Spread the love

BRAT apreciază intenţia Guvernului de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, însă precizează că o astfel de măsură este benefică şi utilă şi în domeniul presei scrise şi al mediului online.

Conţinutul de calitate ajunge la publicul larg în egală măsură prin TV,  radio, presă scrisă şi mediul online, iar ajutorul de stat trebuie să urmărească interesul publicului larg şi modul în care acesta se informează, potrivit unui comunicat de presă. 

BRAT mai spune că apreciază intenţia Guvernului, manifestată prin aprobarea, pe 10 iunie, a unei Ordonanţe de Urgenţă, care are obiectivul de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual, care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, de interes public.

„Înţelegând obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijină interesul public în domeniul informării şi culturii, BRAT apreciază că o astfel de iniţiativă este benefică şi utilă în domeniul audiovizualului şi în egală măsură în domeniul presei scrise şi al mediului online. Emisiuni sau articole informative, culturale şi educative de interes public sunt difuzate atât prin intermediul audiovizualului (radio şi TV), cât şi prin intermediul presei scrise tipărite şi al mediului online”, spune BRAT.

Potrivit BRAT, „presa scrisă şi mediul online se confruntă cu o serie de dificultăţi persistente şi severe, aceste medii alocând resurse financiare şi umane importante pentru producţia şi distribuirea de programe informative, culturale sau educative, articole care în termeni economici sunt mai puţin eficiente (au valoare comercială mult redusă comparativ cu articole sau materiale de divertisment)”.

Oferirea de ajutor de stat în domeniul audiovizualului, fără a sprijini în egală măsură domeniul presei scrise şi al mediului online, va crea, în opinia BRAT, dezechilibre semnificative în mass-media şi va aduce un avantaj economic domeniului audiovizual.

„Pentru a-şi atinge cât mai bine obiectivul de a oferi publicului larg conţinut de calitate, informativ, cultural şi educativ, Guvernul trebuie să aibă în vedere că diseminarea acestui tip de conţinut se realizează prin intermediul tuturor celor patru medii (tv, radio, presa scrisă, online). Astfel, oferirea ajutorului de stat echilibrat între cele patru medii poate fi soluţia optimă pentru atingerea obiectivului asumat”, mai afirmă BRAT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.