Connect with us

Industria de Publicitate

ZenithOptimedia: 10 trenduri în 2016 în zona de publicitate pe mobile

Published

on

 

ZenithOptimedia a dezvăluit 10 trenduri ce reflectă modul în care avansul tehnologic contribuie la adoptarea de consumatori a unui stil de viaţă în care dispozitivele mobile vor dobândi un rol din ce în ce mai amplu, oferind astfel noi oportunităţi de interacţiune pentru branduri şi consumatori.

Punctul de plecare pentru cele 10 trenduri este cel mai recent raport de cercetare realizat de ZenithOptimedia (ZO), reţeaua din care face parte Zenith Romania, în parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – care constată că până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, faţă de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.

Sub titlul „Empowering The Mobile Consumer”, cele 10 trenduri subliniază necesitatea unei abordări de marketing de tip „mobile first”, pe măsură ce dispozitivele mobile evoluează de la stadiul de media, din mixul de media, la cel de platformă de bază pentru comunicarea de brand.

 

Trend 1 – De la text la voce: căutarea vocală revoluţionează experienţa mobilă

Căutarea vocală este disponibilă de aproape opt ani, dar puţini consumatori folosesc în mod regulat această facilitate. Însă trecerea de la browserele mobile la aplicaţii şi progresul tehnologic care a contribuit la creşterea uşurinţei şi a siguranţei de folosire a acestei facilităţi, sunt factori care vor propulsa căutarea vocală în 2016. Pentru branduri va fi necesară o reevaluare a strategiilor de căutare pentru a beneficia de modul diferit în care oamenii îşi vor vocaliza căutările.

Trend 2 – Conţinut personalizat pentru consumatorii mobile

Odată cu creşterea popularităţii adblocking-ului şi a ineficienţei bannerelor mobile, ZenithOptimedia anticipează că publicitatea nativă va deveni un mod tot mai important de relaţionare cu consumatorii. Conţinutul publicitar de natură nativă se adaptează la forma şi funcţia mediului editorial în care apare. Brandurile vor avea nevoie să evalueze modificările necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativă ca parte esenţială a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligenţa de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprimă o idee sau emoţie – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generaţia Millennials, emoji reprezintă limbajul prezentului şi totodată o oportunitate. În timp ce unii oameni nu interpretează corect caracterele, limbajul emoji transcende graniţele culturale şi lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou şi autentic de a interacţiona cu cei din această generaţie.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interacţiona cu consumatorii

Pe măsură ce Generaţia Millennials şi Generaţia Z îşi pierd interesul pentru reţelele de tip Facebook şi Twitter, aplicaţiile de mesagerie instant devin platforma preferată de aceştia, în paralel cu creşterea interesului tinerilor consumatori faţă de relaţiile personale cu grupuri specifice de prieteni şi de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru dezvoltarea de noi experienţe personalizate şi interactive cu şanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispoziţia maselor

În timp ce mobilul prezintă o multitudine de noi oportunităţi digitale, creşte nemulţumirea consumatorilor faţă de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce caută aceştia este un tip de personalizare cu o amprentă umană. ZenithOptimedia se aşteaptă ca serviciile de tip concierge să se răspândească dincolo de modă şi retail la noi categorii în 2016, democratizând experienţa de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programări gratuite de styling personal, care pot fi uşor rezervate prin intermediul internetului mobil. Ne aşteptăm ca această combinaţie de personalizare mobil şi in-store să crească în 2016.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O nouă platformă de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor să plătească in-store pentru produse şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o nouă platformă de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate opţiuni de găzduire a portofelelor virtuale – Apple Pay şi Android Pay – care promit să evolueze în adevărate platforme de marketing, oferind atât servicii, cât şi conţinut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plată, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate şi posibilitatea împărţirii notei de plată.

Trend 7- 3 este un număr magic: imprimarea 3D la dispoziţia maselor

ZenithOptimedia consideră că imprimarea 3D va revoluţiona în următorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metodă mai rapidă şi mai eficientă de personalizare a produselor în funcţie de preferinţele individuale. Pe măsură ce tehnologia avansează şi devine mai ieftină, ZenithOptimedia spune, citând Forbes, că se aşteaptă ca piaţa de imprimare 3D să crească de patru ori, până în 2020. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse şi mai rapid şi pentru a oferi consumatorilor o experienţă de brand cu adevărat personalizată.

Trend 8 – Noi spaţii de brand: Experienţele Retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spaţii fizice temporare în care consumatorii nu doar cumpără, ci beneficiază şi de experienţe. Aceste spaţii vor permite consumatorilor să interacţioneze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interacţionat mai întâi virtual. Cumpărătorii pot face cu uşurinţă achiziţii oricând, oriunde, dar acest lucru rareori le conferă şansa descoperirilor. Spaţiile pop-up le permit brandurilor să îi surprindă pe consumatori şi să interacţioneze într-o manieră relevantă cu aceştia.

Trend 9 – Servicii oferite către m-shopper: Livrări non-stop

Cumpărătorii online au din ce în ce mai multă nevoie de livrări mai rapide şi mai convenabile. ZenithOptimedia consideră că noile tehnologii şi creşterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor să expedieze comenzile eficient şi într-un ritm adaptat la programul şi stilul de viaţă al cumpărătorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobilă: Experienţe augmentate, în mişcare

ZenithOptimedia crede în transformarea realităţii virtuale şi augmentate într-o experienţă de consum pentru mase, graţie lansării de noi tipuri de căşti mai ieftine, şi în progresul aplicaţiilor mobile pentru realitatea virtuală. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate ţinând cont de conceptul de realitate virtuală, astfel că dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experienţelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod în care consumatorii beneficiază de experienţe video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar 360 de grade în Marea Britanie, pentru Nestlé.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Published

on

 

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Claudia Ion face parte din juriul Romanian EFFIE Awards 2018

Published

on

Credit foto: ANTENA 1
 

Claudia Ion, directorul de Vânzãri Antena Group, face parte din juriul Festivalului EFFIE Awards 2018, competiţie ce premiazã cele mai eficiente campanii de publicitate, din juriul cãreia fac parte peste 100 de specialişti în comunicare, reprezentanţi ai clienţilor, ai agenţiilor de publicitate, de research, precum şi CEO ai grupurilor de comunicare.

“Sunt entuziasmatã sã fac parte din juriul Romanian Effie Awards, competiţia anualã ce premiazã campaniile de publicitate cu cel mai mare impact şi totodatã unul dintre cele mai importante evenimente din industrie. Cu atât mai mult cu cât agenţiile de publicitate de la noi au primit recunoaştere internaţionalã în ultimii ani pentru originalitatea şi eficienţa campaniilor lor. Dacã ar fi sã aleg un cuvânt care mi-aş dori sã-mi defineascã activitatea, acela e eficienţa. Şi spun asta pentru cã, în televiziune, mãsura lucrului bine fãcut nu trebuie aşteptatã prea mult. Ea vine chiar a doua zi, odatã cu datele de audienţã. Totodatã, de ce sã nu spun asta, mã bucur foarte tare cã datoritã acestui eveniment reuşesc sã-mi întâlnesc colegii de breaslã!”, a declarat Claudia Ion.

Claudia Ion este un nume cunoscut în peisajul media din România şi nu numai, ocupând în prezent funcția de Director de Vânzări Antena Group.  De 8 ani este membru în bordul EGTA – EGTA – Association of Television and Radio Sales Houses, cu sediul în Bruxelles, reunind 141 de membri din 54 de ţări, aceştia reprezentând 75% din advertising-ul european.

Claudia Ion şi-a început cariera în 1991 la Radio Contact, fiind parte a perioadei de lansare şi dezvoltare a agenţiilor de media, în anii ’90. A fost Director Comercial al TVR, director general adjunct al regiei de vânzări Arbo Media şi a ocupat poziţia de director al departamentului comercial al Kanal D timp de nouă ani.

Lansat în 1968, în SUA, Romanian EFFIE Awards, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute, a devenit un eveniment de marcã al industriei de marketing şi comunicare.

Procesul de jurizare se desfãşoarã în douã etape, mai exact 4-5 iunie şi respectiv 11 iunie 2018, iar Gala de Premiere Effie Awards 2018 va avea loc pe data de 14 iunie 2018.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN
 

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending