Connect with us

ALL MEDIA

Agentiile de publicitate cer Parlamentului respingerea OUG care schimba radical regulile publicitatii TV

Avatar

Published

on

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere comisiei de Cultura si Mass Media din Parlamentul Romaniei sa nu aprope Ordonanta de Urgenta, pulicata vineri in Monitorul Oficial care modifica Legea Audiovizualului. 

UAPR spune despre aceasta ordonanta ca are un “caracter profund anticoncurential”, conform unui comunicat de presa dat publicitatii!

Uniunea afirma ca va sesiza Comisia Europeana in acest caz si va solicita comisarului european pentru justitie Viviane Reding un punct de vedere in legatura cu “modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata serviciilor media audiovizuale”.

Pe langa aceasta reactie din partea UAPR si Victor Dobre, Director Executiv IAA Romania a comentat pe marginea acestui subiect. Radar de Media a publicat acesta reactie aici.

 Vezi detalii despre aceasta ordonanta explicata de surse din agentiile de publicitate pentru Radar de Media.

In comunicatul de luni este citat Radu Florescu, presedinte UAPR, potrivit caruia:

  • “Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim “de urgenta”, desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”
  • “In ciuda asigurarilor primite de catre UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 in forma sa initiala va fi supusa dezbaterii publice, desi s-a anuntat ca pentru promovarea actului normativ se va renunta la caracterul de urgenta, ea a fost publicata prin surprindere in Monitorul Oficial ceea ce face sa ne intrebam care este intentia reala din spatele acestei initiative legislative”

Comunicatul UAPR:

UAPR va cere Parlamentului sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002

Bucuresti – 15 aprilie 2013:  Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobat de guvern si publicat in Monitorul oficial din 13 aprilie 2013, in ciuda caracterului sau profund anticoncurential. De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeana si va solicita comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial  in legatura cu modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competitiei economiei de piata.

“Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim “de urgenta”, desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, Presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, asa cum a fost el publicat in Monitorul Oficial, UAPR aminteste ca acestea vor afecta intreaga piata, inclusiv clientii consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar si industria cinematografica romaneasca.

Actul normativ a fost criticat inca de la initiere de catre reprezentantii industriei serviciilor media audiovizuale din Romania si Uniunea Europeana, deoarece incalca principiul libertatii economice si are efecte negative asupra mediului concurential in care isi desfasoara activitatea toti actorii economici implicati in piata serviciilor media audiovizuale.

“In ciuda asigurarilor primite de catre UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 in forma sa initiala va fi supusa dezbaterii publice, desi s-a anuntat ca pentru promovarea actului normativ se va renunta la caracterul de urgenta, ea a fost publicata prin surprindere in Monitorul Oficial ceea ce face sa ne intrebam care este intentia reala din spatele acestei initiative legislative,” a continuat Radu Florescu.

In noiembrie 2012, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania a atras atentia executivului, printr-un document oficial, ca actul normativ are  un profund impact negativ asupra mediului concurential prin favorizarea radiodifuzorilor. Propunerea ingradeste dreptul agentiilor de a-si construi campanii media integrate si afecteaza posibilitatea acestora de a folosi in mod egal, unitar si nediscriminatoriu, spatiile publicitare puse la dispozitie de trusturile media integrate.

Despre UAPR:
UAPR este o organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei de advertising si ridicarea standardelor profesionale. In acest sens, UAPR reuneste cele mai importante agentii de publicitate si de media de pe piata autohtona de publicitate.

Comentarii

comments

Advertisement
2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending