Connect with us

Evenimente

A cincea ediție a Bucharest International Dance Film Festival: 4-8 septembrie

Published

on

 

În deschidere: „And Then We Danced” (regia: Levan Akin)
Tema festivalului: The Network/ Rețeaua

Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, va avea loc între 4 – 8 septembrie, la București.

Tema celei de-a cincea ediții a BIDFF – The Network/ Rețeaua – marchează începutul unei noi faze de dezvoltare a festivalului, atât prin integrarea în programarea oficială a filmelor din mai multe genuri, pentru diverse categorii de public, realizate de regizori de film, coregrafi, artiști vizuali, animatori și muzicieni, cât și prin inițierea unui laborator de dezvoltare de proiecte cinematografice dedicat scenariilor de mediu și lungmetraj care se află în prima fază de creație.

„Ne dorim să conectăm artiști, producători, selecționeri și jurnaliști care chestionează viitorul corpului, printr-o manifestare artistică în care hibridizarea devine un pilon important pentru inovație. Pe de altă parte, vrem să avem o perspectivă cât mai realistă la nivel internațional, în ceea ce privește mijloacele de producție ale unui film de dans, hot spot-urile creative și colaborările din interiorul comunității din care facem parte.”, a declarat Simona Deaconescu, Director Artistic.

Festivalul își propune să creeze o platformă de dezvoltare pentru filmele care împing barierele cinemaului de artă prin continuarea demersul de susținere a colaborării dintre regizori și coregrafi tineri din România, prin încurajarea lucrului în tandemuri creative, dar și prin dezvoltarea unui discurs cinematografic sincretic. Astfel, printre invitații BIDFF se vor afla selecționeri și directori de festivaluri, producători, specialiști din industria cinematografică și a coregrafiei, reuniți în laboratorul E X P A N D, ce va include conferințe, sesiuni de prezentare a proiectelor selectate (pitching sessions) și întâlniri one-to-one între artiști, mentori și industrie.
BIDFF 2019 aduce scurtmetraje și proiecte cinematografice în dezvoltare, programate în secțiuni competiționale ce vor avea următoarele premii:
⦁ Cel Mai Bun Film Internațional (1000 euro)
⦁ Cel Mai Bun Film Românesc (500 euro)
⦁ Cel Mai Bun Musical (500 euro)
⦁ premiul E X P A N D în valoare de 1000 de euro pentru cel mai bun proiect în dezvoltare
„Spre ce ne îndreptăm, cum va evolua corpul nostru în timp, care este potențialul său de regenerare și cum răspunde el problemelor care țin de schimbările accelerate în societatea în care trăim?
Între film și dans, între ficțiune și documentar, la granița dintre generații, BIDFF #5 – The Network explorează un paradox fundamental: în ce măsură potențialul nostru de evoluție poate da naștere la o revoluție intelectuală, culturală și emoțională?”, spune Simona Deaconescu.

Filmul ce deschide a cincea ediție Bucharest International Dance Film Festival este o coproducție Suedia-Georgia-Franța din 2019, extrem de apreciată de critica de specialitate – „And Then We Danced” (al treilea film al regizorului suedez Levan Akin) – un portret al unei societăți conservatoare ce are încă puterea de a-și îndepărta sau ignora cetățenii care nu urmează „tradiția”. Dansul georgian, exponent al virilității, e lumea în care regula de aur este supunerea. Ce se întâmplă atunci când prima dragoste a unui adolescent se lovește de eșafodajul unor convingeri ce-i neagă dreptul la fericire?
Prezentat anul acesta în secțiunea Quinzaine des Réalisateurs a Festivalului Internațional de Film de la Cannes, filmul lui Levan Akin a întâmpinat comentarii negative din partea oficialilor și radicalilor din Georgia, unde nu a rulat încă. Premiera suedeză a filmului va avea loc pe 13 septembrie.
„And Then We Danced m-a captivat de la primul cadru. Mi se întâmplă foarte rar să găsesc filme în care dansul respiră prin ecran. E o poveste spusă inteligent și fără compromisuri despre descoperire și autodepășire. Într-o societate contemporană georgiană în care contextul în care se face dansul tradițional este unul patriarhal și dur, Merab își descoperă sexualitatea, personalitatea artistică și conexiunea profundă cu familia. Levan Gelbakhiani, dansator și în viața reală, aduce cu el o lume palpitantă. Corpul său poartă atât urmele unui trecut colectiv dansat cu mândrie națională, dar mai ales impulsul unui prezent care incită la schimbare.” – Simona Deaconescu
Vizualul celei de-a cincea ediții a BIDDF a fost realizat de artista Ioana Trușcă și ilustrează grafic tema The Network, reprezentând „un corp în mișcare, relația dintre părțile corpului, sau interacțiunea dintre mai multe corpuri, într-o compoziție de elemente tensionate. Alb negru, umbre în mișcare, câteva accente de culoare, totul amplificat prin reducerea ideii vizuale la componentele sale esențiale.”
BIDFF 2019 se va desfășura la Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Centrul Național al Dansului București, LINOTIP – Centru Independent Coregrafic, dar și în spații neconvenționale, precum Fabrica Gastropub și Apollo 111.
Website: http://www.bidff.ro/
Facebook page: https://www.facebook.com/bucharestinternationaldancefilmfestival/
Facebook event: https://www.facebook.com/events/2242840455764962/
Instagram: https://www.instagram.com/bidff.ro/

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Giulia Tabără – locul I ” Festivalul Junior Music Fest 2019 ” – ediția a V- a Brașov

Published

on

 

La acest sfârșit de săptămână, respectiv 5-6 octombrie 2019,a avut loc la Brașov, a V-a ediție a Festivalului de muzică pop pentru copii și adolescenți “Junior Music Fest “.Peste 120 de concurenți din toate colțurile țării, un juriu de calibru format din Aurelian Temisan, Luminița Anghel, Monica Davidescu, Ciro de Luca și Nicole Cherry, premii atractive și recitalurile invitaților, au transformat Brașovul intr-o lume de poveste.

Câștigătoare a concursului internațional “Sanremo Junior ” la dor 10 ani,finalista în două ediții a concursului “Next Star “,Giulia Tabără obține locul I la “Festivalul Junior Music Fest Brașov 2019 ” – ediția a V-a, impresionand atât publicul cât și juriul cu interpretarea sa.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Atelierele ILBAH pentru a 3-a oara consecutiv la MODEXPO  

Published

on

 

Rampa de lansare pentru industria de fashion

Pentru a doua oara in acest an, in perioada 26-29 Septembrie am asistat la o demonstratie inedita oferita de Atelierele ILBAH, care pentru a 3-a oara au adus la ROMEXPO, in cadrul expozitiei internationale MODEXPO, 6 workshop-uri GRATUITE de Croitorie.

Expozitia MODEXPO a avut loc in Pavilionul B2, unde peste 50 de companii nationale si internationale au oferit vizitatorilor ocazia de a achizitiona tesaturi textile, imbracaminte, pielarie, blanarie, incaltaminte, marochinarie si accesorii.

Pe parcursul celor 4 zile de expozitie Atelierel ILBAH au sustinut 6 ateliere de Croitorie sub umbrela “Descopera Tainele Croitoriei”, atelierele care de fiecare data s-au bucurat de un succes rasunator si au adus zambetul pe buzele partcipantilor.

Atelierele ILBAH sustin industria textila, din care face parte si meseria de croitor, una dintre cele mai vechi si nobile meserii, la foarte mare cautare in marile orase ale tarii dar si in strainate. In cadrul celor 6 workshop-uri partcipantii, fie amatori sau pasionati, au primit o lectie gratuita de croitorie de la trainerii Atelierele ILBAH, traineri cu vaste cunostinte si experienta in domeniu. Cei prezenti au invatat cum sa foloseasca masinile performante de cusut marca Brother, partener official Atelierele ILBAH, si cum sa realizeze un obiect textil folosind tehnici de ultima generatie. La finalul celor 2 ore interactive vizitatorii au plecat cu zambet larg si cunostinte noi, cu care ulterior isi vor alimenta hobby-ul sau de ce nu vor urma acest drum spre o viitoare cariera.

 

Organizator: Atelierele ILBAH.

Eveniment sustinut de Romexpo.

Parteneri: Cusut si Brodat, Brother, Tipare de Croitorie

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BAZAR

De Ziua Internațională a cafelei, Starbucks aduce oamenii împreună

Published

on

 

În fiecare an, pe 1 octombrie, lumea se adună pentru a sărbători băutura care ne unește pe toți, cafeaua, dar și pentru a recunoaște meritele numeroaselor părți importante implicate în procesul obținerii acestei băuturi – de la fermieri, la prăjitori, la barista – care se dedică creării și servirii băuturii pe care toți o iubim. În prima zi de octombrie, Starbucks sărbătorește această unitate mondială prin evenimente semnificative în cafenelele din România, prin barista talentați care fac demonstrații inedite de preparare a cafelei și prin alte surprize.

Cafeaua Starbucks nu ar fi posibilă fără fermierii din întreaga lume care o cultivă. De aceea, brandul lucrează alături de aceștia pentru a sprijini practicile agricole durabile și comunitățile de care aparțin.

 „Cafeaua aduce oamenii împreună și suntem foarte mândri de acest lucru. Credem în sustenabilitate și în rolul nostru de a-i face pe fermieri mai puternici și mai încrezători”, a declarat Karol Zuradzki, Director Regional Starbucks România, Bulgaria și Serbia.  

Peste 25 de milioane de producători de cafea din întreaga lume se confruntă cu impactul unui climat în schimbare. Acesta este motivul pentru care, din punct de vedere al mediului, Starbucks lucrează pentru a soluționa provocările agricole care amenință traiul fermierilor, având misiunea de a face cafeaua primul produs agricol sustenabil din lume. Astăzi, 99% din cafeaua achiziționată de Starbucks la nivel mondial este verificată în conformitate cu Practicile „Coffee and Farmer Equity” (C.A.F.E.), practici care au ajutat fermierii să-și îmbunătățească performanțele legate de mediu, ținând sub control impactul schimbărilor climatice de mai bine de 15 ani.

Din punct de vedere economic, Starbucks face investiții financiare în susținerea fermierilor pe termen lung și în perioade de criză. Cafeaua rămâne o parte critică a economiei pentru mii de fermieri de cafea. Dar, ca orice cultură, este sensibilă la fluctuațiile de prețuri datorate unei varietăți de factori, cei mai mulți fiind în afara controlului fermierilor. Când prețurile globale ale cafelei s-au redus la sfârșitul anului 2018, Starbucks s-a angajat să obțină 20 de milioane de dolari în fonduri de ajutor de urgență pentru fermierii mici din Nicaragua, Guatemala, El Salvador și Mexic. Fondurile sporesc acum veniturile pe care le-au primit pentru recolta lor și contribuie la creșterea stabilității acestora.

Mai mult, Starbucks sprijină educația și inovația de tip open-source pentru a ajuta fermierii prin productivitate și durabilitate. Până în prezent, Starbucks a instruit peste 52.000 de fermieri oferind acces gratuit la educație și resurse prin Centrele sale de sprijin pentru fermieri, cu un obiectiv de a ajunge la 200.000 de fermieri până în 2020.

Așadar, a fi client Starbucks înseamnă mai mult decât a cumpăra o cafea, înseamnă că faci parte din toate aceste eforturi de susținere pentru a face comunitățile agricole locale mai puternice și mai încrezătoare.

„Experiența cafelei Starbucks poate fi rezumată astfel: o cafea excelentă, servită într-un decor modern și confortabil, într-o atmosferă amicală și relaxantă, de către barista zâmbitori și extrem de bine pregătiți, parte a unei echipe care nu se limitează doar la a vinde cafea, ci se preocupă și de amprenta sa asupra lumii și manifestă grijă față de toți cei implicați în producerea cafelei. Pe 1 octombrie nu sărbătorim doar cafeaua, ci îi sărbătorim pe toți cei care o fac specială pentru noi. Vă mulțumim că sărbătoriți alături de noi și că dovediți faptul că, într-adevăr, Cafeaua Unește!”, continuă Karol.

#CoffeeUnites

 

Despre Starbucks

Începând cu anul 1971, Starbucks Coffee Company și-a luat angajamentul de a aproviziona și a prepara cafea arabica de cea mai înaltă calitate, respectând normele de conduită etică şi profesională. În prezent, cu peste 25.000 de cafenele în întreaga lume, Starbucks este principalul prăjitor și distribuitor de cafea de specialitate din lume. Prin angajamentul de neclintit pentru excelență și în conformitate cu principiile companiei noastre, aducem experiența unică Starbucks în viața fiecărui client prin intermediul fiecărei căni de cafea servite. Pentru a împărtăși cu noi experiența, vă rugăm să ne vizitați în locațiile noastre sau online pe news.starbucks.com și Starbucks.com.

Despre AmRest

AmRest Holdings SE este unul dintre cei mai importanți operatori de restaurante din Europa, listați public. Portofoliul Grupului este format din cele patru branduri în franciză (KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King) și cinci branduri pe care le deține (La Tagliatella, Blue Frog, Kabb, Bacoa, Sushi Shop). În prezent AmRest operează rețeaua de peste 2100 restaurante în segmentele Restaurante cu Servire Rapidă și Restaurante Casual Dining din 26 țări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Serbia, Croația, Slovenia, Austria, Rusia, Spania, Portugalia, Franța, Germania, Armenia, Azerbaidjan, China, Belgia, Iran, Italia, Luxemburg, Arabia Saudită, Elveția, EAU, Marea Britanie. Mai multe informații disponibile pe webpage: www.amrest.eu/en

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: