SEO este de un singur fel – sau asa ar trebui sa fie. Chiar daca strategiile din acest domeniu pot fi extrem de diverse, exista totusi tipuri de SEO si deci tipuri de agentii care realizeaza SEO care pot fi nu tocmai in rand cu trendurile sau chiar cu normele acceptate. Din pacate, aceste tipuri sunt mai mult decat doar comune.
Astfel, ca si administrator al unei afaceri care vrea sa se exinta si in domeniul online, ai sansa de a colabora cu una din urmatoarele patru tipuri de agentii. Sarcina ta este sa identifici tipul de agentie SEO alaturi de care colaborezi si sa te asiguri ca acela este alegerea corecta, ideala!
Agentia care externalizeaza orice proces
Ai intalnit pana acum persoane care ofereau, singure, o suita de servicii SEO – mai exact, incercau sa fie o agentie cu o singura persoana? Ei bine, acelasi lucru il poate face si o agentie. Aceasta poate avea doar 2-3 angajati pentru pozitiile principale, in timp ce toate celelalte procese si sarcini le externalizeaza.
Acestia pot sustine ca sunt printre cei mai buni din industrie si pot prezenta si un portofoliu decent, dar in spatele lor se afla angajati de tip freelance, straini, care sunt platiti foarte putin. Astfel, sunt sanse mari sa platesti mii de euro catre o agentie SEO, in timp ce aceasta externalizeaza tot proiectul pentru cateva sute de euro.
Totusi, dezavantajul major al externalizarii consta in faptul ca nu exista coeziune intre componentele unei strategii SEO. Totul este realizat intr-un mod individual si apoi pus cap la cap de un expert. Deseori, nu aceasta este reteta de succes pentru SEO.
Agentia de tip blackhat
Sau, in limba romana, agentia de care ar trebui sa stai cat mai departe cu putinta. Acest tip de agentie SEO poate fi identificat printr-o sintagma comuna – anume vrei sa ajungi pe primul loc in cautarile organice in doar 1 luna? Evident, acest lucru este imposibil – nu?
Imposibil nu este, dar nici etic si nici legal conform algoritmului si termenilor Google. Aceste agentii exploateaza anumite functionalitati ale agoritmului pentru a-l pacali si a imbunatati semnificativ un anumit domeniu, de exemplu. Partea destul de rea este faptul ca, atunci cand Google va realiza acest lucru – nici nu se pune problema de daca – website-ul tau va intra pe o lista neagra si sunt sanse mari sa fie scos din rezultatele cautarilor.
Agentia blocata in trecut
Algoritmul Google se schimba uneori chiar si in fiecare luna. Strategii care functionau de minune in 2021 sunt, astazi, mult mai putin eficiente. Totusi, poti intalni o agentie SEO care este atat de blocata in trecut incat chiar te va taxa pentru aplicarea unor strategii invechite si care nu au niciun efect asupra afacerii tale.
Astfel de agentii pot fi identificate prin lipsa interesului fata de compatibilitatea cu dispozitivele mobile, deschiderea catre schimburile masive de linkuri, incarcarea continutului cu cuvinte cheie (eventual chiar si marcarea acestora cu bold in continutul afisat), continutul de slaba calitate cu 0 impact pentru cititor si prin folosirea retelelor de bloguri, in principal, pentru strategia lor SEO.
Acest tip de agentie SEO nu te va duce pe o lista neagra a Google, dar nici in primele rezultate ale cautarilor organice.
Agentia care se gandeste la dezvoltarea business-ului tau
Dupa cum probabil ai ghicit, aceasta este agentia ideala si pe care ar trebui sa o alegi cand bugetul iti permite. Tine minte ca o investitie intr-o agentie SEO care stie cu adevarat ce face va fi amortizata intr-un timp relativ scurt. Astfel, chiar daca nu dispui de bugetul necesar, ar fi indicat sa eviti celelalte 3 tipuri de agentii, pentru binele afacerii tale.
Aceasta agentie nu este numai la curent cu cele mai eficiente metode de promovare, dar si cu toate componentele pe care le poate adauga strategiei SEO personale. Pentru ca da, o astfel de agentie, spre deosebire de celelalte, deseori isi pune la punct strategii in-house, aducand astfel mai multa valoare proiectului tau.
In cazul in care esti in cautarea unei astfel de agentii, apeleaza la expertii The Markers chiar acum – o agentie ce dezvolta strategii personalizate pentru fiecare afacere, nu numai din punct de vedere SEO, deoarece iti poate oferi servicii complete si integrate de marketing digital!