Connect with us

Film

Actorii Bogdan Dumitrache și Ofelia Popii se întorc pe platourile de filmare

Avatar

Published

on

Acțiune! Motor! pentru debutul în lungmetraj al regizorului Ștefan Constantinescu

 

            Lungmetrajul de debut „OM – CÂINE”, semnat de regizorul Ștefan Constantinescu, cu Bogdan Dumitrache și Ofelia Popii în rolurile principale, a intrat în producție săptămâna aceasta.

 

„OM – CÂINE” este o poveste despre dragoste și exil, scrisă de Andrei Epure, Ștefan Constantinescu și Jörgen Andersson, structurată sub forma unui film noir, în care se întrepătrund senzațiile de paranoia, alienare, umorul absurd, dar și sentimentul unei iminente catastrofe.

 

Acțiunea filmului are loc în apogeul crizei sanitare provocată de coronavirus când personajul principal, Doru, decide să revină în România, abandonându-și locul de muncă din Suedia. Susține că trebuie să asiste la botezul fiului celui mai bun prieten, dar în realitate are un alt plan. Alături de câinele mamei lui, Doru urmărește să își confirme bănuielile legate de infidelitatea soției. Timpul este scurt, Europa se pregătește să își închidă granițele, iar superiorii îi cer să se întoarcă de urgență în Suedia.

Din distribuție mai fac parte printre alții, actorii Ana Ciontea, Voica Oltean, Liviu Pintileasa și Cosmina Stratan, iar filmările se vor desfășura până la mijlocul lunii septembrie în locații din România și Suedia.

 

Filmul are imaginea semnată de Alexandru Solomon, montajul Cătălin Cristuțiu, Alexandra Alma Ungureanu se ocupă de scenografie și costume, machiajul Petya Simeonova, inginer de sunet este Boris Trayanov. Producătorii sunt Ada Solomon și Diana Păroiu, iar co-producători: Rossitsa Valkanova, Jörgen Andersson, Nina Frese şi Peter Possne.

„OM – CÂINE” este o producție microFILM (România), KLAS Film (Bulgaria), Doppelganger (Suedia), Pandora Film (Germania), în asociere cu nomada.solo și Visual Walkabout și în co-producție cu: HiFilm Productions, Film i Väst, Shoot&Post, Auditory.

 

Realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Programului Europa Creativă MEDIA al Uniunii Europene, Swedish Arts Grants Committee și finanțată de Cinema City Romania, Dr. Oetker, Garanti BBVA, MediaCom, producția a fost dezvoltată în cadrul programelor First Films First și Les Arcs Coproduction Village.

Ştefan Constantinescu este un regizor și artist român, stabilit la Stockholm. Acesta lucrează cu o multitudine de medii, printre care film, fotografie, cărți și pictură. A regizat mai multe scurtmetraje, printre care „Troleibuzul 92” (2009), prezentat la Bienala de la Veneția,  „Family Dinner / Cină în familie” (2012), selectat în Semaine de la Critique de la Cannes și „6 Big Fish /6 pești mari” (2013), a cărui premieră a avut loc în cadrul competiției Pardi di Domani – Festivalul Internațional de Film de la Locarno.

Documentarul său, „Dacia, dragostea mea” (2009), a participat la numeroase festivaluri internaționale (IDFA, Jihlava, Montreal) și a primit Premiul Juriului în cadrul Documenta Madrid. În prezent, lucrează împreună cu Corina Ilea la cartea de artist „Noah’s Ark – An Improbable Space Survival Kit”.

 

Comentarii

Film

Anghel Damian este Cel Mai Bun Actor în Rol Secundar, la Gala Premiilor UCIN

Avatar

Published

on

            Anghel Damian a primit luni seară, în cadrul Galei Premiilor UCIN (Uniunea Cineaștilor din România), cea mai importantă organizație profesională a cineaștilor români, premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar pentru rolul Prințului Carol din filmul Queen Marie of Romania.

 

Premiile anuale UCIN evidențiază cele mai importante creații cinematografice românești din cursul anului precedent, iar din juriul galei de anul acesta au făcut parte: Stere Gulea (câștigătorul marelui premiu din 2019 pentru filmul Moromeții 2), Florin Mihăilescu, Marilena Ilieșiu, Irina Margareta Nistor și Dorel Vișan.

 

Emoționat și bucuros de primirea acestui premiu important din cariera sa, Anghel a declarat:Întotdeauna am încercat să nu funcționez în logica premiilor, să înțeleg că profesia mea este una unde subiectivismul este firesc și unde e foarte greu să existe ierarhii atât de bine definite. Totuși, oricât aș încerca să nu mă las pradă capcanei unui premiu, este mai mult decât măgulitor să primești aprecierea unui juriu de asemenea calibru. Premiul este unul de echipă și îl împart bucuros cu partenerii de joc, cu regizorul Alexis Cahill, scenariștii Brigitte Drodtloff și Maria-Denise Teodoru și cu producătorul Gabi Antal, care a investit atât de mult în această producție. Cel mai tare mă bucur că după ce a fost atât de iubit de public, filmul Queen Marie of Romania primește și aprecierea breslei. Sper ca acest lucru să ducă la mai multe filme de gen”.

Anul 2019 a fost unul bogat în proiecte de succes și premii pentru Anghel Damian. Pe lângă rolul de excepție din filmul Queen Marie of Romania, extrem de bine primit de public, talentul lui Anghel de scenarist și regizor a fost și este apreciat la marile festivaluri de film din lume, prin intermediul scurtmetrajului Celed, care este proiectat în unele dintre cele mai importante evenimente și competiții cinematografice, dar și prin serialul Vlad, difuzat la PRO TV, în fiecare luni, de la 20:30, unde Anghel este scenarist șef și joacă rolul lui Adrian Anuței.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sorry We Missed You / În absența dvs. – cel mai nou film al lui Ken Loach, in cinematografe

Avatar

Published

on

Noul film al consacratului regizor britanic Ken Loach tratează o problemă mai mult decât actuală în contextul pandemiei, despre ale cărei implicații nu se vorbește în buletinele de știri: ”gig economy” – contracte de muncă pe termen scurt, drepturi reduse, muncă flexibilă și intensivă.

 

Ricky, Abby și cei doi copii ai lor locuiesc în Newcastle. Sunt o familie puternică, chiar dacă se zbat în datorii. Rămas fără job, Ricky vede o șansă atunci când se ivește ocazia să fie curier și șofer pe propria sa mașină. Abby, soția sa care este asistentă socială, își vinde mașina pentru a-și ajuta soțul să-și îndeplinească visul. Curând însă, Ricky descoperă că trebuie să dea socoteală firmei de transport care îi repartizează cursele și îi controlează munca și, în final, viața sa și pe cea a familiei.

 

 

Filmul, al cărui scenariu este scris Paul Laverty, colaborator constant al lui Ken Loach, a fost parțial inspirat de cazul șoferului Don Lane, angajat ca liber profesionist, cu mașină proprie, la o firmă britanică de curierat, care a murit în 2018 pentru că, diabetic fiind, a ratat o serie de consultații medicale de teamă că va fi sancționat financiar.

 

“Până acum aveai o slujbă sigură într-o companie sau într-o fabrică și puteai lucra toată viața. Dar acum munca a devenit foarte nesigură aproape pentru toată lu­mea și devine tot mai nesigură cu cât marile corporații se străduiesc să-și reducă costurile, făcându-i tot mai vulnerabili pe oameni. Asta mi-a rămas în minte încă de acum câțiva ani, dar problema a fost de a găsi povestea prin care să o spunem. La un moment dat, Paul a venit cu ideea să reflectăm această temă prin intermediul lup­tei pe care o duce o familie pentru su­praviețuire.

De regulă, oamenii își păstrează încrederea când muncesc, dar când se duc acasă toată presiunea iese la iveală. Începi să te gândești la ce nu poți face, te macină sentimentul de vinovăție că nu mai ești atât de prezent în viața copiilor, îți amintești de datorii. Tensiunea de la muncă, presiunea financiară, faptul că viața de familie nu mai e poate atât de relaxată, că relațiile dintre soți au de suferit (lucrează la ore diferite iar seara sunt epuizați), toate apa­să. Deci acesta a fost scopul: să reflectăm munca din ziua de azi prin intermediul unei familii.” – a declarat Ken Loach într-un interviu în exclusivitatea acordat jurnalistei Iulia Blaga (Suplimentul de cultură).

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră vorbește despre schimbările de pe piața muncii și felul în care acestea ne afectează viața. Din selecția festivalului de la Cannes, pe marile ecrane din România, din 25 septembrie, distribuit de Independența Film.

 

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră va rula în cinematografele din București (Cineplexx Băneasa, Cinema City AFI Cotroceni, Cinema Muzeul Țăranului), Brașov (Cinema One), Cluj (Cinema Victoria), Sfântu Gheorghe (Cinema Arta), Sibiu (CineGold), Târgu Mureș (Cinema Arta).

 

Parteneri media: RFI, Cinemap, Zile și Nopți, FilmSi, Dinfilme.ro, Movienews, Ziarul Metropolis, Munteanu Recomandă.

Comentarii

Continue Reading

Film

„Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie” dă start filmărilor, primul lungmetraj caritabil din România

Avatar

Published

on

            Proiectul „Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie”, o premieră pentru industria cinematografică din România, a intrat în linie dreaptă. Filmările pentru primul lungmetraj caritabil au început pe 9 septembrie, iar încasările se vor îndrepta în totalitate către Fundația HOSPICE Casa Speranței și către îngrijirea gratuită a pacienților care înfruntă un diagnostic incurabil.

 

Scenariul filmului este scris de Mihai Mănescu (manager comunicare & brand, Fundația HOSPICE Casa Speranței), Andrei Huţuleac şi Matei Dima (co-scenarist, producător și actor), care se implică pro bono în acest proiect. Filmul, în regia lui Andrei Huțuleac, are ca punct de plecare poveștile adevărate ale mai multor copii pacienți ai fundației. Deși inspirat dintr-o realitate dureroasă, lungmetrajul își propune să transmită un mesaj despre speranță, fiind totodată o incursiune în lumea fantastică a uneia dintre cele mai importante opere literare pentru copii, „Amintiri din copilărie” a lui Ion Creangă.

Din distribuție mai fac parte Maya Prediger, Teodor Corban, Matei Dima (BRomania), Cosmin Nedelcu (Micutzu), Corneliu Ulici și Ada Condeescu.

            „Doamne, ce mă bucur că putem da drumul la treabă din nou! Sunt foarte bucuros să revin pe platourile de filmare pentru al treilea film al meu, mi-a lipsit sentimentul ăsta. Am început deja să filmăm şi sunt entuziasmat că pot să mă implic într-un proiect care își propune să facă bine, să ajute pe cât mai mulți. Copiii au o energie fantastică și cu ajutorul lor putem spune mai departe o poveste care sper să schimbe mentalități. Noi toți cei care am acceptat să facem parte din echipa ce produce acest lungmetraj, știm că împreună putem ajuta și că prin implicare putem schimba vieți. De obicei, în orice producție mă implic, las o bucățică din mine, însă în cazul acestui lungmetraj sunt cu totul acolo pentru că este un film foarte aproape de sufletul meu”, spune Matei Dima, producătorul filmului.

            „Suntem bucuroși și recunoscători că, deși contextul pandemic a oprit temporar acest proiect, am putut reveni în forță datorită partenerilor și tuturor celor care se implică și susțin cauza îngrijirii paliative. Misiunea filmului este aceea de a transforma un subiect dificil şi delicat într-un film care poate fi vizionat de toţi membrii unei familii, indiferent de vârstă, fiind totodată o metaforă pentru speranţă şi iubire și este încă o dovadă că HOSPICE suntem toți. Până când filmul va apărea pe marele ecran, invităm și alți parteneri să ni se alăture acestui proiect, pentru că împreună putem face diferența cu adevărat pentru copiii și adulții afectați de o boală incurabilă”, a declarat Mirela Nemțanu, director executiv Fundația HOSPICE Casa Speranței.

 

Deși pandemia a oprit temporar desfășurarea acestui proiect, filmările au început cu sprijinul Kaufland România la Suceava și vor continua în București și împrejurimi, respectând cu strictețe normele de igienă și protecție impuse de contextul epidemiologic.

 

Lungmetrajul „Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie” este produs de Prietenii Casei Speranţei, Colorbitor Productions și Viva la Vidra, în parteneriat cu Chainsaw Europe, și distribuit de Vertical Enterteinment.

 

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0