Connect with us

ALL MEDIA

Analiza BRAT: 284 milioane de Euro investitii in publicitate in 2014

Redactia Radar de Media

Published

on

Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP) realizată de BRAT arată că investițiile în publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu se ridică la 284 milioane de Euro (valoare de ratecard), în primele șase luni ale anului.


Publicitatea standard și de tip barter a fost în creștere cu 13%, în timp ce mica publicitate a fost în scădere, comparativ cu aceeași perioadă din 2013. 10 sectoare de activitate cumulează 65% din totalul investițiilor în publicitate.

Topul mărcilor care au investit cel mai mult în publicitate s-a schimbat, pe primele locuri situându-se în perioada monitorizată, Zdrovit și Lidl, în locul companiilor de telefonie ORANGE și Vodafone.

Studiul MIP permite analizarea campaniilor de publicitate derulate prin peste 200 dintre cele mai relevante publicații nationale, locale și regionale, opt stații radio naționale, aproximativ 3.000 de site-uri web, precum și 13 cele mai importante companii de OOH, BRAT punând la dispoziția membrilor săi informații complete în acest sens, care pot fi folosite pentru dezvoltarea propriilor produse.

Începând cu luna iulie, BRAT a introdus în MIP același arbore de clasificare a mărcilor utilizat și la monitorizarea TV, precum și o nouă interfață. Aceste schimbări permit beneficiarilor să facă mai rapid și mai ușor analize pentru cele cinci medii monitorizate, denumirile și clasificarile produselor, serviciilor, grupurilor de produse și ale sectorului de activitate fiind acum comune.

MIP permite astfel analize ale investițiilor publicitare ale unui client, unei marcă sau unui sector, analize de competiție sau de piață pe o clasificare comună.
Prezentăm în continuare principalele tendințe de pe piața de publicitate din România, din prima jumătate a anului 2014, așa cum reies ele din MIP.

Tendințe generale în piața investițiilor în publicitate

În primul semestru din 2014 au fost investite aproximativ 284 de milioane de Euro (valoare ratecard) în publicitate în mediile (presa scrisa, radio, online și OOH) monitorizate în studiul de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de BRAT.

Publicitatea standard/barter reprezintă aproximativ 78% din totalul volumului de publicitate, în timp ce promovarea de produse media (presă scrisă, site-uri web, stații radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a înregistrat aproximativ 15%.

Mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul semestrul I 2014, iar alte tipuri de publicitate (ex: parteneriatele media, campaniile pro-bono) au însumat aprox. 5%.

În ceea ce privește volumele investite în publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisă a avut 36% din totalul volumelor monitorizate, radioul – 38%, online-ul – 19%, iar OOH – 9%.

 

13% creștere pentru publicitatea standard/barter

Volumele totale de publicitate au înregistrat în semestrul I din 2014 o creștere per ansamblu de aproximativ 3% față de aceeași perioadă din 2013.

Creșterea publicității standard/barter a fost de 13% in timp ce cea mai accentuată scădere a avut-o mica publicitate din presa scrisă.
Față de semestrul 2 al anului 2013, se observă o scădere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 8%. In cazul publicității standard, scăderea este de aproximativ 6%, în timp ce cea mai mare descreștere procentuală a îînregistrat-o tot mica publicitate (presa scrisă) – aproximativ 43%.

Din analiza tipului de publicitate standard / barter pe fiecare mediu în parte, se observă că presa scrisă a îînregistrat o scădere de aproximativ 8% față de semestul I 2013 și de aproximativ 16% față de semestrul al doilea al anului 2013.

O creștere spectaculoasă în semestrul I din 2014 au înregistrat investițiile în publicitatea radio, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, tendință confirmată și de creșterea cu 6% față de semestrul al doilea din 2013.
In mediul online s-au îînregistrat scăderi cu 8% față de semestrul I 2013 și o scădere de 16% față de semestrul II din2013. Publicitatea OOH a scăzut 10% față de semestrul I din 2013, și cu respectiv 15% față de semestrul II din 2013.

 

Mărcile cu cea mai intensă comunicare

Aproximativ 7000 de mărci au comunicat în semestrul I din 2014 pe cele patru medii monitorizate, în scădere cu aproximativ 8% față de același semestru din 2013 șii cu 9% față de semestrul II 2013.

Totuși, pe OOH se înregistrează creșteri atât față de semestrul I 2013 (aproximativ 14%), cât și față de semestrul II 2013 ( 5%).

Tendințele investițiilor în publicitate pe sectoare de activitate

 

Cele mai mari volume de publicitate au fost atrase de primele 10 sectoare de activitate, respectiv 65% din volumul investițiilor:
Din analiza volumelor investite pe fiecare sector de activitate pe baza mediului de comunicare în care au fost făcute investițiile în publicitate, rezultă că mașinile și magazinele online au preferat să comunice pe online, în timp ce magazinele,supermarket-urile și produsele farmaceutice au preferat comunicarea pe radio. Cosmeticele pentru femei au intrat în presa scrisă, care a atras 88% din investițiile în publicitate din acest sector.

Comparativ cu perioada similară din 2013, în prima jumătate a anului 2014 observăm o creătere generalizată a investițiilor în publicitate pentru primele 10 sectoare de activitate. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în retail și în industria farmaceutică.

Fața de semestrul II din 2013, în semestrul I din 2014, sectoarele de activitate au evoluții diferite. Pentru retail, medicamente și băuturi nealcoolice avem creșteri semnificative, în timp ce serviciile de telecomunicații înregistrează o scădere de aproximativ 32%, creditele bancare – 33%, iar magazinele pentru gospodărie – aproximativ 13%.

În ceea ce privește preferința mediilor, în semestrul I 2014 vs semetrul I 2013, medicamentele și cosmeticele pentru femei au diminuat publicitatea în presa scrisă și s-au reorientat spre promovarea pe radio. Retailul a migrat către promovarea în presa scrisă (288% creștere), în detrimentul mediului online ( o scădere de 58% ) .

 

Retailul continuă tendința de promovare în presa scrisă în detrimentul online și OOH, în timp ce medicamentele cresc investițiile în publicitate pe radio și online. Băuturile nealcoolice sunt în creștere pe toate mediile, în special pe radio (115%).

În topul clienților de publicitate, producătorul de medicamente Zdrovit și supermarketul Lidl dețin primele două poziții, devansând companiile Orange și Vodafone, care au fost fruntașe în 2013.
Investițiile primilor 10 clienți de publicitate însumează 33% din totalul volumelor investite în 2013.

Investițiile clienților de pe primele două locuri au înregistrat creșteri spectaculoase față de trimestrul I din 2013, iar această tendință se poate observa și în comparația dintre semestrul I din 2014 cu semestrul 2 din 2013 (172% creștere pentru Zdrovit și 389% creștere pentru Lidl).

Creșteri importante ale investițiilor în publicitate în semestrul I 2014 față de semestrul I 2013 au îînregistrat și Ford Romania și Allegro Online Services Romania (deținătorul site-ului olx.ro)
Investițiile companiilor Orange și Vodafone au înregistrat scăderi în semestrul I 2014 față de Față de de 54% și respectiv 15%, față de al doilea semestru 2013.

Clasamentul principalelor mărci de bunuri și servicii promovate în presa scrisă, radio, online și OOH în anul 2013 poate fi analizat în tabelul de mai jos. Primele 20 de mărci au reprezentat aproximativ 24% din totalul volumului de publicitate consumat în semestrul I din 2014.

În zona presei scrise, Libertatea continuă să fie publicația care a atras cele mai mari volume de publicitate în semestrul Idin 2014 (17% din totalul investițiilor). Pe locul al doilea estecotidianul Click, cu 13% din totalul investițiilor în publicitate. Primele 10 publicații (includem aici suplimentele periodice ale acestora precum și brand extensions, precum Libertatea pentru femei) au atras împreună aproximativ 55% din totalul publicității din presa scrisă.

Față de perioada similara din 2013, în semestrul I 2014 observăm o creștere a volumelor de publicitate încasate de publicatiile din top 10. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de cotidienele Libertatea și Click – 169% și respectiv 164%.

 

Publicitatea pe radio:

In cazul publicității radio, în monitorizare sunt incluse cele mai importante opt stații radio. Distribuția volumului de publicitate atras de fiecare în parte.

Față de semestrul I al anului 2013, toate stațiile radio au avut o creștere a volumului de publicitate. Stațiile cu cele mai mari creșteri au fost Radio 21 și Radio Romania Actualități, care și-au dublat volumele atrase.
În comparație cu semestrul II al anului 2013, se poate observa o mică descreștere pentru EUROPA FM, RADIO ZU și PROFM, în timp ce pentru restul stațiilor se înregistrează o creștere a investițiiiilor în publicitate atrase.

 

Tendințele investițiilor în publicitatea online

In cazul site-urilor web, primele două pozitii din punctul de vedere al volumului de publicitate atras de la clienții de publicitate sunt ocupate de libertatea.ro si și de evz.ro, urmate de gsp.ro și adevarul.ro. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicității au atras aproximativ 46% din totalul investițiilor în promovarea online.

Față de semestrul I 2013 se poate observa o creștere spectaculoasă pentru site-urile cancan.ro și gsp.ro, precum și o scădere de aproximativ 50% pentru ziare.com. Față de semestrul II 2013, cancan.ro își continuă creșterea, poziția următoare fiind ocupată dee romaniatv.net.

Tendințele investițiilor în publicitatea OOH

In ceea ce privește publicitatea OOH, in semestrul 1 2014 au fost monitorizate 13 companii de OOH .

studiu BRAT publicitate

 

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Proiecte

Victor Miron și Adrian Balcău au pregătit pentru iubitorii de lectură semnul și suportul de carte bookmArk

Avatar

Published

on

            Cunoscut deja ca un promotor al lecturii, Victor Miron, inițiatorul proiectului Cărțile pe Față, vine cu o surpriză pentru iubitorii de lectură: semnul și suportul de carte bookmArk. După mai bine de șase luni de muncă de proiectare și testare, trecând prin nenumărate variante de design, funcționalitate, material folosit, totul pentru a ajunge la cea mai bună variantă posibilă, designerul Adrian Balcău și Asociația Culturală Cărțile pe Față au reușit să finalizeze unul dintre cele mai cool gadgeturi de carte: bookmArk.

 

Acesta are o dublă funcționalitate: suport de carte din alamă, care se desface în două semne de carte, iar pentru producerea lui, cei doi au inițiat o campanie de  crowdfunding: https://www.startarium.ro/crowdfunding/bookmArk.

 

Se spune că un semn de carte e o promisiune că te vei întoarce la cartea pe care o citești. Am creat bookmArk pentru iubitorii de lectură, pentru iubitorii de frumos, pentru cei pentru care o carte înseamnă mult și nu vor să își îndoaie colțurile paginilor pentru a însemna locul unde au ajuns cu cititul. BookmArk este un semn de carte nu doar durabil, ci unul care invită la reflecție și prin faptul că se transformă într-un suport de carte pentru a avea mâinile libere pentru notițe sau pur și simplu pentru a sta cât mai comod. Produsul este realizat din alamă, ceea ce înseamnă că va avea viață lungă. În plus, am integrat și protecție pentru suprafețele unde susține cartea, astfel încât paginile acestora să fie protejate”, explică Victor Miron, de la Asociația Culturală Cărțile pe Față.

  

La rândul său, Adrian Balcău (http://www.adrianbalcau.com/) spune că „după mai mult de șase luni de proiectare, testare și îmbunătățire sunt încântat să vă prezint bookmArk, un accesoriu cu dublă funcționalitate. Sprijinul celor care vor să-l comande încă din faza de preproducție este unul vital și va face posibilă producerea lui în serie. Așadar, cei care vor să susțină proiectul trebuie să știe că vor avea o contribuție importantă la lansarea sa pe piață”, detaliază designerul de produs și de interior foarte apreciat, ale cărui lucrări se axează pe wellbeing, estetică și crearea sentimentului de acasă. Artistul consideră că obiectele lui au un puternic caracter sculptural, așa cum este și bookmArk-ul proiectat.

   

Cel mai mare risc pentru o carte faină este să nu fie scrisă și ulterior, să nu fie citită. Cel mai mare risc pentru bookmArk este să nu fie produs, conceperea lui fiind deja realizată. De aceea, pentru a putea produce primul tiraj, avem foarte mare nevoie de susținere financiară”, spune Victor Miron, încrezător că iubitorii de lectură și nu numai, se vor alătura în număr cât mai mare campaniei de crowdfunding.

Susținerea financiară a celor care vor să contribuie la producerea bookmArk va ajuta și la continuarea misiunii de promovare a lecturii, atât în ceea ce privește proiectele Asociației Cărțile pe Față aflate în derulare, cât și pentru a demara altele noi, precum platforma de promovare a poeziei Poezia Prinde Viață sau Booktruck-ul.

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

SEMNEAZĂ PETIȚIA dacă dorești echivalarea opțională a Bacalaureatului și a Evaluării Naționale

Avatar

Published

on

Dragi cititori Radar de Media,

Va contactez din partea unui grup de elevi numit „Elevii României”. Acest grup a luat nastere acum 3 zile cu initiațiva de a echivala opțional Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat. Am vazut că există inițiative similare, dar din cauza stării actuale a învățământului din țara noastră era foarte ușor de ridicat problema: “Ce se întâmplă cu elevii ce au luat note mari timp de patru ani fără să învețe? Este corect ca ei să ocupe locuri la liceele/ facultățile unde vor să intre și elevii ce au fost pe parcursul acestor ani responsabili, dar nu au luat note așa de mari?” Noi am venit cu ideea de putea echivala opțional examenele, idee ce ar putea rezolva urmatoarele probleme:

  1. Expunerea elevilor la riscul de infectare cu virusul SARS-CoV-2, poate fi parțial combătută prin participarea unui număr redus de elevi la examene.
  2. Elevii ce doresc să își mărească media celor patru ani, o pot face.
  3. Elevii ce nu au reușit să învețe eficient din diferite motive în această perioadă, nu sunt obligați să susțină examenul.
  4. Banii care se investesc în momentul de față în aceste examene ar putea fi investit în sistemul sanitar.

Acest proiect a inceput printr-o pagină de Instagram intitulată @elevii.romaniei, unde am realizat o postare în care ne-am spus ideile. Această postare a fost foarte bine primită de aproape toată lumea, luând parte chiar și numeroși influenceri, lucru care ne-a adus să facem și o petiție online, care poate fi accesată chiar aici: https://bit.ly/SemneazaPetitiaOnline.

Este șansa noastră să schimbăm viitorul! SEMNEAZĂ PETIȚIA!

„Această petiție este organizată de un grup de elevi ce, în seara de 27.05.2020, stăteau în fața televizorului și așteptau ca doamna Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării al României, să anunțe ce se va întâmpla cu examenele naționale de anul acesta. La un moment dat, îmi aduc aminte faptul că, deși pe burtiera postului de televiziune respectiv scria clar „200 de cazuri noi de COVID-19”, doamna ministru mărturisește că e bucuroasă să ne știe sănătoși. Aveam de gând să nu facem nimic, deja se făcuse anunțul că se va susține atât Bacalaureatul, cât și Evaluarea Națională, iar noi alte variante mai bune nu aveam. Totodată, ne gândeam la clasicul: „examenul să se echivaleze cu media celor 4 ani”, dar acest argument era ușor de combătut cu: „dar cu cei care au luat note mari pe degeaba timp de 4 ani, cum rămâne? Ar trebui ca ei să ocupe printre primii locurile de la licee și facultăți copiilor ce chiar s-au străduit să învețe pe parcursul acestor ani?”. Am realizat că examenul este un mod corect și egal de a evalua pe cineva și din orice liceu sau generală ai fi, în mare parte, chiar dacă ești de la urban sau rural, dacă ai media zece pe cei patru ani, nu vei lua 5 în examen, ci o notă relativ asemănătoare. Există numeroase școli, din păcate, în care se întâmplă exact așa, iar acest lucru face sistemul nostru de învățământ defect. De ce este în regulă, ca și profesor, să ignori activitatea unui elev timp de patru ani, gândindu-te că „o să se vadă ce știe la examen”? Această problemă trebuie rezolvată cât mai curând cu putință și nu, nu pentru că nu vrem să învățăm pentru examene, ci pentru că la mijloc e vorba de o viață. Nu este în regulă să ne expunem noi și alți zeci de mii de elevi la un risc major ce ar putea fi ușor de evitat, dacă toate cunoștințele nu erau testate printr-un singur examen. Ne-am gândit că este corect ca un elev ce nu a putut să învețe acasă din cauza abuzurilor, gălăgiei sau a altor factori nedoriți și, din nefericire, nu a avut cum să se deplaseze într-un loc unde ar putea să învețe pe cont propriu, cum ar fi biblioteca, și este perfect mulțumit cu media celor patru ani de studii, să poată să echivaleze examenele cu media respectivă.”, susțin Elevii României.

Apasă pe PETIȚIE ONLINE @ DORIM ECHIVALAREA OPTIONALA A BACALAUREATULUI SI A EVALUARII NATIONALE și semnează petiția!

Sursă foto: Freepik.com

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

6 idei pe care să le încerci dacă îți redecorezi dormitorul

Avatar

Published

on

Dormitorul este pentru mulți dintre noi cel mai personal loc din locuință. 

Acolo ne recreăm, luăm o pauză, ne relaxăm și totodată este locul unde ne reîncărcăm bateriile după o zi lungă și obositoare de muncă.

De aceea dormitorul este probabil locul care îți ocupă cel mai mult timp atunci când este renovat. Fie că vorbim de mici modificări sau schimbări radicale.

De aceea astăzi astăzi am să-ți împărtășesc câteva sfaturi dacă ești în căutare de idei pentru redecorare.

6 idei dacă îți redecorezi dormitorul:

Lumina

Dacă îți redecorezi dormitorul de la început și te-ai decis să depui foarte mult efort în el un aspect care ar trebui să te preocupe este lumina încăperii.

Este foarte important să-ți luminezi dormitorul după bunul plac. Poate ești genul de persoană căreia îi plac spațiile mai puțin luminate sau din contră, care nu se simte în largul ei dacă nu este lumină din abundență.

Lumina joacă un rol important asupra stării pe care o ai într-o încăpere. De aceea ar trebui să te gândești de la începutul renovării cât de multă lumină îți dorești.

Decide de la început locurile în care vrei să amplasezi becurile pentru că va fi destul de muncă depusă aici și probabil să faci puțină mizerie (de aceea îți recomand să faci asta la început).

Culorile pereților

Din nou, aici depinde de preferințele tale.

Poate ești genul de persoană care preferă culorile mai reci precum albul, griul sau albastru. Ori preferi culorile calde precum maro, crem sau orice altă nuanță ce conține galben sau orange.

Totuși ține minte, dacă o încăpere are culoare pereților albă sau ceva asemănător încăperea va părea mult mai mare față de realitate.

Dacă ai un dormitor mai mic atunci probabil acesta este un truc pe care să-l aplici.

Tapet

Tapetul este una dintre cele mai bune decizii dacă ești o persoană care se plictisește foarte repede.

Dacă alegi să renovezi pereții dormitorului folosind tapet în loc de vopsea atunci îți va fi mult mai ușor să schimbi tapetul odată ce te plictisești.

Iar partea bună este că tapetele sunt destul de ieftine și cu siguranță poți găsii ceva care să fie pe placul tău.

Spațiu de citit

Dacă ești un cititor înrăit și ai un dormitor destul de mare probabil incorporarea unui spațiu de citit ar fi o idee genială.

Cititul în pat nu este întotdeauna cel mai plăcut lucru. De aceea poți adăuga în unul din colțurile dormitorului tău un fotoliu confortabil, o măsuță de cafea și o lampă pentru a-ți crea propriul colț de citit.

Eventual dacă îți permite spațiul și îți dorești să ai toate cărțile la-ndemână poți aduce întreaga bibliotecă în dormitor.

Poate chiar îți vei redecora dormitorul în funcție de acest colț.

Flori de interior

Probabil un aspect des uitat cu privirea sunt florile de interior.

Pe cât de simplu și banal pare, o simplă floare de interior poate aduce personalitate unei încăperi.

Totodată ele generează și oxigen ajutând la filtrarea aerului.

Iar dacă nu ești genul de persoană care să aibă grijă de flori nu este vreo problemă pentru că sunt foarte multe specii de plante care necesită foarte puțină mentenanță spre deloc.

Rafturi 

Dacă nu vrei să investești prea mult timp, efort sau bani în redecorarea dormitorului tău, dar totuși vrei o schimbare probabil adăugare unor rafturi este cea mai bună alegere pentru tine.

Sunt foarte ușor de făcut, poți chiar improviza niște astfel de rafturi din lădițe de lemn pe care le prinzi pe perete.

Sau dacă vrei ceva mai solit poți opta pentru plăcuțe de lemn tratat. Oricare ar fi alegerea ta va arăta fenomenal pe perete.

Și nu numai că va oferii un aer nou camerei tale, dar te va ajuta să mai eliberezi din spațiul ocupat de obiectele care se află pe jos.

Acestea au fost câteva sfaturi pe care le poți încerca și tu dacă te gândești să îți redecorezi dormitorul.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0