BILANŢ: Central European Media Enterprises Ltd. anunță rezultatele pentru primul trimestru al anului 2017, încheiat pe 31 martie

0
536

Central European Media Enterprises Ltd. (denumită în cele ce urmează “CME” sau “Societatea”) (NASDAQ:CETV) (Bursa de Valori din Praga:CETV) a anunţat rezultatele financiare pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017.

 

Principalele informaţii despre situaţia operaţională şi financiară:

  • Pieţele de publicitate TV din cele şase ţări în care suntem prezenţi au crescut un procent estimat de 9% la rate constante în primele trei luni din anul 2017.
  • Veniturile din publicitate TV au crescut 4% la rate efective şi 8% la rate constante în primul trimestru al anului 2017, fiind influențate de o creştere semnificativă a cererii în România, dar și a unui nivel mai mare de cheltuieli în Republica Cehă, Bulgaria şi Slovenia.
  • Taxele de transmisie şi veniturile din abonamente au crescut 11% la rate efective şi 15% la rate constante în primul trimestru din anul 2017, pentru că în Republica Slovacia şi Slovenia, canalele noastre din au fost distribuite exclusiv prin cablu, satelit şi platforme IPTV începând din ianuarie.
  • Costurile impuse pentru a ajunge la profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) au crescut 1% la rate efective şi 4% la rate constante în perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017 deoarece am investit în programe în momentul în care ratingul adițional a putut fi monetizat și pentru a susţine tranziţia modului în care canalele noastre sunt distribuite în Republica Slovacia şi Slovenia.
  • OIBDA a crescut 29% la rate efective şi 35% la rate constante, ducând la o extindere a marjei OIBDA de peste 300 puncte de bază la 16% în perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017, de la 13% în aceeaşi perioadă din anul 2016.
  • Creşterea OIBDA a îmbunătăţit veniturile operaționale, 58% la rate efective şi 68% la rate constante în perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017.
  • Fluxul de numerar liber disponibil pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017 a crescut 13%, reflectând încasări de numerar mai mari şi numerarul net generat de activităţile de exploatare continue a inclus plăţi în numerar mai mici pentru taxe de garanţie.
  • Am finalizat o tranzacţie care a redus imediat media costului de împrumut cu 150 puncte de bază la 7,25% şi, în prezent, toate ratele aplicabile tuturor facilităţilor de credit importante datorate în prezent se îmbunătăţesc automat când obţinem scăderi specificate în raportul nostru de levier net și poate scădea la 5,0%.

 

 

Michael Del Nin, co-Chief Executive Officer CME, a menţionat: “Suntem încântaţi de modul în care a început acest an. Rezultate financiare remarcabile, combinate cu tranzacţia recentă de reducere a costului pentru toate datoriile neachitate, au făcut ca primul trimestru să fie unul care a înregistrat un progres şi un rezultat semnificativ, ceea ce ne face să fim optimişti în ceea ce priveşte restul anului 2017. Ne simţim încrezători că suntem pe drumul cel bun pentru un an de creştere puternică a câştigurilor şi reducerea semnificativă a gradului de îndatorare.”.

 

Christoph Mainusch, co-Chief Executive Officer CME, a adăugat: “Conţinutul nostru local, cel mai urmărit de telespectatori, a îmbunătăţit poziţia competitivă a portofoliilor noastre de canale în aproape toate ţările, în timp ce profitabilitatea generală a operaţiunilor a crescut.  Echipele noastre continuă să îmbunătățească programele existente şi lucrează în permanență pentru a dezvolta noi formate, mai atractive, scopul fiind de avea o varietate cât mai mare în oferta noastră de programe. Acestea reprezintă un câştig de ambele părţi: atât pentru publicul nostru, cât şi pentru partenerii noştri de business.”.

 

 

Rezultatele pentru trimestrul încheiat la 31 martie 2017, respectiv 31 martie 2016:

(mii US$, cu excepţie date per acţiune) Pentru trimestrul încheiat la 31 martie
(neauditat) 2017 2016 % Actual % Lfl (1)
Venituri nete $ 135,002 $ 129,000 4,7% 8,1%
Venituri operaționale 12,268 7,763 58.0% 68,1%
Marja operaţională 9.1% 6,0% 3.1p.p. 3,3p,p,
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare 22.136 17,108 29.4% 35,2%
Marja Profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare 16.4% 13,3% 3.1p.p. 3,3p,p
Pierdere netă atribuită CME Ltd. (11.065) (40,435) 72.6% 72,6%
Pierdere netă atribuită CME Ltd. pe acţiune – de bază şi diluată $ (0,09) $ (0,31) 71,0% 67,9%

(1) % Variaţia Lfl (like-for-like) reflectă impactul aplicării cursului de schimb mediu pentru perioada curentă la veniturile şi costurile din perioada anterioară.

 

 

Veniturile nete și valorile OIBDA pentru primele trei luni încheiate pe 31 martie 2017, respectiv 31 martie 2016:

(mii US$) For the Three Months Ended March 31,
(neauditat) 2017 2016 % Actual % Lfl (1)
Venituri nete
Bulgaria $ 15,305 $ 15,859 (3.5)% (0.4)%
Croația 11,068 11,645 (5.0)% (3.3)%
Cehia 39,474 38,608 2.2% 5.5%
România 38,944 32,370 20.3% 25.1%
Slovacia 18,340 19,062 (3.8)% (0.7)%
Slovenia 12,217 11,653 4.8% 8.3%
Venituri intersectate           (346)            (197)       NM (2)    NM (2)
Total venituri nete $ 135,002 $ 129,000        4.7%     8.1%

 

 

(mii US$) For the Three Months Ended March 31,
(neauditat) 2017 2016 % Act % Lfl (1)
OIBDA
Bulgaria $ 1,357 $ 1,069 26.9% 31.6%
Croația 1,086 1,401 (22.5)% (21.1)%
Cehia 10,959 10,074 8.8% 12.7%
România 14,686 9,462 55.2% 62.0%
Slovacia 873 2,393 (63.5)% (62.1)%
Slovenia 3 (708) NM (2) NM (2)
Eliminare 2 (6) NM (2) NM (2)
Total Segmente de operare 28,966 23,685 22.3% 27.0%
Central (6,830) (6,577) (3.8)% (6.1)%
Total OIBDA $ 22,136 $ 17,108 29.4% 35.2%

 

(1) % Variaţia Lfl (like-for-like) reflectă impactul aplicării cursului de schimb mediu pentru perioada curentă la veniturile şi costurile din perioada anterioară.

(2) Numărul nu este semnificativ.

 

 

CME este o societate media şi de divertisment care realizează afaceri de top pe şase pieţe din Europa Centrală şi de Est cu o populaţie totală de aproximativ 50 milioane persoane. CME difuzează 36 canale de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma, Nova World şi MiniTV), Republica Cehă (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action şi Nova Gold), România (PRO TV, PRO TV International, Acasa, Acasa Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania, PRO TV Chişinau şo Acasa in Moldova), Republica Slovacia (TV Markíza, Markíza International, Doma şi Dajto), şi Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto şi Kino). CME este tranzacţionată pe Piaţa NASDAQ Global Select şi la Bursa de Valori din Praga sub simbolul “CETV”.

 

RAPORT: PRO TV, venituri cu 25% mai mari în 2017 şi lider de audienţă, în perioada ianuarie – martie! Iată ce a declarat şeful televiziunii, Aleksandras Cesnavicius!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.