Connect with us

Business

Black Friday, un eveniment exclusivist sau o strategie inselatoare de marketing?

Published

on

Comertul online tinde sa devina numarul unu in preferintele celor pasionati de shoping si nu numai. De la carti, haine, bauturi, alimente si pana la hrana pentru animale, oamenii pot de acum , cu ajutotul catorva click-uri facut in fata calculatorului, sa puna totul in cosul virtual iar marfa dorita sa ajunga acasa in cel mai scurt timp.

 

Un magazin cu haine online de lux nu face altceva decat sa vina in acoperirea unor nise, poate mai putin explotatate de ceilalti. Chiar daca grosul comertului on line se concentreaza in cateva domenii de interes general ( electro, librarie, alimentar) exista in piata cerinte si pentru marfuri care nu sunt accesibile tutror, avand preturi mai mari decat media. Este asa-numitul segment al produselor de lux.

In mod sigur, evolutia comertului online este una destul de efervescenta, iar trendul este unul de crestere cu potential urias. Specialistii spun ca avem mult de recuperat in acest domeniu fata de fratii nostri din Occident, de aceea este loc de crestere.

 

Am vazut de curand, de Black Friday, ca s-au cheltuit sume impresionante pentru achizitii de marfuri dintre cele mai diverse . Statisticile oficiale arata ca s–au cumparat, printre altele,  genti care costau peste 7000 de lei bucata, masini de 80.000 de euro dar si longouri de aur. Printre produsele cele mai scumpe care au fost cumparate de romani regasim si un televizor Samsung de 11.000 de lei

Tot statistica ne spune ca una dintre comenzile cele mai mari inregistrate pe un site de specialitate a fost de 30.000 de lei, clientul respectiv cumparand 34 de produse.  Pentru ca faceam referire la inceputul articolului la un magazin cu haine de lux, observam ca exista apetenta in randul cumparaturilor si pentru produse exclusiviste.

Totodata, se observa apetenta romanilor pentru plata cu cardul, ponderea celor care au platit cu cardul pe cele cateva site-uri care domina piata fiind de 30%. De asemenea, se constata ca tot mai multi clienti trimit comenzile de pe telefonul mobil, acesta ajungand sa fie un instrument de baza in comertul online.

 

Principalul magazin online din Romania a anuntat ca, in 10 ore, s-au vandut  844.000 de produse, in valoarea de 279 de milioane de lei. Cea mai mare comanda a fost un Range Rover Sport 3.0, in valoare de 85.999 de euro.

Advertisement

Desi este un eveniment destul de controversat, Black Friday ramane o zi de referinta in ceea ce priveste comertul online din Romania. De ce spunem ca este un eveniment controversat? Pentru ca tot mai multi oameni se plang ca mai toti comercianti ofera diverse reduceri de-a lungul anului, schimband preturile de la o zi la alta si bulversand astfel mintile consumatorilor care nu mai ajung sa constientizeze care este pretul real si care este cel redus.

 

Totodata, Black Friday si-a pierdut din prestanta, pentru ca tot mai multi comercianti ajung sa dea startul reducerilor de Vinerea Nagra inca de la 1 noiembrie sau chiar in a doua jumatate a lunii octombrie. Astfel, de la o singura zi careia ii erau rezervate reduceri exclusiviste s-a ajuns la o banalizare a conceptului, acesta dand senzatia ca nu este altceva decat un instrument inselator de marketing si nu un eveniment destinat amatorilor de reduceri.

 

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending