Connect with us

ALL MEDIA

BRAT a lansat rezultatele de audienţă ale SNA obţinute cu noua metodologie a studiului

Published

on

 

Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, marţi, primele rezultate ale Studiului Naţional de Audienţă (SNA), realizate după relansarea studiului de la începutul anului 2011.

Rezultatele au fost prezentate marţi, într-un eveniment organizat la Bucureşti, la care au participat reprezentanţii BRAT şi cei ai publisherilor şi ai agenţiilor de publicitate.

Arina Ureche, directorul general al BRAT, a explicat că metodologia studiului a fost modificată semnificativ la începutul anului 2011. BRAT a avut ca obiectiv alinierea metodologiei la tendinţele actuale pe plan european, implementarea celor mai avansate metode de măsurare a audienţei, scurtarea interviului şi micşorarea gradului de influenţă pe care îl pot avea operatorii de teren în aplicarea chestionarelor, precum şi utilizarea tehnologiei moderne în vederea pregătirii studiului pentru posibile noi dezvoltări. În luna mai 2011, noua metodologie a fost finalizată şi a fost demarată măsurarea oficială.

Cele mai importante modificări metodologice implementate sunt: extinderea definiţiei universului studiului cu segmentul de vârstă 65 – 74 de ani, astfel studiul acoperind populaţia urbană cu vârsta între 14 şi 74 de ani, şi utilizarea rezultatelor preliminare ale recensământului populaţiei realizat în octombrie 2011; modificarea metodei de colectare a datelor, de la PAPI (Paper and Pencil) la CAPI (Computer Assisted Personal Interview) – modificarea presupune realizarea chestionarelor prin interviuri personale, faţă în faţă, prin înregistrarea răspunsurilor prin intermediul unui laptop, într-un program specializat, şi nu pe un formular tipărit, cum prevedea vechea metodă; modificarea metodei de măsurare a audienţei, a modalităţii de prezentare a publicaţiilor în faţa respondenţilor şi a stimulilor vizuali ajutători.

Arina Ureche a atras atenţia că, în urma realizării recensământului din 2011, rezultate puse la dispoziţie în data de 2 februarie 2012 de Institutul Naţional de Statistică (INS), se observă că numărul persoanelor ce trăiesc în mediul urban a fost redus considerabil faţă de datele valabile la 1 iulie 2010 (utilizate în ianuarie 2011 de BRAT pentru ultima livrare a rezultatelor SNA). În prezent, INS nu a publicat şi rezultatele detaliate privind structura sociodemografică a populaţiei, dar, presupunând că în cazul vârstelor structura s-a menţinut similară cu cea anterioară, rezultă că volumul universului studiat de SNA a scăzut de la 9.704.416 persoane la 8.154.328, respectiv cu aproximativ 16%. O consecinţă directă a acestei descreşteri este faptul că toate rezultatele de audienţă exprimate în mii de persoane au fost ajustate cu valoarea noului univers, adică s-au înregistrat descreşteri similare cu cele ale universului total.

Potrivit Arinei Ureche, toate aceste modificări au efecte diverse şi semnificative asupra rezultatelor SNA, acestea nemaiputând fi comparate cu cele ale vechiului studiu. De asemenea, utilizarea de către BRAT a noului volum al universului studiului, ca urmare a publicării rezultatelor recensământului populaţiei, face comparaţia celor două seturi de rezultate cu atât mai puţin relevantă, a mai spus Arina Ureche. Ea a precizat că “efectul” aplicării noii metodologii “nu va fi unul plăcut, ci unul corect”.

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu 647.000 de cititori pe ediţie, urmat, pe poziţia a doua, de tabloidul Libertatea – 498.000 de cititori şi de un alt tabloid – CanCan – 381.000 cititori. În acelaşi clasament al cotidianelor centrale urmează publicaţiile sportive Gazeta Sporturilor – 374.000 de cititori şi Pro Sport – 303.000 de cititori, ziarele quality Adevărul – 194.000 de cititori şi Evenimentul zilei – 133.000, cotidianul de business Ziarul Financiar – 74.000 şi cotidianul quality România Liberă – 49.000.

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, poziţia de lider este deţinută de Gazeta Sporturilor de Duminică – 458.000 de cititori pe ediţie, Click de duminică – 417.000 de cititori pe ediţie, urmat de Libertatea de Duminică – 410.000 cititori pe ediţie şi Weekend Adevărul – 163.000 de cititori.

Categoria ghidurilor TV plătite este condusă de Pro TV Magazin – 468.000 de cititori pe ediţie, urmat de TV Satelit – 246.000 de cititori pe ediţie şi TV mania – 235.000, în timp categoria suplimentelor TV gratuite este condusă de Click Ghid TV – 693.000, urmat de Libertatea de Weekend – 351.000 de cititori.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului este Ce se întâmplă doctore – 323.000 de cititori pe ediţie, urmată de Femeia – 311.000, Unica – 161.000, Cosmopolitan – 152.000, Avantaje – 115.000, Tabu – 108.000, Glamour – 95.000, The One – 87.000, Elle – 87.000 şi Joy – 75.000.

În rândul revistelor mass-market pentru femei, topul este format din Click! pentru femei – 388.000 de cititori pe ediţie, Libertatea pentru Femei – 317.000, Femeia de azi – 191.000, Ioana – 171.000 şi Lumea Femeilor – 160.000.

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 218.000 de cititori pe ediţie, urmată de Viva, cu o medie de 124.000 de cititori pe ediţie, OK! – 102.000, Spy – 75.000 de cititori pe ediţie, Star – 73.000 şi Story – 72.000.

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Cool Girl este lider, cu 147.000 de cititori pe ediţie, fiind urmată de Bravo, cu 123.000 de cititori pe ediţie, Popcorn, cu 120.000 de cititori pe ediţie, şi Bravo Girl (111.000 de cititori).

În rândul revistelor masculine, Playboy este lider de categorie, cu 124.000 de cititori pe ediţie, urmat de FHM, cu 66.000 de cititori pe ediţie.

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 268.000 de cititori pe ediţie, fiind urmată în clasament de Auto Motor şi Sport (217.000 de cititori pe ediţie), BBC Top Gear (185.000 de cititori pe ediţie), Autoshow (59.000 de cititori pe ediţie) şi Auto Bild (47.000).

În ceea ce priveşte publicaţiile economice, Ziarul Financiar a avut 74.000 de cititori pe ediţie, în timp ce săptămânalul Capital a avut o medie de 111.000 de cititori pe ediţie, iar Forbes – 46.000 de cititori.

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Ring (local gratuit în Bucureşti), cu 87.000 de cititori pe ediţie, fiind urmat de Gazeta de Sud, cu o medie de 74.000 de cititori pe ediţie.

În ceea ce priveşte publicaţiile de gastronomie, pe primul loc se situează Practic în Bucătărie, cu 896.000 de cititori pe ediţie, urmat de Click! Poftă Bună – 503.000 de cititori pe ediţie, Bucătăria de azi – 330.000, Bucătăria pentru toţi – 314.000, Ioana Secretele Bucătăriei – 300.000 şi BBC Good Food – 48.000.

Categoria publicaţiilor home&deco este condusă de Practic – idei pentru casă, grădină şi apartament, cu 370.000 de cititori pe ediţie, urmat de Casa şi grădina – 214.000, Casa Mea – 173.000, Grădina mea de vis – 151.000, Casa Lux – 125.000, Ioana Locuinţa Mea – 100.000, Planul Casei Mele – 98.000, Casa de vacanţă – 92.000, Căminul – 73.000, Domus – 40.000, în timp ce categoria “hobby” are ca lider Aventuri la Pescuit – 110.000 de cititori pe ediţie, urmat de Super Pescar – 102.000.

În ceea ce priveşte publicaţiile din categoria “sănătate şi îngrijirea copiilor”, pe primul loc se situează Click! Sănătate – 491.000 de cititori pe ediţie, urmată de Sănătatea de Azi – 271.000, Mami – 99.000 de cititori pe ediţie, Mămica de Azi – 88.000, Superbebe – 86.000, Baby – 81.000 şi Ioana visul copiilor – 58.000.

Alte publicaţii care apar în SNA, fără a se încadra într-una din categoriile deja amintite, sunt revista de satiră Academia Caţavencu – 156.000 de cititori pe ediţie, revista de istorie Historia – 82.000, revista de cultură Dilema Veche – 38.000, revista de cultură generală National Geographic – 303.000.

Unele dintre revistele care apar în SNA şi-au închis apariţia pe print după 1 ianuarie 2012 – Look! şi Lumea Femeilor.

Proiectul, demarat de BRAT în urmă cu aproximativ 10 ani, pune la dispoziţia pieţei de publicitate rezultate de audienţă ale presei scrise şi profilurile sociodemografice ale cititorilor.

Pe parcursul celor 10 ani de existenţă a studiului în România au avut loc schimbări semnificative în toate domeniile vieţii publice: economice, social, cultural, precum şi în peisajul pieţei de media şi de publicitate. Astfel, studiul a trebuit să facă faţă unei noi serii de probleme apărute odată cu aceste schimbări şi să se adapteze noilor exigenţe din domeniul cercetării de media.

Rezultatele de audienţă, puse marţi la dispoziţia beneficiarilor de către BRAT, sunt obţinute pentru prima dată în România după noua metodologie. BRAT a implementat împreună cu partenerii săi de cercetare, Metro Media Transilvania şi GfK România, noua metodologie. Volumul eşantionului realizat pe teren pentru nouă luni de măsurare, în perioada 2 mai 2011 – 22 ianuarie 2012, a fost de 12.726 persoane. Marja de eroare a SNA este de 0,9%, calculată pentru eşantionul de 12.726 de persoane şi pentru un nivel de încredere de 95%.

“Este un pas decis împreună de industrie, un pas profesionist de a trece la o metodologie modernă, mult mai stabilă, multă mai uşor verificabilă (…) Sper că şi reacţiile pieţei vor fi profesioniste”, a spus Silviu Ispas, preşedinte BRAT.

BRAT este o organizaţie non-profit, constituită ca o asociaţie a industriei de publicitate, înfiinţată în 1998 de 33 membri fondatori. În prezent, BRAT are 225 de membri. De la apariţie, furnizează date referitoare la auditul tirajelor publicaţiilor din presa scrisăm din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienţă pentru presa scrisă (SNA), iar din 2007 al rezultatelor de trafic şi audienţă pentru mediul online (SATI).

Sursa: Mediafax

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Radio

Premieră în România: Cătălin Stoica aduce “Academia de Bine” la Digi FM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

La Digi FM iunie este luna noutăților și a premierelor. De luni, 17 iunie 2019, echipei din Panduri i se alătură unul dintre cei mai cunoscuți mental coach, Cătălin Stoica. Realizatorul noii emisiuni marca Digi FM “Academia de bine” este specialist în dezvoltare personală și jurnalist.                               

„E o plăcere să fac parte dintr-o asemenea echipă, mai ales că mulți dintre membrii săi îmi sunt colegi pentru a doua oară în viață”, spune Cătălin. „În cei 20 de ani de radio și televiziune, ne-am tot intersectat frumos și în mod câștigător pentru fiecare dintre noi.”

Alături de echipa Digi FM, Cătălin Stoica aduce o premieră pentru media românească: prima emisiune radio de dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din România. În fiecare seară de luni, timp de două ore, Cătălin propune un dialog cu ascultătorii și o mai bună înțelegere a fiecăruia.                       „Vă invit în Academia de Bine, la un dialog super constructiv. Cu telefoane în direct. Vă propun tuturor o seară pe săptămână de dezvoltare personală. Nu vorbe goale, ci înțelegeri serioase ale mentalității de învingător. Ne vom conversa pe teme care chiar contează pentru fiecare dintre noi: imaginea de sine ca motor sau ca frână în calea succesului personal, secretele comunicării de calitate, persuasiune, transă hipnotică, motivație ca resursă zilnică, nevoi psihologice esențiale, inteligență emoțională, leadership înțeles pe bune… Vă asigur că Academia de Bine e singurul loc din FM în care vom atinge, cu efecte măsurabile, teme de mare interes. Pentru că dezvoltarea personală NU se face de la sine. Se face de la Tine! Și este imposibil să poți spune vreodată că ai investit PREA mult în propria persoană. Ca să știi!” este mesajul de întâmpinare al lui Cătălin.

„Cred că radioul și televiziunea m-au ajutat foarte tare să-mi dezvolt abilitatea de a comunica eficient. Am început în Ploiești, la Radio Prahova, am continuat în București, atât la radio, cât și la televiziune, în zona de divertisment, după care am realizat că toți acești ani m-au pregătit pentru coaching, training și profiling. Sunt membru John Maxwell Team, cea mai mare organizație de leadership și dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din lume. M-am dezvoltat direct cu profesori și mentori ca John Maxwell – declarat în ultimii patru ani, de revista americană Inc. Magazine, drept cel mai influent expert în leadership la nivel mondial, cu Paul Martinelli, Michael Roach, Christian Simpson, dr. Edwin Yager sau Richard Bandler”, mai spune noul coleg al echipei “atotștiutoare” Digi FM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

SALARIILE VEDETELOR: Cat castiga Andreea Esca, Andra, Smiley sau Dan Negru!

Published

on

 

TOP 10 – Salariile vedetelor din România. Salariile pe care le încasează vedetele din showbizul autohton rămân un subiect de actualitate. Chiar dacă nu întotdeauna pot fi obținute informații referitoare la cifrele exacte, se pot face, totuși, unele calcule aproximative din care reiese că vedetele din România sunt remunerate generos pentru prestațiile lor.

Andra și Cătălin Măruță formează un cuplu admirat și remunerat pe măsură. Nu mai puțin de 15.000 de euro ar câștiga Cătălin Măruță pentru emisiunea pe care o prezintă, adăugându-se și aproximativ 2000 de euro, conform Viva!, pentru prezentarea unor anumite evenimente. Rezultat? 17.000 euro lunar, adică 80.240 lei.

În ceea ce o privește pe Andra, cifrele spun, la rândul lor, totul despre puterea de atracție pe care o are vedeta. Aproape 10.000 euro pentru ”Românii au Talent”, aceeași sumă pentru ”Vocea României Junior”. 20.000 euro pe lună, în consecință, respectiv 94.400 lei. Bineînțeles, această sumă este completată cu venituri obținute din contracte de publicitate și concerte, vehiculându-se suma de 6000 de euro pentru un singur concert.

Este imaginea-simbol al postului de televiziune Pro TV. Despre salariul Andreei Esca s-a vorbit și se vorbește foarte mult, cifrele fiind – uneori – exagerate. Totuși, fidelitatea Andreei Esca este răsplătită pe măsură, adăugându-se și sume care provin din contracte de imagine sau alte afaceri deținute de vedetă. Conform ultimelor informații, Andreea Esca încasează lunar 5000 de euro, aceasta înseamnând 23.600 lei.

Andra și Cătălin Măruță

Delia este o vedetă bogată, deținând supremația în topul încasărilor din concerte. Conform sursei precizate mai sus, Delia cere 90.000 de euro pentru un concert, ceea ce înseamnă 424.800 lei.

Dan Negru – Am putea spune că nu există român care să nu fi făcut măcar o dată revelionul cu el. Salariul lui este pe măsura celebrității, conform playtech.ro: 135.000 de euro pe sezon la Antena 1, respectiv 637.200 lei.

Dacă vorbim despre Antonia, aceasta obține, la rândul ei, venituri importante. În anul 2013, spre exemplu, Antonia a câștigat 500.000 de euro din contracte de publicitate. Atunci când a fost jurat în emisiunea Kid Sing, Antonia a încasat în jur de 25.000 de euro.

Antonia

Ștefan Bănică Jr. se numără și el printre cei bine plătiți interpreți din țara noastră! Potrivit acasatv.perfecte.mdm, la un concert obișnuit ia jur de 10.000 de euro. Cât despre biletele de la concertele de Crăciun, acestea se vând mai ceva ca pâinea caldă: 50 de spectacole 12 ani. Doar în 2014, Ștefan Bănică Junior ar fi făcut din concertele de Crăciun 1.218.000 lei. În plus, artistul obișnuia încaseze 30.000 de euro pentru fiecare ediție show-ului “Dansez pentru tine” primește bani din drepturile lui de autor cele ale tatălui.

Smiley poate fi văzut, de ani buni, în emisiunile ”Românii au Talent” și ”Vocea României”, iar salariul pe care îl primește a rămas, până acum, înconjurat de mister. Totuși, informațiile au ieșit, încetul cu încetul, la lumină, iar cifra este cu adevărat impresionantă. Smiley primeşte 150.000 de euro – 708.000 lei – pe an de la Pro TV, atât pentru rolul de la „Vocea României“, cât şi pentru cel de la „Românii au talent“.

Andreea Mantea lucrează de în trustul Kanal D de aproape 10 ani, iar salariul ei nu este deloc unul mic. Potrivit revistei “VIVA!”, Andreea Mantea ar încasa 8.000 de euro în fiecare lună – 37.760 lei – o sumă la care unii dintre români nici nu îndrăznesc să viseze. Cu banii pe care îi câștigă, vedeta are grijă fiului ei, David, să nu îi lipsească nimic.

Andreea Mantea

Mircea Badea a urcat pe pagina lui de Instagram un printscreen cu dovada că a plătit către statul român suma de 8.911 de lei în data de 23 noiembrie – bani ce reprezintă TVA. “Atâtica a fost doar tva-ul luna asta”, a scris prezentatorul emisiunii În gura presei. Curioși, prietenii virtuali ai realizatorului TV i-au calculat salariul, pornind de la mărturisirea făcută de Mircea Badea care a spus că plătește 8.911 de lei în fiecare lună doar pe post de TVA. Trâgând linie, prezentatorul ar avea un salariu de 40.000 de lei net lunar.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultatele finale ale alegerilor pentru Comisia de Etică şi Arbitraj din TVR

Published

on

 

Marian Voicu (producător tv), Gabriela Avram (jurnalist tv senior), Horia Gruşcă (producător tv), Radu Aurel Tudor (jurnalist tv) şi Ion Banu (producător tv) au fost aleşi pentru calitatea de membri ai Comisiei de Etică şi Arbitraj din SRTv, în urma scrutinului organizat în zilele de 11 şi 12  iunie 2019, la sediile TVR din Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara şi Tîrgu Mureş.

Răzvan Bucuroiu (producător tv), Ruxandra Elena Ţuchel (producător tv) şi Diana Mihaela Ciuruş (jurnalist tv) au fost aleşi pentru calitatea de membri supleanţi, conform votului.

 

Potrivit Regulamentului de Organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii Comisiei de Etică şi Arbitraj din SRTv, reprezentanţii plenului ziariştilor vor fi propuşi, spre validare, Consiliului de Administraţie al SRTv, în ordinea numărului de voturi obţinute, astfel:

  1. a) primii cinci clasaţi, în ordinea numărului de voturi obținute în cadrul scrutinului – pentru calitatea de membru titular în Comisia de Etică şi Arbitraj a SRTv,
  2. b) următorii clasaţi, tot în ordinea numărului de voturi obţinute – pentru calitatea de membru supleant.

 

Biroul Electoral Central constituit în SRTv a validat rezultatul alegerilor pentru desemnarea celor 5 reprezentanţi ai plenului ziariştilor din televiziunea publică în Comisia de Etică şi Arbitraj, după ce, în termenul prevăzut de Regulamentul de organizare şi desfăşurare a alegerilor nu a fost depusă nicio contestaţie referitoare la modul de desfăşurare a scrutinului şi/sau cu privire la rezultatul alegerilor.

Lista completă a rezultatelor obţinute în urma scrutinului din zilele de 11 şi 12 iunie a.c., este următoarea:

  1. Marian Voicu – 174 de voturi
  2. Gabriela Avram – 162 de voturi
  3. Narcis-Horia Gruşcă – 156 de voturi
  4. Radu Aurel Tudor – 149 de voturi
  5. Ion Banu – 144 de voturi
  6. Răzvan Bucuroiu – 143 de voturi
  7. Ruxandra Elena Ţuchel – 127 de voturi 8. Diana Mihaela Ciuruş – 55 de voturi

 

Pe listele de vot din Bucureşti şi de la Studiourile Teritoriale au fost înscrişi 601 votanţi, dintre care 327 s-au prezentat la urne. 322 de voturi au fost valabil exprimate şi 5 au fost anulate. Potrivit Regulamentului de organizare a alegerilor fiecare persoană cu drept de vot putea vota maximum cinci candidaţi.

 

Comisia de Etică şi Arbitraj este formată din şapte membri, dintre care un reprezentant al Consiliului de Administraţie, un reprezentant al Preşedintelui-Director General şi cinci reprezentanţi propuşi de plenul ziariştilor din televiziunea publică şi validaţi de Consiliul de Administraţie, conform Statutului Ziaristului din SRTv.

 

Comisia de Etică şi Arbitraj este un organism care lucrează independent de Consiliul de Administraţie şi de Comitetul Director ale SRTv şi a cărui înfiinţare este prevăzută de art. 10 alin. (5) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea SRR şi SRTv, republicată, conform căruia divergenţele privitoare la aplicarea Statutului ziaristului din SRTv trebuie soluţionate de o „instanţă internă de arbitraj”.

 

De asemenea, Statutul Ziaristului din SRTv prevede, la art. 44, constituirea Comisiei de Etică şi Arbitraj a Societăţii Române de Televiziune, „garant al respectării şi aplicării acestui Statut”.

 

Documentele privind organizarea alegerilor au fost publicate pe site-ul tvr.ro, la secţiunea   dedicată.

http://www.tvr.ro/tvr-organizeaza-alegeri-pentru-membrii-comisiei-de-etica-si-arbitraj_24704.html#view

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending