A-Z NEWS
2014: Primul an de crestere a pietei media din Romania, dupa cinci ani de declin
Potrivit estimarilor Zenith Romania, piata locala de publicitate va creste cu 2.8% pana la finalul anului 2014, evolutie datorata in principal expansiunii mediului digital (+12%). Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 milioane de dolari.
Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.
Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 – 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica.
TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.
Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)
La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG – non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.
Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)
*Nota: FMCG – non alimentare: aceasta categorie cuprinde produse de uz casnic, produse de igiena personala
cosmetice: aceasta categorie cuprinde produse de infrumusetare
La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 – 6% a consumului de publicitate
Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.
Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).
Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei. Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).
Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la mihai.stirbu(a)radardemedia.ro
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Bianca Petcu lansează videoclipul “Zero Șapte”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Videoclip Nou: Ralflo X Aura B X Tecsan – Pas cu Pas
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiuni3 zile ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Animaţie2 săptămâni ago
Echipează-te și pregătește-te pentru a te alătura echipei Looney Tunes pentru râsete pe cinste în ACME!
-
Emisiuni2 săptămâni ago
PRO TV anunță începerea filmărilor pentru sezonul 11 Visuri la cheie, într-o nouă formulă: ”una dintre cele mai bune echipe pe care le-am avut până acum”
-
Platforma Online TV2 săptămâni ago
„Dorința”, cel mai nou film animat de comedie de la Disney este disponibil de astăzi pe Disney+
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner i-a dat cuțitul de aur lui Mario Mădălin Dumitru. Diseară, Giulia și Vlad Huidu vin să gătească pentru jurații Chefi la cuțite
-
Digital2 săptămâni ago
PUBLICĂM ADVERTORIALE SEO – adaptate bugetului tău
-
Cultura2 săptămâni ago
Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul, o poveste despre dragoste, pierdere și supraviețuire într-un secol de istorie coreeană
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Analize Audiente TV2 săptămâni ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Emisiuni3 zile ago
Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!
-
Reality Show4 zile ago
Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Ce să urmărești la televiziunile Warner Bros. Discovery în aprilie