Connect with us

BAZAR

ARTĂ | De la Arles la București: “Crowning Heads Machine” – expoziția de fotografie a artiștilor Dana și Stéphane Maitec

Avatar

Published

on

Dana și Stéphane Maitec au inaugurat, în spațiul generos al magazinului Victoria 46, expoziția de fotografie “Crowning Heads Machine”.

Cei doi artiști fotografi ne invită într-o călătorie a autocunoașterii, acolo unde gândurile se suprapun între plutire și uitare, între visare și renaștere, între adevăr, acceptare sau reinventare. Expoziția, care se află în România până în data de 10 octombrie, este un proiect personal conceput de cei doi artiști pentru prestigiosul festival de fotografie Les rencontres d’Arles din Franța, care a avut ca temă anul acesta Negrul.

“Crowning Heads Machine nu este o invenție de-a noastră, este ceva ce am descoperit că există cu adevărat. Este acea mașinărie care stă cuminte în fiecare dintre noi și așteaptă nerabdătoare să fie activată. Este magică, te poate transforma dintr-un simplu trecător absent și derutat, în stăpânul, regele, regina propriului tău univers. Într-o clipă.”, a mărturisit Dana Maitec.

În același timp, seria de fotografii este o invitație la întâlnirea față în față cu frica personală și un îndemn de a o părăsi și de a face loc armoniei, păcii și liniștii interioare, după cum sugerează Stéphane Maitec: “Trebuie să te lași liber să plutești, așa vei descoperi că ai aripi și că poți zbura cu demnitatea și puterea oferite de măreția coroanei tale. Este la îndemâna oricui s-o acceseze. Tot ce trebuie să faci este să ai încredere în tine, să înlături frica și să lași liniștit albul să iasă din negru.”

Sesiunea foto a fost realizată într-o zi și jumătate, într-un sătuc din Franța, lângă Vittel, “un tărâm de poveste, un loc în care ai impresia că timpul s-a oprit în loc, unde cu mare ușurință te regăsești cu blândețe, în armonie cu totul”, după cum mărturisesc soții Maitec. Coroanele din fotografii au fost realizate cu generozitate de creatoarea de pălării, Gabriela Dumitran.

A doua mare sursă de inspirație pentru cei doi artiști a fost muzica ascultată pe toata durata postproducției, Pink Floyd, care i-a dus în zona autocunoașterii, a magiei interioare, a introspecției și a păcii personale. De aici s-a născut și ideea suprapunerilor, a intervenției cu pictura peste fotografie. Întreaga expoziție de la Victoria 46 a fost realizată cu sprijinul Epson România, prin KODEX, laborator autorizat Digigraphie by Epson.

Despre Dana și Stéphane Maitec:

Dana și Stéphane Maitec sunt doi artiști fotografi români, stabiliți la Paris. Stéphane a părăsit România încă din anul 1986, iar Dana l-a urmat la sfârșitul anilor 90. Un cuplu atât în viața reală, cât și în spatele aparatului de fotografiat, cei doi s-au specializat în portretele artistice, imortalizând o serie de personalități din diverse domenii, din întreaga lume, dar și oameni obișnuiți. Fiecare sesiune foto este pregătită în cel mai mic detaliu de cei doi artiști, de la nașterea ideii, direcția creativă a întregului mesaj, amplasarea fiecărui obiect de decor, tipul de lumină ales până la machiaj și stil. Stéphane a absolvit Academia de Arte Frumoase, specializarea Scenografie, contribuția sa fiind esențială în alegerea decorului și a luminii potrivite. Dana face retușurile finale cu ajutorul simțului său nativ pentru frumos, artista transformând fiecare fotografie într-o poveste unică și misterioasă.

Expozițiile cuplului Maitec au ajuns în orașe precum Paris, Arles, Nantes, Strasbourg, Charlemagne, Bruxelles, Antwerp, Amsterdam, Geneva, Roma, New York sau Hong Kong, dar și în numeroase colecții private.

Pentru a descoperi arta Maitec, vizitați:

www.maitecart.com

www.facebook.com/Dana.and.Stephane.Maitec.Photography

Despre Magazinul Victoria 46:

Victoria 46 este cel mai important multibrand high fashion din România, cu aproape 50 de branduri de lux. Deschis în anul 2007, magazinul, situat inițial pe Calea Victoriei, numărul 46, se regăsește astăzi la o noua adresă, Calea Dorobanților 126-130, într-un spațiu generos ce adăpostește label-uri sofisticate sau en vogue precum Christian Dior, Alexander McQueen, Lanvin, Saint Laurent Paris, Stella McCartney, Isabel Marant, 3.1 Phillip Lim, Jimmy Choo, Sergio Rossi, Charlotte Olympia și Olympia Le-Tan.

Comentarii

Evenimente

Iuliana Tudor anunță cât a strâns Crucea Roșie Română până acum. Campania continuă!  

Avatar

Published

on

Foto Credit: TVR

Ne bucură faptul că atât persoanele juridice cât și persoanele fizice au fost foarte receptive la campania inițiată de Crucea Roșie Română. Până în acest moment, donațiile în bani de la persoane juridice au  ajuns la 3.570.000 de euro.  

 

Informații noi din campania România salvează România:

– 1.704 pachete cu alimente de bază au fost distribuite la persoane izolate la domiciliu, afectate de Coronavirus/ un pachet are 12 kg și contine produse greu perisabile în valoare de 90 lei/pachet – alimentele au fost achiziționate de Crucea Roșie Română din fonduri proprii.

 

– 4.850 pachete cu produse de igienă de primă necesitate au fost distribuite la persoane izolate la domiciliu și centre de carantină din țară – valoarea unui pachet este de 60 lei/pachet – achiziționate de Crucea Roșie Română din fonduri proprii.

 

-61 957 de materiale de protecție distribuite unităților sanitare / direcțiilor de asistență socială/ vămi /

–  9 276 de produse de igienă, primite din sponsorizari în natură, su fost  distribuite la unități medicale

894 persoane aflate în izolare la domiciliu au fost monitorizate telefonic de voluntarii Crucii Roșii Române

– 14 500 kg produse din carne (mezeluri), 100800 de ouă, 10 000 kg de morcovi și 9456 litri apa îmbuteliată – primite de la organizația Prețuiește viata au fost distribuite de voluntarii Crucii Roșii la Direcțiile de Asistenta Sociala, Cămine de   de batrani, centre de plasamnet și familii izolate la domiciliu.

 

Fonduri din sms 14 781 * 2eur = 29 562 euro.

Campania continuă! Donații prin sms (2 euro/sms) se fac in continuare la 8827, iar donații online pe www.crucearosie.ro.

 

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Mara Georgescu la doar 16 ani are succes internațional iar acum a lansat piesa “Uită-mă”

Avatar

Published

on

Puține tinere din showbizzul românesc ajung să aibă succes internațional încă de la prima piesă, însă este cazul Marei Georgescu, care anul trecut, în noiembrie, pe când avea 15 ani a lansat melodia “Gin Gin”, care a ajuns să fie difuzată în mai multe țări precum Turcia, Israel sau Azerbaidjan. Iar acum puştoiaca a lansat melodia “Uită-mă”, o piesă R&B care sigur va prinde printre cei care iubesc acest gen muzical.

Simpatica şi talentata Mara Georgescu, la doar 16 ani împliniți în ianuarie, revine în lumea muzicală și lansează cel de-al doilea single al său. Mesajul piesei “Uită-mă” e direct, caracteristic pentru artistă. “Lucrurile sunt spuse pe bune şi fără menajamente, pentru că azi, fetele valoroase ştiu să se impună şi pun punctul pe I. Iubitelor, nu uitaţi că voi sunteţi cele care alegeţi mereu, şi de ceva vreme ” the beauty” se impune în faţa lui “the beast”, spune tânăra. Solista cântă pentru cei din generaţia ei, iar melodia “Uită-mă” te va determina de la prima audiţie să fredonezi şi chiar să incluzi în obişnuinţele tale verbale zilnice, sintagma “Uu, Uu.. “, de câte ori vrei să dai flit sau o replică acidă. La Mara, siguranţa şi originalitatea se îmbină perfect cu trendul rebel şi modern, este pe deplin reprezentanta valului de teenageri cu fitză şi personalitate.

“Uită-mă ” vine după succesul înregistrat de “Gîn, Gîn”, piesa de debut, cu care artista este difuzată pe radiouri în multe ţări precum Turcia, Israel sau Azerbaidjan. „Când am aflat, nu mi-a venit să cred, mi s-a părut wow. A fost o mare surpriză şi nu mi-a venit să cred aşa ceva, mai ales că sunt la început de drum. Am avut încredere de la început în această piesă, în compozitorul ei, în proiect. „Gin Gin” mi-a plăcut de la început şi am sperat să am succes cu ea. Mă bucur că sunt susţinută de oameni importanţi şi cărora le place acest proiect. Să sperăm că vom începe să avem concerte peste hotare”, a spus tânăra solistă. Noul single este o producție Lanoy Records. Piesa e un R&B cu influențe trap și are un super flow care vă va crea sigur dependenţă. Așa că fiți cu ochii pe profilul de Youtube al tinerei și pe rețelele de socializare pentru a află nouati.

Comentarii

Continue Reading

BAZAR

Vlad Avarvari sare în ajutorul artiștilor din România

Avatar

Published

on

    Jurnalistul independent Vlad Avarvari, cunoscut ca fiind “băiatul care a revoluționat învățământul românesc” , a publicat ieri un mesaj de susținere pentru toți artiștii din România. De asemenea, Vlad este student la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București, iar la doar 20 de ani a ajuns să fie PR-ul mai multor artiști cunoscuți de la noi, printre care artista AVA, vloggerița Miru și proiectul Shoeba, de mare succes în străinătate.

 

Totodată, tânărul jurnalist, are o experiență de mai bine de 2 ani în acest domeniu, colaborând în trecut și cu redații de mare renume de la noi, precum DigiFm, Evenimentul Zilei, Radio România Actualități și TVR.

 

Mesajul publicat de Vlad Avarvari a fost:

 

                         Cât de respectați sunt artiștii români în propria țară?

Artiștii români încep să resimtă nepăsarea instituțiilor publice de profil cu privire la situația prin care de altfel și industria muzicală din România trece.Lipsa de evenimente, concerte, lipsa de promovare a pieselor atât la radio, cât și la tv, le îngreunează și mai mult viața artiștilor noștri, care nu prea mai au venituri..

De asemenea, acești artiști români plătesc statului taxe uriașe de sănătate, pensii, impozite pe venit și multe altele.În aceast caz, statul știe doar să ia și nu știe să ocrotească, un fel de “INTER ARMA SILENT MUSAE”, așa cum este celebra expresie latină.

Asta se întâmplă și în cazul artiștilor și caselor mari de discuri, dar despre artiștii noi, la început de drum sau care nu au piese pe radio, cu ei ce se întâmplă?Iar despre casele mai mici de producție, despre producătorii muzicali, cu ei ce se va întâmpla în acestă perioadă?Cine îi sprijină, daca și până acum au făcut-o tot pe cont propriu sau din investițiile personale?

Acest coronavirus, nu a afectat doar câteva domenii, ci și industria muzicală!!

A fi actor, producător muzical, compozitor, interpret, poet, textier, inginer de sunet, sound designer, creator de conținut sunt meserii recunoscute de statul român, la fel cum sunt și alte meserii liberale, cum ar fi meseria de jurnalist independent, avocat, contabil și multe alte meserii independente care nu sunt luate în seamă și pentru care nu s-a comunicat nicio măsură concretă de sprijin, din partea Guvernului.

În timp ce o mulțime de organizații neguvernamentale din SUA și Europa, plus o serie de organisme de gestiune colectivă au luat măsuri pentru a susține artiștii cu măsuri clare și cu fonduri substanțiale, organismele de gestiune a drepturilor de autor din România, precum UCMR și Credidam nu anunță nimic.

Având în vedere că și sumele încasate de aceștia până acum erau derizorii, ne așteptăm ca de acum încolo să fie și mai greu.Mulți se vor reprofila, ceea ce nu este normal, într-o țară care face parte din U.E!

Muzica și arta sunt vitale pentru artiștii noștri, dar și pentru publicul larg.Haideți să-i susținem pe artiști cu un share la această postare, pentru ca mesajul să ajungă unde trebuie!!

Totodată, aș vrea să ne gândim împreună la următoarea întrebare:

Cum ar fi o singură zi în România fără să auzim nici o melodie?

 

P.S:Acest articol urmeaza sa fie postat si pe site-ul www.ideaman.ro cand acesta va fi disponibil.

 

Sursa: facebook.com/ideaman.ro

 

Imediat după publicarea articolul pe Facebook, Vlad a ținut să posteze o fotografie și pe contul de Instagram, lângă care a scris:”Am gândit și am scris acest articol pentru susținerea artiștilor din România”.

Reacțiile nu au încetat să apară, iar mai multe vedete i s-au alăturat, printre care: Claudia Pavel, Adrian Sînă, Anda Adam, Nicoleta Nuca, Amna, Oana Radu, Raluca Tănase de la Bambi, Giulia, Ioana Ignat și mulți alții.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0