Connect with us

ALL MEDIA

Viitorul televiziunii este în mâinile consumatorilor. Vezi cele sase tendinte care vor schimba lucrurile!

Published

on

Studiul EY Future of Television – Media & Entertainment identifică şase tendinţe care vor influenţa viitorul televiziunii pe măsură ce industria se pregăteşte să facă faţă unei schimbări majore în materie de monetizare şi structuri narative (storytelling), prin dezvoltarea unei game extinse de noi canale, noi platforme, noi dispozitive şi noi experienţe.

Se evidenţiază, de asemenea, necesitatea măsurării mai detaliate de către companiile de media şi divertisment a comportamentului de vizionare, pentru a putea crea experienţe mai interactive, mai multă mobilitate şi o mai bună adaptare a conţinutului la nevoile şi interesele specifice ale telespectatorilor.

Rezultatele sondajului EY se bazează pe analiza a mii de ore de interviuri realizate cu executivi şi lideri din companii de media şi divertisment din întreaga lume.

Cele şase tendinţe identificate de studiu care vor determina viitorul televiziunii sunt:

  1. Structurile narative (storytelling-ul) vor evolua pentru a valorifica mai bine mediul reprezentat de platformele multiple. Ecranul utilizat cel mai des nu va mai fi cel definit de dimensiune, ci va fi acel ecran care va fi capabil să capteze atenţia. Ecranele multiple care funcţionează perfect împreună vor permite dezvoltarea de noi structuri narative care să ofere producătorilor de conţinut mai multe oportunităţi de a inova împreună cu audienţa. Metadatele care permit sincronizarea între ecrane vor deveni facilitatoare cheie.

  1. Ecranele omniprezente vor solicita o mobilitate mai mare a conţinutului. Pe măsură ce apar tot mai multe ecrane în tot mai multe locuri – de la spaţiile de acasă, până la vehicule sau spaţiile publice – vom asista la o creştere a cererii pentru conţinut care să poată urma telespectatorul oriunde merge acesta. Agenţiile de publicitate vor avea la dispoziţie mai multe ecrane şi un potenţial mai mare de a genera impresii în această nouă paradigmă, multi-ecran.

  1. Dinamica socială şi experienţele sociale colective vor determina o creştere a vizualizărilor asociate evenimentelor. Chiar dacă vizualizarea devine din ce în ce mai fragmentară, consumatorii vor dori, pe mai departe, să facă parte din experienţele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondială sau Premiile Oscar. În cazul în care creatorii de conţinut vor reuşi să construiască o experienţă socială puternică în jurul unui program, telespectatorii vor dori să fie incluşi în această experienţă şi se vor întoarce în faţa ecranului.

  1. Inovaţia în materie de descoperiri de noi programe şi de noi tipuri de telecomenzi va duce la definirea unor tehnici care să optimizeze căutarea de programe relevante. În pofida evoluţiei televizoarelor, experienţa consumatorului cu telecomanda şi căutarea pe canalele disponibile nu s-a schimbat prea mult în ultimele câteva decenii. Telespectatorii continuă să fie adesea frustraţi atunci când încearcă să găsească la TV ceva ce îi interesează. Cu ajutorul tabletelor şi a altor dispozitive, căutarea şi descoperirea de programe vor fi mult mai intuitive şi mai adaptate la preferinţele fiecărui individ. Furnizorii de conţinut vor fi nevoiţi, în cele din urmă, să-şi optimizeze conţinutul pentru căutare, la fel ca în cazul motoarelor de căutare, pentru a permite conţinutului relevant şi atrăgător să ajungă să fie văzut de telespectator.

  1. Vizionarea într-o singură sesiune a mai multor episoade dintr-un serial sau alt tip de conţinut va atrage după sine inovaţii în zona de măsurare şi personalizare. Odată cu creşterea numărului de platforme de conţinut video la cerere, a crescut şi accesul consumatorilor la conţinut, precum şi frecvenţa fenomenului de bingeing (vizionarea, timp de mai multe ore, de conţinut într-o singură sesiune). Companiile de media şi divertisment vor fi nevoite să dezvolte metode prin care să măsoare şi să înţeleagă mai bine acest tipar unic de vizionare, astfel încât modul în care împachetează conţinutul pe care-l propun să satisfacă mai bine nevoile telespectatorilor, să creeze fani dedicaţi pe toată durata de viaţă a produsului şi să creeze mai multe oportunităţi pentru publicitari.

  1. Cererile tot mai exigente de conţinut unic venind din partea noilor jucători intraţi în segment vor influenţa inovarea dincolo de sistemul studioului tradiţional. Deoarece realizarea de programe este acum asigurată de un număr mai mare de producători, va exista o mai mare libertate de creaţie şi se vor putea asuma mai multe riscuri. În mod similar, posibilitatea telespectatorilor de a vedea la cerere episoadele pilot şi de a le vota pe cele care le plac cel mai mult va atrage după sine o redistribuire a controlului asupra produsului între telespectatori şi cel care le produce, ceea ce va permite dezvoltarea de conţinut şi în afara formatului tradiţional din televiziunile standard. De asemenea, producătorii de conţinut vor putea aloca mai mult timp dezvoltării personajelor şi liniei narative, deoarece nevoia de a rezuma episoadele anterioare va fi eliminată, datorită posibilităţii audienţei de a le viziona şi re-viziona la cerere, oricând doresc.

Companiile de media şi divertisment vor trebui să dezvolte o relaţie mult mai apropiată cu telespectatorii pentru a crea o interacţiune mai puternică atât prin experienţa de vizionare a conţinutului cât şi prin publicitate.

”Nu este vorba doar despre a facilita vizualizarea de conţinut pe mai multe tipuri de platforme”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY România. „Este vorba, mai degrabă, despre a crea experienţe printr-un conţinut puternic personalizat, deoarece relaţia dintre conţinut şi telespectator va fi din ce în ce mai complexă şi are potenţialul de a deveni tot mai profitabilă”.

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

ALL MEDIA

Sighişoara, ultimul oraş care găzduieşte Semifinala Eurovision

Doina Gradea, Director General TVR: „Ne-am dorit să organizăm ultima semifinală Eurovision la Sighişoara, pentru a reaminti telespectatorilor TVR cultura şi istoria acestui oraş”

Published

on

Foto Credit: TVR

Mai sunt doar două zile până la spectacolul Eurovision România de la Sighişoara, în decorul încărcat de istorie al cetăţii medievale.

Înainte de startul repetiţiilor pentru al cincilea spectacol al Selecţiei Naţionale, organizatorii au susţinut o conferinţă de presă în Sala de protocol a Primăriei Municipiului Sighisoara.

La întâlnirea cu jurnaliştii, au participat Primarul Municipiului Sighişoara, Ovidiu-Dumitru Mălăncrăvean, Directorul TVR Târgu Mureş, Cristian Georgescu, regizorul şi coproducătorul semifinalei, Dan Manoliu, Directorul Cancelariei Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş, Sorin Savu şi prezentatorii show-ului, Diana Dumitrescu şi Cezar Ouatu.

Conferinţa a fost moderată de Simona Boantă, coprezentator – din  Camera verde – al spectacolului de la Sighisoara.

 

Directorul General Interimar al TVR, Doina Gradea, a transmis un mesaj prin intermediul Directorului TVR Târgu Mureş, Cristian Georgescu:

„Ne-am dorit să organizăm ultima semifinală Eurovision la Sighişoara, pentru a reaminti telespectatorilor TVR cultura şi istoria acestui oraş şi potenţialul pe care îl are”. „Mulţumim Consiliului Local şi Primăriei Municipiului Sighişoara pentru sprijinul acordat în vederea producţiei show-ului în acest decor absolut fantastic”, a mai transmis Directorul General Intermiar al TVR.

„Suntem onoraţi pentru că oraşul nostru a fost ales ca gazdă a semifinalei Eurovision. Sper ca eforturile noastre să se reflecte într-un show spectaculos”, a declarat Primarul Municipiului Sighişoara, Ovidiu-Dumitru Mălăncrăvean.

 

Dr. Lucian Goga, Prefectul Judeţului Mureş, a vorbit, în mesajul transmis de Directorul Cancelariei Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş, Sorin Savu, despre alegerea Sighişoarei ca gazdă a ultimei semifinale a concursului, desfăşurat  sub sloganul „Eurovision uneşte România!“:

„Îmi face plăcere să cred că alegerea, în acest an, a Sighişoarei şi a judeţului Mureş – în care, deşi suntem de etnii diferite, trăim alături – va contribui la această atmosferă deosebită, de bună înţelegere”.

 

Directorul TVR Tg. Mureş, Cristian Georgescu, le-a reamintit sighişorenilor că sâmbătă, de la ora 19.00, în Piaţa Cetăţii, TVR organizează un concert extraordinar Direcţia 5, care va fi înregistrat şi va putea fi urmărit de toţi telespectatorii Eurovision la spectacolul de duminică.

Despre provocările organizării show-ului în Sala de spectacole „Mihai Eminescu”, regizorul şi coproducătorul show-ului, Dan Manoliu, a declarat că duminică, vom asista la o premieră – este cea mică scenă pe care a fost organizat, vreodată, un eveniment Eurovision România.

 

„Este o mare bucurie să revăd Sighişoara şi vă mărturisesc că ne-am plimbat deja, seara trecută, pe străzile cetăţii, pentru a filma câteva prezentări inedite pentru semifinală, alături de un personaj surpriză”, a spus Diana Dumitrescu. La rândul său, Cezar Ouatu, aflat la prima vizită în cetate, a declarat că: „la a cincea oprire din itinerariul Eurovision România, vom stabili un record cu spectacolul din Sala Mihai Eminescu, în cetatea Sighişoarei, cu atmosfera sa cu totul specială”.

 

Semifinala Eurovision România de la Sighişoara va fi transmisă, în direct, pe TVR 1, TVR HD, TVR Internaţional şi TVR Moldova precum şi pe TVR+, duminică, 18 februarie, de la ora 21.00.

 

Spectacolul încheie seria semifinalelor Eurovision România 2018. Pe 25 februarie, la Bucureşti, vom urmări Marea Finală a Selecţiei Naţionale.

Cu o zi înaintea show-ului, sâmbătă, TVR 1 va transmite, de la ora 22.00, „Culise Eurovision 2018“, o serie de emisiuni live despre ultimele pregătiri, impresii la cald, imagini de la repetiţii şi de la conferinţele de presă premergătoare evenimentelor. Concurenţii fiecărei semifinale vor oferi momente inedite, interpretând diferite melodii, altele decat cele cu care s-au înscris în concurs.

În acest an, Selecţia Naţională se desfăşoară sub sloganul „Eurovision uneşte România!“ Ediţia 2018 a Selecţiei Naţionale a atras 72 de piese în lupta pentru un loc în semifinalele Eurovision România. În premieră, în concurs au intrat 60 de piese, câte 12 pentru fiecare semifinală. În fiecare semifinală, juriul Selecţiei Naţionale alege câte trei finalişti. Primii trei, aleşi în spectacolul de la Focşani, sunt Alexia & Matei, trupa Echoes şi Eduard Santha.

 

Juriul Selecţiei Naţionale îi reuneşte pe Marian Ionescu, Ilinca Băcilă, Nicu Patoi, Liliana Ştefan şi Viorel Gavrilă, cinci artişti legaţi prin experienţa participării la cel mai mare concurs muzical din lume.

Pe 25 februarie, în Marea Finală care va avea loc la Sala Polivalentă din Bucureşti, publicul este singurul care va alege reprezentantul României pentru scena din Lisabona, dintre cele 15 piese rămase în concurs.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

TVR, gazdă a şedinţei Comitetului Executiv Circom Regional

Published

on

Foto Credit: TVR

20 de profesionişti ai unuia dintre cele mai importante foruri media din Europa discută la Bucureşti despre teme de interes pentru televiziunile publice.

Televiziunea Română găzduieşte, vineri, 16 februarie 2018, la invitaţia conducerii TVR, Doina Gradea, Director General Interimar, şedinţa Comitetului Executiv Circom Regional – Asociaţia televiziunilor regionale din Europa.

Aceasta este una dintre întâlnirile anuale importante ale asociaţiei, care reuneşte 376 de staţii de televiziune regionale din 38 de ţări.

La reuniunea de la Bucureşti participă 20 de membri marcanţi ai Comitetului Executiv Circom Regional, manageri ai unor prestigioase televiziuni publice din Europa, cum ar fi BBC – Marea Britanie, NOS – Olanda,  RTBF – Belgia, France Televisions – Franţa, SVT – Suedia, TVE- Spania, NRK- Norvegia, RTS- Serbia, HRT – Croaţia, RAI- Italia.

Temele dezbătute reflectă preocupări importante ale organizaţiei, dar şi aspecte de interes general pentru televiziunile publice, precum formatele de succes, audienţa, poziţionarea televiziunilor regionale în context naţional, programul de training pe anul în curs, organizarea Conferinţei anuale şi competiţia Prix Circom etc.

 

„Este un semnal adresat comunităţii internaţionale de profil că TVR este pregătită să-şi  recapete rolul activ pe plan internaţional, după o îndelungată perioadă, în care lipsurile financiare au grevat puternic activitatea TVR, atât pe plan intern, cât şi extern. Circom Regional aduce beneficii mari Televiziunii Române şi sperăm că după această reuniune, care repoziţionează organizaţia noastră pe piaţa media internaţională, beneficiile pentru TVR Bucureşti, dar mai ales pentru staţiile regionale, să crească. În acelaşi timp, ne dorim să fim mai vizibili pe piaţa media internaţională, cu producţii tv de calitate, pe care vrem să le înscriem în competiţia Prix Circom”, a declarat Elena Spanily, coordonator naţional, membru al Comitetului European al Circom Regional, coordonator cu atribuţii de director Departamentul Relaţii Internaţionale TVR.

 

Evenimentul se bucură de prezenţa unor nume cu prestigiu în peisajul audiovizual european: Preşedintele CIRCOM Regional, Tone Kunst – Norvegia, Secretarul General Fernando Ojea – Spania și Preşedintele Prix CIRCOM, David Lowen din UK.

Televiziunea Română este membru Circom Regional din anul 1993 şi are o bogată activitate în cadrul acestei organizaţii. De-a lungul timpului, TVR a organizat două conferinţe Circom (în 1994, studioul de la Iaşi a găzduit prima conferinţă Circom desfăşurată într-o ţară din Europa de Est).

 

Despre rolul TVR în cadrul Circom:

  • TVR este sponsorul categoriei „Young Onscreen Talent“, pentru tinere talente, premiu creat în memoria Vandei Condurache, producător, manager şi trainer la TVR Iaşi. Astfel, TVR se alătură televiziunilor de seamă din Europa, care oferă premii pentru cele mai bune producţii media (France Televisions, BBC, TVP –Polonia, RTV Slovenia, SVT – Suedia);
  • TVR este co-producător la o serie de proiecte realizate cu membri Circom Regional şi finanţate din fonduri europene. Cea mai importantă co-producţie este cea care a început în anul 2013, Proiectul Citizenship (citizenship.circom.eu). Acest proiect este realizat prin intermediul Studioului TVR Timişoara prin care se oferă accesul la o serie de programe despre drepturile europene;
  • Televiziunea Română a obţinut importante distincţii, premii Prix Circom. TVR s-a înscris anual în această competiţie cu programe realizate de studiourile teritoriale şi cel din Bucureşti, câştigând numeroase distincţii şi menţiuni speciale. În anul 2017,  Violeta Gorgos a obţinut o menţiune specială, cu producţia de la TVR Iaşi „O istorie călătoare”;
  • TVR participă anual la Conferinţa Circom Regional unde sunt prezentate cele mai bune practici şi idei pentru serviciile publice media europene. Televiziunea Română a organizat acestă Adunare Generală în anul 2011 la Timişoara, unde au participat peste 200 de delegaţi străini.
  • De asemenea, TVR participă şi la programele de pregătire profesională organizate de CIRCOM Regional. Acestea sunt cele mai bune traininguri, care se adresează în mare parte managerilor, producătorilor şi jurnaliştilor serviciilor publice media regionale.
  • Televiziunea Română difuzează o serie de programe documentare de calitate

premiate şi puse la dispoziţia membrilor Circom, produse de mari difuzori europeni precum BBC, France Television, RAI etc.

  • TVR este, prin Elena Spanily, membru în Comisia Europeană Circom Regional şi prin Dite Dinesz, producător TVR Timişoara, membru în juriul Prix Circom.

 

Despre Circom Regional:

Este o organizaţie care reuneşte 376 de staţii de televiziune regionale din 38 de ţări şi are drept scop principal realizarea unei legături puternice între televiziunile regionale din întreaga Europă. Asociaţia are misiunea de a coordona reţeaua de televiziuni regionale, de a dezvolta relaţiile cu instituţiile europene (Comisia Europeană, Consiliul Europei şi Parlamentul European), de a creşte numărul programelor destinate schimbului şi de a înlesni realizarea coproducţiilor. CIRCOM Regional este organizaţia care aduce cele mai multe şi mai concrete beneficii SRTV, în special în domeniul pregătirii profesionale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

22 de candidaţi înscrişi la alegerile pentru reprezentanţii salariaţilor în CA al TVR

Published

on

Foto Credit: TVR

În cursa pentru desemnarea reprezentanţilor salariaţilor Televiziunii Române în Consiliul de Administraţie al SRTv s-au înscris 22 de persoane. Toate candidaturile au fost validate de Biroul Electoral Central, conform Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor.

 

Cei 22 de candidaţi sunt, în ordine alfabetică:

 

NUME, PRENUME

1              Bădiţa Dumitru

2              Calotă Corneliu

3              Constantinescu Eugen-Alexandru

4              Dick Dumitru-Dorel-Adrian

5              Dincă Titi

6              Fekete Hajnal

7              Florea Adrian-Cătălin

8              Ghiurco Monica-Simona

9              Giurgiu Gabriel-Teodor

10           Gruşcă Narcis-Horia

11           Kleibel Carmen

12           Lascu Cristina-Elena

13           Mihalache Cornel

14           Nicolescu Liviu

15           Rădulescu Mihai

16           Ristache Stelian

17           Roşca Ilinca-Oana

18           Sebesi Karen-Attila

19           Sobaru Adrian-Ion

20           Stoian Cristian

21           Torică Emanuel-Sorin

22           Ţoneş Andrei-George

 

Campania electorală începe luni, 12 februarie 2018, după ora 19.00 şi durează până duminică 18 februarie 2018, ora 20.00. Scrutinul va avea loc la sediul TVR din Bucureşti şi la studiourile teritoriale luni, 19 februarie, între orele 8.00 şi 20.00.

Reprezentanţii salariaţilor Televiziunii Române şi ai presei* pot asista la procesul electoral, în calitate de observatori, pe baza solicitărilor transmise Biroului Electoral Central, pe adresa alegeri@tvr.ro, până în data de 18 februarie 2018, ora 12.00.

Acreditările se vor elibera în aceeaşi zi, până la ora 17.00.

Rezultatele finale vor fi anunţate marţi, 20 februarie 2018, ora 20.00, după numărarea voturilor şi soluţionarea eventualelor contestaţii.

 

Alegerile interne pentru desemnarea reprezentanţilor salariaţilor în CA al SRTv se desfăşoară în perioada 9-21 februarie a.c. Conform Legii 41/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare angajaţii televiziunii publice îşi desemnează, prin alegeri, doi reprezentanţi şi doi membri supleanţi în Consiliul de Administraţie.

 

*Solicitările reprezentanţilor presei trebuie însoţite de o copie după legitimaţia de serviciu, un document care să indice publicaţia blogul/site-ul pentru care lucrează sau o declaraţie pe propria răspundere că informaţiile vor fi folosite doar în scop jurnalistic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending