A-Z NEWS
Attila Barta, şef pentru Europa Centrală şi de Est la Cadreon: “Promisiunea pentru publisheri e foarte simplă: vor câştiga mai mult cu siguranţă, niciodată mai puţin”
Într-un interviu acordat pentru HotNews.ro, Attila Barta, şef pentru Europa Centrală şi de Est la Cadreon, platforma de programmatic a grupului Interpublic susţine că piaţa de programmatic cunoaşte o ascensiune rapidă în marketing şi media în general, dar şi în publicitatea digitală.
Prin achiziţia automatizată de spaţiu publicitar (programmatic), pe baza datelor acumulate de diverse platforme tehnologice, se cumpără spaţiu publicitar în timp real, prin sisteme de tip bursă, în care cea mai importantă este audienţa site-urilor, nu site-urile în sine..
“Piaţa de programmatic creşte foarte, foarte rapid. Până acum, nu cred că am pomenit aşa un ritm de creştere în marketing şi media în general, ca să nu vorbim despre publicitatea digitală. Piaţa înţelege cum achiziţia de tip programmatic poate să fie benefică şi clienţilor de publicitate, şi editorilor online.
Văzând companiile şi tehnologiile care intră pe piaţa românească, acelaşi lucru pot să-l spun şi despre România. Aici sunt oameni talentaţi, clienţi abili şi editori entuziaşti şi toţi încearcă să desluşească felul cum e mai bine să intre în acest spaţiu programmatic, sunt nerăbdatori să o facă.”, a declarat Atilla Barta.
Despre Cadreon spune că este un brand global, este soluţia de tip „trading desk” al IPG Mediabrands (entitatea-umbrelă pentru reţelele media ce aparţin conglomeratului de comunicare Interpublic – n.red.) şi este prezent, practic, pe toate pieţele lumii.
În ceea ce priveşte obiectivul major pe anul acesta, el precizează că trebuie să se concentreze pe educarea pieţei, deoarece este imperios necesar să arate clienţilor de publicitate şi publisheriilor, ce poate face cu adevărat programmatic pentru ei.
Cel mai mare hop pentru programmatic este reprezentat de modul de gândire pe care îl au clienţii de publicitate, care trebuie să îşi schimbe felul cum se raportează la digital, cum gândesc despre digital media.
“În ceea ce priveşte veniturile pe care le-ar pute atrage publisherii, aceasta depinde doar de ei. Tehnologia e simplă: în funcţie de cheltuieli, îţi stabileşti un preţ minim pentru inventarul tău, preţ sub care nu cobori. Dincolo de asta, cererea de pe piaţă, concurenţa între clienţii de publicitate sunt cele care stabilesc preţul final. Totul e ca la bursă. Deci promisiunea pentru publisheri e foarte simplă: vor câştiga mai mult cu siguranţă, niciodată mai puţin.”, spune Barta legat de veniturile pe care ar putea să le câştige publisherii.
Clienţii de publicitate sunt sfătuiţi să-şi stabilească nişte indicatori de performanţă mai clari, mai de încredere, mai puternic legaţi de o interacţiune umană, cum ar fi înregistrarea sau actul de cumpărare etc.
“Deci clienţii ar trebui să-şi îndrepte atenţia dinspre CPM-uri şi CPC-uri ieftine către obiective mult mai clare. Acesta e un lucru esenţial. Iar când au un obiectiv limpede în campania lor – înscrierea pe un site, de exemplu – atunci algoritmul folosit poate identifica şi evita mult mai bine inventarul fraudulos, pentru ca acele vizualizări nu se transformă într-o înregistrare efectivă.”, a mai zis el.
Pe termen scurt, şeful pentru Europa Centrală şi de Est la Cadreon, crede că piaţa se va extinde, bugetele de programmatic vor creşte semnificativ, inclusiv în România.
“Tehnologic vorbind, cred că mobilul va deveni platforma majoră.”, conchide acesta.
- PREMIILE RADAR DE MEDIA6 zile ago
VOTEAZĂ-ȚI FAVORIȚII. PREMIILE RADAR DE MEDIA, EDIȚIA A-XV-A 2024 – START VOT! TU ALEGI CÂȘTIGATORII!o
- Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV săptămâna 23 – 29 septembrie 2024
- TuVotezi2 săptămâni ago
SONDAJ NAȚIONAL – Care este cel mai frumos oraș din România
- Program TV2 săptămâni ago
Programul KANAL D pentru săptămâna 30 septembrie – 06 octombrie 2024
- Seriale6 zile ago
Dezvăluiri șocante în episodul din această seară al serialului „Inimă rebelă” de la Kanal D care a captivat inimile tuturor telespectatorilor de la primul episod !
- Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO CINEMA săptămâna 23 – 29 septembrie 2024
- Digital3 săptămâni ago
PROMOȚIE UNICĂ DE PE PIAȚĂ LA ADVERTORILE SEO – Tu alegi prețul pentru cantitatea dorită
- Program TVo săptămână ago
Programul ANTENA 1 săptămâna 04 – 10 octombrie 2024
- Grila de programeo săptămână ago
Noutățile lunii Octombrie 2024 la Disney Channel și Disney Jr.
- Emisiuni2 săptămâni ago
Un actor a câștigat primul mare premiu de 50.000 de lei la „The Floor”
- Serialeo săptămână ago
Viața pe muchie de cuțit, astăzi în „Inimă rebelă”, serialul difuzat, la Kanal D
- AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
MasterChef România, lider absolut de audiență! În această seară, un concurent primește șorțul de aur
- Program TV2 săptămâni ago
Programul PRIMA TV săptămâna 30 septembrie– 06 octombrie 2024
- Analize Audiente TV2 săptămâni ago
AUDIENȚE TV Cristian Ușurelu a primit aseară șorțul de aur! MasterChef România a fost, din nou, lider incontestabil de audiență!
- Program TV2 săptămâni ago
Programul ACASA TV săptămâna 23 – 29 septembrie 2024
- Program TV4 zile ago
Programul PRO TV săptămâna 07 – 13 octombrie 2024