Finala Europa League transmisă de PRO TV a strâns în fața televizoarelor peste 1 milion de telespectatori în intervalul de difuzare 21:46 – 23:38. Minutul de aur de la 21:50 a înregistrat peste 1.4 milioane de microbiști. Finala de legendă, cu goluri spectaculoase și tribune zgomotoase, i-a adus echipei spaniole al patrulea trofeu european.
PUBLICUL COMERCIAL
Pe segmentul publicului comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani, PRO TV a fost lider de audiență cu 6.5 puncte de rating și o cotă de piață de 17.6%, următorul post clasat, Antena 1 înregistrând 5.9 puncte de rating și 16.1% cotă de piață.
PUBLICUL URBAN
Pe întreg publicul din mediul urban, PRO TV a obținut pe perioada difuzării partidei de fotbal o audiență medie de 5.6 puncte de rating și 13.1% share, următorul post clasat, Antena 1 înregistrând 4.6 puncte de rating și 10.8% cotă de piață.
PUBLICUL NATIONAL
Și la nivelul publicului național, meciul dintre Dnepr și Sevilla și-a menținut poziția de lider cu 5.6 puncte de rating și o cotă de piață de 13.4%. Televiziunea de pe locul 2, Antena 1 a înregistrat 4.9 puncte de rating și 11.7% cotă de piață.
Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o stație TV. Ratingulpoate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa cifre: Kantar Media