Connect with us

A-Z NEWS

Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010

Published

on

Reclame

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, conform ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada octombrie 2009 – octombrie 2010.

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în scădere.

Conform SNA, trustul cu cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul presei scrise este Adevărul Holding (22%), urmat de Ringier România (14%), Editura Intact (12%), Burda (11%), Publimedia International (8%), Sanoma Hearst (8%), CanCan Media (4%), iar restul de 21% din piaţă revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.

Doar cateva publicatii au inregistrat o crestere  pe piaţă, cum ar fi The One (+3,5%), Click Poftă Bună (+2,6), BBC Good Food (+2,9%), Spy (+9%), BBC Top Gear (+5,2%), Autoshow (+1,9%) şi CanCan (+0,5%).

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu peste un milion de cititori pe ediţie, urmat de tabloidul Libertatea, clasat pe poziţia a doua, cu 1.073.000 de cititori pe ediţie. Cele două tabloide sunt precedate în clasament de Cancan si cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu o scădere de 1,4% faţă de valul de date anterior. Ziarul generalist Adevărul, Pro Sport, si Jurnalul Naţional, au avut si ele un loc binemeritat.

În top urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cotidianul de business Ziarul Financiar, cotidianul Financiarul, ziarul România liberă, cotidianul Gândul, şi cotidianul Curierul Naţional.

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, poziţia de lider este deţinută de Click de Duminică – peste sapte sute de mii de cititori pe ediţie, urmat de Libertatea de Duminică , Pro TV Magazin, Gazeta Sporturilor de Duminică  şi Click pentru Femei cu putin peste cinci sute de mii de cititori.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului rămâne revista Ce se întâmplă, Doctore?, cu  mai bine de patru sute de mii de cititori pe ediţie, cu o scădere de 6,7%, urmată de revista Femeia, în scădere cu 7,6%, şi Unica, cu o scădere de 11,4%.

Singura creştere de pe acest segment a fost înregistrată de revista The One, cu o audienţă de 89.000 de cititori şi o creştere de 3,5%. Revista The ONE condusă de Andreea Esca atinge poziţia secundă în clasament, devansând astfel un titlu internaţional şi îşi măreşte cota de piaţă de la 19% la 23%.

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de peste trei sute de mii de cititori pe ediţie, urmată de Story, Viva şi Spy.

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Bravo este lider, cu 195.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 8% faţă de perioada anterioară de auditare, fiind urmată de Popcorn, Cool Girl si  Bravo Girl.

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending