată cum s-a ales praful din ce s-a făcut înainte de 1989 şi cum lehamitea autorităţilor de astăzi ori interesele financiare blochează orice iniţiativă care ar uşura circulaţia în Bucureşti.

Că Bucureştiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din Europa, asta s-a demonstrat deja. Cu peste 1,2 milioane de autoturisme înregistrate, capitala României este foarte aproape de sufocare, iar locuitorii ei se află zilnic în pragul unor serioase crize de nervi. Cum au rezolvat alte capitale europene această problemă? Simplu- cu ajutorul trenului urban. În urma unei anchete jurnalistice minuţioase, reportajul emisiunii „Din|interior”, difuzat duminică, de la 18.30, la Digi24, arată ce s-a întâmplat în România, din 1989 încoace şi, mai ales, de ce la noi nu se poate rezolva o problemă devenită elementară pentru toate statele civilizate.

Pe scurt, iată ce au descoperit reporterii Digi24: înainte de 1989, Bucureştiul a avut trenuri urbane care au circulat mai bine de cincizeci de ani. După 1990 însă, s-a ales praful, un patrimoniu de sute de milioane de euro, format din peste 60 de kilometri de cale ferată şi zece gări, a fost abandonat. Ce spun despre asta fostele autorităţi? Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban recunoaşte că problema asta nu a interesat pe nimeni. Şi pentru a nu ieşi rău doar ministerul, domnia sa indică drept vinovat şi o altă instituţie- Primăria Capitalei. „Nu a existat, după opinia mea, un interes real din partea celor care au condus nu numai Ministerul Transporturilor şi e vorba şi de implicarea Primăriei Capitalei într-un astfel de proiect”.

Şi în timp ce autorităţile de ieri şi de azi aruncă vina unii pe alţii, cei care prosperă sunt hoţii de fier vechi. „Este un fenomen de amploare pentru care noi cerem sprijinul autorităţilor specializate, ca să stopăm aceste pierderi financiare de fapt”, spune Jean Nicolaos, director de strategie CFR S.A pentru „Din interior”, emisiune prezentată de Laurențiu Rădulescu.

Iar ancheta jurnaliştilor Digi24 continuă cu informaţii legate de irosirea banilor publici prin renovarea de către CFR S.A a unor gări, în vreme ce mare parte din şinele de cale ferată şi terasamente necesitau reparaţii capitale. S-au investit aşadar sute de mii de euro, fără nici un rezultat. „Un astfel de proiect trebuie gândit integrat. Renovarea gărilor mă tem că este, pur şi simplu, o mişcare mai degrabă de imagine”, spune arhitectul Andrei Egli. Există de altfel şi voci ale angajaţilor CFR care susţin că totul ar fi din cauza unor interese financiare aflate la mijloc, cei care câştigă fiind firmele de maxi-taxi.

Interese private sau nu, cert este că există un proiect al trenului urban, propus autorităţilor de arhitectul Andrei Egli, intitulat T.E.R şi care, dacă ar fi implementat, ar decongestiona Bucureştiul. Proiectul însă a stârnit doar interesul investitorilor privaţi, în zona autorităţilor publice liniştea rămânând mormântală. Cu toate acestea, CFR-ul promite că Bucureştiul va avea în cele din urmă tren urban. Când? Nimeni nu ştie cu exactitate.

Un reportaj care despică în patru o problemă de maximă importanţă a Bucureştiului, cu declaraţii şi informaţii din toate zonele competente, cu dezvăluiri în premieră, duminică ora 18.30, la Digi24.

Lasa un comentariu aici!

Written by

dan.ivascu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns