Asociatia pentru Protectia Consumatorilor: UPC vinde fotbal cu forta clientilor - RADAR DE MEDIA
Connect with us

ALL MEDIA

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor: UPC vinde fotbal cu forta clientilor

Published

on

APC Romania a primit in ultimele zile mai multe sesizari din partea consumatorilor, avand ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toti abonatii sai la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat in cadrul pachetului de servicii o “extraoptiune” Extra Fotbal, se arata intr-un comunicat de presa, citat de dailybusiness.ro .

Problema care apare in aceasta situatie este faptul ca aceasta extraoptiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui sa faca o cerere expresa in acest sens, fiind practic fortati sa primeasca un serviciu pe care nu si l-au dorit si pe care nu l-au cerut inainte companiei, spun reprezentantii APC Romania.

Potrivit lor, UPC Romania a mascat aceasta noua extraoptiune sub forma unei modificari a contractului, incercand astfel sa evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor si a serviciilor pe piata, care interzice prin art. 54 vanzarile fortate de produse si servicii.

In conceptia APC Romania campania UPC Romania reprezinta o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. 

Argumentele in favoarea acestei opinii sunt cele prezente in pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricand de consumatori, prin urmare, care poate fi adaugat sau eliminat oricand din continutul serviciilor furnizate de companie, fara a aduce atingere integritatii serviciului de televiziune prin cablu furnizat initial, are un tarif distinct, care se adauga la tariful pe care consumatorul il platea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

In aceste conditii, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispozitiile art. 53, lit. b si art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferenta intre prestarea unui serviciu nou prin incheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:

Art. 53. – Prin vanzare fortata se intelege:   

a) expedierea unui produs catre o persoana, fara o cerere prealabila din partea acesteia, solicitandu-i cumpararea acelui produs si returnarea lui catre expeditor, chiar si fara taxe, in cazul refuzului de cumparare;

b) prestarea unui serviciu catre o persoana, fara o cerere prealabila din partea acesteia, solicitandu-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.

Art. 54. –  Orice vanzare fortata este interzisa. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu catre o persoana se face numai in baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

In aceste conditii, APC Romania solicita companiei UPC Romania, in mod public, renuntarea la aceasta tehnica de vanzare incorecta si luarea tuturor masurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor in legatura cu renuntarea la vanzarea fortata.

Pana in prezent, compania UPC si platforma sa de satelit, Focus Sat, dar si reteaua iNES IPTV (care transmite televiziuni prin internet) au anuntat, prin intermediul unor comunicate de presa, ca vor difuza meciurile din campionatul Ligii 1 si din Cupa Ligii in urmatorii cinci ani.

Comentarii

comments

Advertisement
5 Comments

5 Comments

  1. Olivian

    19 iulie 2014 at 10:55

    Eu cred ca se face prea mare tamtam. Sunt putini cei care nu-si doresc pachetul. S-au plans 2-3 mosi (pentru ca ei probabil nu au inteles ca poti renunta usor la pachet) si acum ne apucam sa facem subiect national din asta.

  2. Florin

    19 iulie 2014 at 08:03

    Excelenta miscarea UPC. EXCELENTA!

  3. Cornel

    19 iulie 2014 at 07:00

    rcs incearca sa-si aascunda incapacitatea de a fi performant prin fele de fel de actiuni mizerabile. o atitudine care ii va dauna intrucat pe mine, ca abonat, ma intereseaza sa am fotbal nu sa vad plangeri depuse de mankurtii rds-ului…

  4. Robi

    18 iulie 2014 at 21:39

    Si …. abonatii nu sunt deranjati… pentru ca abonatii au fost cei care au cerut fotbal romanesc. E normal sa fie si nemultumiti …nicio decizie nu poate sa multumeasca un grup atat de mare (cum este numarul de abonati la o companie de cablu)

  5. Fox

    18 iulie 2014 at 19:57

    APC este un ONG dubios care in cazul de fata clar are o atitudine tendentioasa fata de UPC. Nu da detalii despre plangeri ( de exemplu cate au fost) si nici nu spune intreaga poveste. poti sa renunti la optiune chiar si prin SMS sau online. Eu unul nu sunt microbist si am dezactivat-o din contul myUPC.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

PREMIILE RADAR DE MEDIA

www.creditrapid.ro

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

IN Trending