Connect with us

Industria de Publicitate

Vrem un vot fără cianură! O actiune a Campaniei „Salvati Rosia Montana”

Published

on

Cluj, 31 octombrie 2012

Acţiunea Vrem un vot fără cianură! atrage atenţia opiniei publice privitor la pericolele iminente ce planează asupra naturii şi mediului în România, ca şi la demagogia şi minciuna guvernului, a politicienilor români în general, în prag de alegeri.

Pentru a atenţiona asupra acestor pericole, mii de afişe MindBomb au fost lipite în noaptea de 30 spre 31 octombrie 2012 pe străzile a zeci de oraşe şi comune din România, printre care: Arad, Abrud, Alba-Iulia, Baia Mare, Bucureşti, Braşov, Bacău, Bistriţa, Brăila, Câmpeni, Constanţa, Cluj, Craiova, Dej, Deva, Focşani, Huedin, Iaşi, Luduş, Medgidia, Mediaş, Oradea, Ploieşti, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa, Roşia Montană, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Târgovişte, Timişoara, Turda, Satu Mare, Valea Arieşului.

În societatea românească de după 1989, rare au fost cazurile în care cetăţenii s-au mobilizat pentru a împiedica, cu tenacitate şi curaj, o nedreptate. Roşia Montană este un astfel de caz. Campania de protejare şi apărare a mediului, a patrimoniului şi drepturilor omului din Roşia Montană a adus numele acestei comune în conştiinţa unei naţiuni întregi.

Dar lucrurile nu se puteau opri aici. Această campanie de activism a deschis calea spre discutarea altor două chestiuni importante pentru cetăţenii României: folosirea cianurii în minerit şi interesele private ale unei clase politice care ar trebui să apere interesul public.

În ultimii 12 ani, problema Roşiei Montane s-a aflat pe masa tuturor preşedinţilor, guvernelor, parlamentarilor şi autorităţilor locale, indiferent de culoarea lor politică. Cu toţii, fără excepţie, fie au tăcut complice, fie au exercitat un lobby agresiv pentru compania dătătoare de cianură. În ciuda dezastrului ecologic de la Baia Mare, în ciuda opoziţiei susţinute a societăţii civile, partidele au continuat să gireze un proces tehnologic bazat pe folosirea intensivă a cianurii, într-un proiect privat care ar aduce numai distrugere Roşiei Montane şi Munţilor Apuseni. Mai mult decât atât, nepăsarea şi incompetenţa au mers şi mai departe, astfel încât ministrul Mediului din Guvernul Ponta a aflat din presă despre acordarea unui aviz de mediu pentru o nouă exploatare auriferă pe bază de cianură, la Certej, în judeţul Hunedoara. Între timp, alte 13 exploatări din Transilvania aşteaptă undă verde.

Crezând că Roşia Montană poate fi folosită ca momeală electorală, Victor Ponta a avut, în perioada premergătoare alegerilor locale, un discurs refractar faţă de exploatarea cu cianură. Acum, însă, la Palatul Victoria e tăcere. O tăcere la fel de vinovată şi la fel de complice ca şi lobby-ul agresiv al lui Traian Băsescu. Asta în timp ce lideri PNL şi PPDD se pronunţă deschis în favoarea cianurii, iar PDL şi UDMR intimidate de reacţia extrem de dură a populaţiei din ianuarie-februarie 2012, se feresc să redeschidă subiectul.

A venit momentul unui răspuns simplu şi deschis din partea Guvernului României! Acest răspuns nu mai poate fi ambiguu, va trebui să fie DA sau NU. În viziunea oricărui cetăţean responsabil al României, răspunsul nu poate fi decât NU – iar politicienii ar trebui să audă vocea celor pe care îi cheamă la urne.

 Mesajul nostru, pentru partidele politice, este unul singur: vremea responsabilităţii reale a sosit! Suntem cu ochii pe voi – nici o promisiune electorală nu va fi uitată, nici un discurs pro-cianură şi pro-distrugere nu va fi iertat, nici o negociere, oricât de secretă, în intenţii, cu companiile de minerit, nu va rămâne ne-expusă! Exploatările miniere cu cianură, defrişările masive, privatizările forţate, metoda fracţionării hidraulice în exploatarea gazelor de şist, construcţia iresponsabilă de micro-hidrocentrale sunt doar o parte din problemele cu privire la care aşteptăm o atitudine clară. Dacă voi nu veţi lua atitudine, vom lua noi!

 Ne vedem pe 9 decembrie, la vot.

Petitia adresata Guvernului Victor Ponta: www.rosiamontana.net

Pentru infomaţii suplimentare: facebook.com/MindBombProject

Proiectul MindBomb a fost iniţiat în 2002 de către un grup de artişti, arhitecţi, jurnalişti şi scriitori ca o acţiune de pionierat în folosirea artei ca mijloc de protest. Aceasta a marcat introducerea afişului socio-politic cu adevărat independent în cultura românească cu scopul de sparge şi demonta discursul dominant al politicii, mass-media şi industriei publicitare.

 Scopul principal al acestor acţiuni este revendicarea şi transformarea spaţiului public într-un spaţiu liber al dialogului şi al dezbaterii celor mai stringente probleme ale societăţii contemporane româneşti, prin utilizarea artei ca mijloc de schimbare socială. 

        

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Centrade Cheil a creat primul bot lansat de un retailer in Romania

Published

on

Agenția de publicitate Centrade | Cheil a adăugat în portofoliul său un nou proiect de pionierat digital, dezvoltând primul bot lansat de un retailer în România. Aplicația Carrefour ChatBot adresează funcționalități cheie pentru business-ul unui retailer, atât pe partea de customer service, cât şi recrutare.

 

Centrade | Cheil a implicat în proiect specialiști care înțeleg business-ul clientului și au, totodată, experiență de creație și digital. Echipa coordonată de Teodor Gurgui, Digital Project Manger, şi formată din Alexandru Sucher, Head of Digital Development, Bogdan Deaconescu, Senior Web Developer, Mircea Alexandrescu, Head of Digital Experience, Monica Garbur, Head of AVF Production, Alexandru Buta, Digital Art Director, Ioana Hurjui, Digital Copywriter, a fost prezentă pe parcursul întregului proces, de la momentul primirii brief-ului, la analiză şi cercetare, design, dezvoltarea şi implementare, comunicare de produs şi, în prezent, analiză post-lansare.

 

„Ne-am concentrat foarte mult pe calitatea interacțiunii cu utilizatorii – de la ușurința cu care aplicația poate fi accesată și folosită, până la naturalețea întregii experiențe”, subliniază Teodor Gurgui. „Fiind primul bot dezvoltat local și in-house de către agenţia noastră, am dedicat mult timp cercetării domeniului per ansamblu. Cu toţii am învăţat prin intermediul acestui proiect şi putem spune că învăţăm în continuare, pentru că acum suntem în etapa post-lansare, care ne ajută să verificăm funcționalitatea sa în timp real și să o adaptăm cât mai bine la comportamentul și nevoile utilizatorilor”.

 

Centrade | Cheil  a lucrat alături de echipele de Resurse Umane și Digital din partea Carrefour pentru un produs ușor de folosit și eficient care să genereze rezultate imediate pe 3 paliere de interes: accesul la piața muncii  – funcția Cariere, accesul utilizatorilor la magazinele din reţea – funcția Magazin, respectiv trimiterea direct către responsabilii de magazine a mesajelor clienților – funcția Sesizări.

 

Teodor Gurgui, Digital Project Manager și coordonatorul echipei, adăugă: „Am plecat de la trei nevoi diferite de business, pe care le-am integrat într-o platformă interactivă bazată pe aspecte şi situaţii concrete. Ne-a preocupat foarte mult mecanismul de aplicare la un job, posibilitatea de a aplica spontan pentru un job, (atunci când utilizatorul este interesat de o poziție pe care angajatorul nu o are încă deschisă), permanenta informare a clienților despre magazinele Carrefour, de exemplu, cataloage valabile, orar, adresă, mijloace de transport etc., și direcționarea mult mai rapidă a mesajelor și sesizărilor utilizatorilor din social media.”

 

El a explicat că integrarea în platforma de Facebook Messenger a venit ca o decizie firească, pentru că aceasta este accesibilă atât celor peste un milion de fani ai Carrefour România, cât și celorlalţi utilizatori ai canalului de socializare – de la Millennials și Gen Z, la generațiile mature Gen X și Baby Boomers.

 

„Viitorul este deja aici”, spune Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil South East Europe. „Tehnologia rescrie comportamente și, implicit, modul de a face business. Companiile cu care lucrăm înţeleg să îşi adapteze procesele în acest sens, iar acest lucru se vede foarte bine dacă analizăm proiectele pe care agenţia noastră a lucrat în ultimii doi – trei ani. Practic, funcţia digital a crescut exponențial ca volum de activitate și a devenit parte integrată în toate campaniile noastre de comunicare (în unele cazuri, este chiar punctul de plecare în strategia clientului). În ceea ce ne priveşte, ne dezvoltăm echipa în consecinţă, investind tot mai mult în know-how şi dezvoltarea resurselor pe zona de digital”.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Dragoş Stanca a fost ales preşedinte al Biroului Român de Audit Transmedia

Published

on

Dragoş Stanca, şeful regiei de publicitate Think Digital, a fost ales noul preşedinte al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), organizaţie non-profit a industriei de media şi publicitate, anunta Mediafax.

Alegerea a avut loc în Adunarea Generală a BRAT, iar Dragoş Stanca îl înlocuieşte în această funcţie pe Silviu Ispas.

BRAT este o organizaţie non-profit a industriei de media şi publicitate ce are ca membri edituri de presă scrisă şi online, agenţii, regii şi clienţi de publicitate, difuzori de presă, companii ce deţin staţii radio, companii de outdoor şi alţi terţi interesaţi.

Obiectivul BRAT este sprijinirea industriei de media şi publicitate prin stabilirea unor metode şi standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanţă ai produselor media.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending