Connect with us
Avatar

Published

on

Amazon, cea mai mare platforma de comert electronic din lume, valoreaza in prezent aproximativ un trilion de dolari. Fondatorul si detinatorul companiei de origine americana, Jeff Bezos, este considerat cel mai bogat om in viata si un model pentru cei interesati de afaceri online. 

 

Aceasta platforma, denumita sugestiv dupa cel mai mare ecosistem mondial, a castigat notorietate nu doar prin varietatea extraordinara a produselor oferite si activitati de promovare online „obisnuite”, ci si prin implementarea unor strategii specifice care tin de zona serviciilor SEO.

 

Spre exemplu, ranking-ul produselor afisate de Amazon, in urma unei cautari efectuate de catre utilizator pe platforma, se realizeaza in baza unor cuvinte cheie „exclusive”. Acestea sunt indexate numai de algoritmul A9 al platformei si nu pot fi afisate de niciun alt motor de cautare. Altfel spus, ele prezinta relevanta si sunt eficiente doar pentru cautarile efectuate pe Amazon.

 

De asemenea, review-urile „verificate” reprezinta un factor decisiv pentru rata de conversie. Aceste detalii de ,,bucatarie interna”, pe care le regasim sub o forma sau alta si in servicii SEO la scara mai mica, fac parte din procesul de optimizare SEO pe Amazon, care este un caz particular.

servicii SEO

Principiul fundamental, insa, este acelasi ca in cazul platformelor de e-commerce mai restranse sau al magazinelor online locale care apeleaza la o agentie de marketing digital pentru servicii SEO. Diferenta consta in faptul ca Amazon detine propriul algoritm specializat in optimizare si nu se raporteaza la Google.

 

Practic, fiind un gigant al comertului electronic, Amazon functioneaza ca un motor de cautare in sine. Rezultatele returnate au la baza cuvinte cheie ce indica produsul, categoria de produse sau brandul de care utilizatorul, potential cumparator, este interesat. Achizitia finala se realizeaza exclusiv prin intermediul platformei.

 

Autorul Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York, Leonard N. Stern School of Business, afirma: „Fiind o companie virtuala, Amazon se poate extinde la sute de milioane de clienti si in toate domeniile de comert cu amanuntul, fara dificultatile clasice presupuse de construirea unor magazine reale din caramizi si mortar sau de angajarea a mii de oameni.”

 

Asadar, trebuie sa recunoastem: infiintarea platformei Amazon, in 1995, si dezvoltarea comertului electronic sunt strans corelate. Care este, insa, concluzia acestui preambul? Internetul este viitorul comertului, iar afacerile online pot sa aduca mai multi bani decat ne-am fi inchipuit vreodata. Dar, in conditiile competivitatii acerbe, ai nevoie si de servicii SEO pentru a reusi cu adevarat!

 

Indiferent ca vorbim de un retailer online gigantic la nivel mondial sau ne referim strict la un magazin virtual din Romania, fara marketing nu poti exista. Iar cu cat incluzi in planul tau de marketing digital si principii sau servicii SEO, cu atat mai bine!

 

Pe scurt, Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o tehnica de marketing online care urmareste promovarea organica, pe Internet, a magazinelor virtuale sau a paginilor web care isi prezinta serviciile.

 

In principiu, acest lucru se realizeaza prin optimizarea continutului site-urilor targetand anumite cuvinte cheie si expresii de cautare relevante pentru domeniul de activitate respectiv. Astfel, in urma unui search initiat de un potential client, Google va afisa oferta ta in prima pagina a rezultatelor sale. Cu cat vei obtine o pozitie mai fruntasa, cu atat vei avea mai multe sanse pentru incheierea unei tranzactii.

Din categoria de servicii SEO fac parte: research-ul de cuvinte cheie, auditul site-ului, optimizarea on-page si off-page, procesul de link-building, monitorizarea traficului organic etc.

 

Asadar, SEO se raporteaza la Google, cel mai mare motor de cautare din lume. Totodata, putem aprecia ca optimizarea SEO este „motorul” care pune in functiune comertul electronic, „in parametrii optimi” (pe cale organica). Comparatia e atat de pertinenta, incat gigantul american Amazon si-a creat propriile „reguli” in acest sens.

 

Comentarii

comments

Advertisement
2 Comments

2 Comments

  1. Avatar

    Capitanul

    25 noiembrie 2020 at 14:44

    Mersi de info, chiar imi este de ajutor!!

  2. Avatar

    Foxi

    21 mai 2020 at 15:56

    Multumesc pentru informatii, sunt de ajutor pentru incepatori!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Facebook

IN Trending