Connect with us

ALL MEDIA

Analiza BRAT: 284 milioane de Euro investitii in publicitate in 2014

Published

on

 

Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP) realizată de BRAT arată că investițiile în publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu se ridică la 284 milioane de Euro (valoare de ratecard), în primele șase luni ale anului.


Publicitatea standard și de tip barter a fost în creștere cu 13%, în timp ce mica publicitate a fost în scădere, comparativ cu aceeași perioadă din 2013. 10 sectoare de activitate cumulează 65% din totalul investițiilor în publicitate.

Topul mărcilor care au investit cel mai mult în publicitate s-a schimbat, pe primele locuri situându-se în perioada monitorizată, Zdrovit și Lidl, în locul companiilor de telefonie ORANGE și Vodafone.

Studiul MIP permite analizarea campaniilor de publicitate derulate prin peste 200 dintre cele mai relevante publicații nationale, locale și regionale, opt stații radio naționale, aproximativ 3.000 de site-uri web, precum și 13 cele mai importante companii de OOH, BRAT punând la dispoziția membrilor săi informații complete în acest sens, care pot fi folosite pentru dezvoltarea propriilor produse.

Începând cu luna iulie, BRAT a introdus în MIP același arbore de clasificare a mărcilor utilizat și la monitorizarea TV, precum și o nouă interfață. Aceste schimbări permit beneficiarilor să facă mai rapid și mai ușor analize pentru cele cinci medii monitorizate, denumirile și clasificarile produselor, serviciilor, grupurilor de produse și ale sectorului de activitate fiind acum comune.

MIP permite astfel analize ale investițiilor publicitare ale unui client, unei marcă sau unui sector, analize de competiție sau de piață pe o clasificare comună.
Prezentăm în continuare principalele tendințe de pe piața de publicitate din România, din prima jumătate a anului 2014, așa cum reies ele din MIP.

Tendințe generale în piața investițiilor în publicitate

În primul semestru din 2014 au fost investite aproximativ 284 de milioane de Euro (valoare ratecard) în publicitate în mediile (presa scrisa, radio, online și OOH) monitorizate în studiul de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de BRAT.

Publicitatea standard/barter reprezintă aproximativ 78% din totalul volumului de publicitate, în timp ce promovarea de produse media (presă scrisă, site-uri web, stații radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a înregistrat aproximativ 15%.

Mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul semestrul I 2014, iar alte tipuri de publicitate (ex: parteneriatele media, campaniile pro-bono) au însumat aprox. 5%.

În ceea ce privește volumele investite în publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisă a avut 36% din totalul volumelor monitorizate, radioul – 38%, online-ul – 19%, iar OOH – 9%.

 

13% creștere pentru publicitatea standard/barter

Volumele totale de publicitate au înregistrat în semestrul I din 2014 o creștere per ansamblu de aproximativ 3% față de aceeași perioadă din 2013.

Creșterea publicității standard/barter a fost de 13% in timp ce cea mai accentuată scădere a avut-o mica publicitate din presa scrisă.
Față de semestrul 2 al anului 2013, se observă o scădere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 8%. In cazul publicității standard, scăderea este de aproximativ 6%, în timp ce cea mai mare descreștere procentuală a îînregistrat-o tot mica publicitate (presa scrisă) – aproximativ 43%.

Din analiza tipului de publicitate standard / barter pe fiecare mediu în parte, se observă că presa scrisă a îînregistrat o scădere de aproximativ 8% față de semestul I 2013 și de aproximativ 16% față de semestrul al doilea al anului 2013.

O creștere spectaculoasă în semestrul I din 2014 au înregistrat investițiile în publicitatea radio, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, tendință confirmată și de creșterea cu 6% față de semestrul al doilea din 2013.
In mediul online s-au îînregistrat scăderi cu 8% față de semestrul I 2013 și o scădere de 16% față de semestrul II din2013. Publicitatea OOH a scăzut 10% față de semestrul I din 2013, și cu respectiv 15% față de semestrul II din 2013.

 

Mărcile cu cea mai intensă comunicare

Aproximativ 7000 de mărci au comunicat în semestrul I din 2014 pe cele patru medii monitorizate, în scădere cu aproximativ 8% față de același semestru din 2013 șii cu 9% față de semestrul II 2013.

Totuși, pe OOH se înregistrează creșteri atât față de semestrul I 2013 (aproximativ 14%), cât și față de semestrul II 2013 ( 5%).

Tendințele investițiilor în publicitate pe sectoare de activitate

 

Cele mai mari volume de publicitate au fost atrase de primele 10 sectoare de activitate, respectiv 65% din volumul investițiilor:
Din analiza volumelor investite pe fiecare sector de activitate pe baza mediului de comunicare în care au fost făcute investițiile în publicitate, rezultă că mașinile și magazinele online au preferat să comunice pe online, în timp ce magazinele,supermarket-urile și produsele farmaceutice au preferat comunicarea pe radio. Cosmeticele pentru femei au intrat în presa scrisă, care a atras 88% din investițiile în publicitate din acest sector.

Comparativ cu perioada similară din 2013, în prima jumătate a anului 2014 observăm o creătere generalizată a investițiilor în publicitate pentru primele 10 sectoare de activitate. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în retail și în industria farmaceutică.

Fața de semestrul II din 2013, în semestrul I din 2014, sectoarele de activitate au evoluții diferite. Pentru retail, medicamente și băuturi nealcoolice avem creșteri semnificative, în timp ce serviciile de telecomunicații înregistrează o scădere de aproximativ 32%, creditele bancare – 33%, iar magazinele pentru gospodărie – aproximativ 13%.

În ceea ce privește preferința mediilor, în semestrul I 2014 vs semetrul I 2013, medicamentele și cosmeticele pentru femei au diminuat publicitatea în presa scrisă și s-au reorientat spre promovarea pe radio. Retailul a migrat către promovarea în presa scrisă (288% creștere), în detrimentul mediului online ( o scădere de 58% ) .

 

Retailul continuă tendința de promovare în presa scrisă în detrimentul online și OOH, în timp ce medicamentele cresc investițiile în publicitate pe radio și online. Băuturile nealcoolice sunt în creștere pe toate mediile, în special pe radio (115%).

În topul clienților de publicitate, producătorul de medicamente Zdrovit și supermarketul Lidl dețin primele două poziții, devansând companiile Orange și Vodafone, care au fost fruntașe în 2013.
Investițiile primilor 10 clienți de publicitate însumează 33% din totalul volumelor investite în 2013.

Investițiile clienților de pe primele două locuri au înregistrat creșteri spectaculoase față de trimestrul I din 2013, iar această tendință se poate observa și în comparația dintre semestrul I din 2014 cu semestrul 2 din 2013 (172% creștere pentru Zdrovit și 389% creștere pentru Lidl).

Creșteri importante ale investițiilor în publicitate în semestrul I 2014 față de semestrul I 2013 au îînregistrat și Ford Romania și Allegro Online Services Romania (deținătorul site-ului olx.ro)
Investițiile companiilor Orange și Vodafone au înregistrat scăderi în semestrul I 2014 față de Față de de 54% și respectiv 15%, față de al doilea semestru 2013.

Clasamentul principalelor mărci de bunuri și servicii promovate în presa scrisă, radio, online și OOH în anul 2013 poate fi analizat în tabelul de mai jos. Primele 20 de mărci au reprezentat aproximativ 24% din totalul volumului de publicitate consumat în semestrul I din 2014.

În zona presei scrise, Libertatea continuă să fie publicația care a atras cele mai mari volume de publicitate în semestrul Idin 2014 (17% din totalul investițiilor). Pe locul al doilea estecotidianul Click, cu 13% din totalul investițiilor în publicitate. Primele 10 publicații (includem aici suplimentele periodice ale acestora precum și brand extensions, precum Libertatea pentru femei) au atras împreună aproximativ 55% din totalul publicității din presa scrisă.

Față de perioada similara din 2013, în semestrul I 2014 observăm o creștere a volumelor de publicitate încasate de publicatiile din top 10. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de cotidienele Libertatea și Click – 169% și respectiv 164%.

 

Publicitatea pe radio:

In cazul publicității radio, în monitorizare sunt incluse cele mai importante opt stații radio. Distribuția volumului de publicitate atras de fiecare în parte.

Față de semestrul I al anului 2013, toate stațiile radio au avut o creștere a volumului de publicitate. Stațiile cu cele mai mari creșteri au fost Radio 21 și Radio Romania Actualități, care și-au dublat volumele atrase.
În comparație cu semestrul II al anului 2013, se poate observa o mică descreștere pentru EUROPA FM, RADIO ZU și PROFM, în timp ce pentru restul stațiilor se înregistrează o creștere a investițiiiilor în publicitate atrase.

 

Tendințele investițiilor în publicitatea online

In cazul site-urilor web, primele două pozitii din punctul de vedere al volumului de publicitate atras de la clienții de publicitate sunt ocupate de libertatea.ro si și de evz.ro, urmate de gsp.ro și adevarul.ro. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicității au atras aproximativ 46% din totalul investițiilor în promovarea online.

Față de semestrul I 2013 se poate observa o creștere spectaculoasă pentru site-urile cancan.ro și gsp.ro, precum și o scădere de aproximativ 50% pentru ziare.com. Față de semestrul II 2013, cancan.ro își continuă creșterea, poziția următoare fiind ocupată dee romaniatv.net.

Tendințele investițiilor în publicitatea OOH

In ceea ce privește publicitatea OOH, in semestrul 1 2014 au fost monitorizate 13 companii de OOH .

studiu BRAT publicitate

 

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Nu-i așa că te-ai plictisit de aceeași abordare a prezentării știrilor?

Published

on

 

Când poți să scoți umor din orice, de ce să nu o faci? Cei de la funnews.ro vin cu o abordare inedită de prezentare a știrilor și o fac bine.

Online-ul este invadat zilnic de informații care mai de care mai interesante. Presa online ne bombardează zilnic cu subiecte din toate domeniile de activitae. Telefoanele ni se încing de atâta informație negativă. Negativitate ce ni se transmite indirect și pe care subconștientul o adopă într-o manieră inconștientă.

Nu ar fi mai tare să ne bem cafeaua dimineața citind un articol în care gafele făcute de vreun politician răzleț să fie prezentate satiric?

Nu ar fi mai relaxant să privim întotdeauna partea funny dintr-un subiect care de altfel ne-ar enerva la culme?

Un astfel de site a fost de curând  lansat pe platformele românești. Vorbim despre  funnews.ro .

Găsind amuzamentul în cel mai negru și enervant subiect, oamenii ăștia te vor face să râzi încă de la primul click. Ideile lor sunt creative și îndrăznețe. Umorul este unul de calitate superioară, dacă ai și materia cenușie necesară pentru a-l înțelege. Dacă guști ironiile de tot felul ai șansa să găsești la ei cele mai neașteptate titluri. Deși subiectele politice sunt favoritele lor, au scris articole de succes și în alte domenii cum ar fi : showbizz, sport etc.în ultima vreme ironizarea politicienilor a devenit un trend adoptat de tot poporul.

Spui un banc, dar stai în față

Atunci când ai capacitatea de a crea bancuri din orice poți spune depre tine că ai o intelingență aparte. Totodată te poți lăuda cu un optimism debordant pe care n-ai de ce să nu dorești să-l sheruiești cu semenii tăi.

Când s-au lansat cei de la funnews.ro au avut mult curaj. În presa online existând deja câteva astfel de publicații aceștia s-au înarmat cu forețe proaspete făcând față cu brio concurenței.

Faptul că nu au avut ca dezavantaj principal din prima o deficiență de start în fața concurenței nu i-a oprit. Din contră, acest lucru le-a sporit creativitatea ajungând să egaleze scorul și să se situeze pe podium alături de concurență. Lucru ce nu le-a fost deloc greu, având la îndemână minusurile concurenței și folosindu-se de ele ca de o armă.

Când vrei să fii totuși la curent cu știrile, dar acestea îți provoacă silă sau te enervează, intră pe publicația proaspăt lansată funnews.ro pentru a-ți face ziua mai bună. Reușești astfel să rămâi actualizat și să îți îmbunătățești și starea de spirit.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Ascuta Radio Impuls si castiga, pe loc, 100 de Euro!

Published

on

 

Radio Impuls iti lanseaza cea mai tare provocare! Cu un singur SMS poti castiga, instant, 100 de Euro! Tot ceea ce trebuie sa faca ascultatorii Radio Impuls pentru a intra in joc si in posesia sumei de 100 de Euro este sa trimita un SMS cu textul „Ascult Radio Impuls”, la numarul 1831, SMS cu tarif normal, valabil in toate  retelele de telefonie mobila.

Cand vor fi sunati de DJ-ii Radio Impuls, participantii la concurs trebuie sa dea un singur raspuns: „Ascult Radio Impuls!”, pentru a castiga suma de 100 de Euro.

Regulamentul concursului poate fi consultat pe site-ul oficial al postului de Radio, la sectiunea Regulamente:  https://radioimpuls.ro/regulamente/ .

               Radio Impuls s-a alaturat  Kanal D Romania, odata cu intrarea in portofoliul Dogan Media International.  Radio Impuls reprezinta o puternica retea cu acoperire in orase importante, precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Timisoara, Tulcea, Bacau, Rasnov, Bistrita si Craiova. Statia  difuzeaza hituri contemporane, intr-o grila de programe fresh, cu importanta componenta de infotainment, adresandu-se unui public urban, dinamic, dornic sa asculte muzica buna si entertainment de calitate.

DJ-ii Radio Impuls asigura zilnic doza de energie si optimism in emisiunile statiei: „Uzina de Dume” (prezentata de Stefan si Mishu), “Morning Latte” (Alexandra Enasoaie), “Muzica ce-ti place” (Cosmin Dimancescu), “Bara la Bara” (Mihai Hînda) si „Party Zone” (Even Steven).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Jurnalistul Cosmin Stan a revenit la Stirile PRO TV

Published

on

 

STIRI PE SCURT: Cosmin Stan (41 de ani) a revenit la postul Pro TV după zece ani, timp în care a trecut pe la mai multe posturi de ştiri, anunta Ziarul Adevarul.

În ultimul an, Cosmin Stan a prezentat, alături de Octavia Geamănu, Observatorul de Weekend, de la Antena 1. Înainte, el a lipsit timp de patru ani de pe micile ecrane, iar anterior a trecut pe la Realitatea TV, Digi24 şi Prima TV. 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending