Connect with us

ALL MEDIA

ANALIZĂ | Profilul de consumator al bărbatului român, deconspirat la Marketing for Men 2013

Published

on

Marketing for Men, prima conferinţă dedicată în exclusivitate înţelegerii shopper-ului masculin, a reunit săptămână trecută peste 20 de specialişti locali în marketing, comunicare şi research care şi-au adus aportul la construirea unui profil de consumator al bărbatului român.

În prima zi a conferinţei, Laura Jimbu (Research Manager, Lighthouse Group) a prezentat în avanpremieră primele rezultate ale raportului de cercetare Men in Romania ce urmează să fie lansat în curând sub umbrela SMARK Research.

Studiul a evidenţiat 7 tipologii de bărbaţi în România: exploratorul, devoratorul, optimistul, atemporalul, empiricul, refractarul şi responsabilul. Pe segmente de vârstă, ei se împart astfel: bărbaţii între 20 şi 29 ani sunt cu precădere empirici, devoratori sau responsabili, o parte dintre cei între 30 şi 39 ani sunt exploratori, iar cei între 40 şi 55 ani sunt optimişti, atemporali sau refractari.

Raportul Species: The Changing Face Of Men realizat de Discovery Networks a fost prezentat în premieră în România de Ada Roseti (Director de programe, Discovery Networks CEEMEA). Cele mai importante noutăţi relevate de raport sunt următoarele:

Criza financiară a întârziat maturizarea bărbaţilor tineri. Etape tradiţionale precum părăsirea casei părinţilor, dezvoltarea unei cariere, căsătoria sau copiii au devenit obiective mai îndepărtate. Dacă în urmă cu 5 ani bărbaţii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul că nu vor să se maturizeze, preferând să exploreze încă noi oportunităţi, bărbaţii de acum îşi dau seama că din cauza condiţiilor economice nefavorabile trebuie să amâne momentul maturizării sociale.

Interesul pentru a deveni părinţi a crescut în rândul bărbaţilor. În 2008, 20% dintre bărbaţi spuneau că vor să amâne cât pot de mult momentul în care vor face un copil, în timp ce acum procentul celor care declară acelaşi lucru a scăzut până la 15%.

Social media influenţează cantitatea şi calitatea relaţiilor de prietenie ale bărbaţilor în bine. Totuşi, mai ales în rândul tinerilor, se simte o presiune de a ieşi din viaţa virtuală, pentru a relaţiona în viaţa reală. Social media are un impact pozitiv asupra lor, oferindu-le posibilitatea atât de a se exprima, cât şi de a evada.

În urmă cu cinci ani bărbaţii îşi doreau să strângă resurse pentru familie. Acum, presiunile exercitate de avansul tehnologic, relaţiile sociale şi criză financiară au accentuat nevoia bărbaţilor de a se specializa în domeniul în care profesează. În plus, bărbaţii nu îşi doresc doar un job stabil, ci să facă ceea ce le place, lucru care să le ofere şi posibilitatea de a câştiga bani.

Bărbaţii tineri sunt nemulţumiţi de viaţa politică. Însă, că urmare a schimbărilor petrecute în ultimii 5 ani, ei sunt dispuşi să acţioneze. Social media le-a permis să fie apptivişti politici, dar acesta nu este singurul mod în care se implica. Mişcările sociale din ultimul timp sunt o expresie a acestor schimbări resimţite de ei.

Camelia Petrescu (Associate Director, Unlock Market Research) a prezentat o perspectivă culturală asupra masculinităţii în România. Sfatul său pentru branduri a fost să le ofere bărbaţilor români sentimentul de eliberare resimţit din ce în ce mai pregnant în societatea românească post-criză. Companiile trebuie să ştie toate aceste nevoi ale lor şi să înceapa să-i încurajeze, să le dea motivele să acţioneze în direcţia pe care o dorec. Per ansamblu, trebuie să contribuie la armonizarea valorilor culturale cu cele individual masculine, în ideea de a-i elibera de toate restricţiile şi fricile cu care au fost educaţi.

In a doua zi, Dan Şendroiu (Head of Strategy, BBDO Group), Claudiu Lazăr (Group Brand Manager, Neumarkt), Alex Bădilă (Managing Director, Publicis Bucharest), Patricia Arbănaş (Senior Account Manager, Geometry Global) şi Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising) au prezentat insight-urile folosite în campanii locale şi internationale ce au targetat cu succes bărbaţii.

Pentru bărbaţi, produsele pe care le aleg sunt o ocazie de a-şi manifesta individualitatea, a povestit Nina Tudor (CEO, UNIKA). Ei apreciează personalizarea, nu le place să poarte monograme mari, preferând ca iniţialele brand-ului să apară într-o zonă care nu e vizibilă celor din jur.

Un aspect important dezbătut la conferinţă a fost şi noua preocupare a bărbaţilor români pentru imagine şi stil personal. Discuţiile despre acest aspect au fost purtate de către Laszlo Nagy (Blogger, stilmasculin.ro), Cezar Ionaşcu (Consultant de imagine, Domni de România), Alex Moise şi Alex Drăgan (owners, SARTO made to measure).

Comentarii

comments

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Locuri de muncă în România

Locuri de muncă în România

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

IN Trending