Asociatia pentru Protectia Consumatorilor: UPC vinde fotbal cu forta clientilor

5
1163

APC Romania a primit in ultimele zile mai multe sesizari din partea consumatorilor, avand ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toti abonatii sai la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat in cadrul pachetului de servicii o “extraoptiune” Extra Fotbal, se arata intr-un comunicat de presa, citat de dailybusiness.ro .

Problema care apare in aceasta situatie este faptul ca aceasta extraoptiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui sa faca o cerere expresa in acest sens, fiind practic fortati sa primeasca un serviciu pe care nu si l-au dorit si pe care nu l-au cerut inainte companiei, spun reprezentantii APC Romania.

Potrivit lor, UPC Romania a mascat aceasta noua extraoptiune sub forma unei modificari a contractului, incercand astfel sa evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor si a serviciilor pe piata, care interzice prin art. 54 vanzarile fortate de produse si servicii.

In conceptia APC Romania campania UPC Romania reprezinta o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. 

Argumentele in favoarea acestei opinii sunt cele prezente in pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricand de consumatori, prin urmare, care poate fi adaugat sau eliminat oricand din continutul serviciilor furnizate de companie, fara a aduce atingere integritatii serviciului de televiziune prin cablu furnizat initial, are un tarif distinct, care se adauga la tariful pe care consumatorul il platea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

In aceste conditii, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispozitiile art. 53, lit. b si art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferenta intre prestarea unui serviciu nou prin incheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:

Art. 53. – Prin vanzare fortata se intelege:   

a) expedierea unui produs catre o persoana, fara o cerere prealabila din partea acesteia, solicitandu-i cumpararea acelui produs si returnarea lui catre expeditor, chiar si fara taxe, in cazul refuzului de cumparare;

b) prestarea unui serviciu catre o persoana, fara o cerere prealabila din partea acesteia, solicitandu-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.

Art. 54. –  Orice vanzare fortata este interzisa. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu catre o persoana se face numai in baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

In aceste conditii, APC Romania solicita companiei UPC Romania, in mod public, renuntarea la aceasta tehnica de vanzare incorecta si luarea tuturor masurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor in legatura cu renuntarea la vanzarea fortata.

Pana in prezent, compania UPC si platforma sa de satelit, Focus Sat, dar si reteaua iNES IPTV (care transmite televiziuni prin internet) au anuntat, prin intermediul unor comunicate de presa, ca vor difuza meciurile din campionatul Ligii 1 si din Cupa Ligii in urmatorii cinci ani.

Comentarii