Connect with us

Industria de Publicitate

ZenithOptimedia: 10 trenduri în 2016 în zona de publicitate pe mobile

Published

on

 

ZenithOptimedia a dezvăluit 10 trenduri ce reflectă modul în care avansul tehnologic contribuie la adoptarea de consumatori a unui stil de viaţă în care dispozitivele mobile vor dobândi un rol din ce în ce mai amplu, oferind astfel noi oportunităţi de interacţiune pentru branduri şi consumatori.

Punctul de plecare pentru cele 10 trenduri este cel mai recent raport de cercetare realizat de ZenithOptimedia (ZO), reţeaua din care face parte Zenith Romania, în parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – care constată că până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, faţă de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.

Sub titlul „Empowering The Mobile Consumer”, cele 10 trenduri subliniază necesitatea unei abordări de marketing de tip „mobile first”, pe măsură ce dispozitivele mobile evoluează de la stadiul de media, din mixul de media, la cel de platformă de bază pentru comunicarea de brand.

 

Trend 1 – De la text la voce: căutarea vocală revoluţionează experienţa mobilă

Căutarea vocală este disponibilă de aproape opt ani, dar puţini consumatori folosesc în mod regulat această facilitate. Însă trecerea de la browserele mobile la aplicaţii şi progresul tehnologic care a contribuit la creşterea uşurinţei şi a siguranţei de folosire a acestei facilităţi, sunt factori care vor propulsa căutarea vocală în 2016. Pentru branduri va fi necesară o reevaluare a strategiilor de căutare pentru a beneficia de modul diferit în care oamenii îşi vor vocaliza căutările.

Trend 2 – Conţinut personalizat pentru consumatorii mobile

Odată cu creşterea popularităţii adblocking-ului şi a ineficienţei bannerelor mobile, ZenithOptimedia anticipează că publicitatea nativă va deveni un mod tot mai important de relaţionare cu consumatorii. Conţinutul publicitar de natură nativă se adaptează la forma şi funcţia mediului editorial în care apare. Brandurile vor avea nevoie să evalueze modificările necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativă ca parte esenţială a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligenţa de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprimă o idee sau emoţie – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generaţia Millennials, emoji reprezintă limbajul prezentului şi totodată o oportunitate. În timp ce unii oameni nu interpretează corect caracterele, limbajul emoji transcende graniţele culturale şi lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou şi autentic de a interacţiona cu cei din această generaţie.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interacţiona cu consumatorii

Pe măsură ce Generaţia Millennials şi Generaţia Z îşi pierd interesul pentru reţelele de tip Facebook şi Twitter, aplicaţiile de mesagerie instant devin platforma preferată de aceştia, în paralel cu creşterea interesului tinerilor consumatori faţă de relaţiile personale cu grupuri specifice de prieteni şi de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru dezvoltarea de noi experienţe personalizate şi interactive cu şanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispoziţia maselor

În timp ce mobilul prezintă o multitudine de noi oportunităţi digitale, creşte nemulţumirea consumatorilor faţă de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce caută aceştia este un tip de personalizare cu o amprentă umană. ZenithOptimedia se aşteaptă ca serviciile de tip concierge să se răspândească dincolo de modă şi retail la noi categorii în 2016, democratizând experienţa de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programări gratuite de styling personal, care pot fi uşor rezervate prin intermediul internetului mobil. Ne aşteptăm ca această combinaţie de personalizare mobil şi in-store să crească în 2016.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O nouă platformă de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor să plătească in-store pentru produse şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o nouă platformă de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate opţiuni de găzduire a portofelelor virtuale – Apple Pay şi Android Pay – care promit să evolueze în adevărate platforme de marketing, oferind atât servicii, cât şi conţinut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plată, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate şi posibilitatea împărţirii notei de plată.

Trend 7- 3 este un număr magic: imprimarea 3D la dispoziţia maselor

ZenithOptimedia consideră că imprimarea 3D va revoluţiona în următorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metodă mai rapidă şi mai eficientă de personalizare a produselor în funcţie de preferinţele individuale. Pe măsură ce tehnologia avansează şi devine mai ieftină, ZenithOptimedia spune, citând Forbes, că se aşteaptă ca piaţa de imprimare 3D să crească de patru ori, până în 2020. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse şi mai rapid şi pentru a oferi consumatorilor o experienţă de brand cu adevărat personalizată.

Trend 8 – Noi spaţii de brand: Experienţele Retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spaţii fizice temporare în care consumatorii nu doar cumpără, ci beneficiază şi de experienţe. Aceste spaţii vor permite consumatorilor să interacţioneze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interacţionat mai întâi virtual. Cumpărătorii pot face cu uşurinţă achiziţii oricând, oriunde, dar acest lucru rareori le conferă şansa descoperirilor. Spaţiile pop-up le permit brandurilor să îi surprindă pe consumatori şi să interacţioneze într-o manieră relevantă cu aceştia.

Trend 9 – Servicii oferite către m-shopper: Livrări non-stop

Cumpărătorii online au din ce în ce mai multă nevoie de livrări mai rapide şi mai convenabile. ZenithOptimedia consideră că noile tehnologii şi creşterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor să expedieze comenzile eficient şi într-un ritm adaptat la programul şi stilul de viaţă al cumpărătorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobilă: Experienţe augmentate, în mişcare

ZenithOptimedia crede în transformarea realităţii virtuale şi augmentate într-o experienţă de consum pentru mase, graţie lansării de noi tipuri de căşti mai ieftine, şi în progresul aplicaţiilor mobile pentru realitatea virtuală. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate ţinând cont de conceptul de realitate virtuală, astfel că dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experienţelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod în care consumatorii beneficiază de experienţe video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar 360 de grade în Marea Britanie, pentru Nestlé.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Grupul Digi | RCS & RDS lansează prima campanie de imagine corporate

Published

on

 

Digi | RCS & RDS lansează prima campanie de imagine a grupului, prin care aduce în atenția publicului povestea companiei și evoluția acesteia, în paralel cu transformarea societății românești.

Sub sloganul „De 25 de ani, conectați #Nelimitat”, campania vorbește despre modul în care Digi | RCS & RDS a intrat în viețile românilor, odată cu televiziunea prin cablu, continuând cu internetul și telefonia fixă și mobilă. În peste 25 de ani de activitate, compania a devenit unul dintre reperele pieței de comunicații electronice, în regiune, iar creșterea sa a atras și nevoia transformării.

”Campania arată cum Digi | RCS & RDS a contribuit la îmbunătățirea vieții românilor, introducând treptat tehnologii tot mai performante și conținuturi tot mai diverse. Azi, grație unei viziuni de business curajoase, suntem lideri în România pe piața serviciilor de televiziune prin cablu și a serviciilor de internet. Ca să ajungem aici, am muncit, am inovat, am experimentat, am făcut pionierat în domeniul telecomunicațiilor. Așa am reușit să le oferim milioanelor de abonați servicii de comunicații electronice de cea mai bună calitate la prețuri competitive și să ducem brand-ul Digi dincolo de granițe, în Ungaria, Spania, Italia. Suntem mândri de aceste reușite ale echipelor noastre, obținute cu ajutorul unei rețete unice: am fost și suntem conectați nelimitat la aspirațiile românilor”, a spus Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi | RCS & RDS.

 

Un spot TV inspirat de o ”istorie personală

Spotul TV este ”piesa de rezistență” a campaniei și povestea sa se construiește pe baza momentelor cheie din existența unui român născut în zilele Revoluției din 1989.

Pentru a duce mai departe conceptul, producția spotului TV a fost realizată cu oameni obișnuiți, care lucrează împreună pentru idealurile lor. Asistenta medicală în rolul mamei, pensionarul pasionat de electronică în rolul bunicului mecanic de motociclete, modelul în rolul mamei tinere sunt doar trei dintre ei. Alți 80 de figuranți și 17 protagoniști completează reprezentarea – simbol a milioanelor de români conectați #nelimitat de un singur nume – Digi.

Locațiile în care s-a filmat sunt la fel de diverse precum momentele scenariului – un garaj din Militari, Școala generală nr. 8 Câmpina, o terasă din zona Ateneului Român, Barajul Paltinu (Prahova), un bar, o stradă veche din București și câteva cadre pe platourile Castel Film.

Campania se desfășoară timp de o lună, începând din 27 august, la TV, radio, în online și social media. În perioada octombrie – noiembrie, spotul va rula și în cinematografe.

Echipa: Tudor Dumitrașcu (creație și regie), Tony Pisaroglu (producător), Claudiu Boboc (Production Unit Manager), Liviu Pojoni și Adrian Rugină (DOP), George Popa (coloană sonoră originală), Petru Mărgineanu (voce), Safe-Frame.com (grafică), O-Video (colorizare). Casa de producție: H5.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Peste 20 de motive să iei parte la Conferința Globală IAA „Creativity 4 Better”

Published

on

 

Conferința Globală IAA „Creativity 4 Better” se apropie cu pași repezi și, odată cu trecerea timpului, numărul de motive pentru care să mergi la eveniment cresc.

Experiențele de care ne vom putea bucura la „Creativity 4 Better” acoperă 4 importante sfere ale creativității, și anume tehnologia, comunicarea, sustenabilitatea și educația. Vom avea experiențe senzoriale facilitate de artistul media japonez Nao Tokui, experiențe jucăușe alături de compania de e-sports RFRSH Entertainment, de impact al comunității Burning Man și multe altele.

Iată câțiva dintre cei care ne vor aduce inspirație din diferite zone de business, de la directori de companii la directori de creație, la tineri antreprenori și influenceri cu impact în comunitățile lor, oameni de media, programatori și leaderi :

  1. Tal-Ben Shahar, profesorul de fericire, care a ținut unul dintre cele mai populare cursuri din istoria Harvard
  2. Marian Goodell, fondatoare și CEO Burning Man, poate cel mai cunoscut festival de pe mapamond, un adevărat oraș în deșertul Nevada
  3. Robbie Douek, președinte al RFRSH Entertainment, ne va introduce în lumea gamingului și ne va vorbi despre modul în care ea se întrepătrunde tot mai mult cu cea a brandingului, advertisingului și marketingului experiențial.
  4. Antje Hundhausen, Vice Președinte Experiențe de Brand Deutsche Telekom, ne va aduce în prim plan tehnologia care transformă industria fashionului
  5. Tony Fernandes, unul dintre cei mai de succes antreprenori din Asia, va aduce inspirație din antreprenoriat: cum e să fondezi prima linie de zbor low-cost din regiune.
  6. Fredrik Borestrom, Agency Development Partner LinkedIn, va aduce insighturi din rețeaua de socializare dedicată businessului și joburilor
  7. Tim Kobe, fondator și CEO al EightInc, o companie de design strategic care dezvoltă experiențe de brand offline, uneori numită și „cel mai bine păstrat secret al Apple”
  8. Eva și Marta Yarza, două tinere din Spania vor vorbi despre antreprenoriat după terminarea facultății și cum și-au deschis un studio de design în cel mai competitiv oraș din lume: Londra și au obținut un premiu râvnit de mulți: creionul D&AD Awards.
  9. Michael Gunton, directorul de creație al BCC Natural History, va veni cu povești despre lucrul cu Sir David Attenborough, despre cele peste 200 de producții pe care le-a realizat, și despre ultima dintre ele, Planet Earth II, vizionată de mai mult de jumătate din populația din UK.
  10. Scott Goodson, fondator și CEO Strawberry Frog, o agenție digitală multipremiată de la NY, care creează adevărate mișcări culturale în comunitățile de brand (și nu numai)
  11. Christina Keller, leader în agenția internă de creație a Facebook și Instagram, despre suportul pe care îl oferă rețeaua agențiilor și clienților pentru a implementa cele mai bune produse mobile-first
  12. Sebastian Dobrincu, un foarte tânăr antreprenor român, va vorbi despre cealaltă parte a monedei: măsurarea eficienței campaniilor de Instagram. Citiți aici mai pe larg povestea lui.
  13. Sheree Atcheson este o altă prezență din zona tech & IT care ne va încânta la Conferința Globală. Ea a dezvoltat asociația Women Who Code în UK, pentru a lupta împotriva discriminării de gen în această industrie.
  14. Jaime Mandelbaum este Chief Creative Officer Young & Rubicam și unul dintre cei mai premiați creativi la nivel global. Cele mai mari branduri din lume i-au trecut prin mână!
  15. Tom Szaky este un alt antreprenor mai puțin convențional: compania lui, TerraCycle, se ocupă de strângerea și reciclarea deșeurilor complexe și ne va inspira pentru o viață mai sănătoasă și mai conștientă
  16. Nao Tokui va aduce inspirația din muzică, programare și AI. Japonezul Nao folosește tehnologiile moderne pentru a oferi spectacole muzicale multimediale și ne va surprinde cu o astfel de demonstrație și pe 2-3 Octombrie.
  17. Oobah Butler, cel mai recent confirmat vorbitor, este un tânăr freelancer britanic care surprinde internetul cu sfaturi despre cum să intri gratis la cinema sau cum să îți transformi locuința modestă în restaurantul #1 din Londra

Iată povestea celui mai apreciat restaurant de pe TripAdvisor… care nu există!

https://video.vice.com/en_us/video/oobah-butler-i-made-my-shed-the-1-restaurant-in-london/5a5dfac6177dd44de3197af2

 

Mai mult decât inspirația, pasiunea și sfaturile pe care le veți obține de la cei 20 de vorbitori deja confirmați (dar mai urmează și alții!), mai sunt câteva motive pentru care evenimentul de pe 2-3 Octombrie este de neratat:

 

  1. Networking: audiența mixtă de la Conferința Globală IAA îți va permite să întâlnești oameni din toate colțurile lumii și toate industriile astfel încât data viitoare când vrei o schimbare de carieră sau cauți noi parteneri de proiect să știi cui să te adresezi
  2. Conferința se va desfășura la Teatrul Național București, ca să poți ajunge ușor și să poți rămâne la o seară de networking în împrejurimi.
  3. Formatul scurt și dinamic va asigura ca fiecare discurs să rămână intrigant și palpitant până la final, fără timpi morți și informații redunante.
  4. Vorbitorii sunt practicieni și activitatea lor de zi cu zi este cea care inspiră cu adevărat. Fie că vorbim de CEOs de renume mondial sau de tineri care au reușit să își dezvolte un business deosebit într-un climat foarte competitiv, toți ne vor aduce povești reale, din activitatea lor curentă.
  5. Gala Dinner va avea loc pe 2 Octombrie, seara, și e ocazia perfectă de networking cu manageri și CEOs de top, într-un spațiu select.

Până pe 15 septembrie, biletele au încă un preț preferențial pe site-ul Conferinței „Creativity 4 Better”: www.creativity4better.com .

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Published

on

 

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending