A-Z NEWS
Alexandra Olteanu, Initiative Media: “În 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale”
Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, anunță lansarea Media Fact Book 2014, a 18-a ediție a singurei analize care oferă o radiografie obiectivă a pieței de media din România.
“Anul 2014 reprezintă anul schimbărilor de paradigmă în industria de media. În mediul digital pășim în era platformelor de programmatic trading, atât clienții, agențiile cât și publisherii fiind extrem de interesați de modalitatea eficientă, în real-time de tranzacționare a spațiului digital, de profilare exactă a consumatorului în mediu on-line – digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga în viitor și către alte medii care ușor, ușor se digitalizează, indiferent că vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja în US) sau OOH. Tehnologia este din ce în ce mai importantă în viețile noastre, adopția ei în România este extrem de rapidă – marketingul nu poate și nu trebuie să rămână în afara acestui fenomen – așadar viitorul s-a întâmplat deja!”, a declarat Alexandra Olteanu (foto), Managing Director, Initiative Media.
Conform Media Fact Book 2014, piața locală a înregistrat o evoluție stabilă în perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat că aceasta va ajunge la o valoare similară. “ Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piața media din România – și dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului și a creditării populației ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale”, a adăugat Alexandra Olteanu.
În 2013 nivelul volumelor de media în piața TV s-a situat în jurul valorii de 193 milioane de Euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pieței ca volum derulat, efortul de menținere în parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienți, agenții și stații TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar și resurse juridice pentru ca procesul să se desfășoare la aceleași standarde de calitate. Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este că valoarea volumelor de media din TV se va menține la același nivel. În ceea ce priveste evoluția celorlalte canale în 2013 radio a stagnat, presa scrisă a scăzut cu 10%, iar aceste trenduri se vor menține și în 2014. Digitalul este singurul mediu în creștere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creșterea preconizată fiind de 8%.
“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creșterii digitalului – cu rate de creștere în 2013 și 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) și mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creșteri mari anual – peste 60%. Aceste creșteri în zona de performance ne arată încă o dată dorința agențiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienței. De altfel, Mediabrands România a lansat recent platforma Cadreon dedicată clienților noștri pentru programmatic buying ”, adaugă Alexandra Olteanu.
Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alături de BPN România – agenția demonstrându-și excelența în domeniul digital de-a lungul ultimilor ani – și al cărei knowledge pe zona online aduce o reală valoare studiului.
Media Fact Book 2014 conține și un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce în atenția cititorilor similaritățile și diferențele în piața media pentru 16 țări din această regiune.
Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat și descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro, fiind accesibil de pe orice device.
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Bianca Petcu lansează videoclipul “Zero Șapte”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Videoclip Nou: Ralflo X Aura B X Tecsan – Pas cu Pas
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiuni2 zile ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Animaţie2 săptămâni ago
Echipează-te și pregătește-te pentru a te alătura echipei Looney Tunes pentru râsete pe cinste în ACME!
-
Emisiuni2 săptămâni ago
PRO TV anunță începerea filmărilor pentru sezonul 11 Visuri la cheie, într-o nouă formulă: ”una dintre cele mai bune echipe pe care le-am avut până acum”
-
Platforma Online TV2 săptămâni ago
„Dorința”, cel mai nou film animat de comedie de la Disney este disponibil de astăzi pe Disney+
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner i-a dat cuțitul de aur lui Mario Mădălin Dumitru. Diseară, Giulia și Vlad Huidu vin să gătească pentru jurații Chefi la cuțite
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Cultura2 săptămâni ago
Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul, o poveste despre dragoste, pierdere și supraviețuire într-un secol de istorie coreeană
-
Digital2 săptămâni ago
PUBLICĂM ADVERTORIALE SEO – adaptate bugetului tău
-
Analize Audiente TVo săptămână ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Ce să urmărești la televiziunile Warner Bros. Discovery în aprilie
-
Televiziune2 săptămâni ago
La aniversarea a 10 ani, ZU TV dă muzica de 10, de la ZUnrise și până la ZUeet dreams
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner a câștigat o nouă amuletă la Chefi la cuțite