Connect with us

A-Z NEWS

Alexandra Olteanu, Initiative Media: “În 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale”

Published

on

Reclame

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, anunță lansarea Media Fact Book 2014, a 18-a ediție a singurei analize care oferă o radiografie obiectivă a pieței de media din România.

“Anul 2014 reprezintă anul schimbărilor de paradigmă în industria de media. În mediul digital pășim în era platformelor de programmatic trading, atât clienții, agențiile cât și publisherii fiind extrem de interesați de modalitatea eficientă, în real-time de tranzacționare a spațiului digital, de profilare exactă a consumatorului în mediu on-line – digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga în viitor și către alte medii care ușor, ușor se digitalizează, indiferent că vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja în US) sau OOH. Tehnologia este din ce în ce mai importantă în viețile noastre, adopția ei în România este extrem de rapidă – marketingul nu poate și nu trebuie să rămână în afara acestui fenomen – așadar viitorul s-a întâmplat deja!”, a declarat Alexandra Olteanu (foto), Managing Director, Initiative Media.

Conform Media Fact Book 2014, piața locală a înregistrat o evoluție stabilă în perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat că aceasta va ajunge la o valoare similară. “ Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piața media din România – și dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului și a creditării populației ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale”, a adăugat  Alexandra Olteanu.

În 2013 nivelul volumelor de media în piața TV s-a situat în jurul valorii de 193 milioane de Euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pieței ca volum derulat, efortul de menținere în parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienți, agenții și stații TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar și resurse juridice pentru ca procesul să se desfășoare la aceleași standarde de calitate. Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este că valoarea volumelor de media din TV se va menține la același nivel. În ceea ce priveste evoluția celorlalte canale în 2013 radio a stagnat, presa scrisă a scăzut cu 10%, iar aceste trenduri se vor menține și în 2014. Digitalul este singurul mediu în creștere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creșterea preconizată fiind de 8%.

“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%.  Zona de performance media reprezintă motorul creșterii digitalului – cu rate de creștere în 2013 și 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) și mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creșteri mari anual – peste 60%. Aceste creșteri în zona de performance ne arată încă o dată dorința agențiilor din  România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienței. De altfel, Mediabrands România a lansat recent platforma Cadreon dedicată clienților noștri pentru programmatic buying ”, adaugă Alexandra Olteanu.

Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alături de BPN România – agenția demonstrându-și excelența în domeniul digital de-a lungul ultimilor ani – și al cărei knowledge pe zona online aduce o reală valoare studiului.

Media Fact Book 2014 conține și un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce în atenția cititorilor similaritățile și diferențele în piața media pentru 16 țări din această regiune.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat și descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro,  fiind accesibil de pe orice device.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentaro zi ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV2 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show2 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni2 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden2 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show3 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar6 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending