Connect with us

ALL MEDIA

Analiza BRAT: 284 milioane de Euro investitii in publicitate in 2014

Published

on

 

Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP) realizată de BRAT arată că investițiile în publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu se ridică la 284 milioane de Euro (valoare de ratecard), în primele șase luni ale anului.


Publicitatea standard și de tip barter a fost în creștere cu 13%, în timp ce mica publicitate a fost în scădere, comparativ cu aceeași perioadă din 2013. 10 sectoare de activitate cumulează 65% din totalul investițiilor în publicitate.

Topul mărcilor care au investit cel mai mult în publicitate s-a schimbat, pe primele locuri situându-se în perioada monitorizată, Zdrovit și Lidl, în locul companiilor de telefonie ORANGE și Vodafone.

Studiul MIP permite analizarea campaniilor de publicitate derulate prin peste 200 dintre cele mai relevante publicații nationale, locale și regionale, opt stații radio naționale, aproximativ 3.000 de site-uri web, precum și 13 cele mai importante companii de OOH, BRAT punând la dispoziția membrilor săi informații complete în acest sens, care pot fi folosite pentru dezvoltarea propriilor produse.

Începând cu luna iulie, BRAT a introdus în MIP același arbore de clasificare a mărcilor utilizat și la monitorizarea TV, precum și o nouă interfață. Aceste schimbări permit beneficiarilor să facă mai rapid și mai ușor analize pentru cele cinci medii monitorizate, denumirile și clasificarile produselor, serviciilor, grupurilor de produse și ale sectorului de activitate fiind acum comune.

MIP permite astfel analize ale investițiilor publicitare ale unui client, unei marcă sau unui sector, analize de competiție sau de piață pe o clasificare comună.
Prezentăm în continuare principalele tendințe de pe piața de publicitate din România, din prima jumătate a anului 2014, așa cum reies ele din MIP.

Tendințe generale în piața investițiilor în publicitate

În primul semestru din 2014 au fost investite aproximativ 284 de milioane de Euro (valoare ratecard) în publicitate în mediile (presa scrisa, radio, online și OOH) monitorizate în studiul de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de BRAT.

Publicitatea standard/barter reprezintă aproximativ 78% din totalul volumului de publicitate, în timp ce promovarea de produse media (presă scrisă, site-uri web, stații radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a înregistrat aproximativ 15%.

Mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul semestrul I 2014, iar alte tipuri de publicitate (ex: parteneriatele media, campaniile pro-bono) au însumat aprox. 5%.

În ceea ce privește volumele investite în publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisă a avut 36% din totalul volumelor monitorizate, radioul – 38%, online-ul – 19%, iar OOH – 9%.

 

13% creștere pentru publicitatea standard/barter

Volumele totale de publicitate au înregistrat în semestrul I din 2014 o creștere per ansamblu de aproximativ 3% față de aceeași perioadă din 2013.

Creșterea publicității standard/barter a fost de 13% in timp ce cea mai accentuată scădere a avut-o mica publicitate din presa scrisă.
Față de semestrul 2 al anului 2013, se observă o scădere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 8%. In cazul publicității standard, scăderea este de aproximativ 6%, în timp ce cea mai mare descreștere procentuală a îînregistrat-o tot mica publicitate (presa scrisă) – aproximativ 43%.

Din analiza tipului de publicitate standard / barter pe fiecare mediu în parte, se observă că presa scrisă a îînregistrat o scădere de aproximativ 8% față de semestul I 2013 și de aproximativ 16% față de semestrul al doilea al anului 2013.

O creștere spectaculoasă în semestrul I din 2014 au înregistrat investițiile în publicitatea radio, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, tendință confirmată și de creșterea cu 6% față de semestrul al doilea din 2013.
In mediul online s-au îînregistrat scăderi cu 8% față de semestrul I 2013 și o scădere de 16% față de semestrul II din2013. Publicitatea OOH a scăzut 10% față de semestrul I din 2013, și cu respectiv 15% față de semestrul II din 2013.

 

Mărcile cu cea mai intensă comunicare

Aproximativ 7000 de mărci au comunicat în semestrul I din 2014 pe cele patru medii monitorizate, în scădere cu aproximativ 8% față de același semestru din 2013 șii cu 9% față de semestrul II 2013.

Totuși, pe OOH se înregistrează creșteri atât față de semestrul I 2013 (aproximativ 14%), cât și față de semestrul II 2013 ( 5%).

Tendințele investițiilor în publicitate pe sectoare de activitate

 

Cele mai mari volume de publicitate au fost atrase de primele 10 sectoare de activitate, respectiv 65% din volumul investițiilor:
Din analiza volumelor investite pe fiecare sector de activitate pe baza mediului de comunicare în care au fost făcute investițiile în publicitate, rezultă că mașinile și magazinele online au preferat să comunice pe online, în timp ce magazinele,supermarket-urile și produsele farmaceutice au preferat comunicarea pe radio. Cosmeticele pentru femei au intrat în presa scrisă, care a atras 88% din investițiile în publicitate din acest sector.

Comparativ cu perioada similară din 2013, în prima jumătate a anului 2014 observăm o creătere generalizată a investițiilor în publicitate pentru primele 10 sectoare de activitate. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în retail și în industria farmaceutică.

Fața de semestrul II din 2013, în semestrul I din 2014, sectoarele de activitate au evoluții diferite. Pentru retail, medicamente și băuturi nealcoolice avem creșteri semnificative, în timp ce serviciile de telecomunicații înregistrează o scădere de aproximativ 32%, creditele bancare – 33%, iar magazinele pentru gospodărie – aproximativ 13%.

În ceea ce privește preferința mediilor, în semestrul I 2014 vs semetrul I 2013, medicamentele și cosmeticele pentru femei au diminuat publicitatea în presa scrisă și s-au reorientat spre promovarea pe radio. Retailul a migrat către promovarea în presa scrisă (288% creștere), în detrimentul mediului online ( o scădere de 58% ) .

 

Retailul continuă tendința de promovare în presa scrisă în detrimentul online și OOH, în timp ce medicamentele cresc investițiile în publicitate pe radio și online. Băuturile nealcoolice sunt în creștere pe toate mediile, în special pe radio (115%).

În topul clienților de publicitate, producătorul de medicamente Zdrovit și supermarketul Lidl dețin primele două poziții, devansând companiile Orange și Vodafone, care au fost fruntașe în 2013.
Investițiile primilor 10 clienți de publicitate însumează 33% din totalul volumelor investite în 2013.

Investițiile clienților de pe primele două locuri au înregistrat creșteri spectaculoase față de trimestrul I din 2013, iar această tendință se poate observa și în comparația dintre semestrul I din 2014 cu semestrul 2 din 2013 (172% creștere pentru Zdrovit și 389% creștere pentru Lidl).

Creșteri importante ale investițiilor în publicitate în semestrul I 2014 față de semestrul I 2013 au îînregistrat și Ford Romania și Allegro Online Services Romania (deținătorul site-ului olx.ro)
Investițiile companiilor Orange și Vodafone au înregistrat scăderi în semestrul I 2014 față de Față de de 54% și respectiv 15%, față de al doilea semestru 2013.

Clasamentul principalelor mărci de bunuri și servicii promovate în presa scrisă, radio, online și OOH în anul 2013 poate fi analizat în tabelul de mai jos. Primele 20 de mărci au reprezentat aproximativ 24% din totalul volumului de publicitate consumat în semestrul I din 2014.

În zona presei scrise, Libertatea continuă să fie publicația care a atras cele mai mari volume de publicitate în semestrul Idin 2014 (17% din totalul investițiilor). Pe locul al doilea estecotidianul Click, cu 13% din totalul investițiilor în publicitate. Primele 10 publicații (includem aici suplimentele periodice ale acestora precum și brand extensions, precum Libertatea pentru femei) au atras împreună aproximativ 55% din totalul publicității din presa scrisă.

Față de perioada similara din 2013, în semestrul I 2014 observăm o creștere a volumelor de publicitate încasate de publicatiile din top 10. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de cotidienele Libertatea și Click – 169% și respectiv 164%.

 

Publicitatea pe radio:

In cazul publicității radio, în monitorizare sunt incluse cele mai importante opt stații radio. Distribuția volumului de publicitate atras de fiecare în parte.

Față de semestrul I al anului 2013, toate stațiile radio au avut o creștere a volumului de publicitate. Stațiile cu cele mai mari creșteri au fost Radio 21 și Radio Romania Actualități, care și-au dublat volumele atrase.
În comparație cu semestrul II al anului 2013, se poate observa o mică descreștere pentru EUROPA FM, RADIO ZU și PROFM, în timp ce pentru restul stațiilor se înregistrează o creștere a investițiiiilor în publicitate atrase.

 

Tendințele investițiilor în publicitatea online

In cazul site-urilor web, primele două pozitii din punctul de vedere al volumului de publicitate atras de la clienții de publicitate sunt ocupate de libertatea.ro si și de evz.ro, urmate de gsp.ro și adevarul.ro. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicității au atras aproximativ 46% din totalul investițiilor în promovarea online.

Față de semestrul I 2013 se poate observa o creștere spectaculoasă pentru site-urile cancan.ro și gsp.ro, precum și o scădere de aproximativ 50% pentru ziare.com. Față de semestrul II 2013, cancan.ro își continuă creșterea, poziția următoare fiind ocupată dee romaniatv.net.

Tendințele investițiilor în publicitatea OOH

In ceea ce privește publicitatea OOH, in semestrul 1 2014 au fost monitorizate 13 companii de OOH .

studiu BRAT publicitate

 

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

PROGRAM TV ANTENA 1: 19 iulie – 25 iulie 2019

Published

on

 
Prev1 of 2

RADAR DE MEDIA vă prezintă programul TV + recomandări pentru postul  aferent ANTENA 1 perioadei 19 iulie – 25 iulie 2019. 

 

Vineri, 19 Iulie 2019

06.00 Observator (live)

08.00 Divertisment: ‘Neatza cu Razvan si Dani (live)

12.00 Observator (live)

14.00 (AP) Film serial: “Surorile” “Sisters aka Kardes Çocuklari”(ep 15 + 16)

An de producţie: Turcia 2019

Genul: drama

Cu: Ayca Bingol, Mehmet Slantug, Nur Fettahoglu, Afra Saracoglu

16.00 Observator (live)

17.00  News Magazine: Acces direct (live)

19.00 Observator (live)

19.00 Observator (live)

20.00 (12) Divertisment: iUmor (Best of)

21.30 (12) Film: “Acvila legiunii a IX – a” – “The Eagle”

An de productie: SUA 2011

Genul: aventuri

Regia: Kevin Macdonald

Cu: Mark Strong, Channing Tatum, Jamie Bell

În Britania secolului al 2-lea, doi bărbați, un sclav și stăpânul său, se aventurează dincolo de lumea știută de ei pentru a purcede într-o călătorie primejdioasă care îi va face să încalce limitele loialității și trădării, ale prieteniei și urii, ale lașității și eroismului.

23.45 Reality  Show: Temptation Island – Insula iubirii (r)

03.00 Observator (r)

04.00 Film serial: “Surorile” – “Sisters” (r)

 

Sâmbãtã, 20 Iulie 2019

06.00 Observator (live)

10.00 (AP) Reality Show: Asia Express – Drumul Dragonului

Asia Express este călătoria și experienţa vieții pentru toate perechile care îi acceptă provocarea. Fără scenarii, fără situații premeditate, fără locuri special amenajate, formatul oferă aventură pură. 14 vedete au de parcurs un traseu de aproape 5000 de km, în zone dificile din Vietnam, Laos, Cambodgia și Thailanda, având la dispoziție un singur dolar pe zi. Cu ce se deplasează, ce mănâncă, unde reușesc să doarmă sunt lucruri care vor depinde numai și numai de ei, de abilitățile și norocul lor.

13.00 Observator (live)

14.00 Reality Show: Poftiti pe la noi: Poftiti la Nea Marin (r)

19.00 Observator (live)

20.00 (12) Divertisment: iUmor (Best of)

22.00 (15) Film: “John Wick”

An de productie: SUA 2014

Genul: actiune

Regia: David Leitch, Chad Stahelski

Cu: Keanu Reeves, Willem Dafoe, Michael Nyqvist, Adrianne Palicki, Alfie Allen

După moartea subită a iubitei sale soții, John Wick primește un ultim cadou de la ea: un pui de beagle – o cățelușă pe nume Daisy, și un bilet în care îi cerea să nu uite să iubească. Dar doliul și tristețea lui John sunt întrerupte de mafiotul rus, sadicul Iosef Tarasov, care se îndrăgostește irevocabil de mașina lui John, un Boss Mustang, fabricat în 1969. Fiindcă John refuză să-i vândă mașina, Iosef și gealații lui îi iau Mustangul cu forța, intră peste el în casă bătându-l până la inconștiență și omorând-o pe micuța Daisy. Fără să-și dea seama, ei l-au trezit pe cel mai crud asasin care a existat vreodată în lumea interlopă.

00.00 (AP) Film: Film: “Razboiul stelelor: Razbunarea Lorzilor Sith” – “Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith”

An de producţie: SUA 2005

Genul: actiune/SF

Regia: George Lucas

Cu: Ewan McGregor, Liam Neeson, Natalie Portman, Jake Lloyd, Samuel L. Jackson

Demult, intr-o galaxie indepartata…

Cavalerul Jedi Anakin Skywalker trebuie sa ia o decizie de importanta cruciala. Pus in situatia de a alege intre a o pierde pe femeia iubita si a-si vinde sufletul pentru a o salva, Anakin cade prada tentatiilor oferite de partea intunecata a Fortei.
03.00 Observator (r)

04.00 Film: “Acvila legiunii a IX – a” – “The Eagle” (r)

 

Duminică, 21 Iulie

06.00 Observator (live)

10.00 (AP) Reality Show: Asia Express – Drumul Dragonului

13.00 Observator (live)

13.15 Film: “Omul cu masca de fier” – “The Man in the Iron Man” (r)

16.00 Reality Show: Poftiti pe la noi: Poftiti la Nea Marin (r)

19.00 Observator (live)

20.00 (12) Divertisment: iUmor (Best of)

22.00 (12) Film serial: Baieti de oras

00.00 Film: “John Wick” (r)

02.00 Observator (r)

03.00 Film: “Razboiul stelelor: Razbunarea Lorzilor Sith” – “Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith” (r)

 

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Hans Klemm, Oana Pellea, Vlad Ivanov si Alexandru Andries vin la Festivalul de Film si Istorii Rasnov

Published

on

 

București, 9 iulie 2019
A 11-a ediție a Festivalului de Film și Istorii Râșnov (FFIR) va debuta vineri, 19 iulie, cu un
concert al trupei byron, în Grădina Cetății Râșnov, și cu proiecția filmelor „Leto / O vară
rock’n’roll”, în aer liber, și „Milk”, în Cinematograful Amza Pellea. Tema principală a FFIR 2019
va fi Libertatea. De-a lungul a 10 zile, festivalul propune 20 de dezbateri, 57 de proiecții
cinematografice, 8 concerte rock’n’blues’n’jazz, 3 spectacole de teatru, 1 cine-concert, 1 spectacol-
lectură și 12 concerte de muzică veche, care se vor desfășura în mai multe spații din Râșnov, Codlea
și Crizbav.
Sâmbătă, 20 iulie, Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii în România, va participa
alături de David Saranga, ambasadorul Israelului în România, și de astronautul Dumitru Prunariu
la o dezbatere care va marca împlinirea a exact 50 de ani de la momentul istoric al aselenizării.
Panelul „50 de ani de la aselenizare – Tehnologie, Politică, Propagandă” va începe la ora 17:00 și va
fi găzduit de noul spațiu FFIR amenajat în curtea Școlii Gimnaziale “Peter Thal” Râșnov.
De asemenea, aniversarea a 70 de ani de la înființarea NATO vor fi marcați printr-o dezbatere care
va avea loc miercuri, 24 iulie, de la ora 14:30, la care vor participa, printre alții, atașatul militar al
Ambasadei SUA în România, colonelul Scott A. Weston, și șeful Direcţiei Informare şi Relaţii
Publice a MApN, colonelul Constantin Spînu. Aniversarea a 30 de ani de la căderea
comunismului în Estul Europei va fi marcată prin panelurile „Decembrie '89”, la care va participa
directorul Teatrului Național din București, actorul Ion Caramitru, și care va avea loc sâmbătă, 20
iulie, de la ora 11:00, și „Libertate recâștigată – Libertăți pierdute? Dezbatere după 30 de ani”, la
care va participa Andrew Noble, ambasadorul Marii Britanii în România, și care se va desfășura în
după-amiaza zile de joi, 25 iulie, începând cu ora 17:00.
Competiția FFIR 2019 propune 15 filme documentare din Spania, Irak, Franța, Polonia, Bulgaria,
Italia, Argentina și România care își vor disputa premiul juriului de profesioniști condus de
cineastul francez Pierre-Henri Deleau, premiul juriului de 6 liceeni brașoveni și cel al publicului.
Prefațată de reprezentația spectacolului „HUOOOOO!!!” a trupei timișorene de teatru independent
Auăleu, dezbaterea „We don’t need no education?/!” se va bucura de participarea rectorului
Universității din București, Mircea Dumitru, și a rectoruluiUniversității de Vest din Timișoara,
Marilen-Gabriel Pirtea.
Actrița Oana Pellea va conferenția despre libertate în Grădina Cetății Râșnov, în seara de joi, 25
iulie, de la ora 20:00, în timp ce actorul Vlad Ivanov va fi invitatul special al ultimelor două zile

ale FFIR 2019, când va participa la concertul „Broken Musicke” din Biserica Evanghelică din
Râșnov și la dezbaterea „Cinema și libertate” și va răspunde întrebărilor publicului în sesiuni de
Q&A prilejuite de proiecțiile filmelor „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile” și „Apus / Sunset”.
Brașoveanul Alexandru Andrieș va susține, în seara zilei de 21 iulie, în Grădina Cetății Râșnov,
unul dintre cele mai așteptate concerte ale FFIR 2019, în timp ce, o seară mai târziu, Ada Milea și
Sir Vali Blues Răcilă vor susține „Experiment de Blues cu Alcool”, un spectacol-concert pornind
de la poemele lui Ion Mureșan.
Festivalului de Film și Istorii Râșnov 2019 va găzdui și o Școala de Vară la care vor participa 72
de studenți și 23 de liceeni din România și Republica Moldova.
Festivalul de arte contemporane Icon Arts va organiza la Râșnov, în parteneriat cu FFIR 2019, un
atelier de teatru-jazz coordonat de Oana Pellea și de muzicianul Mircea Tiberian, al cărui cursanți
vor prezenta, pe scena din Grădina Cetății, în ultima seară a Festivalului de Film și Istorii, un
spectacol de teatru și muzică în premieră absolută.
Mai multe detalii despre programul FFIR 2019 sunt de găsit pe facebook.com/filmsiistoriirasnov/
și pe ffir.ro. Biletele pentru accesul la dezbateri și la concertele din Grădina Cetății Râșnov pot fi
achiziționate online, de pe site-uleventbook.ro, și de la fața locului. Intrarea la toate proiecțiile de
film, spectacolele de teatru, concertele din Bisericile Evanghelice și celelalte evenimente din cadrul
FFIR 2019 va fi liber.


Festivalul de Film și Istorii Râșnov este un eveniment certificat Europe for Festivals, Festivals
for Europe și Eveniment Responsabil, organizat de Primăria Râșnov, Asociația Râșnov Society și
Asociația Mioritics.
FFIR are susținerea unor parteneri importanți: The German Marshall Fund, Banca Comercială
Română, ETA2U, Banca Transilvania, CEC, Trencadis, Medlife, RBC, Arnia, Fancourier,
Qualitance, Nuclearelectrica, Fundatia Sturza, Orange, OMV Petrom, Brinel, Purcari, Nespresso,
Portland, KPMG, PwC, Deloitte, Schneider, Druid, Autonom, VMS, Csiki Sör, Medoc.
Cu sprijinul financiar al: Centrul Național al Cinematografiei, Consiliul Județean Brașov, Freidrich
Naumann Foundation, Universitatea de Vest din Timișoara, Școala Națională de Studii Politice și
Administrative (SNSPA), Universitatea Transilvania Brașov.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Premieră în România: Cătălin Stoica aduce “Academia de Bine” la Digi FM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

La Digi FM iunie este luna noutăților și a premierelor. De luni, 17 iunie 2019, echipei din Panduri i se alătură unul dintre cei mai cunoscuți mental coach, Cătălin Stoica. Realizatorul noii emisiuni marca Digi FM “Academia de bine” este specialist în dezvoltare personală și jurnalist.                               

„E o plăcere să fac parte dintr-o asemenea echipă, mai ales că mulți dintre membrii săi îmi sunt colegi pentru a doua oară în viață”, spune Cătălin. „În cei 20 de ani de radio și televiziune, ne-am tot intersectat frumos și în mod câștigător pentru fiecare dintre noi.”

Alături de echipa Digi FM, Cătălin Stoica aduce o premieră pentru media românească: prima emisiune radio de dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din România. În fiecare seară de luni, timp de două ore, Cătălin propune un dialog cu ascultătorii și o mai bună înțelegere a fiecăruia.                       „Vă invit în Academia de Bine, la un dialog super constructiv. Cu telefoane în direct. Vă propun tuturor o seară pe săptămână de dezvoltare personală. Nu vorbe goale, ci înțelegeri serioase ale mentalității de învingător. Ne vom conversa pe teme care chiar contează pentru fiecare dintre noi: imaginea de sine ca motor sau ca frână în calea succesului personal, secretele comunicării de calitate, persuasiune, transă hipnotică, motivație ca resursă zilnică, nevoi psihologice esențiale, inteligență emoțională, leadership înțeles pe bune… Vă asigur că Academia de Bine e singurul loc din FM în care vom atinge, cu efecte măsurabile, teme de mare interes. Pentru că dezvoltarea personală NU se face de la sine. Se face de la Tine! Și este imposibil să poți spune vreodată că ai investit PREA mult în propria persoană. Ca să știi!” este mesajul de întâmpinare al lui Cătălin.

„Cred că radioul și televiziunea m-au ajutat foarte tare să-mi dezvolt abilitatea de a comunica eficient. Am început în Ploiești, la Radio Prahova, am continuat în București, atât la radio, cât și la televiziune, în zona de divertisment, după care am realizat că toți acești ani m-au pregătit pentru coaching, training și profiling. Sunt membru John Maxwell Team, cea mai mare organizație de leadership și dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din lume. M-am dezvoltat direct cu profesori și mentori ca John Maxwell – declarat în ultimii patru ani, de revista americană Inc. Magazine, drept cel mai influent expert în leadership la nivel mondial, cu Paul Martinelli, Michael Roach, Christian Simpson, dr. Edwin Yager sau Richard Bandler”, mai spune noul coleg al echipei “atotștiutoare” Digi FM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: