Connect with us

A-Z NEWS

2014: Primul an de crestere a pietei media din Romania, dupa cinci ani de declin

Published

on

Reclame

Potrivit estimarilor Zenith Romania, piata locala de publicitate va creste cu 2.8% pana la finalul anului 2014, evolutie datorata in principal expansiunii mediului digital (+12%). Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 milioane de dolari.

Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres

Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.

Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 – 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica.

TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.

Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)

La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG – non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.

Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)

*Nota:  FMCG – non alimentare: aceasta categorie cuprinde produse de uz casnic, produse de igiena personala

cosmetice: aceasta categorie cuprinde produse de infrumusetare

La nivel global, digitalul contribuie  la  cresterea cu 5 – 6% a consumului de publicitate

Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).

Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite  fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator.  In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei. Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).

Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la mihai.stirbu(a)radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentar2 zile ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV3 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show3 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni3 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden3 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show4 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar7 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending