Connect with us

ALL MEDIA

Beneficii pentru sanatate urmand cursuri de initiere inot adulti Bucuresti !

Published

on

Avantajele inotului nu sunt doar pentru vara, acesta fiind o activitate sanatoasa in fiecare sezon. Si, in plus, este unul din putinele sporturi care se poate invata la orice varsta. In ziua de azi exista multe centre, deschise oricand si pentru oricine, cu piscine moderne, unde se poate invata sa practica aceasta disciplina. De exemplu, persoanele care sunt din capitala pot urma cursuri de initiere inot adulti Bucuresti. Sunt cursuri speciale,cum spuneam, pentru orice varsta, cu instructori bine pregatiti care va vor initia in tainele acestui sport sanatos. Detalii pot fi gasite pe site-ul initiereinot.com. De ce sa invatati sa inotati si de ce sa practicati aceasta disciplina? Iata cateva beneficii incredibile, dovedite stiintific, pe care vi le poate oferi inotul.

  1. Inotul combate oboseala prin imbunatatirea absorbtiei de oxigen si a consumului de energie

Ca activitate fizica, inotul in piscina, mare, rau sau lac este adesea recomandat, alaturi de alte sporturi precum ciclismul, drumetiile, alergatul etc. Fiecare activitate fizica este unica in modul sau si poate imbunatati diverse aspecte ale sanatatii. De fapt, fiecare dintre aceste activitati, si cu precadere, inotul modifica modul in care corpul isi angajeaza muschii si consuma oxigen pentru a produce energie.

  1. Inotul protejeaza inima si sistemul cardiovascular

Pe langa beneficiile cresterii capacitatii pulmonare (cantitatea de oxigen disponibila) si a reducerii consecintelor oboselii, exista o legatura directa intre imbunatatirile sistemului cardiovascular si inotul in piscina sau in apele naturale. Acestea sunt legate de imbunatatirea sistemului respirator. In timpul activitatii fizice, inima si plamanii lucreaza impreuna pentru a furniza energie corpului. Acest lucru se intampla prin sange si oxigen. Conditiile ambelor organe si intensitatea antrenamentului sunt indicatori ai starii de sanatate a individului. Conform cercetarilor stiintifice, intarirea si micsorarea sistemului venos (arterioscleroza) si a inimii sunt semne ale unei activitati fizice insuficiente. Acestea contribuie la hipertensiunea arteriala, care afecteaza si frecventa cardiaca. In randul persoanelor care nu fac sport, exista tendinta de a obosi mai repede. Datorita “incarcarii” crescute, sistemul necesita pomparea sangelui prin organism intr-un mod eficient, lucru care poate duce la suprasolicitare. Inotul este unul din “mecanismele” care poate contracara aceste efecte negative. Persoanele care practica frecvent inotul aduc multe beneficii inimii si altor parti ale corpului. Mai exact, presiunea sistemului cardiovascular este scazuta si astfel ritmul cardiac (atat in ​​repaus, cat si in activitate) se relaxeaza. De asemenea, la inotatori s-a observat adesea o imbunatatire a aportului de sange la creier si o scadere a incarcarii pe peretii venosi.

  1. Inotul ofera o „plasa de siguranta” sociala si ajuta la dezvoltarea personala si la mentinerea sanatatii mentale

Alaturi de beneficiile fizice, inotul imbunatateste sanatatea mentala a celor care o practica. Indiferent daca participati la un antrenament de echipa sau sunteti la inceput de drum, inotul este intotdeauna o activitate sociala. Confortul de a fi inconjurat de instructor sau alti practicanti ai acestei discipline si efortul necesar pentru a invata noi abilitati, pot crea conditii psihologice ideale pentru a combate conditii mentale particulare, cum ar fi anxietatea si depresia. Un studiu realizat la Universitatea din Glasgow a investigat importanta accesibilitatii inotului dintr-o perspectiva mai ludica. Accesul simplu la o piscina a fost suficient pentru a atenua stresul si sentimentul de izolare pentru persoanele supuse acelui studiu, rezultand intr-o crestere a interactiunilor sociale.

  1. Riscul unor boli cronice scade dramatic cand inotati

Prin implicarea sistemului respirator si cardiovascular, inotul reduce riscul bolilor cronice, chiar si pe termen lung. Pe masura ce individul imbatraneste, el este mai expus afectiunilor cronice persistente. Boli precum cancerul, diabetul, artrita sau hipertensiunea arteriala sunt responsabile pentru 60% din decesele globale. Alti factori care contribuie la debutul bolilor cronice includ o combinatie de preventie medicala slaba, bunastare slaba si stil de viata inactiv. Deoarece inotul afecteaza in mod direct unul dintre acesti factori, este de la sine inteles ca disciplina contribuie la reducerea riscului. Beneficiile mentionate pana acum legate de inot (ritmul cardiac in repaus, capacitatea pulmonara crescuta, imbunatatirea starii de spirit si a sociabilitatii) sunt esentiale in protejarea impotriva bolilor cronice. De exemplu, reglarea consumurilor energetice ale sistemelor respiratorii si cardiovasculare are ca efect cresterea tolerantei la glucoza din sange de catre celulele musculare. Aceasta este probabil o protectie impotriva riscului de diabet.

Pe scurt, activitatea fizica in general, si in special inotul, poate preveni si reduce riscul de a contracta boli cronice si netransmisibile. Eficacitatea inotului, ca protectie impotriva bolilor cronice, consta in capacitatea sa de a influenta stresul oxidativ si biomarkerii asociati bolilor.

  1. Inotul va pregateste pentru o viata sanatoasa si mai lunga

Odata cu imbatranirea, fiziologia generala a organismului tinde sa se deterioreze in timp. Metabolismul, sistemele cardiovasculare, respiratorii si neuromusculare isi diminueaza performanta intr-un ritm alert. Paradoxal, cand o persoana imbatraneste, tinde sa faca si contrariul a ceea ce ar avea sens: are tendinta de a adopta un stil de viata mai sedentar. Fara niciun fel de activitate fizica, se inregistreaza o speranta de viata redusa si un risc mai mare de mortalitate odata cu cresterea varstei. Din mai multe studii este clar ca inotul reduce aceste riscuri cu 50%, mai mult decat in cazul celor care, in schimb, practica alergarea sau duc o viata sedentara. Datorita unei activitati constante de inot, efectele sunt reducerea insulinei in sange si a masei grase si imbunatatirea formei fizice generale. Alte avantaje, mai ales pentru varstnici, sunt mentinerea echilibrului, coordonarea motorie si prevenirea dificultatilor motorii. La fel ca si o frecventa crescuta de recuperare din cauza ranilor.

Inotul poate oferi beneficii suplimentare sanatatii fizice in comparatie cu alte sporturi. Indiferent de varsta la care incepeti, inotul este un obicei sanatos, care intarzie imbatranirea si simptomele acesteia.

 

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending