Superbrands România a lansat cea de-a şasea Carte Superbrands pentru România şi a decernat trofeele Superbrands, în cadrul Galei Superbrands-România on Stage, marcându-se astfel finalizarea ediţiei 2013/2014 a Programului Superbrands, dedicat recunoaşterii performanţei excepţionale în branding.
Prestigiosul eveniment a reunit, aseară, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, peste 100 de reprezentanţi la nivel înalt ai mediului de afaceri, specialiști în branding, presa de specialitate, alţi invitaţi de onoare din România şi din Republica Moldova, precum şi personalităţile care au constituit Consiliul Superbrands al acestei ediţii.
Always, Aqua Carpatica, Ariel, Avon, Bonduelle, Borsec, Cargus, Catena, Cărtureşti, Dacia, DHL, Fairy, Floriol, Furazolidon Terapia, Gerovital, Gillette, Head & Shoulders, Humana, Jolidon, Lidl, JW Marriott, Medlife, Mobexpert, Nivea, Ocean Fish, Orange, Pampers, Persil, Raiffeisen Bank, Rigips, Rom, Scotch Brite, Sensiblu, Unicredit Tiriac Bank sunt, în ordine alfabetică cele 34 de branduri, din rândurile a aproximativ 300 de branduri care au primit statutul de Superbrand în 2013/2014, care au urcat pe podium, pentru a primi trofeul Superbrands.
Amfitrionii Galei Superbrands au fost agenția de comunicare strategică BDR Associates, care administrează de aproape 9 ani programele Superbrands pentru România, precum și Colin Lovering, Managing Director Achieve International, în calitate de Master of Ceremony al evenimentului. Trofeele Superbrands au fost acordate de personalităţi ale mediului de afaceri membri ai Consiliului Superbrands, printre care Walter Frield, membru fondator şi Preşedinte al Austrian Business Club România, doamna Anca Harasim, CEO al Camerei Americane de Comerţ în România, Al Kamara, Fondator al Wave Division, Corneliu Cojocaru, Consilier senior în comunicare, Banca Naţională.
Secţiunea de Guest Brands a fost reprezentată de ArtMark, Business Review și Neuhaus, 3 branduri reprezentative pentru segmentul lor de piaţă, în România.
Trofeul Superbrands Honorary Recognition a fost decernat anul acesta organizaţiei IAA (International Advertising Association), pentru succesul remarcabil în coagularea unei industrii care a transformat creativitatea românească în brand de ţară. Trofeul a fost înmânat de către doamna Camelia Șucu, CEO Class Living.
În cadrul fiecărei ediţii a programului, Superbrands România acordă acest trofeu onorific unei personalităţi, unei asociaţii/organizaţii, unui proiect, sau unei iniţiative care demonstrează creativitate remarcabilă, talent şi inovaţie în promovarea culturii de branding printr-o comunicare excepţională, contribuind la progresul pieţei şi al societăţii în general.
În armonie cu sloganul inspiraţional România on Stage sub care s-a desfăşurat evenimentul Superbrands, invitaţii Galei au fost Paula Seling si Ovi, artiştii care vor reprezenta România la Eurovision.
Brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands au fost desemnate în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 25 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.395 de branduri din 52 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost încredere, calitate şi diferenţiere pe piaţă, aplicate în toate programele ce se desfășoară în lume. În urma acestei selecții, 578 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul IPSOS, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban. Rezultatele finale ale cercetării reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piața din România.
Cartea Superbrands pentru România, distribuită la nivel național si internaţional constituie, prin brandurile puternice intrate în program, un excepţional instrument de promovare a potenţialului pieţei româneşti, oferind o reflectare obiectivă şi credibilă a tendinţelor pieţei , a comportamentului consumatorului , interesat din ce in ce mai mult de calitate şi respect.