Connect with us

BUSINESS

ANALIZĂ: Avantajele Brexit-ului pentru România! Am putea deveni noul ,,El Dorado” financiar al lumii

Published

on

 

România are toate şansele să devină un important centru pentru serviciile din pieţele financiare globale. „Pe fondul Brexit-ului şi al anticipatelor schimbări de reglementare din Cipru, trebuie să nu ratăm oportunitatea de a reloca în ţara noastră afacerile sutelor de companii din sectorul pieţelor financiare, un busines global evaluat la aproximativ 20 de miliarde de dolari”, afirmă Claudiu Ghebaru, Business Consultant în industria FX, fost Head of Business Development – EMEA & APAC pentru Trade.com. „Dacă România nu va exploata oportunitatea, o vor face bulgarii, care au făcut paşi importanţi în acest sens”, afirmă expertul, citat de KeysFin.

 

Potrivit expertului, din cauza reglementărilor care urmează în Cipru dar şi a Brexitului, a apărut o oportunitate pentru România, pentru că noile reglementări din industrie vor pune o mare presiune pe costuri, pe optimizarea acestora.

„Vorbim de o piaţă de peste 15-20 de miliarde de dolari.Am inclus nu numai companiile din Cipru sau din Londra, dar ci şi cele din SUA, Australia şi Asia. Companii de peste 2 miliarde de dolari listate pe bursa din New York, companii listate pe London Stock Exchange, cu o capitalizare bursieră între 500-700 de milioane de lire sterline sau companii  listate în Polonia, cu o capitalizare de peste 200 milioane de euro, toate încearcă să acceseze o bucăţică din această piaţă financiară la nivel global. Deci miza este una foarte, foarte mare”, explică Ghebaru.

Claudiu Ghebaru

 

Spre deosebire de noi, bulgarii au făcut paşi concreţi în acest sens. „În momentul de faţă, la Sofia sunt mai multe companii prezente decât la Bucureşti din punct de vedere al pieţei. Insă ceea ce este foarte important, surprinzător şi este un subiect dezbătut în această perioadă este faptul că cel mai mare furnizor de tehnologie din această industrie, Metaquotes, tocmai şi-a lansat un mare centru operaţional în Bulgaria, atât din pdv al dezvoltării IT, serviciilor oferite cât şi operaţional. Consider că este o oportunitate foarte mare pentru România. Avem resurse umane cu calificare ridicată, foarte bine primite, care vorbesc multe limbi străine, cu o infrastructură IT incredibilă”, spune expertul.

Claudiu Ghebaru va promova oportunităţile investiţionale din România, în calitate de speaker, în cadrul IFX Expo International, a doua cea mai mare conferinţă din lume privind industria de profil, eveniment care se va desfăşura între 23 şi 25 mai, în Limassol.

 

„În momentul de faţă, România practic nu prea face parte din piaţa financiară, din piaţa FX. Statisticile arată că, din rândul companiilor reglementate din industrie la cele mai mari două autorităţi de reglementare din Europa, din Cipru şi din Londra, în Cipru sunt reglementate peste 220 de companii, iar în Marea Britanie sunt peste 1000. Dintre acestea, în momentul de faţă în România sunt prezente maxim patru sau cinci, ceea ce reprezintă mai puţin de 1%. La conferinţă voi prezenta care sunt costurile de viaţă în România, nivelul salariilor, cel al taxelor, potenţialul pieţei în general, resursele umane în principal. Construcţia unui centru operaţional în România reprezintă un demers pe care îl avem în vedere. Sunt foarte sigur că publicul de acolo, executivi de top şi decision maker din Marea Britanie, din Cipru, vor fi interesaţi de oportunităţile României”, spune acesta.

 

Străinii au foarte puţine informaţii despre România”

Marii jucători din pieţele financiare globale nu au acces la informaţiile despre ţara noastră, fapt care ne dezavantajează în actualul context.

„ În momentul în care companiile văd România doar pe harta, dar  nu au acces la informaţiile despre ţara noastră, de la cele privind forţa de muncă, nivelul salarial, potenţialul pieţei, segmentarea acesteia, acestea preferă să ocolească România, cum de altfel s-a întâmplat în multe domenii.”, spune expertul.

 

„ Din fericire, în domenii precum auto si IT, în ultimii ani ne-am dezvoltat foarte mult. Companii precum Oracle, IBM, Microsoft au centre uriaşe în România, Dacia şi Ford au fabrici importante, iar în zona Sibiului au apărut foarte mulţi producători de piese, de agregate, de subansamble, pentru BMW, Mercedes, Audi etc. Cred că, în momentil de faţă, există nişte provocări, nişte oportunităţi uriaşe de a face acest lucru şi în România, în segmentul pieţei financiare a derivatelor”, a mai spus acesta.

 

,,Românii au prea puţină educaţie financiară”

Una dintre marile probleme ale românilor este, potrivit lui Claudiu Ghebaru, educaţia financiară precară a românilor.

„ În Japonia, din populaţia matură a acestei ţări, cu drept de tranzacţionare, una din trei tranzactioneaza ceva. Fie că vorbim de actiuni, bonduri guvernamentale, derivate sau contracte futures. În România, raportul este cam de 1 la 150. Asta pentru că  mulţi dintre români nu au acces la resurse financiare, dar mai ales educaţionale”, afirmă acesta.

Listarea la bursă a companiei RCS&RDS a arătat că există un potenţial ridicat investiţional în segmenul de tranzacţionare, spune expertul. Este o dovadă că românii încep să înţeleagă că banii trebuie să producă şi pe alte căi decât prin clasicele servicii bancare sau investiţii imobiliare.

 

„Trebuie făcută, din start, o delimitare clară între investiţiile făcute pe termen lung, cum sunt cele de la Bursa de Valori Bucureşti, pe piaţa spot, şi cele speculative. În sectorul la care mă refer, fiecare client, în funcţie de apetitul de risc pe care îl are, de fondurile pe care le deţine, poate investi şi tranzacţiona în toate marile pieţe financiare ale lumii. Bursele din New York, Londra, Berlin, Madrid, Milano, Japonia, Australia sunt doar cele mai mari dintre ele. Iar instrumentele la care aceştia au acces sunt practic nelimitate. Începând de aur şi petrol, continuând cu acţiuni şi monede virtuale-bitcoin-, aceştia pot tranzacţiona practic orice. Pentru ca traderul final să aibă acces la aceste instrumente, trebuie să-şi evalueze capacitatea investiţională, să înţeleagă că există foarte multe posibilităţi de a face ceva cu banii pe care îi au înafară de a-i ţine la bancă. Ideea este că nu este informat. Încercând să dezvoltăm piaţa din România, primul beneficiu va fi pentru români va fi că ei vor avea acces la foarte multe resurse educaţionale. Se poate face o comparaţie cu modelul Colgate din anii ‘90. Când au venit în România, datele statistice arătau că românii îşi schimbau periuţele o dată la doi ani de zile. Şi, printr-o educaţie constanta de ani de zile, s-a ajuns la normalitate, la o schimbare a periuţelor între una şi trei luni. În momentul de faţă, un alt exemplu se întâmplă pe IT. Avem foarte mulţi jucători care au ridicat piaţa, s-a întâmplat pe auto – avem foarte mulţi jucători în zona Ardealului, unde există foarte multe locuri de muncă. Prin prisma companiilor care activează în piaţa derivatelor, România practic nu este pe hartă. Dintre cele patru-cinci companii listate public, doar una singură are prezenţă fizică în ţara noastră, XTB, restul desfăşurându-şi operaţiunile din alte juristicţii fiscale”, a mai spus acesta.

 

Potrivit lui Claudiu Ghebaru, România ar avea numai de câştigat de pe urma atragerii de investitori în sectorul financiar.

„ Cel mai mare beneficiu care poate veni din stabilirea unor astfel business-uri în România este dat de faptul că se pot crea multe locuri de muncă bine plătite, într-o industrie foarte dinamică, extrem de competitivă, cu o valoare adăugată foarte mare. Dacă, de exemplu, avem o valoare adăugată foarte mică în sectorul textilelor, unde suntem cunoscuţi pentru acest lucru, în industria serviciilor cu valoare adăugată mare suntem încă la început. Există paşi în sectorul IT, în segmentul de suport pentru marile companii. Aducând companii care să-şi producă şi să-şi vândă produsele si serviciile din România, vor exista avantaje pe orizontală în economie, pe întreg lanţul economic. Străinii nu ştiu foarte multe lucuri despre forţa de muncă, despre calitatea factorului uman, despre poziţionarea strategică a ţării, despre infrastructura IT, etc. Vă dau un exemplu. Şeicul din Dubai afirma la o conferinţă, acum 6 luni, că ţara sa se află la opt ore cu avionul de 75% din populaţia lumii. România este la o distanţă de 2 ore şi 30 de minute faţă de toată populaţia Europei”, a declarat acesta.

 

Potrivit acestuia, rolul statului este doar de a asigura cadrul general şi de a promova sectorul, la fel cum s-a întâmplat şi cu IT-ul.

„ Autoritatea pentru Supraveghere Financiară face, în prezent, toate demersurile necesare pentru a asigura clienţilor un mediu de tranzacţionare foarte curat, transparent. Legat de implicarea statului, cred că autorităţile nu se pot implica, în prezent, foarte mult, pentru că nu vorbim de companii cu cifre de afaceri foarte mari, de beneficii de sute de milioane de euro. Vorbim însă de percepţie. Atunci când o ţară este percepută la nivel internaţional foarte bine, cum este sectorul IT în prezent, atunci cu siguranţă vor apărea şi beneficiile in alte sectoare conexe. România este un hub IT foarte bun. De ce să nu fim şi un hub financiar foarte bun? Este foarte important să aducem companii stabile, care au venituri mari, care au o forţă de muncă bine plătită şi, când va fi o presiune crescută pe costuri, când vor apărarea presiuni de reglementare în principalele huburi, cum sunt Limasol şi Londra, de ce să nu încercăm să avem un avantaj competitiv. Beneficiile sunt pe toate părţile, pentru autorităţi din p.d.v. al impozitării, pentru companii din punct de vedere al resursei calificare, pentru piaţă în sine. Cipru este, în prezent, de patru ori mai scump la nivel de costuri, de Londra nici nu mai vorbim. Să nu uităm principalul avantaj- accesul populaţiei la informaţia financiară- va fi incomparabil mai mare”, a mai spus acesta.

 

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Balerinii – incaltamintea prietenoasa cu picioarele

Published

on

 

Femeile pot face foarte multe sacrificii doar de dragul de a arata bine. Iar de cele mai multe ori, unul dintre cele mai mari sacrificii este legat de alegerea incaltamintei. Practic, acestea renunta la confortul picioarelor doar de dragul unei perechi de pantofi care se va dovedi a fi chinuitoare doar dupa cateva ore de purtare continua.

Atunci cand te-ai saturat de pantofii cu toc care, desi au o eleganta ce nu poate fi contestata, sunt foarte obositori, balerinii se dovedesc a fi incaltamintea cea mai prietenoasa. Drept urmare, suntem de parere ca fiecare femeie ar trebui sa aiba in gardeorba cel putin o pereche de balerini dama. Acestia nu numai ca te vor ajuta sa te bucuri de mai mult confort pentru picioare, ci iti vor oferi totodata un look feminin. Se remarca cu un plus de comoditate si cu o versatilitate incantatoare!

O varianta de rezerva salvatoare!

Balerinii reprezinta, credem noi, o varianta de rezerva pe care ar trebui sa o avem mereu la indemana. Desigur ca nu poti merge la un eveniment elegant cu balerini in picioare, insa asta nu inseamna ca trebuie sa porti pantofii cu toc in cea mai mare parte a timpului.

Pentru momentul in care te intorci spre casa, ar trebui sa ai in geanta o pereche de balerini cu ajutorul carora picioarele sa scape de stresul acumulat in timpul zilei in care ai purtat pantofi cu toc.

Impreuna cu echipa de la Tocmania am decis sa pregatim un ghid despre alegerea balerinilor. Afla si tu cum poti sa-ti achizitionezi mereu balerini de calitate, frumosi si comozi la cel mai bun pret. Iata care sunt aspectele pe care ar trebui sa le urmaresti si tu:

Materialul balerinilor

Un prim detaliu pe care trebuie sa il ai numaidecat in vedere este materialul din care au fost confectionati balerinii. Este important sa tii cont de acest lucru numaidecat deoarece de materialul balerinilor depinde look-ul acestora, comoditatea dar si rezistenta pe care o ofera. Iar optiuni sunt o multime!

Poti alege o pereche de balerini din piele naturala care, desi sunt mai scumpi, au un look foarte elegant dar si o rezistenta superioara, sau la fel de bine poti opta si pentru o pereche de balerini din piele ecologica.

Optiunea cea mai ieftina este reprezentata de balerinii din material textil, care au si o comoditate aparte. Sunt usor de curatat si de ingrijit, iar aspectul lor este unul foarte dragut.

Forma

Forma balerinilor reprezinta un alt detaliu de care ar trebui sa tii cont atunci cand doresti sa iti achizitionezi o noua pereche de balerini pe care sa ii porti cat mai mult.

Mai exact, este vorba despre forma varfului balerinilor. Acesta poate rotunjit sau alungit, iar forma ar trebui sa o alegi in functie de tipul picioarelor tale. Look-ul balerinilor alungiti este mai elegant si chiar office, in timp ce balerinii cu varf rotunjit exceleaza la capitolul confort.

Cu toate acestea, balerinii cu varf rotunjit sunt considerati a fi demodati, asa ca ar trebui sa te orientezi catre modelele cu varf ascutit.

Aspect

Putine sunt persoanele care isi aleg o pereche de incaltaminte tinand cont strict doar de confortul pe care aceasta il ofera. Acest lucru este valabil si in cazul balerinilor.

Pe Tocmania vei gasi o gama foarte diversificata de modele de balerini, iar alegerea o vei face tinand cont de propriile gusturi in primul rand. Exista balerini clasici, foarte simpli dar placuti, dar si balerini moderni si eleganti. Materialul conteaza foarte mult atunci cand vorbim despre design.

Nu alerga numaidecat dupa ultima moda, deoarece o pereche de balerini care sunt la moda acum, pot fi demodati anul viitor. In acelasi timp, simplitatea nu se demodeaza niciodata. Balerinii accesorizati sunt, de asemenea, foarte atragatori dar si versatili. Culorile neutre sunt mai mereu in voga, asa ca o pereche de balerini in nuanta neutra s-ar putea dovedi a fi o alegere foarte inspirata.

Tinand cont de toate aceste sfaturi simple dar practice, vei reusi sa iti gasesti o pereche de balerini confortabili dar si cu un aspect atragator, impreuna cu care sa formezi outfit-uri foarte chic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Fotografia profesională – necesitate sau lux?

Published

on

 

Chiar dacă știm cu toții că o fotografie valorează cât o mie de cuvinte, de prea multe ori fotografia profesională este tăiată din bugetul de marketing al afacerilor, fiind văzută ca o cheltuială de lux sau ca pe ceva inutil, mai ales când avem în buzunare telefoane inteligente cu propriile camere megapixel. Totuși, fotografia profesională este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante elemente care trebuie luate în considerare când demarați orice fel de activitate de marketing – fie conținut pe social media, pentru propriul website, pentru un magazin online sau pentru orice alt scop.

Întâi de toate, fotografia profesională este o definiție a standardelor înalte de calitate. Ori de câte ori un potențial client interacționează cu fotografii de calitate, percepe produsele sau serviciile oferite ca fiind de calitate. În altă ordine de idei, puteți să vindeți cele mai calitative și uimitoare produse, dar dacă fotografia pe care o utilizați este de calitate inferioară, și produsele vor părea a fi inferioare. Mai ales dacă dețineți un magazin online cu produse foarte fin executate, a căror frumusețe stă în detalii, cu atât mai importantă este fotografia care aduce în prim plan finețea execuției.

În al doilea rând, fotografia profesională este incredibil de versatilă și poate fi utilizată în tot felul de medii – fie pe site-ul personal, pe bannere, pe articole promoționale tipărite, în postări sociale sau în articole de blog. Pe de altă parte, fotografiile realizate de amatori sunt adesea prea pixelate  pentru a fi utilizate într-o varietate de scopuri.

Un alt aspect foarte important are legătură cu creșterea traficului pe site-ul propriu. Datele arată că site-urile care dețin fotografie profesională beneficiază cu 90% mai mult trafic spre deosebire de site-urile care nu dispun de fotografii sau care prezintă fotografii de slabă calitate. Imaginile de pe site-urile web contribuie la valoarea globală a SEO, în timp ce etichetele și descrierile lor ajută motoarele de căutare să înțeleagă ce implică site-ul dumneavoastră.

Puteți apela la Studio Foto Timișoara pentru fotografii de calitate superioară, care vă prezintă cu fidelitate povestea afacerii, atrăgându-vă totodată clienți aflați în căutare de calitate, pregătiți să vă răsplătească cu loialitate.

Un fotograf profesional vă poate ajuta să obțineți cât mai multe beneficii pe care le oferă fotografia folosind cea mai bună modalitate de iluminare și capturând subiectul în cel mai bun unghi, dar tot fotograful este cel care vă poate ajuta să surprindeți esența brandului dumneavoastră și să vă stabiliți identitatea de brand, prezentând ceea ce este unic la afacerea dumneavoastră.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

De ce este bine sa va inregistrati marcile la OSIM

Published

on

 

 

Inregistrarea marcii tale la OSIM este mai mult decat necesara, avantajele fiind multe si variate. Toti cei care au o afacere, cu siguranta doresc o dezvoltare pe termen lung, asa ca este foarte important sa fie realizata inregistrarea marcii la OSIM, deoarece aceasta poate face diferenta.

 

De-a lungul timpului au existat multe situatii in care afaceri cu mare potential si-au pierdut din elan sau chiar au fost nevoite sa-si inchida activitatea tocmai din motivul utilizarii unei marci ce a fost inregistrata de catre o alta companie.

 

Pe langa inregistrarea firmei la Registrul Comertului, procedura care este obligatorie, pentru a putea beneficia de toate avantajele unei marci inregistrate, trebuie sa le faceti o vizita celor de la OSIM dupa cum am mentionat.

 

Fara o inregistare a marcii la OSIM, chiar si denumirea firmei va poate creea probleme, daca aceasta exista deja fie in tara, fie in strainatate, sau ulterior daca apare o alta firma cu aceeasi denumire, dar care a facut toate demersurile pentru a-si inregistra propria marca.

 

Dupa cum am mentionat, inregistrarea marcii, implica si o serie de avantaje precum:

  • Denota profesionalism, inspirand mai multa incredere
  • Se vor evita confuziile ce pot aparea intre produsele sau serviciile oferite
  • Se va evita contrafacerea marcii si concurenta neloiala
  • Investitiile si profiturile din sustinerea si promovare marcii vor fi protejate
  • Veti stii ca firma va fi 100% in legalitate din acest punct de vedere
  • Se poate solicita anularea altor marci identice sau asemanataore marcii tale

 

Acestea sunt doar cateva dintre avantajele de care veti beneficia, lista lor fiind mult mai lunga. Riscurile in caz contrar exista, iar contra unor sume destul de accesibile, putem considera faptul ca printr-o investitie foarte mica, pe termen lung orice firma va putea avea numai de castigat inregistrandu-si marca la OSIM.

 

Fie ca doriti deschiderea unei companii in Singapore, in tara sau in orice alt colt al lumii, inregistrarea marcii este mai mult decat recomandata si bine venita.

 

La prima vedere lucrurile par destul de complicate, insa tot ce trebuie sa faceti pentru o inregistrare a marcii la OSIM, este sa urmati acesti pasi:

  • Stabilirea exacta a tipului marcii pe care vreti sa o inregistrati
  • Completarea unei cereri de inregistrare marca OSIM
  • Achitarea taxei de depunere si taxa de publicare si depunerea cererii la OSIM
  • Achitarea unei taxe de examinare in termen de cel mult 3 luni de la depunerea cererii
  • La final, in cazul in care inregistrarea marcii a fost admisa, aceasta va fi publicata in Buletinul Oficial de Prioritatea Industriala – Sectiunea Marcii fiind inscrisa si in Registrul Marcilor.

 

In cazul in care considerati ca procedeul inregistrarii unei marci pentru firma dumneavoastra este unul anevoios, exista si posibilitatea de a apela la serviciile unui consilier autorizat in proprietate industriala si in acest fel va veti putea asigura ca toti pasii necesari vor fi realizati conform asteptarilor si criteriilor de admitere OSIM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending