Amenzi de 50.000 de lei și 10.000 de lei – România TV

0
285
Reclame
Spread the love

Întrunit în ședința publică din data de 04.12.2024, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a autosesizării și a sesizărilor primite și a decis să aplice postului România TV următoarele sancțiuni:

– amendă de 50.000 de lei pentru modul în care a fost abordat subiectul privind decesul omului de afaceri Silviu Prigoană în emisiuni difuzate în perioada 12-18.11.2024.  România TV a încălcat prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 și dispozițiile art. 45 alin. (1) și art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare al conținutului audiovizual. Printre titlurile afișate: „Regia pregătită de fiii lui Prigoană pentru ceremonia secretă”; „Rudele și prietenii lui Prigoană fac scandal cu copiii” (14.11.2024); „Scandal pe averea, copiii și înmormântarea lui Prigoană”; „Averea fabuloasă a lui Prigoană, cine are cifrul la seif” (15.11.2024); „Copiii mei sechestrați de niște psihopați!”; „Adriana Bahmuteanu spulberă misterul morții lui Prigoană”; „Scandalul deschiderii seifului cu degetul lui Prigoană” (18.11.2024);

– amendă de 10.000 de lei pentruemisiuni de știri din 17, 18, 19 și 22.11.2024 în care nu au fost respectate dispozițiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și nici cele ale art. 64 alin. (1) lit. a), b) din Codul audiovizualului. Titluri afișate: „Tocmeală de ultima oră dintre Iohannis-Lasconi-Soros, eliminarea lui Simion, jocul lui Iohannis și a lui Soros” (17.11.2024) „Soros dă asaltul final, bătălia pentru România”; „Candidata lui Soros, campioana habarniștilor”; „Legăturile dintre Lasconi și Soros, de ce o vrea la Cotroceni” (22.11.2024);

– somație publică pentru emisiuni informative din data de 21.11.2024, difuzate fără a se ține cont de dispozițiile art. 5 lit. a) din Decizia CNA nr. 587 din 19 septembrie 2024 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024 [„În timpul campaniei electorale, programele politice ale candidaţilor, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral pot fi prezentate numai în următoarele tipuri de emisiuni: a) de promovare electorală – în care candidaţii şi/sau reprezentanţii lor îşi prezintă şi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală ori propria candidatură; emisiunile vor fi identificate ca atare la începutul emisiunii, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul „promovare electorală”, afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune”]. Printre titlurile afișate: „Sinistrații își primesc locuințele ridicate de George Simion”; „Sinistrații se mută în locuințele ridicate de George Simion”.

Prevederi ale legislației audiovizuale la care facem referire:

Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare

Art. 3 – (2) Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor

Decizia CNA nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual

Art. 45 – (1) Orice persoană are dreptul la respectarea intimităţii în momente dificile, cum ar fi o pierdere ireparabilă sau o nenorocire.

Art. 64 – (1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

Reclame

Recomandam

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.