Connect with us

Life Style

Alergatul – o activitate cu numeroase beneficii

Published

on

Corpul omenesc imbatraneste din cauza ca sangele isi pierde abilitatea de a-l hrani si proteja cum trebuie. Maduva osoasa produce globule rosii si un tip de celule albe, insa pe masura ce inaintam in varsta, ea se impurifica si produce din ce in ce mai putine celule folositoare. Dar, daca invatam sa ne curatam maduva, aceasta va produce din nou sange proaspat si sanatos. Una din caile de a pastra aceasta capacitate a maduvei este miscarea.

O forma foarte la indemana de a face miscare este alergatul. Acesta nu va fi benefic daca alergam 3 zile, apoi renuntam, ci asa cum se intampla cu orice domeniu, trebuie evoluat treptat. Alergatul se invata in timp, de la cum sa iti misti musculatura, la respiratia din timpul alergatului, care este esentiala. Astfel ca, alergatul zilnic aduce noi si noi modificari ale corpului.

Fie ca este effectual la sala pe banda de alergare, sau acasa in acelasi fel sau in parcul de langa casa, cert este ca alergatul ar trebui sa fie acea activitate de care sa nu se lipseasca nici o persoana daca doreste sa duca o viata echilibrata si sanatoasa.

Nu incercati inca din prima zi sa dati 10 ture de parc sau sa alergati 1 ora acasa pe banda, deoarece veti fi extenuati daca nu sunteti obisnuiti cu efortul, veti intepeni in orele ce vin din cauza febrei musculare si mai mult ca sigur veti renunta foarte repede. Nu va descurajati daca nu reusiti sa va miscati decat cateva minute – este firesc sa fie asa, nu aveti antrenament, insa exact cum sunteti acum neplacut surprinsi ca nu aveti cine stie ce performante, asa de rapid veti fi impresionati de puterea pe care o veti capata daca va tineti de treaba.

Nu incercati sa copiati sau sa depasiti pe nimeni din prima tura – primele alergari sunt de obisnuire a corpului cu acest exercitiu solicitant pentru el, nu navigati pe internet ca sa va alegeti timpul optim de alergare sau viteza ideala, veti avea suficient timp pentru asta, acum incercati sa va cunoasteti ritmul.

Exista pe piata din domeniu numeroase tipuri de benzi de alergare pentru uz casnic, deci daca va doriti sa faceti sport, nici macar vremea rece nu va poate opri. Alergatul zilnic incurajeaza organismul sa produca mai mult sange, care are rol de a suplini necesitatile corpului pe durata efortului. Astfel ca, din start, protejeaza inima, impiedica imbatranirea producand sange proaspat si reduce colesterolul. Un alt beneficiu este ca se imbunatateste si circulatia cerebrala, ceea ce inseamna cresterea performantelor intelectuale, capacitatii de memorare si concentrare, deci a unei stari de bine per total.

Alergatorii inraiti sunt rareori tristi sau obositi, asta pentru ca alergatul zilnic reduce nivelul de stres si combate oboseala, implicit depresia si alte afectiuni psihice cauzate de epuizarea fizica si intelectuala. Sa nu uitam ca alergatul zilnic creste stima de sine, increderea in propriile puteri, optimismul si previne tulburarile comportamentale. Se poate observa foarte usor ca persoanele active sunt mult mai optimiste si fericite decat cele sedentare, si chiar mai slabe, deoarece alergatul arde calorii, deci este cea mai buna metoda de a slabi rapid si a obtine formele bine proportionate, deoarece sunt solicitati cam toti muschii.

Previne, de asemenea, osteoporoza. Studiile arata cat se poate de clar ca alergatorii au un risc mai scazut de boli cardiovasculare, infarct si diabet. Riscurile de cancer (in special de colon, san, endometru si plamani) sunt si ele mai mici. Alergatul scade presiunea sangvina, creste nivelul de colesterol bun si ajuta imunitatea sa lupte cu raceli si cu alte virusuri. Nici sanatatea ochilor nu e scapata din vedere – alergatul reduce riscul de cataracta si degenerare maculara. Persoanele care au probleme cu somnul, vor observa in scurt timp ca alergatul le aduce un somn profund de bebelus, iar noptile albe vor disparea din viata lor.

Cand te hotarasti sa incepi sa alergi zilnic, ai in vedere cateva detalii importante pentru sanatatea ta. Ai nevoie de somn si odihna inainte de a depune efort, deci nu neglija acest aspect, altfel apare epuizarea. Inainte de a incepe sa alergi propriu-zis, ai nevoie de cateva exercitii de intindere a muschilor, iar dupa alergare este bine sa faci exercitii de relaxare. Ca sa rezisti, trebuie sa o iei treptat, asadar, nu alerga prea mult din prima.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Life Style

Mirela Vaida a plecat la Londra după ce a aflat că va juca rolul Donnei în musicalul ”Mamma Mia”

Published

on

Foto Credit: RADAR DE MEDIA

Mirela Vaida, pe care telespectatorii o pot vedea în direct, în cadrul emisiunii ”Totul pentru dragoste”, în fiecare zi de luni până vineri, de la ora 14.00, la Antena 1, are un program extrem de încărcat în ultima perioadă.

Pe lângă emisiunea zilnică, unde prezintă povești impresionante de dragoste, artista mai lucrează la un proiect. Ea va interpreta rolul „Donnei” în musicalul „Mamma Mia”, primul musical de pe Broadway produs în România, 100% independent, ce va avea premiera în luna mai, la Sala Palatului.

Mirela Vaida susține că a fost atât de încântată de rolul acesta încât a mers împreună cu soțul ei la Londra, acolo unde acest musical se joacă în fiecare zi, tocmai pentru a vedea spectacolul original și pentru a-și forma și mai bine o imagine a ceea ce va trebui să facă odată întoarsă acasă.

”M-am dus la Londra într-un weekend. Să văd despre ce vorbim și la ce ne raportăm. Și mi-a plăcut foarte, foarte mult energia lor. Am venit acasă foarte încântată și ambiționată. Mi-am zis că dacă ei pot, putem și noi. Mi-a plăcut foarte tare starea lor. Chiar dacă nu avem școală de musical. Mi-a plăcut foarte tare starea lor. Avem și noi dăruință, putere de muncă, talent, o echipă foarte frumoasă și ne avem unii pe alții. Fiecare fuge de acasă, de la joburile zilnice, de la problemele pe care le are și merge acolo”, mărturisește Mirela Vaida care se împarte între emisiunea ”Totul pentru dragoste”, familia ei și acest musical din distribuția căruia este foarte încântată că face parte.

„Mamma Mia!“, musicalul pe melodiile ABBA, care a cucerit întrega lume și care a fost urmărit de 60 de milioane de oameni din 50 de țări, prezintă povestea lui Sophie, o tânără aflată în ajunul nunții, care își dorește să-și cunoască tatăl natural și să fie condusă de acesta la altar. Dar se confruntă cu trei posibile variante! Așa că decide să-i invite pe micuța insulã grecească pe toți cei trei bărbați din trecutul romantic al mamei sale, fără a le dezvălui motivul. Lucrurile vor lua întorsături complet neașteptate, care vor crea multe momente amuzante.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

Cum se relaxează Petru Păun, Alex din “Fructul oprit”, după o zi lungă de filmări

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1

Petru Păun, carismaticul actor care îl interpretează pe Alex Iova în serialul Antenei 1 – “Fructul oprit”, are ritualul său de relaxare la care recurge după o zi solicitantă petrecută pe platourile de filmare.

Deși nu are mult timp liber la dispozițe, el face tot posibilul să includă în programul său activități care să-l ajute să aibă grijă de imaginea sa, dar și de partea spirituală.

Mă relaxez încordându-mă, pentru că de regulă după ce termin filmările merg la sală, dar apoi există și partea de meditare. Stau și meditez, citesc, îmi pregătesc textele pentru a doua zi și apoi sfântul somn”, mărturisește tânărul actor, pe care telespectatorii îl pot urmări miercurea de la ora 20.00 la Antena 1.

Adept al unui stil de viață sănătos, Petru Păun nu renunță la principiile sale alimentare nici măcar pe platourile de filmare, acolo unde obișnuiește să fie prezent cinci zile pe săptămână. De mai bine de zece ani, el este vegetarian convins, iar în ciuda programului încărcat, continuă să rămână fidel stilului ales.

Alimentația mea nu este una extrem de complexă. Mănănc destul de multe vegetale, leguminoase, semințe, care sunt ușor de găsit și de pregătit, deci nu mă încurcă cu nimic, dimpotrivă! Chiar se mulează ok pe programul meu și, în zilele în care chiar nu am timp, prefer postul, postul negru.”, spune acesta.

Petru Păun poate fi urmărit în “Fructul oprit”, în fiecare zi de miercuri de la ora 20.00 la Antena 1, alături de o distribuție de excepție, într-o poveste impresionantă în care fără îndoială se pot regăsi numeroși telespectatori. “Poți iubi două persoane deodată?”, este întrebarea care își caută răspuns în serialul produs și regizat de Ruxandra Ion. 

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

INTERVIU: Florin Cujbă lansează „Metoda Eleven”, prima metodă de fitness creată 100% de un român și aprobată de Men’s Health

Published

on

Foto Credit: FABRICA DE PR

Florin Cujbă vine în sprijinul pasionaților de sport și alimentație sănătoasă cu „Metoda Eleven” și le va pune la dispoziție cele mai bune și eficiente programe de sport și nutriție. „Metoda Eleven se referă la 11 săptămâni de antrenamente (mai exact 40) și alimentație. 

Este o promisiune a mea către cei pasionați de un stil de viată sănătos. Metoda promite rezultate în funcțiile organismului cum ar fi forța, rezistența, puterea, flexibilitatea, iar consecința va fi o mai bună compoziție a corpului. Slăbirea va fi și ea o consecință a acțiunilor noastre”, spune Florin Cujbă.

Scopul declarativ al acestei metode este acela de a elimina multe dintre întrebările fără răspuns. „Îmi propun să elimin mituri care fac rău, cum ar fi: rezultate rapide în 2,3 săptămâni. Realitatea nu este așa. Aș vrea să clarific aceste aspecte ce au dus în punctul în care piața nu mai crede în specialiștii din domeniu”, explică Florin.

Cartea lui Florin Cujbă este un program complex și complet pentru cei care vor să se pună în formă într-o perioadă de 11 săptămâni de alimentație și antrenamente bine structurate. „Oamenii greșesc atunci când nu au informațiile complete și se apucă de diete după ureche, când aleg antrenori personali fără să știe foarte multe despre ei și mai greșesc și atunci când renunță prea repede la ceea ce și-au propus”, este de părere autorul cărții „Metoda Eleven”.

Programul propus de Florin poate fi găsit  începând cu 18 aprilie la centrele de difuzare a presei. Este distribuit prin editura Burda și va avea ediție limitată de 5000 de exemplare la pret early bird, după care se va găsi în format online pe www.florincujba.com la secțiunea Eleven.

 

Metoda Eleven a fost aprobată de Men’s Health, fiind prima metodă de fitness creată 100% de un român.

 

  1. Spune-ne câteva lucruri despre cartea ta, „Metoda Eleven”.  În primul rând de ce se numește așa?

 

Metoda Eleven se referă la 11 săptămâni de antrenamente (mai exact 40) și alimentație. Metoda Eleven este o promisiunea a mea către cei pasionați de un stil de viata sănătos. Promite rezultate in funcțiile organismului cum ar fi forța, rezistența, putere, flexibilitate și bineînțeles consecința fiind o mai buna compoziție a corpului. Slabirea este o consecință a acțiunilor noastre.

 

  1. Cui se adresează?

Se adresează celor harnici, celor care nu caută soluția minune (ea nu exista). Celor care vor calitate, celor care vor o schimbare pe termen lung, celor care vor sa-și cunoască si sa-si depaseasca limitele

 

  1. Ce-ți propui cu această carte?

Îmi propun să elimin multe din întrebările care nu au primit raspuns. Îmi propun sa elimin mituri care fac rău cum ar fi: rezultate rapide in 2,3 săptămâni. Realitatea nu este așa. As vrea sa clarific aceste aspecte ce au dus in punctul in care piața nu mai crede in specialistii din domeniu.

 

  1. Ce aduce nou această carte pe piața din România?

Un program bine structurat, ce poate fi făcut de orice persoana. Cum așa? Este structurat încă din prima zi ca tu sa devii propriul tău antrenor personal. Îți măsori singur/a rezultatele și adaptezi la ceea ce poate organismultau. Da! Devii unAntrenor Personal al propriului corp!

 

  1. Ce înseamnă Lifestyle Fitness Coach? Ce face un astfel de coach?

Coaching – la baza – este despre o serie de competente pe care orice Coach, indiferent de domeniul ales, trebuie sa le dobândească de pe urma unei specializări. Ulterior, in cazul meu, aceste competente le-am integrat in Fitness și in stil de viata sănătos și echilibrat. Lifestyle se refera la o serie de actiuni si comportamente ce trebuie dobandite si bine impamantenite in viata noastra, comportamente ce ne aduc echilibru, continuitate, perseverenta si asa mai departe. Valori detinute, de altfel, insa adormite. De aici și LifeStyle Fitness Coach.

 

  1. Care este rolul unui antrenor personal? De ce ar fi de ajutor să lucrăm cu cineva care să se ocupe doar de noi?

Rolul unui antrenor personal este critic. El trebuie sa detina informatiile de baza: executia corecta a exercitiilor, identificarea eventualelor probleme fizice ce influenteaza negativ randamentul si rezultatele. Un alt rol important este de PARTENER. Trebuie sa credem in parteneriat. Eu ca antrenor vin catre tine 50%, insa am nevoie sa vii si sa ma intalnesti. Orice sarcina intalnita dă rezultate.

 

  1. În afară de fitness ce sporturi îți place să practici?

Îmi plac Snowboarding-ul si Judo. Judo a fost sportul de performanta pe care l-am practicat aproape 15 ani.

 

  1. Ești mai degrabă iubitor al sporturilor de iarnă sau al celor de vară?

Clar cele de iarna sunt cele preferate. Snowboarding si ski insa mi-ar placea sa incerc surf. Voi vedea in viitorul apropiat.

 

  1. Cât de mult timp petreci la sală?

Pentru mine si antrenamentul meu zilnic undeva la 2.5 ore, iar ulterior cu clientii inca 7-9 ore. Da, stiu lucrez 10-12 ore pe zi 🙂

 

  1. Ne poți spune, te rog, care ar fi cele mai sănătoase și necesare 10 alimente pe care să le consumăm la micul dejun?

10 alimente pe care sa le consumam la micul dejun: oua fierte sau omleta, paine integrala, avocado, prosciuto, iaurt, cereale integrale, unt, legume verzi.

 

  1. 10 trucuri de menținere a unei greutăți constante
  • consuma 3 mese si 2 gustari echilibrate
  • gateste la gratar, aburi sau cuptor
  • cantitatea sa fie moderata
  • consuma condimente picante, deoarece pot ajuta la accelerarea metabolismului
  • fa antrenament cu greutati
  • fa antrenamente cardio de tip high intensity
  • consuma carbohidrati cu eliberare lenta
  • consuma proteina consistenta
  • ia suplimente
  • investeste in informatii despre alimenatie

 

  1. 10 reguli pentru o viață sănătoasă, fără excese.
  • consuma moderat
  • dormi somn de calitate
  • petrece timp cu oamenii apropiati
  • evita alcoolul si fumatul
  • socializeaza offline
  • gaseste-ti un job pe care sa il faci cu placere
  • petrece timp cu tine insuti
  • fa meditatie
  • fa sport cel putin 30-45 de minute pe zi
  • fii concentrat pe solutii nu pe probleme
  • bea apa

 

  1. Cum reușești să integrezi cunoștințele tale din domeniul sportului și al nutriției în educația copiilor tăi?

Sportul este foarte important pentru dezvoltarea multilaterala a copiilor. Activitati ludice de miscare pot dezvolta cel mai bine copilul. Se spune ca pana la varsta de 14 ani nu este recomandată doar o singura activitate, ca sport. Pana atunci copilul trebuie sa alerge, sa inoate, sa faca tumbe, sa sara si asa mai departe. Ulterior acestor incercari, copilul va alege o activitate pentru a performa. Alimentatia este o zona fierbinte. In primii ani de viata, mai exact in jur de 2 ani, alimentatia trebuie sa fie bazata in mare parte pe grasimi, dupa 2 ani pana pe la 8-9 ani trebuie sa fie bazata pe carbohidrati ca si nutrient principal. Dupa 9 ani avem ca motor principal proteina, carbohidratii si grasimile in cantitati echilibrate. Pornind de la aceste reguli incercarea mea este sa le implementez copiilor.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending