10 PODIUMURI pentru membrii echipei DTO Tellur Rally Team sponsorizată de CATENA, în prima etapă a Campionatului Național de Raliuri 2018!

0
1183

             Cu o altă alcătuire și cu mașini noi pentru toți concurenții, DTO Tellur Rally Team a avut parte de un debut exceptional, în ton cu obiectivele propuse, izbutind 10 prezențe pe podiumul de premiere, incluzând ierarhia absolută și cea a echipelor.

            În acest an competiţional, CATENA susține echipa DTO Tellur RT, cu echipajele Vali Porcișteanu/Dan Dobre (R5, Clasa 2), Cristi Dolofan/Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo 9, Clasa 3), Bogdan Năstase/Delia Năstase (Mitsubishi Lancer Evo 9, Clasa 11), Eugen Cărăgui/Robert Fus, respectiv Ramona Rusu/Sorin Crișan (Dacia Sandero, debutanți, Cupa Dacia).

 

Cu D(e) TO(ate) în debutul de sezon competițional

In week-end-ul 24 – 25 martie 2018 la Brașov a avut loc prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2018, competiție care a programat în acest an 7 etape, după cum urmează: Brașov – tess RALLY 2018 (24–25 martie), Cluj (4 –5 mai), Arad (25 –26 mai), Bacău (15-16 iunie), Harghita – Odorheiul Secuiesc (13 – 14 iulie), Iași (7-8 septembrie) și Sibiu (5 – 6 octombrie).

A devenit tradiție ca Tess Rally Brașov să deschidă an de an întrecerea internă de raliuri: Babarunca / Cheia reprezintă una dintre încercările majore ale campionatului, prin lungimea și complexitatea sa, iar vremea a reprezentat mereu elementul surpriză. N-a făcut excepție nici acest an, vremea călduroasă de-acum două săptămâni fiind înlocuită, de una apropiată… Sărbătorilor, astfel că se părea că vom asista la Raliul Zăpezii. Cu atât mai dificilă a fost sarcina concurenților, care, în condițiile în care din punct de vedere meteorologic s-a trecut prin toate anotimpurile – ”shakedown cu zăpadă, probe disputate pe vreme rece, pe ud, cu multe zone cu schimbări bruște de aderență, cald și soare în ziua de final” – au avut de depășit și sarcina dificilă a alegerii pneurilor. Mai ales că ediția cu numărul 47 a Tess Rally a însemnat pentru componenții echipei primii kilometri de probă specială cu noile mașini, la clase noi. ”Fiecare echipaj și-a propus să evite riscurile inutile, să termine întrecerea și să scoată maximum posibil din punctul de vedere al rezultatelor” – au spus cei din staff. ”Obiectiv atins, toate mașinile înscrise în concurs ajungând la final, cu o mulțime de clasări pe podium, la general și clase, și puncte trecute în contul tuturor celor care erau înscriși să puncteze pentru echipă la cursa derulată pe specialele din jurul orașului de sub Tâmpa”.

 

Cu noua Fabia R5, cu care au efectuat sub 100 de kilometri de teste, Vali Porcișteanu și Dan Dobre au abordat competiția cu un ritm safe. ”Comportamentul mașinii este complet diferit față de cel al Evo-ului, masina de anul trecut. În aceste condiții, locul 2 la Superspecială și locul 3 la general după prima zi ne mențineau în graficul propus” – a spus Vali Porcișteanu. A doua zi dimineață, pe o vreme foarte rece, Babarunca a reprezentat un adevărat test din pricina problemelor de aderență cauzate de gheață și materialul antiderapant. Unul depășit cu brio de echipajul sustinut de CATENA. La întoarcere însă, cu 5 km înainte de finalul probei cei doi au făcut pană, iar aceasta a afectat destul de grav și partea stânga față a mașinii. Au pierdut două minute, ajungând pe locul 4, dar după un parcurs cu un ritm ceva mai ridicat pe ultima buclă, Râșnov – Pârâul Rece – Poiana Brasov, au revenit pe podium. ”A fost un ritm bun pentru început. Ne-am raportat și la ceilalți pretendenți la locurile fruntașe și este clar că trebuie să îl îmbunătățim pentru a ajunge acolo unde ne dorim, așa că nu ne rămâne decât să muncim în continuare, să mă acomodez cât mai repede cu mașina și să capăt încrederea de care am nevoie pentru a o putea exploata la maxim luptând astfel pentru victorie” – a concluzionat Vali Porcișteanu.

La Clasa 3, Cristi Dolofan, la prima apariție oficială cu o ”integrală” și motor turbo, a avut un parcurs spectaculos, probând că stăpânește derapajele controlate și, după un ritm care a crescut de la probă la probă s-a clasat pe poziția a doua.

Raul Badiu a revenit în competiții după un an de pauză, cu o nouă mașină și a reprezentat ”arma” echipei în cadrul competiției monomarcă – Cupa Suzuki. A făcut o excelentă cursă tactică, terminând pe Locul II în ierarhia 2 roți motrice și pe primul loc la clasa 9, aducând maximum de puncte posibile pentru echipă.

Bogdan Năstase, după un ritm ceva mai rezervat s-a clasat al treilea la Clasa 11.

Debutanții Eugen Cărăgui și Ramona Rusu au depășit emoțiile primei curse și dificultățile legate de alegerea și exploatarea pneurilor în condiții speciale. Eugen a obținut locul 3 în ierarhia debutanților și poziția a doua în aceeași competiție la Cupa Dacia, în timp ce Ramona, aflată la primul raliu pe asfalt cu o mașină F2 (tracțiune față), după multe emoții, câteva peripeții și penalizări inerente pentru un pilot aflat la start de carieră în raliuri, a terminat pe locul 5 în clasamentul general al categoriei sale și pe 4 în Cupa Dacia debutanți.

 

CATENA îi felicită pe toți membrii echipei DTO Tellur Rally Team care au contribuit din plin la clasarea pe locul 2 în ierarhia generală și le urează succes în campionat, dar și în  următoarea etapă, Transilvania Rally, programată la Cluj în perioada 3 – 5 mai.

CATENA susține campionii!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dumneavoastră!
Introduceți aici numele dumneavaostră.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.