Connect with us

UTILE

Brand, 5 modalități în care putem crește o afacere de succes

Antonio SeoPower

Published

on

cresterea brandului seo

Un brand este indispensabil pentru orice afacere. În literatura de specialitate un brand este definit în mai multe moduri. Unele definiții sunt scurte și la obiect, altele sunt mai complexe și însumează mai multe elemente.

Făcând abstracție de la teorie, pentru un consumator un brand este o identitate clară cu multe elemente distinctive. Consumatorii, de exemplu, poate nu știu ce formă are logoul unui brand, dar îi vor ști numele, culorile specifice, melodia sau chiar sloganul.

Un brand nu este decât o sumă de caracteristici, care definesc o afacere pe o anumită piață specifică.

Brandingul poate fi definit ca procesul implicat în crearea unei identități specifice și unice. Se centrează pe crearea unei imagini a companiei sau a produsului pe piață și în mintea consumatorilor prin diferite campanii de promovare web, marketing si publicitate. Toate aceste eforturi au o consecvență, o temă și un mesaj.

Principalul obiectiv al brandingului este de a stabili o prezență semnificativă și distinsă pe piață și în industrie în ansamblu. Aceste eforturi trebuie să atragă clienți, să-i convertească în clienți fideli și să-i rețină cât mai mult în interiorul afacerii.

Un brand atrage după sine mai multe avantaje

Dacă ne uităm puțin în jurul nostru o să vedem că toate afacerile de succes sunt un brand recunoscut. Este un cerc vicios (în sensul bun, desigur) în care brandul asigură succesul și succesul este amplificat de brand.

Dacă aveți o facere, dar nu ați pornit-o încă ca brand, poate că e timpul să gândiți o strategie în această direcție. Haideți să vedem în continuare ce beneficii ne poate oferi un brand. Nu doar nouă, dar și afacerii pe care încercăm să o creștem.

Un brand oferă avantaj competitiv

Când brandingul este realizat corect de către departamentul de management și marketing al companiei, având grijă de factorii detaliați și complicați, se obține un avantaj competitiv.

Dacă urmărim să creștem un brand corect, trebuie să ținem cont de:

  • poziționarea mărcii;
  • puterea mărcii concurenților pe piață;
  • care sunt propunerile lor unice de vânzare;
  • frecvența activităților lor de branding;
  • strategiile de marketing și promovare;
  • gusturile și preferințele pieței țintă;
  • diverse alte studii și cercetări de piață conexe;
  • planul și harta de branding.

Toți acești factori sunt importanți și relevanți. Sunt activități necesare pentru a crește activitatea și vizibilitatea afacerii pe piață. Doar în acest context se pot înregistra vânzări și implicit profit.

Cumulat, toate acestea pot oferi un beneficiu râvnit de multe branduri. Anume, avantajul competitiv, când un consumator alege un anumit brand în detrimentul altuia.

Recunoașterea clienților

Conceptul de branding implică participarea la diferite evenimente promoționale, expoziții comerciale și diverse alte ocazii care funcționează în beneficiul mărcii și al companiei.

Există mai multe metode care pot aduce recunoașterea clienților. De multe ori, brandurile folosesc o abordare de marketing la 360 de grade care presupune diferite activități:

  • afișarea mostrelor de produse;
  • afișaje de semnalizare;
  • reclame radio;
  • reclame tipărite;
  • reclame de televiziune;
  • publicitate în social media;
  • strategii de optimizare SEO;
  • reclame în sistemul Google Ads;
  • alte activități care pot crește recunoașterea brandului.

Aceste activități culminează cu un factor de rechemare în mintea consumatorilor prin mesageria constantă și consecventă. Rezultă faptul că grupul țintă recunoaște marca după ce a analizat sigla, sloganul, culorile mărcii și alte astfel de elemente creative care reprezintă brandul și ofertele sale.

Loialitatea clienților față de brand

O regulă generală a marketingului spune că activitățile de branding trebuie să fie consistente și consecvente. Un brand dezvoltă o prezență pe piață pentru companie și poziționează afacerea înaintea concurenței.

Din moment ce un consumator recunoaște un brand, el este pasibil să efectueze achiziții repetate. Dacă produsul sau serviciul este calitativ acesta va recomanda brandul și prietenilor sau familiei.

În acest mod se creează o loialitate față de brand. Evident că, această loialitate față de brand trebuie susținută în timp prin alte activități de marketing și campanii promoționale.

Nu uitați că, pentru ca un client să fie loial, afacerea dvs. trebuie să fie alegerea lui numărul unu. Indiferent dacă ne referim la produse sau servicii.

Ușurință în introducerea unei noi linii de produse

Atunci când marca reușește să capteze o piață specifică și publicul său țintă prin tehnicile sale de branding și marketing, dezvoltă un nume și faimă în industrie. Obține acel avantaj competitiv de care am discutat mai sus.

În acest context, este mai ușor pentru companie să lanseze noile produse de linie și în piețe noi și neexploatate. Există deja un anumit nivel de încredere și fidelitate față de marcă, deoarece și-a sculptat acum “un nume” în industrie.

Vânzări și marje de profit mai mari

După cum s-a menționat mai devreme, brandingul este un proces continuu și consecvent. Este necesar să fie prezent atât în ​​viziunea clientului, cât și în minte prin activitățile și instrumentele promoționale vizate.

Consumatorii sunt bine conștienți de marcă, de fundamentele ei, valorile și punctele sale forte. Toți acești factori au un rezultat direct asupra consumatorilor care cumpără produsele și serviciile mărcii în mod de repetat, obținând astfel o cantitate mai mare de vânzări și marje de profit mai mari.

5 tipuri principale de branduri

În funcție de afacerea pe care dorim să o clădim, activitățile de brandig pot luat diferite forme. În esență, obiectivul este același pentru toate tipurile. În toate cazurile dorim să construim “un nume” ușor de recunoscut în industrie.

Abordările vor lua direcții diferite anume datorită acestor tipuri de brand. În funcție de “numele” pe care vă doriți să-l creșteți, un tip poate fi mai potrivit decât altul.

Branding de produs

Conceptul de branding de produs este destul de diferit de brandingul corporativ. Aici, scopul principal al companiei este de a promova produsul nou lansat pe piață în mintea consumatorilor, creând o conexiune emoțională. În acest mod pot fi atinse obiectivele de vânzări la nivel săptămânal, lunar, trimestrial și chiar anual.

Compania se dedică diverselor activități de marketing, cum ar fi reclame în televiziune, ziare, reviste periodice, rețele de socializare, expoziții și multe alte campanii. Toate acestea sunt întreprinse pentru a crea conștientizare pe piață și o competiție acerbă.

Diferite companii FMCG și de vânzări cu amănuntul aleg tipul acesta de branding pentru a-și promova produsele care se mișcă rapid pe piață și au o durată de viață limitată.

Branding corporativ

Conceptul de branding corporativ poate fi descris ca atunci când compania este nouă în industrie și dorește să se promoveze ca o firmă corporativă cu valori, obiective, elementele fundamentale, etosul său de afaceri, obiectivul principal fiind de a stabili o identitate distinctă pe piață.

Acesta are un beneficiu direct în vânzările produselor și serviciilor oferite de companie, deoarece odată stabilite obiectivele brandingului corporativ, consumatorii vor dori cu siguranță să încerce ofertele companiei.

Pentru un branding corporativ de succes, sponsorizarea diferitelor evenimente legate de brand, promovarea pe rețelele sociale și exercițiile de PR sunt o necesitate pentru companie. Conceptul se aplică și companiilor consacrate care doresc să facă rebranding pe piață datorită dinamicii în schimbare a afacerii, gusturilor în evoluție ale consumatorilor și concurenței în creștere.

Brand personal

Conceptul de branding personal este de obicei ales și urmat de politicieni, vedete de film, sportivi, influenceri și orice persoană care are și se bucură de un statut de celebritate pe piață.

Chiar de la prezența pe diferite rețele de socializare precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter și altele, împreună cu măsurile corecte ale firmelor de PR – sunt absolut necesare pentru a crea un brand personal de succes.

Odată ce celebritatea are succes cu brandul său personal, el sau ea se înscrie ca ambasador al diferitelor mărci de succes și reprezintă compania, produsele și serviciile lor.

Branding cultural

Teoria brandingului cultural este realizată de companiile de turism și alimentație (HORECA) atunci când o cultură specifică din orice oraș, regiune sau țară urmează să fie promovată pe piața țintă și publicului țintă.

Similar este cazul brandingului geografic, unde o anumită țară, oraș sau regiune este comercializată și promovată.

Co-branding

Co-branding-ul este cazul în care există o utilizare a două sau mai multe mărci pe un anumit produs, cu scopul de a proiecta un produs de înaltă calitate și de înaltă performanță.

Un exemplu popular pe piața din România este asocierea dintre ciocolata Milka și biscuiții Oreo. Acestea și-au unit forțele pentru a scoate un produs comun sub formă de co-branding și anume, ciocolata Milka cu biscuiți Oreo.

Acest tip de asociere poate fi riscant în unele cazuri. Dacă unul dintre branduri se confruntă cu o problemă de imagine, celălalt brand tot va avea de suferit. Din acest motiv, asocierile de acest tip trebuie alese și implementate cu multă grijă de către ambii participanți.

Gând final

Sperăm că acest articol a fost util pentru dvs. Dacă mai aveați dubii în privința unei strategii de brand, credem că acest articol va convins pe deplin să elaborați și să implementați o strategie de brand.

Nu vă pierdeți curajul dacă ați văzut în articol că un brand de succes se construiește în timp. Uitați-vă în jur la produse, servicii, companii și o să înțelegeți că efortul dvs. poate aduce multe beneficii pe termen lung.

Vă lăsăm pe final cu cel mai elocvent exemplu. Brandul de băuturi carbogazoase Coca-Cola. Știm că este de mult timp pe piață, însă doar brandul “Coca-Cola” valorează câteva sute de milioane de dolari. Asta fără a lua în calcul și celelalte active pe care le are compania.

Evident că la început nu o să aveți bugete mari pentru activitățile de marketing. Puteți începe cu un website de prezentare și o strategie de servicii SEO, să vă extindeți în social media și să creșteți treptat în timp un brand de succes.

Comentarii

comments

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending