Connect with us

Business

ANALIZĂ: Avantajele Brexit-ului pentru România! Am putea deveni noul ,,El Dorado” financiar al lumii

Avatar

Published

on

România are toate şansele să devină un important centru pentru serviciile din pieţele financiare globale. „Pe fondul Brexit-ului şi al anticipatelor schimbări de reglementare din Cipru, trebuie să nu ratăm oportunitatea de a reloca în ţara noastră afacerile sutelor de companii din sectorul pieţelor financiare, un busines global evaluat la aproximativ 20 de miliarde de dolari”, afirmă Claudiu Ghebaru, Business Consultant în industria FX, fost Head of Business Development – EMEA & APAC pentru Trade.com. „Dacă România nu va exploata oportunitatea, o vor face bulgarii, care au făcut paşi importanţi în acest sens”, afirmă expertul, citat de KeysFin.

 

Potrivit expertului, din cauza reglementărilor care urmează în Cipru dar şi a Brexitului, a apărut o oportunitate pentru România, pentru că noile reglementări din industrie vor pune o mare presiune pe costuri, pe optimizarea acestora.

„Vorbim de o piaţă de peste 15-20 de miliarde de dolari.Am inclus nu numai companiile din Cipru sau din Londra, dar ci şi cele din SUA, Australia şi Asia. Companii de peste 2 miliarde de dolari listate pe bursa din New York, companii listate pe London Stock Exchange, cu o capitalizare bursieră între 500-700 de milioane de lire sterline sau companii  listate în Polonia, cu o capitalizare de peste 200 milioane de euro, toate încearcă să acceseze o bucăţică din această piaţă financiară la nivel global. Deci miza este una foarte, foarte mare”, explică Ghebaru.

Claudiu Ghebaru

 

Spre deosebire de noi, bulgarii au făcut paşi concreţi în acest sens. „În momentul de faţă, la Sofia sunt mai multe companii prezente decât la Bucureşti din punct de vedere al pieţei. Insă ceea ce este foarte important, surprinzător şi este un subiect dezbătut în această perioadă este faptul că cel mai mare furnizor de tehnologie din această industrie, Metaquotes, tocmai şi-a lansat un mare centru operaţional în Bulgaria, atât din pdv al dezvoltării IT, serviciilor oferite cât şi operaţional. Consider că este o oportunitate foarte mare pentru România. Avem resurse umane cu calificare ridicată, foarte bine primite, care vorbesc multe limbi străine, cu o infrastructură IT incredibilă”, spune expertul.

Claudiu Ghebaru va promova oportunităţile investiţionale din România, în calitate de speaker, în cadrul IFX Expo International, a doua cea mai mare conferinţă din lume privind industria de profil, eveniment care se va desfăşura între 23 şi 25 mai, în Limassol.

 

„În momentul de faţă, România practic nu prea face parte din piaţa financiară, din piaţa FX. Statisticile arată că, din rândul companiilor reglementate din industrie la cele mai mari două autorităţi de reglementare din Europa, din Cipru şi din Londra, în Cipru sunt reglementate peste 220 de companii, iar în Marea Britanie sunt peste 1000. Dintre acestea, în momentul de faţă în România sunt prezente maxim patru sau cinci, ceea ce reprezintă mai puţin de 1%. La conferinţă voi prezenta care sunt costurile de viaţă în România, nivelul salariilor, cel al taxelor, potenţialul pieţei în general, resursele umane în principal. Construcţia unui centru operaţional în România reprezintă un demers pe care îl avem în vedere. Sunt foarte sigur că publicul de acolo, executivi de top şi decision maker din Marea Britanie, din Cipru, vor fi interesaţi de oportunităţile României”, spune acesta.

 

Străinii au foarte puţine informaţii despre România”

Marii jucători din pieţele financiare globale nu au acces la informaţiile despre ţara noastră, fapt care ne dezavantajează în actualul context.

„ În momentul în care companiile văd România doar pe harta, dar  nu au acces la informaţiile despre ţara noastră, de la cele privind forţa de muncă, nivelul salarial, potenţialul pieţei, segmentarea acesteia, acestea preferă să ocolească România, cum de altfel s-a întâmplat în multe domenii.”, spune expertul.

 

„ Din fericire, în domenii precum auto si IT, în ultimii ani ne-am dezvoltat foarte mult. Companii precum Oracle, IBM, Microsoft au centre uriaşe în România, Dacia şi Ford au fabrici importante, iar în zona Sibiului au apărut foarte mulţi producători de piese, de agregate, de subansamble, pentru BMW, Mercedes, Audi etc. Cred că, în momentil de faţă, există nişte provocări, nişte oportunităţi uriaşe de a face acest lucru şi în România, în segmentul pieţei financiare a derivatelor”, a mai spus acesta.

 

,,Românii au prea puţină educaţie financiară”

Una dintre marile probleme ale românilor este, potrivit lui Claudiu Ghebaru, educaţia financiară precară a românilor.

„ În Japonia, din populaţia matură a acestei ţări, cu drept de tranzacţionare, una din trei tranzactioneaza ceva. Fie că vorbim de actiuni, bonduri guvernamentale, derivate sau contracte futures. În România, raportul este cam de 1 la 150. Asta pentru că  mulţi dintre români nu au acces la resurse financiare, dar mai ales educaţionale”, afirmă acesta.

Listarea la bursă a companiei RCS&RDS a arătat că există un potenţial ridicat investiţional în segmenul de tranzacţionare, spune expertul. Este o dovadă că românii încep să înţeleagă că banii trebuie să producă şi pe alte căi decât prin clasicele servicii bancare sau investiţii imobiliare.

 

„Trebuie făcută, din start, o delimitare clară între investiţiile făcute pe termen lung, cum sunt cele de la Bursa de Valori Bucureşti, pe piaţa spot, şi cele speculative. În sectorul la care mă refer, fiecare client, în funcţie de apetitul de risc pe care îl are, de fondurile pe care le deţine, poate investi şi tranzacţiona în toate marile pieţe financiare ale lumii. Bursele din New York, Londra, Berlin, Madrid, Milano, Japonia, Australia sunt doar cele mai mari dintre ele. Iar instrumentele la care aceştia au acces sunt practic nelimitate. Începând de aur şi petrol, continuând cu acţiuni şi monede virtuale-bitcoin-, aceştia pot tranzacţiona practic orice. Pentru ca traderul final să aibă acces la aceste instrumente, trebuie să-şi evalueze capacitatea investiţională, să înţeleagă că există foarte multe posibilităţi de a face ceva cu banii pe care îi au înafară de a-i ţine la bancă. Ideea este că nu este informat. Încercând să dezvoltăm piaţa din România, primul beneficiu va fi pentru români va fi că ei vor avea acces la foarte multe resurse educaţionale. Se poate face o comparaţie cu modelul Colgate din anii ‘90. Când au venit în România, datele statistice arătau că românii îşi schimbau periuţele o dată la doi ani de zile. Şi, printr-o educaţie constanta de ani de zile, s-a ajuns la normalitate, la o schimbare a periuţelor între una şi trei luni. În momentul de faţă, un alt exemplu se întâmplă pe IT. Avem foarte mulţi jucători care au ridicat piaţa, s-a întâmplat pe auto – avem foarte mulţi jucători în zona Ardealului, unde există foarte multe locuri de muncă. Prin prisma companiilor care activează în piaţa derivatelor, România practic nu este pe hartă. Dintre cele patru-cinci companii listate public, doar una singură are prezenţă fizică în ţara noastră, XTB, restul desfăşurându-şi operaţiunile din alte juristicţii fiscale”, a mai spus acesta.

 

Potrivit lui Claudiu Ghebaru, România ar avea numai de câştigat de pe urma atragerii de investitori în sectorul financiar.

„ Cel mai mare beneficiu care poate veni din stabilirea unor astfel business-uri în România este dat de faptul că se pot crea multe locuri de muncă bine plătite, într-o industrie foarte dinamică, extrem de competitivă, cu o valoare adăugată foarte mare. Dacă, de exemplu, avem o valoare adăugată foarte mică în sectorul textilelor, unde suntem cunoscuţi pentru acest lucru, în industria serviciilor cu valoare adăugată mare suntem încă la început. Există paşi în sectorul IT, în segmentul de suport pentru marile companii. Aducând companii care să-şi producă şi să-şi vândă produsele si serviciile din România, vor exista avantaje pe orizontală în economie, pe întreg lanţul economic. Străinii nu ştiu foarte multe lucuri despre forţa de muncă, despre calitatea factorului uman, despre poziţionarea strategică a ţării, despre infrastructura IT, etc. Vă dau un exemplu. Şeicul din Dubai afirma la o conferinţă, acum 6 luni, că ţara sa se află la opt ore cu avionul de 75% din populaţia lumii. România este la o distanţă de 2 ore şi 30 de minute faţă de toată populaţia Europei”, a declarat acesta.

 

Potrivit acestuia, rolul statului este doar de a asigura cadrul general şi de a promova sectorul, la fel cum s-a întâmplat şi cu IT-ul.

„ Autoritatea pentru Supraveghere Financiară face, în prezent, toate demersurile necesare pentru a asigura clienţilor un mediu de tranzacţionare foarte curat, transparent. Legat de implicarea statului, cred că autorităţile nu se pot implica, în prezent, foarte mult, pentru că nu vorbim de companii cu cifre de afaceri foarte mari, de beneficii de sute de milioane de euro. Vorbim însă de percepţie. Atunci când o ţară este percepută la nivel internaţional foarte bine, cum este sectorul IT în prezent, atunci cu siguranţă vor apărea şi beneficiile in alte sectoare conexe. România este un hub IT foarte bun. De ce să nu fim şi un hub financiar foarte bun? Este foarte important să aducem companii stabile, care au venituri mari, care au o forţă de muncă bine plătită şi, când va fi o presiune crescută pe costuri, când vor apărarea presiuni de reglementare în principalele huburi, cum sunt Limasol şi Londra, de ce să nu încercăm să avem un avantaj competitiv. Beneficiile sunt pe toate părţile, pentru autorităţi din p.d.v. al impozitării, pentru companii din punct de vedere al resursei calificare, pentru piaţă în sine. Cipru este, în prezent, de patru ori mai scump la nivel de costuri, de Londra nici nu mai vorbim. Să nu uităm principalul avantaj- accesul populaţiei la informaţia financiară- va fi incomparabil mai mare”, a mai spus acesta.

 

Comentarii

Studiu

Digi24 este în topul celor mai de încredere branduri conform Institutului Reuters

Avatar

Published

on

            Digi24 se menține pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai de încredere branduri, conform Digital News Report realizat de Institutul Reuters. În plus, Digi24.ro se situează printre cele mai urmărite și credibile surse de informare din online.

 

Conform raportului Digital News Report, lansat de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, 71% dintre respondenți consideră că Digi24 reprezintă un brand media de încredere și rămâne, pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai urmărite instituții de presă din țară.

Postul de știri Digi24 se menține în topul realizat de Institutul Reuters, al doilea cel mai de încredere și urmărit post de televiziune din România, dar și primul post de știri din acest clasament. Astfel, 44% dintre telespectatori aleg săptămânal platforma TV a Digi24.

Platforma Online este de asemenea, în topul celor mai urmărite surse de informaţie, ocupând poziția a treia, cu 30% dintre utilizatori care se informează de pe site-ul sau aplicația digi24.ro.

Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 40 de ţări şi la care au participat peste 80.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2.017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare +/-2,18%.

            „Digital News Report de la Reuters Institute, din acest an confirmă un trend general către o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile; în plus, există dovezi că unii editori de materiale deosebite, premium, se bucură de o creștere a abonamentelor. (…)

Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media, cu 38 la sută din audiențele digitale care declară că au încredere în presă, în general. Digital News Report demonstrează că încrederea în presă este influențată de evoluțiile sociale și de gradul de divizare al unei societăți, iar în România, anul 2019, în comparație cu alte țări, a fost un an fără evenimente politice, economice sau sociale deosebite…, se mai arată în secţiunea pentru România a raportului.

Comentarii

Continue Reading

Business

Comerțul nu este afectat de coronavirus – magazinele de bricolaj online au un avantaj

Avatar

Published

on

Într-o perioadă de criză unii nu se pot gândi decât la necesitățile de întreținere. Totuși cine stă la casă, are gospodărie în întreținere mai ales în perioada în care primește recomandare de a sta cât mai mult timp acasă, își caută preocupare. Așa se face că, pe lângă magazinele alimentare sau farmacii, magazinele de bricolaj sunt în continuare în atenția publicului.

Desigur, în această perioadă în mod special au întâietate variantele online. Bricolaj Market este un exemplu în acest sens.

Activitatea restrânsă îndreaptă atenția către întreținerea spațiului personal

Pe măsură ce se impun reguli mai stricte în decursul perioadei de pandemie, oamenii își îndreaptă mai mult atenția spre timpul petrecut acasă. Aici sunt încă multe de făcut și suprapunându-se cu perioada de primăvară, întreținerea spațiilor verzi sau mici reparații ii vor ține ocupați pe mulți.

Sunt căutate în mod special echipamentele pentru grădină, pentru tăiat iarbă, tuns gazon, dar și tipuri diverse de aparat de sudura, printre altele. Sunt preferate variantele de echipamente de performanță, însă din clasa celor hobby. Prețurile sunt mai rentabile și se disting printr-o capacitate suficient de mare pentru a face față cerințelor gospodărești. Au, din fericire, varietatea necesară dintre care cei interesați pot alege.

Atenție la acest capitol! Bugetul clienților se va îndrepta strict către produsele necesare numaidecât în gospodărie. Pentru a fi o investiție rentabilă este recomandată consilierea. Spre exemplu un inverter de sudură ales poate fi mai scump ca achiziție, însă pe termen lung, la folosire, are capacitate mare cu un consum redus de energie electrică. Pentru utilizatorul casnic va conta de asemenea să fie un echipament compact, ușor de manevrat și de mutat.

Mulți trec munca în online și au de câștigat

Pentru un magazin precum Bricolaj Market activitatea extinsă și în mediul online nu este ceva nou. Acum însă mai mult ca oricând publicul adoptă această variantă ca fiind mai sigură. Ce trebuie să știe publicul este că eshop-urile sunt pregătite să facă față cerințelor. Astfel, ca și până acum, poate fi solicitată asistența tehnică, la preluarea comenzii, consiliere profesională în cazul în care clientul nu distinge opțiunea perfectă pentru nevoile sale.

Produsele cumpărate din magazinele online beneficiază desigur de garanție, așa cum o  oferă producătorul.  La unele tipuri de produse variază, la altele este aceeași pentru toată gama – aparatele de sudură au garanții de până la 2 ani spre exemplu.

De asemenea, comanda poate fi făcută simplu și rapid, fără a fi neapărat necesară înregistrarea unui cont. Și din acest punct de vedere clienții sunt îndrumați astfel încât să bifeze toți pașii în timp scurt.

Stocuri există, curieratul însă funcționează foarte bine, iar pentru grija publicului trebuie menționat că această metodă de cumpărare implică mai puțin contact față în față, limitând așadar riscurile, în contextul pandemiei actuale.

Notă!

Produsele care vin din țări europene unde sunt înregistrate cazuri de coronavirus nu reprezintă un pericol. Multe dintre acestea sunt stocuri pe care retailerii le dețineau și înainte de declanșarea epidemiei. Nu prezintă risc, iar comercianții își asumă toate normele de igienă și dezinfectare.

Comentarii

Continue Reading

Business

Pentru transport profesional chemaţi un specialist – cum sunt onorate astfel de cereri

Avatar

Published

on

transport marfa si mobila

Pentru orice serviciu există un nivel al amatorului și unul al profesionistului. Înțelegem pe deplin că așa cum mergem la specialist pentru orice problemă, atunci când vine vorba de nevoia ce ține de relocare, transport marfă sau alte bunuri vorbim despre recomandarea de a apela la firme specializate.

Serviciile pe această nișă s-au dezvoltat simțitor de mult în ultima vreme, ca drept dovadă a dezvoltării pe sectoare diverse. Deschiderea unui nou sediu, mutarea unei firme sau chiar mutarea în casă nouă sunt cazuri care impun necesitatea unui transport special.

Firmă cu experiență, care poate asigura transportul

Dacă vă întrebați ce poate merge rău atunci când alegeți pe oricine deține o mașină mai încăpătoare, să transporte anumite bunuri să ne gândim la scenarii: marfă sau bunuri deteriorate atunci când ajung la destinație, costuri mai mari, întrucât vor fi necesare mai multe rute, repetate tur-retur. Așadar, dacă punem în balanță practic nu merită.

Există firme de transport marfa ce pot onora comenzi în ceea ce privește necesitatea de a muta mobilă, bunuri de mare volum sau de a ajuta la relocarea unei societăți, cu tot ce înseamnă mutarea echipamentelor. O astfel de colaborare are la bază un contract, astfel că timpul în care se va desfășura întreaga operațiune este cel stabilit conform termenilor din contract.

Avantajele de a lucra cu o firma serioasă de transport marfă

Siguranță – o firmă de transport marfă și mobilă în București precum sunt serviciile pe care le regăsim la www.transport-marfa-mobila.ro poate asigura transportul. Astfel, la destinație nu există surprize, deteriorări.

Eficienţă și promptitudine – practic publicul își asigură un timp optimizat în care realizează mutările necesare.

Costuri rentabile – dacă ne gândim la soluții alternative, sunt necesare autovehicule încăpătoare și șoferi, există și factorul de efort fizic, așadar per total costurile sunt mai avantajoase atunci când alegerea este cea a unei firme care să realizeze transportul necesar. Vorbim spre exemplu inclusiv de șoferi cu experiență care vor contribui la efectuarea unui transport eficient.

Când apelăm la astfel de servicii

În principiu tot ce înseamnă o mutare complexă, cu bunuri de mare volum va impune nevoia de autovehicule mari pentru a fi transportate. Există însă tot felul de cazuri. Cei de la transport-marfă-mobilă.ro spre exemplu se adresează publicului bucureștean, indiferent de sector. Echipa este mereu pregătită pentru a răspunde solicitărilor privind transportul intern sau internațional. Pot fi soluția ideală pentru a transporta marfă, mobilă, electrocasnice și nu numai.

Serviciile profesionale de transport vor include și încărcarea, descărcarea, manipularea bunurilor. În plus, pentru rutele mai lungi, la transport internațional spre exemplu, sunt doi șoferi ce se vor asigura că transportul este efectuat în timp util, fără a compromite condițiile optime, inclusiv timpul de odihnă.

În ceea ce privește costurile lucrurile sunt relative și variază de la caz la caz. În mod cert însă, avantajele primează astfel pentru că sunt servicii rentabile. Detalii în acest sens pot fi solicitate și din cadrul paginii online mai sus menționată.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0