Connect with us

UTILE

5 greșeli într-o campanie SEO. Sigur le faci și tu!

Published

on

Reclame

Din eforturile de marketing digital nu pot lipsi campaniile SEO care îți cresc vizibilitatea site-ului, a paginilor din structura acestuia, și le propulsează pe poziții superioare în rezultatele căutărilor utilizatorilor de internet. Într-o competiție acerbă pentru poziționarea în SERP, strategiile SEO încearcă de fapt să găsească cele mai bune rețete pentru a îmblânzi motoarele de căutare și a le face să rețină acele elemente care aduc notorietate și vizibilitate pe net.

Cert este că, atunci când crezi că ai aflat o soluție, ești tentat să o aplici și să faci abuz de ea. În acest domeniu, specialiștii NOA Digital îți pot spune, din experiența lor profesională, că tot ce este prea mult strică, în SEO. Din acest punct de vedere, sunt câteva greșeli pe care este posibil să le faci și tu atunci când îți planifici și desfășori o campanie de optimizare.

1. Publici texte în PBN-uri? Află la ce te expui!

PBN este o abreviere pentru Private Blog Network, o rețea privată de bloguri sau un grup de site-uri web, care sunt create cu scopul de a furniza backlink-uri către un site principal, având ca obiectiv ridicarea în SERP (Search Engine Results Page) a site-ului. Motivul din spatele creării unei astfel de rețele este de a manipula motoarele de căutare și de a obține în mod artificial mai multă autoritate și vizibilitate pentru site-ul unei afaceri.  

NOA Digital nu sfătuiește posesorii de site-uri să aplice această strategie, care poate acționa de multe ori ca un boomerang, atrăgând sancțiuni severe – penalizări și scăderi dramatice în clasamentul pe motoarele de căutare. Este considerată o practică plină de riscuri și, chiar dacă reușește să treacă nedepistată de algoritmi inițial, beneficiile sunt minime și de scurtă durată.

2. Ce este mult strică! Păstrează măsura la publicare!

Limitele în SEO sunt foarte fine, astfel încât te poți trezi adesea cu nedumeriri de genul: „Cât ar trebuie să public lunar și pe câte site-uri?”, „Este suficient conținutul publicat?”. Se poate aluneca ușor în excese. Consultarea specialiștilor, care îți pot alcătui un plan corect de desfășurare a campaniei SEO, îți poate identifica rețeta potrivită pentru site-ul tău. 

La NOA Digital, în planificarea acțiunilor de optimizare pentru motoarele de căutare, sunt luate în calcul mai multe aspecte, precum domeniul în care activezi, nevoia de informație și actualitate manifestată de utilizatori sau consumatori, poziționarea și eforturile principalilor tăi competitori. 

Calitatea contează mai mult decât cantitatea în materie de conținut online. Publicarea excesivă de articole într-o perioadă scurtă de timp poate fi considerată spam de către motoarele de căutare și poate duce la penalizări. În loc să te concentrezi pe cantitate, fii strategic în crearea de conținut de înaltă calitate și oferă valoare reală pentru audiența ta.

3. Cuvintele cheie te ajută, însă aglomerarea lor te sabotează!

Plasarea excesivă de cuvinte cheie (Keyword Stuffing) în conținutul paginii, al unui articol de blog sau al unui advertorial poate părea o modalitate rapidă de a obține o poziție mai bună în clasament, însă poate face textul să sune nenatural, să fie dificil de lecturat și de înțeles pentru cititori sau vizitatori. Motoarele de căutare penalizează practica de plasare excesivă sau artificială a cuvintelor cheie și preferă conținutul natural și relevant pentru utilizatori.

4. Ții cont de experiența utilizatorului? Este esențială!

Printre greșelile comune de SEO se află și aspectul ignorării experienței utilizatorului pe site sau pe pagină. Mulți se concentrează prea mult pe cuvinte cheie și uită de utilizatorul real. Campaniile pot aduce mai mult trafic, însă, pentru rezultate durabile, trebuie să ai grijă ce faci cu vizitatorii care ajung pe site.

Un site web cu o experiență excelentă pentru utilizator are mai multe șanse să rețină clienții atrași prin SEO. Nu uita de utilizatori atunci când îți construiești site-ul web și când implementezi campaniile SEO! Optimizează site-ul pentru accesul de pe mobil, stimulează viteza de încărcare a paginilor și asigură-te că ai conținut ușor de citit și o structură intuitivă.

5. Algoritmul Google nu este bătut în cuie. Ajustează-ți periodic strategiile!

SEO este un domeniu în continuă schimbare, iar strategiile care funcționează astăzi pot deveni ineficiente mâine. Neglijarea analizei constante a performanței și neadaptarea strategiei în funcție de schimbările din algoritmii motoarelor de căutare duc la stagnare sau chiar la scăderea în clasament. Trebuie să fii mereu deschis la învățare și ajustare în campaniile SEO.

Evitând aceste cinci greșeli comune în campaniile SEO, poți construi o prezență online puternică și durabilă pentru afacerea ta. Investește în calitatea conținutului, construiește backlink-uri de calitate și fii mereu la curent cu schimbările din domeniu, pentru a-ți menține avantajul competitiv în mediul online.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending