Connect with us

Evenimente

Armata neînvinsă. 7 lucruri despre începuturile şi succesul Ansamblului Alexandrov

Published

on

 

Faimos pentru melodii precum Ochi Cernye, Kalinka, Smuglyanka sau Katyusha, Ansamblul Alexandrov – Marele Cor al Armatei Roşii are aproape 90 ani de existenţă, timp în care și-a câștigat o notorietate fără egal pe plan internaţional.

 

În noiembrie, corul susţine patru concerte în România: vineri, pe 17.11, la Bucureşti, sâmbătă, pe 18.11, două spectacole în aceeași zi la Iași, și duminică, pe 19.11, la Constanţa. Spectacolul “The Great Revival” (Marea Renaștere) este închinat memoriei membrilor Corului care au pierit în accidentul aviatic de anul trecut. Un turneu organizat de Asociația Culturală Mall 4 Art, în colaborare cu Camera de Cooperare Economică și Culturală Româno-Rusă, sub egida Ambasadei Federației Ruse în România.

 

  1. Anul în care Ansamblul Alexandrov devine mai mult decât visul iniţiatorilor săi. Cum a luat naștere? Cine sunt oamenii din spatele succesului? Șapte lucruri mai puțin cunoscute despre Ansamblul Alexandrov:

 

  1. Marele Cor al Armatei Roşii a avut la bază trei nume: regizorul de teatru F. Danilovich, producătorul P. Ilyin şi directorul muzical A. Alexandrov. Alexandrov era responsabil de selecţia şi prelucrarea pieselor şi conducea repetițiile. Primul concert a avut loc pe 12 octombrie 1928, şi a fost un real succes. Formula iniţială a ansamblului număra opt interpreți, doi dansatori, un acordeonist și un narator.

 

  1. Alexander Alexandrov s-a născut într-o familie cu origini modeste din provincia Reazan. Solistul corului Bisericii din Sankt-Petersburg își dă seama de calitățile vocale deosebite ale băiatului și îi convinge pe părinții lui Sasha să-l lase să meargă la Sankt Petersburg pentru a urma o cariera în muzică. Zis şi făcut. Alexandrov a fost membru al corului Catedralei din Kazan, elev al Corului Curţii, și a studiat apoi la Conservatorul din Sankt Petersburg şi la cel din Moscova. Înainte de revoluţie, scria muzică spirituală. După, a predat la Conservatorul din Moscova, a condus corul Catedralei Hristos Mântuitorul și a fost consultant la Teatrul Tairov și la Teatrul Stanislavski și Nemirovich-Danchenko. Un om profund religios, Alxendrov ar fi preferat mai degrabă să conducă corul bisericii decât un ansamblu militar. A făcut-o doar la insistențele mareșalului Kliment Voroșilov, promeninent politician rus, căruia i-a mulțumit, ani mai târziu, pentru perseverența sa.

 

  1. O trăsătură distinctivă a ansamblului este prezenţa în orchestră a unor instrumente populare ruse, domra şi balalaika. Introducerea acestor instrumente muzicale i se datorează lui Iosif Stalin, liderul Rusiei pe perioada ultimelor două decenii din viața lui Alexandrov, al cărui favorit cel din urmă era.

 

  1. Starurile în uniformă. Câştigarea Marelui Premiu la Expoziția Mondială de la Paris din 1937 marchează primul succes internaţional al corului. În acel moment, grupul era compus din 274 de persoane (interpreți în cor, dansatori, membrii ai orchestrei). Străinii au fost fascinați de aptitudinile lor interpretative. De atunci până în prezent, Ansamblul Alexandrov este una dintre cele mai recognoscibile cărți de vizită ale Rusiei.

 

  1. Familia Alexandrov a ținut cârma ansamblului aproape 60 de ani, de la Alexander Aleksandrov, din 1928 până în 1946, la fiul său, Boris Alexandrov, între 1946 și 1987. Tatăl și fiul au avansat amândoi până la gradul de general-maior și au fost recompensați cu titlul de Artist al Poporului Sovietic.

 

  1. În prezent, ansamblul are un repertoriu ce cuprinde mai mult de 2.000 de lucrări. Sunt opere clasice ale compozitorilor ruși şi internaționali, cântece și dansuri populare, dansuri militare, muzică sacră, dar şi capodopere ale muzicii pop internaţionale.

 

  1. Alexander Alexandrov este autorul unor melodii celebre precum “The Sacred War“, “Invincible and Legendary” sau “Let’s go!“. Cea mai faimoasă operă a lui Alexandrov este totuși imnul Uniunii Sovietice, scris în 1944 și aprobat ca imn oficial în anul 2000. Toate succesele postbelice ale URSS, inclusiv cele din arena sportivă internațională, sunt asociate cu acest imn.

 

Biletele pentru concertele din Bucureşti, Iași şi Constanţa ale Ansamblului Alexandrov sunt disponibile online prin eventim.ro, bilet.ro, myticket.ro şi bilete.ro. În format fizic acestea se pot găsi la:

 

Bucureşti: la casele de bilete ale Sălii Palatului, la preţurile de 100 lei (categoria III), 150 lei (categoria II), 200 lei (categoria I), 250 lei (categoria VIP).

Iași: la casa de bilete a Operei Naţionale din Iași, la prețurile de 100 lei (categoria III), 150 lei (categoria II) și 200 lei (categoria I).

Constanţa: la casele de bilete ale Casei de Cultură a Sindicatelor, la prețurile de 150 și 200 lei.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Primaria Sectorului 1: Bucharest Lady Qvintet, Steaua Di Vreari si Gica Coada, Nikos Papadopoulos, Elena Gheorghe

Published

on

 

Surprize pentru acest weekend pentru melomani si iubitorii unor artisti de soi! Soprana Arlinda Morava, in parteneriat cu Primaria sectorului 1 si Clubul Rotary Cismigiu va invita la “Noaptea Armaneasca”,sambata 19 octombrie de la ora 17.00   la Parcul ADP sector 1-Piata Presei.

In concert: Bucharest Lady Qvintet, Steaua Di Vreari si Gica Coada, Nikos Papadopoulos, Elena Gheorghe si multi altii!!! Un eveniment cu multe surprize pe care nu trebuie sa-l ratati asa ca trebuie sa fioti prezenti daca iubiti muzica Elenei Gheorghe sau a celorlati invitati!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Peek & Cloppenburg ajunge în inima Transilvaniei, Vivo! Cluj-Napoca

Published

on

 

Începând din 17 octombrie, Peek & Cloppenburg te așteaptă și în VIVO! Cluj-Napoca. Pregătește-te pentru o nouă experiență de shopping în peste 3.000 mp² ce acoperă peste 200 de branduri internaționale high-fashion, precum Calvin Klein, Armani Exchange, Hugo Boss, Guess, Nike, Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Ted Baker, Under Armour, Coccinelle, DKNY, Lacoste, Love Moschino, Adidas, FILA, Nike, Reebok, dar și mărci proprii, precum Jake’s ori REVIEW, ce își așteaptă cumpărătorii cu selecții iconice, potrivite fiecărui stil.

VIVO! Cluj-Napoca finalizează cu succes procesul de modernizare a 22.000 metri și oferă acum o experiență unică de shopping în regiune. Iar de pe 17 octombrie, locul în care clujenii îmbină shopping-ul cu timpul de calitate petrecut alături de prieteni și de familie este de acum mai bogat cu un magazin aflat în top-ul preferințelor pasionaților de modă – Peek & Cloppenburg.

4 zile de răsfăț la shopping!

Timp de 4 zile, de joi până duminică, clujenii sunt așteptați cu aranjamente florale spectaculoase să pășească pe covorul roșu, în noul magazin Peek & Cloppenburg. Întâmpinați cu șampanie, espresso și ciocolată, clienții sunt răsfățati cu give-away-uri de beauty, reduceri de 20%, exclusiv pe baza cardului Peek & Cloppenburg, iar doamnele se pot bucura de un refresh make-up înainte de poza la panou.

Ce te așteaptă în noul magazin Peek & Cloppenburg din Vivo! Cluj?

Creațiile celor mai populare case de modă și branduri high-fashion din noile colecții descriu sesiuni de cumpărături de neuitat. Trendurile de sezon sunt bine reprezentate prin colecțiile inspirate din eleganta modă retro. Anii ‘70 revin cu juxtapuneri sofisticate de catifea, reiat, jeans evazat ori în stil clopot, trenciuri lungi sau culottes. Anii ‘90 descriu un Grunge prețios, ce îmbină feminitatea cu accente pe talie, cu linii androgine şi umeri exagerați. Totul presărat cu stofe cadrilate, pattern-uri bogate, broderii fine din dantelă, în gama cromatică specifică de sezon, dominată de tonuri pământii și neutre, cu inserții de nuanțe neon, ce captează privirile.

 

Despre Peek & Cloppenburg:

 

Peek & Cloppenburg, retailerul independent din industria modei, este o companie de familie, lider de piață pe segmentul vestimentar superior cu 16.000 de asociați și cu peste 140 de magazine în 15 țări din Europa.

Peek & Cloppenburg oferă o gamă variată de produse pentru toate stilurile și preferințele, de la brand-uri internaționale până la mărcile proprii. Diversitatea colecțiilor acoperă orice nevoie vestimentară – de la stilul casual până la outfit-uri business, sau ținute de seară. Peek & Cloppenburg își selectează cu atenție produsele pentru a crea noi tendințe și pentru a le oferi clienților săi permanente surse de inspirație. Mai multe informații sunt disponibile pe https://www.peek-cloppenburg.com/ro.

 

Activările incluse în evenimentul de lansare se desfășoară în perioada 17 octombrie- 20 octombrie, între orele 10:00- 22:00, în magazinul Peek &Cloppenburg din Vivo! Cluj-Napoca, Strada Avram Iancu, Nr. 492-500, Florești

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

URBB a înregistrat o creștere în volum de două cifre pentru berile premium și superpremium din portofoliu

Published

on

 

United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a înregistrat o rată de creștere în volum de 15% la nivelul întregului portofoliu de beri premium și superpremium, în perioada ianuarie – iunie 2019, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Cele mai mari creșteri în volum au fost înregistrate de brandurile din gama de specialități a URBB – Timeless Collection.

Rezultatele URBB din ultimii ani sunt consecința unei strategii pe termen lung a companiei, cât și a standardelor foarte ridicate după care ne ghidăm activitatea. Aceste rezultate ne reafirmă faptul că suntem o companie matură și că răspundem nevoilor consumatorilor din România cu produse de cea mai înaltă calitate, cu tradiție în piața de băuturi, care acoperă o gamă de gusturi tot mai rafinate și diverse, dar și preferințele variate în materie de brand”, a spus Kobi Dar, Președinte URBB.

Grupul Carlsberg a înregistrat o creștere a volumelor de bere la nivel mondial de 1,4% în primul semestru al acestui an, față de aceeași perioadă din anul anterior.

În 2019, URBB și-a extins portofoliul de bere prin lansarea a trei sortimente noi de bere, care vin ca răspuns la tendința de premiumizare observată în rândul consumatorilor: Weihenstephaner Vitus, care s-a alăturat portofoliului URBB de beri speciale din gama Timeless Collection deja binecunoscute românilor, Bucur – bere de bulevard, prima bere românească care completează portofoliul URBB de mărci de bere premium, și Carlsberg 0,0%, noua bere superpremium fără alcool din portofoliul URBB, cu un gust echilibrat de malț, ușor amărui, cu aromă distinctă și plăcută de hamei proaspăt și cu un conținut redus de calorii – 15kcal/100 ml.

# # #

Despre URBB

URBB este unul dintre cei mai mari producători de bere de pe piaţa locală și singurul berar din București dezvoltat printr-o investiție Greenfield. URBB oferă consumatorilor produse de cea mai înaltă calitate, printr-un portofoliu format din mărci premium și superpremium, internaționale și românești, care include și o selecție variată de beri speciale. În prezent, portofoliul include: Tuborg, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Carlsberg Elephant, Carlsberg 0,0%, Holsten, SKOL, SKOL Nepasteurizat, Guinness, Kilkenny, Weihenstephaner Hefe Weissbier, Weihenstephaner Vitus, Grimbergen Ambrée, Grimbergen Blanche, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti, Bucur – bere de bulevard, cidrul premium Somersby şi Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: