Connect with us

ALL MEDIA

Valentin Jucan, membru CNA propune: TVR, fără publicitate. Plus o „taxă universală”

Published

on

 

Valentin Jucan, membru al CNA, îi propune public Directorului general interimar al TVR, Stelian Tănase, câteva măsuri concrete de reformare a TVR pornind de la cererea acestuia privind mărirea taxei TV. Radar de Media va prezinta textul integral al apelului lui Jucan.

„Preşedintele director-general interimar al Televiziunii Române, domnul Stelian Tănase, a propus, recent, mărirea, de către Guvern, a cuantumului taxei pentru funcţionarea Societăţii Române de Televiziune. Este o măsură aşteptată, ţinând cont că această contribuţie a cetatenilor la constituirea bugetului serviciului public de televiziune are cea mai mică valoare faţă de cele stabilite în celelalte state membre ale Uniunii Europene.

În calitate de membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului remarc, însă, că acest subiect nu poate fi abordat cu simplitatea argumentelor privind doar nivelul acestei taxe, eventuala mărire a acesteia obligând, în opinia mea, la adoptarea unui set complex de decizii, inclusiv de natură legislativă.

Potrivit aliniatului (2) al articolului 31 din Constituţia României („Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal”), în legătură cu asigurarea dreptului la informare,potrivit articolulului 31 aliniatul (5) din Legea Supremă,(„Serviciile publice de radio si de televiziune sunt autonome. Ele trebuie sa garanteze grupurile sociale si politice importante exercitarea dreptului la antena. Organizarea acestor servicii si controlul parlamentar asupra activitatii lor se reglementeaza prin legea organica”), împreună cu responsabilităţile ce îmi revin în confomitate cu Legea audiovizualului, sunt obligat la a urmări protejarea interesului public, inclusiv în chestiunea măririi taxei pentru serviciul public de televiziune. Cu alte cuvinte, doresc – aşa cum cred că doresc şi concetăţenii mei – să ştiu ce vor primi românii în plus de la T.V.R. în schimbul măririi taxei pentru acest serviciu public. Această dorinţă este, cred, cu atât mai legitimă, cu cât, până în acest moment, am asistat la prăbuşirea audienţelor T.V.R., la închiderea T.V.R. Cultural – singura oază de cultură din spaţiul audiovizual românesc – , la luptele pentru controlul politic al acestei instituţii cu poziție strategică într-un stat modern şi democratic, lansări de grile fastuoase şi costisitoare financiar pentru emisiuni lipsite de calitate şi relevanţă, blocaje economico-financiare şi decizionale e.t.c.

După cum se ştie, potrivit Legii de organizare şi funcţionare, pe lângă fondurile care se strâng din colectarea taxei TV, Societatea Română de Televiziune mai beneficiază de surse de finanţare directe şi indirecte: banii din publicitatea pe care o difuzează (este drept, în limita a 8 minute pe oră, faţă de 12 minute în cazul televiziunilor comerciale), fonduri guvernamentale pentru diverse investiţii, dar şi ştergeri sau reeşalonării de datorii la bugetul de stat, stabilirea, de către Guvern, a categoriilor de cetăţeni scutiţi de la plata taxei şi a nivelulului taxei pe categorii de plătitori – pe care le consider tot “surse de finanţare”.

Din punctul meu de vedere, toate aceste pârghii financiare, cumulate, nu pot şi nu vor asigura niciodată o reală autonomie inclusiv din punct de vedere economico-financiar a SRTV, în spiritul şi litera Constituţiei României.

Mai mult, politicul, prin pârghiile aflate la dispoziţia Guvernului (oricare ar fi acesta), va putea oricand să constrângă financiar serviciul public de televiziune, cu implicaţii directe asupra conţinutului programelor şi a independenţei editoriale. În acest sens, avem un exemplu recent: protocolul semnat de fostul preşedinte director-general Claudiu Săftoiu, cu Ministerul Agriculturii, prin care conţinutul editorial al TVR3 era în mare parte cedat ministerului.

Controlul asupra presei audiovizuale nu se mai face prin retrageri de licenţe, ci prin suprimarea sau diminuarea surselor de venit adică prin măsuri financiar-fiscale. (A se vedea, în acest sens, şi încercările de modificare a Codului insolvenţei, cu privire la radiodifuzori).

În acest context, consider că S.R.T.V., în actuala formă de organizare şi funcţionare, nu are capacitatea să asigure publicului său informarea corectă, promptă, obiectivă şi echidistantă şi formarea propriilor opinii de catre telespectatori. S.R.T.V. nu îşi îndeplineşte, în prezent, nici obligaţiile cultural-educative, informativ-formative şi nici pe cele privind posibilitatea vizionării desfăşurării unor evenimente sportive interne sau internaţionale.

În opinia mea, simpla mărire a cuantumului taxei tv nu va rezolva situaţia financiară precară a T.V.R., situaţie care influenţează în mod direct conţinutul şi calitatea programelor serviciului public de televiziune.

Dacă noua conducere a televiziunii publice îşi asumă respectarea publicului şi a valorilor la care m-am referit, propun ca, în dezbaterile referitoare la mărirea taxei tv, să se ţină cont şi de următoarele aspecte pe care le consider esentiale:

 

1. INTRODUCEREA UNEI “TAXE UNIVERSALE”

– totalul sumei care se poate colecta la bugetul S.R.T.V. prin introducerea acestui tip de taxă va fi mult mai mare decât nivelul total al surselor actuale;

– taxa universală este o ecuație care se aplică fiecărei persoane fizice și juridice;

– se ține cont de veniturile persoanei fizice si juridice și de fluctuațiile acestora;

– obligă persoanele juridice cu cifre de afaceri mari să plătească o taxă mai mare;

– Guvernul este eliminat din mecanismul stabilirii taxei şi aducerii altor resurse. Acesta nu mai poate stabili, după bunul plac, cuantumul taxei și cine este exceptat de la plata acesteia. Guvernul nu va mai trebui să aloce alte fonduri, şi, prin urmare, va pierde această pârghie de control de tip financiar-fiscal;

– persoanele cu venituri sub un anumit prag nu vor plăti această taxă, conform calcului care va rezulta.

2. ELIMINAREA TOTALĂ A PUBLICITĂȚII DIN PROGRAMELE T.V.R.

– existenţa taxei universale, plătită de fiecare cetățean, suficientă pentru ca T.V.R. să își îndeplinească misiunea, scuteşte publicul de publicitatea difuzată, acesta beneficiind de programe și informare fără întrerupere;

– se va asigura, în acest fel, şi o concurenţă loială pe piaţa programelor de televiziune, între televiziunile comerciale şi serviciul public de televiziune.

3. DEFALCAREA BUGETULUI T.V.R.

– această defalcare ține cont de cele 5 studiouri teritoriale (Cluj, Mureș, Craiova, Timișoara și Iași) și de necesitățile financiare ale acestora;

– trebuie stimulată creșterea independenței financiare a studiourilor teritoriale, în multe cazuri prin aceasta realizându-se și o eliberare de comenzile editoriale de la centru;

– defalcarea bugetului presupune că un procent din taxa universală să fie distribuit direct către bugetul studioului teritorial fără a mai trece prin filtrul bugetului centralizat;

• de ex: un locuitor al municipiului Zalău va plăti, în funcție de venit, 6 lei reprezentând taxa tv. Studioul teritorial de care aparține este cel din Cluj. Un procent din cei 6 lei (ex: 1,3 lei) va merge direct către studioul teritorial Cluj.

– defalcarea bugetului înseamnă sprijin direct pentru realizarea conținutului editorial regional, înseamnă o apropiere a T.V.R., prin studiourile teritoriale, de identitatea și problematicile locale și regionale, într-o manieră mult mai aplicată;

– defalcarea bugetului ajută la crearea unei identități audiovizuale regionale prin implicarea directă a studiourilor teritoriale în proiectele dorite de comunități;

Votaţi AICI în semifinala premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Peste 45.000 de fotografii au fost înscrise în competiția Huawei Next Image Awards

Published

on

 

Competiția “Next Image”, lansată de Huawei la nivel global, atrage atenția a mii de oameni. Peste 45.000 de fotografii realizate cu ajutorul telefoanelor mobile au fost înscrise în platformă de către participanți.

În România, pasionații de fotografie s-au lăsat inspirați de tot ceea ce îi înconjoară și au înscris peste 3.000 fotografii. Cei care doresc să se înscrie în continuare în competiție, pot încărca propriile cadre până pe data de 20 august, pe platforma dedicată – http://campaign.consumer.huawei.com/ro/, în șase categorii care au ca scop explorarea limitelor expresiei vizuale: Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature și Story Board.

Te-ai gândit vreodată cum se simte un fotograf profesionist atunci când munca lui este apreciată de o audiență largă? Dacă te regăsești în această postură, să știi că nu ești singurul! Numărul de fotografii care s-au înscris în competiția “Next Image”, organizată de Huawei, o dovedește perfect – doar în România, participanții au înscris peste 3.000 fotografii realizate de ei. Cea mai populară categorie de până acum este Nature, cu peste 16.000 de fotografii înscrise în total în competiție, la nivel global. Dacă te gândești să mergi într-o vacanță, aceasta va fi o ocazie potrivită să îți înscrii imaginile surprinse în această categorie.

Este fascinant să regăsim atât de multe povești unice și interesante, în fiecare dintre fotografiile înscrise în competiția “Next Image”. Va fi extrem de greu să selectăm marele câștigător din rândul fotografiilor deja înscrise în competiție și ne așteptăm să primim chiar mai multe înscrieri în perioada următoare”, afirmă Tomasz Lazar, membru al juriului și laureat al World Press Photo.

Pe lângă șansa de a deveni fotografi recunoscuți, prin publicarea fotografiilor în revista National Geographic, câștigătorii se vor putea bucura de premii substanțiale. Câștigătorul marelui premiu, pentru cea mai bună fotografie, va primi suma de 10.000 de euro, un laptop Huawei MateBook X și șansa de a pleca într-o expediție foto în Italia. Autorii celor mai bune 3 fotografii din fiecare categorie (Faces, Good Night, Hello Life!, Check-In, Nature, Storyboard), vor câștiga premii în bani, laptopuri Huawei Matebook X și smartphone-uri din seria Huawei P20.

Așadar, în cazul în care consideri că ai o înclinație spre fotografie, nu mai ezita și înscrie-ți fotografiile în competiție până la data de 20 august. Perioada de votare se încheie pe 28 august, iar juriul va decide câștigătorii pe data de 10 septembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Zile de foc în Grecia: Echipa de corespondenți Digi 24 a realizat, în medie, 17 transmisiuni pe zi

Published

on

Foto Credit: DIGI 24
 

Echipa Digi 24 care a ajuns în Grecia, miercuri, a transmis nu mai puțin de 17 corespondențe pe zi, din Mati, satul distrus de incendiile devastatoare izbucnite la începutul acestei săptămâni.

Cei trei membri ai echipei, Marian Tănase (operator), Laurențiu Rădulescu (reporter) și Adrian Rotaru (DSNG), au făcut 14 ore, pe ruta București-Sofia-Atena și s-au oprit în satul Mati, la aproximativ 25 de km de Atena. Localitatea, distrusă în proporție de 98%, conform evaluărilor făcute de autoritățile elene, oferă o priveliște dezolantă, cu cele peste 100 de case distruse de flăcări și rândurile de mașini carbonizate.

”Cel mai mare impediment a fost să îi facem pe oameni să ne vorbească, mai ales după ce au pierdut tot ce aveau”, spune reporterul Laurențiu Rădulescu. Echipa a reușit, totuși, să identifice în zonă câțiva români care locuiau acolo și i-au convins să povestească prin ce au trecut.

Acomodarea cu subiectul, cu locul și punctele de unde s-au făcut intervențiile a fost una anevoioasă pentru echipă. Nu este ușor să vorbești când ai în fața ochilor un asemenea tablou. ”Satul este unul cu străduțe înguste de maximum 5 m, cu case și de o parte și de cealaltă, iar fiecare locuitor are cel puțin câte o mașină a lui, ca să nu mai vorbim de turiștii veniți aici în sezonul estival”, a descris Laurențiu, într-o intervenție de vineri dimineață, la Matinalul Digi FM. ”În lateral, este un drum național cu două benzi. Toți cei care au venit pe drumul național au mers spre sat și spre mare, crezând că se vor salva. Cei din sat au început să urce spre drumul național, crezând, la fel, că se pot salva. Dar drumurile s-au blocat și, practic, oamenii s-au trezit înconjurați de foc din toate părțile”, explică reporterul Digi 24, pe baza informațiilor strânse de la martori.

Sub impresia celor văzute și a mărturiilor obținute de la localnici și autorități, este greu să îți păstrezi sângele rece, detașasarea. ”Cel mai important pentru echipă, într-o astfel de situație, este să îți conservi energia și să nu se atașezi profesional. Am văzut copii morți, oameni găsiți îmbrățișați după ce au fost prinși de foc, am văzut detalii care îți rămân pentru totdeauna în minte”, adaugă Laurențiu, admițând că este una dintre cele mai dificile misiuni jurnalistice de până acum.

Echipa va transmite și în zilele următoare corespondențe de la fața locului, ținând la curent spectatorii Digi 24 cu evoluția celor mai grave incendii produse în Grecia, în regiunea Attica, în care și-au pierdut viața cel puțin 85 de persoane.

Digi 24, cea mai credibilă televiziune de știri din România⃰, transmite 24 de ore din 24, 7 zile din 7, informații despre temele de moment și evenimentele care pun lumea în mișcare. Parte a Grupului Digi Communications, Digi 24 abordează cu echidistanță și profesionalism subiectele relevante din actualitatea internă și internațională, oferind publicului emisiuni informative, dezbateri, analize și interviuri, sub sloganul ”Informația la putere”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Amalia Enache revine in echipa Stirilor PRO TV

Published

on

 

Jurnalista Amalia Enache revine la pupitrul Stirilor PRO TV dupa o pauza de doi ani. Vedeta va prezenta jurnalul de noapte din 13 august, informeaza TV Mania.

Eu mă întorc acum la „Ştirile Pro TV“ la majoratul meu în Pro, la exact 18 ani de la angajare. În august 2000 se întâmpla să încep. După atâta timp, meseria aceasta îţi curge prin vene. Chiar când nu eşti acolo, în redacţie, receptezi informaţiile ca şi când tu ai fi la treabă. Cred că în prima seară când voi prezenta, voi fi ca şi când şi ieri am făcut tot asta, nu în urmă cu doi ani“, a declarat Amalia Enache pentru TV Mania.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending