Connect with us

ALL MEDIA

BRAT a lansat rezultatele de audienţă ale SNA obţinute cu noua metodologie a studiului

Published

on

 

Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, marţi, primele rezultate ale Studiului Naţional de Audienţă (SNA), realizate după relansarea studiului de la începutul anului 2011.

Rezultatele au fost prezentate marţi, într-un eveniment organizat la Bucureşti, la care au participat reprezentanţii BRAT şi cei ai publisherilor şi ai agenţiilor de publicitate.

Arina Ureche, directorul general al BRAT, a explicat că metodologia studiului a fost modificată semnificativ la începutul anului 2011. BRAT a avut ca obiectiv alinierea metodologiei la tendinţele actuale pe plan european, implementarea celor mai avansate metode de măsurare a audienţei, scurtarea interviului şi micşorarea gradului de influenţă pe care îl pot avea operatorii de teren în aplicarea chestionarelor, precum şi utilizarea tehnologiei moderne în vederea pregătirii studiului pentru posibile noi dezvoltări. În luna mai 2011, noua metodologie a fost finalizată şi a fost demarată măsurarea oficială.

Cele mai importante modificări metodologice implementate sunt: extinderea definiţiei universului studiului cu segmentul de vârstă 65 – 74 de ani, astfel studiul acoperind populaţia urbană cu vârsta între 14 şi 74 de ani, şi utilizarea rezultatelor preliminare ale recensământului populaţiei realizat în octombrie 2011; modificarea metodei de colectare a datelor, de la PAPI (Paper and Pencil) la CAPI (Computer Assisted Personal Interview) – modificarea presupune realizarea chestionarelor prin interviuri personale, faţă în faţă, prin înregistrarea răspunsurilor prin intermediul unui laptop, într-un program specializat, şi nu pe un formular tipărit, cum prevedea vechea metodă; modificarea metodei de măsurare a audienţei, a modalităţii de prezentare a publicaţiilor în faţa respondenţilor şi a stimulilor vizuali ajutători.

Arina Ureche a atras atenţia că, în urma realizării recensământului din 2011, rezultate puse la dispoziţie în data de 2 februarie 2012 de Institutul Naţional de Statistică (INS), se observă că numărul persoanelor ce trăiesc în mediul urban a fost redus considerabil faţă de datele valabile la 1 iulie 2010 (utilizate în ianuarie 2011 de BRAT pentru ultima livrare a rezultatelor SNA). În prezent, INS nu a publicat şi rezultatele detaliate privind structura sociodemografică a populaţiei, dar, presupunând că în cazul vârstelor structura s-a menţinut similară cu cea anterioară, rezultă că volumul universului studiat de SNA a scăzut de la 9.704.416 persoane la 8.154.328, respectiv cu aproximativ 16%. O consecinţă directă a acestei descreşteri este faptul că toate rezultatele de audienţă exprimate în mii de persoane au fost ajustate cu valoarea noului univers, adică s-au înregistrat descreşteri similare cu cele ale universului total.

Potrivit Arinei Ureche, toate aceste modificări au efecte diverse şi semnificative asupra rezultatelor SNA, acestea nemaiputând fi comparate cu cele ale vechiului studiu. De asemenea, utilizarea de către BRAT a noului volum al universului studiului, ca urmare a publicării rezultatelor recensământului populaţiei, face comparaţia celor două seturi de rezultate cu atât mai puţin relevantă, a mai spus Arina Ureche. Ea a precizat că “efectul” aplicării noii metodologii “nu va fi unul plăcut, ci unul corect”.

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu 647.000 de cititori pe ediţie, urmat, pe poziţia a doua, de tabloidul Libertatea – 498.000 de cititori şi de un alt tabloid – CanCan – 381.000 cititori. În acelaşi clasament al cotidianelor centrale urmează publicaţiile sportive Gazeta Sporturilor – 374.000 de cititori şi Pro Sport – 303.000 de cititori, ziarele quality Adevărul – 194.000 de cititori şi Evenimentul zilei – 133.000, cotidianul de business Ziarul Financiar – 74.000 şi cotidianul quality România Liberă – 49.000.

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, poziţia de lider este deţinută de Gazeta Sporturilor de Duminică – 458.000 de cititori pe ediţie, Click de duminică – 417.000 de cititori pe ediţie, urmat de Libertatea de Duminică – 410.000 cititori pe ediţie şi Weekend Adevărul – 163.000 de cititori.

Categoria ghidurilor TV plătite este condusă de Pro TV Magazin – 468.000 de cititori pe ediţie, urmat de TV Satelit – 246.000 de cititori pe ediţie şi TV mania – 235.000, în timp categoria suplimentelor TV gratuite este condusă de Click Ghid TV – 693.000, urmat de Libertatea de Weekend – 351.000 de cititori.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului este Ce se întâmplă doctore – 323.000 de cititori pe ediţie, urmată de Femeia – 311.000, Unica – 161.000, Cosmopolitan – 152.000, Avantaje – 115.000, Tabu – 108.000, Glamour – 95.000, The One – 87.000, Elle – 87.000 şi Joy – 75.000.

În rândul revistelor mass-market pentru femei, topul este format din Click! pentru femei – 388.000 de cititori pe ediţie, Libertatea pentru Femei – 317.000, Femeia de azi – 191.000, Ioana – 171.000 şi Lumea Femeilor – 160.000.

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 218.000 de cititori pe ediţie, urmată de Viva, cu o medie de 124.000 de cititori pe ediţie, OK! – 102.000, Spy – 75.000 de cititori pe ediţie, Star – 73.000 şi Story – 72.000.

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Cool Girl este lider, cu 147.000 de cititori pe ediţie, fiind urmată de Bravo, cu 123.000 de cititori pe ediţie, Popcorn, cu 120.000 de cititori pe ediţie, şi Bravo Girl (111.000 de cititori).

În rândul revistelor masculine, Playboy este lider de categorie, cu 124.000 de cititori pe ediţie, urmat de FHM, cu 66.000 de cititori pe ediţie.

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 268.000 de cititori pe ediţie, fiind urmată în clasament de Auto Motor şi Sport (217.000 de cititori pe ediţie), BBC Top Gear (185.000 de cititori pe ediţie), Autoshow (59.000 de cititori pe ediţie) şi Auto Bild (47.000).

În ceea ce priveşte publicaţiile economice, Ziarul Financiar a avut 74.000 de cititori pe ediţie, în timp ce săptămânalul Capital a avut o medie de 111.000 de cititori pe ediţie, iar Forbes – 46.000 de cititori.

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Ring (local gratuit în Bucureşti), cu 87.000 de cititori pe ediţie, fiind urmat de Gazeta de Sud, cu o medie de 74.000 de cititori pe ediţie.

În ceea ce priveşte publicaţiile de gastronomie, pe primul loc se situează Practic în Bucătărie, cu 896.000 de cititori pe ediţie, urmat de Click! Poftă Bună – 503.000 de cititori pe ediţie, Bucătăria de azi – 330.000, Bucătăria pentru toţi – 314.000, Ioana Secretele Bucătăriei – 300.000 şi BBC Good Food – 48.000.

Categoria publicaţiilor home&deco este condusă de Practic – idei pentru casă, grădină şi apartament, cu 370.000 de cititori pe ediţie, urmat de Casa şi grădina – 214.000, Casa Mea – 173.000, Grădina mea de vis – 151.000, Casa Lux – 125.000, Ioana Locuinţa Mea – 100.000, Planul Casei Mele – 98.000, Casa de vacanţă – 92.000, Căminul – 73.000, Domus – 40.000, în timp ce categoria “hobby” are ca lider Aventuri la Pescuit – 110.000 de cititori pe ediţie, urmat de Super Pescar – 102.000.

În ceea ce priveşte publicaţiile din categoria “sănătate şi îngrijirea copiilor”, pe primul loc se situează Click! Sănătate – 491.000 de cititori pe ediţie, urmată de Sănătatea de Azi – 271.000, Mami – 99.000 de cititori pe ediţie, Mămica de Azi – 88.000, Superbebe – 86.000, Baby – 81.000 şi Ioana visul copiilor – 58.000.

Alte publicaţii care apar în SNA, fără a se încadra într-una din categoriile deja amintite, sunt revista de satiră Academia Caţavencu – 156.000 de cititori pe ediţie, revista de istorie Historia – 82.000, revista de cultură Dilema Veche – 38.000, revista de cultură generală National Geographic – 303.000.

Unele dintre revistele care apar în SNA şi-au închis apariţia pe print după 1 ianuarie 2012 – Look! şi Lumea Femeilor.

Proiectul, demarat de BRAT în urmă cu aproximativ 10 ani, pune la dispoziţia pieţei de publicitate rezultate de audienţă ale presei scrise şi profilurile sociodemografice ale cititorilor.

Pe parcursul celor 10 ani de existenţă a studiului în România au avut loc schimbări semnificative în toate domeniile vieţii publice: economice, social, cultural, precum şi în peisajul pieţei de media şi de publicitate. Astfel, studiul a trebuit să facă faţă unei noi serii de probleme apărute odată cu aceste schimbări şi să se adapteze noilor exigenţe din domeniul cercetării de media.

Rezultatele de audienţă, puse marţi la dispoziţia beneficiarilor de către BRAT, sunt obţinute pentru prima dată în România după noua metodologie. BRAT a implementat împreună cu partenerii săi de cercetare, Metro Media Transilvania şi GfK România, noua metodologie. Volumul eşantionului realizat pe teren pentru nouă luni de măsurare, în perioada 2 mai 2011 – 22 ianuarie 2012, a fost de 12.726 persoane. Marja de eroare a SNA este de 0,9%, calculată pentru eşantionul de 12.726 de persoane şi pentru un nivel de încredere de 95%.

“Este un pas decis împreună de industrie, un pas profesionist de a trece la o metodologie modernă, mult mai stabilă, multă mai uşor verificabilă (…) Sper că şi reacţiile pieţei vor fi profesioniste”, a spus Silviu Ispas, preşedinte BRAT.

BRAT este o organizaţie non-profit, constituită ca o asociaţie a industriei de publicitate, înfiinţată în 1998 de 33 membri fondatori. În prezent, BRAT are 225 de membri. De la apariţie, furnizează date referitoare la auditul tirajelor publicaţiilor din presa scrisăm din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienţă pentru presa scrisă (SNA), iar din 2007 al rezultatelor de trafic şi audienţă pentru mediul online (SATI).

Sursa: Mediafax

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Publicatia PRwave împlinește 14 ani

Published

on

 

PRwave, site de știri online din afaceri, marketing, financiar, media și lifestyle, împlinește 14 ani. Site-ul a fost primul din România dedicat imaginii, comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri şi continuă să ofere conţinut relevant oamenilor de afaceri, persoanelor care doresc să fie la curent cu cele mai noi ştiri, specialiştilor în relaţii publice şi marketing şi studenţilor de la facultăţile de marketing şi comunicare. Mai mult, prin intermediul blogului de călătorii Travel – Moments in Time, lansat în urmă cu 10 ani, vizitatorii au ocazia de a găsi articole care să îi inspire în alegerea următoarei destinaţii de vacanţă.

 

„PRwave este un proiect incredibil. A pornit din dorinţa de a le oferi studenţilor la comunicare şi relaţii publice un site de unde să se poată informa, unde să găsească articole de la specialişti în domeniu şi studii de caz despre campanii de succes. Nici nu ştiam atunci, în urmă cu 14 ani, ce evoluţie minunată va avea PRwave! Am ajuns să publicăm zilnic zeci de ştiri şi articole din domenii variate – economie, afaceri, marketing, media, stil de viaţă, auto, IT, velo, evenimente etc. Avem, de asemenea, prezentări de carte în rubrica Books Wave şi materiale şi case studii în exclusivitate în cadrul rubricii Exclusive.

PRwave înseamnă evoluţie constantă și adaptare permanentă pentru a rămâne în top şi a oferi conţinut de calitate vizitatorilor noştri. Mă bucur că am reuşit să ajungem la 14 ani de PRwave!” a declarat Violeta-Loredana Pascal, fondator PRwave.

 

Peste 86.500 de materiale au fost publicate în acest timp pe site – iar numărul creşte zilnic cu noi ştiri şi articole. Site-ul oferă şi o poveste poliţistă care poate fi downloadată gratuit aici: https://mailchi.mp/6798c54c152c/inocentul. Iar dacă vă întrebaţi cum arăta PRwave în urmă cu 14 ani, iată un preview.

Unul dintre proiectele de succes ale PRwave este blogul de călătorii în limba engleză Travel – Moments in Time. Lansat în urmă cu 10 ani şi început ca un loc în care să fie împărtăşite impresii de călătorie, blogul a ajuns la peste 1400 de articole cu sfaturi de călătorie, itinerarii, ghiduri şi recomandări pentru oraşe din întreaga lume.

„Istoria PRwave continuă. Vă aştept în fiecare zi pe site cu ştiri proaspete şi interesante şi pe blogul de călătorii cu articole care să vă inspire”, a mai adăugat Violeta-Loredana Pascal.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Aniversare: De la “Star Station” la “Dimineața Blană”, 26 de ani de ProFM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

ProFM împlinește luni, 15 aprilie 2019, 26 ani de ani de muzică bună și jurnalism de primă mână. Smiley și Pavel Bartoș sunt printre artiștii care vor sărbători aniversarea din studio, pe aceeași frecvență cu ascultătorii ProFM. De-a lungul anilor, ProFM a lansat unele dintre cele mai cunoscute nume din jurnalismul românesc și a creat experiențe muzicale care au traversat generații.   

“Păstrează pasiunea, aceasta e secretul prin care ProFM a reușit să rămână în topul radiourilor și în inimile ascultătorilor pentru nu mai puțin de 26 de ani. Dincolo de cel mai experimentat radio comercial, ProFM este o stare de spirit care trece de microfoane și un nume care a crescut vedete, a surprins prin curaj și a dat muzicii românești un loc în care să se afirme. Le mulțumim celor care ne ascultă, fie că sunt din generația Star Station, fie care sunt din generația Dimineața Blană. Și noi ca și ei, suntem bolnavi de ProFM și promitem să nu ne treacă”, a declarat Marius Dobre, managerul ProFM.

Pentru fiecare an de emisie, echipa ProFM a pregătit 26 de cadouri care așteaptă să fie revendicate de fanii care vor petrece ziua de 15 aprilie pe frecvența 102.8. Happy Giveaway Day vine cu trotinete electrice, hoverboard-uri, ceasuri smart, boxe, căști și cu un maraton de muzică și voie bună care aduce la microfoanele din studio actori și vedete.

Pavel Bartoș & Smiley fac ziua bună să se cunoască de “Dimineață Blană” cu Țibulcă și Coțofană. După matinal, intră în “concurs” cu un show de stand up comedy on air Maria Popovici și Micu. CRBL și Oase vor petrece după – amiază la microfonul ProFM, iar la schimbul doi de râsete, sunt invitați actorii alături de care își petrec serile sute de mii de români – Natanticu și Neamțu.

Pro FM emite din 15 aprilie 1993 și, de patru ani, face parte din portofoliul grupului Digi | RCS & RDS. Andrei Gheorghe, Teo Trandafir și Andi Moisescu și-au început cariera la ProFM. Concertele ProFM on Top și Pro FM SuperGirl aduc în fiecare an ascultătorilor cei mai apreciați artiști români.   

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

“Fructul oprit”. Ioan, surpriză emoționantă pentru Ana: “Te iubesc de când mă știu!”

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1
 

Mărturisiri emoționante, decizii fundamentale, suspans și răsturnări de situație, dar și o nouă apariție, în această seară, într-un nou episod Fructul oprit pe care Antena 1 îl va difuza de la ora 20.00. Episodul 30 din cel de-al doilea sezon al producției o aduce în fața telespectatorilor pe Gina Pistol.

Magda(Maia Morgenstern), Margareta(Ana Ciontea), Helene(Alina Chivulescu) si Mara(Maria Nicole) își unesc puterile pentru a-i ajuta pe Ioan (Vlad Gherman) și Ana(Cristina Ciobănașu) să se împace. Ele pun la cale o întâlnire surpriză în mall, iar momentul dintre cei doi îndrăgostiți se continuă apoi cu o cină romantică. “Îmi pare rău că am fugit, că te-am acuzat, că te-am lăsat singură. Nici până astăzi nu m-am iertat”, mărturisește Ioan . “Ana, mi-am dat seama că sunt norocos. Sunt norocos pentru că te-am cunoscut în viața asta. Ana, te iubesc de când mă știu!”, îi declară el acesteia. Cum va decurge întâlnirea dintre cei doi îndrăgostiți, în această seară, de la ora 20.00, în “Fructul oprit”.

Sentimente intense trăiește și Petru Caragea(Bogdan Iancu), care se află la primii fiori ai iubirii. “Băieți, m-am îndrăgostit!”, le spune el lui Alex(Petru Păun) și lui Mircea(Mihai Călin), telespectatorii urmând să afle ce plănuiește Petru, astăzi, la Antena 1.

După ce a fost la un pas de moarte, Adrian(Bogdan Albulescu) este mai hotărât ca niciodată să nu renunțe la Sonia(Michaela Prosan). “Acum, începe viața pentru mine. Până acum a fost doar un vis, un coșmar. Doar fiind atât de aproape de moarte, ajungi să prețuiești viața, dragostea, femeia pe care o iubești. Vin spre tine, Sonia! Știu că mă aștepți”, este gândul lui puternic. În plus, Sonia ia o hotărâre neașteptată, care va schimba radical lucrurile între ea și Alex. Decizia ei îi surprinde pe toți cei din casă. “Sonia a plecat cu Adrian și Victor, definitiv, la Pietroșița. (…) L-a ales pe Adrian!”, spune Roxana(Carmen Tănase). Cum va reacționa Alex când va afla decizia femeii iubite, ce a făcut-o pe Sonia să recurgă la acest gest, dar și cum va fi viața ei la Pietroșița, astăzi, în episodul 30 al sezonului 2.

În această seară, de la ora 20.00, telespectatorii o vor putea vedea în “Fructul oprit” pe Gina Pistol, care își interpretează propriul rol. Oltenii Sile și Lina Boască (Marian Râlea și Adriana Trandafir)  dau o petrecere pe cinste în momentul în care Gina își face apariția în Snagov. Pe de altă parte, Costică (Liviu Vârciu) va trebui să-i dea numeroase explicații partenerei sale de viață. Tanța (Doinița Oancea) o va cunoaște astfel pe femeia, care îl alintă Costi pe soțul ei și care a făcut-o să trăiască clipe de gelozie. “Așa mă bucur că te cunosc!”, îi mărturisește Gina Tanței.  Ce atitudine va adopta Tanța și cum va decurge întâlnirea lor, diseară, în “Fructul oprit”.

Sezonul 2 “Fructul oprit” se vede, în fiecare miercuri, de la ora 20.00, la Antena 1.  

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending