BRAT: Audienţa printului a scăzut cu circa 25%. Bugetele de publicitate au scăzut cu 80-85%, din 2008
-
Marea Unificare s-a încheiat la Survivor România. Antonia și Alex Vele, surpriză ăentru concurenți
-
Românii Richard Stan și Drei, videoclip în Miami cu legendarul Rick Ross
-
Nina Hariton, prima femeie care a luat cuțitul de aur la Chefi la cuțite. Show-ul a fost lider de audiență pe toate targeturile
-
Super Exclusivitate la PRIMA TV, la ”Exclusiv VIP”. Dinu MAXER mai afectat de divorț decât Deea
Audienţa printului a scăzut cu circa 25% în ultimii cinci ani, în timp ce bugetele alocate pentru publicitatea în print au scăzut cu până la 80-85% (inclusiv discounturile), a declarat Silviu Ispas, preşedintele BRAT, la conferinţa Ziua Cercetării Media, organizată marţi la Bucureşti.
Arina Ureche, directorul general al BRAT, a declarat în cadrul evenimentului că Ziua Cercetării Media va fi o conferinţă anuală. „Am început cu printul pentru că printul are cea mai mare nevoie de o discuţie, dar această conferinţă va continua anul viitor”, a spus Arina Ureche, precizând că, anul acesta, BRAT împlineşte 15 ani de la înfiinţare, în timp ce Studiul Naţional de Audienţă (SNA FOCUS) împlineşte 12 ani de la lansare. „Suntem mândri că am reuşit atâţia ani să stăm în zona de cercetare media”, a spus Ureche.
În acest context, Silviu Ispas, preşedintele BRAT, a spus că organizatorii Zilei Cercetării Media au simţit nevoia să lămurească „ce face cercetarea media pentru piaţă, pentru clienţi şi pentru furnizori”. El a mai spus că, la nivel global, printul se află într-o situaţie delicată, iar în România publicaţiile tipărite se află într-o situaţie foarte complicată.
Totodată, Silviu Ispas a prezentat evoluţia publicităţii în print, în cifre brute, în perioada 2008 – 2012. „Observăm o scădere de 60% a bugetelor în ultimii 5 ani. Această scădere nu este nicidecum de 60%, pentru că, în acelaşi timp, au crescut foarte mult discounturile, în medie, de la 40%, în 2008, la 75% discount, în 2012. Cumva scăderea de bugete pe print este de 80-85%”, a spus Silviu Ispas.
În ceea ce priveşte evoluţia tirajelor, în aceeaşi perioadă, Silviu Ispas a spus că se poate constata o scădere de 35-40%, în timp ce scăderea audienţelor în print a fost de 25%. „Şi atunci întrebarea BRAT, care produce aceste cifre de foarte mulţi ani, cu foarte multă grijă, este: ‘Sunt cifrele BRAT nişte cifre pe care piaţa le ignoră sau sunt nişte cifre pe care nu se poate pune bază în planificarea media? De ce o industrie care îşi scade performanţa cu 25% reuşeşte să atragă din piaţa de publicitate doar 10-15% faţă de 2008?”, a întrebat Silviu Ispas.
Despre discrepanţa între audienţa printului şi bugetele alocate pentru publicitatea în print au vorbit, în cadrul conferinţei, şi Andi Dumitrescu, director general al GfK România, dar şi Anca Stancov, Head of Media Orange România.
Totodată, Andi Dumitrescu i-a întrebat pe participanţii la conferinţă în ce măsură rebate-urile din piaţă influenţează negativ printul.
Sursa: Mediafax
-
Vedete2 săptămâni ago
Scandal monstru la Survivor România! Doi concurenți s-au luat la bătaie pe insulă: „Ai venit să arunci cu noroi în toată lumea!”
-
Premieră TV2 săptămâni ago
Zece concurente vor intra în cea mai frumoasă competiţie a stilului, la Kanal D2
-
Reality Show2 săptămâni ago
SURVIVIOR ROMÂNIA. Faimoșii, în pragul disperări nu mai găsesc drumul spre victorie!
-
Vedeteo săptămână ago
Mihai Zmărăndescu și Remus Boroiu de la Survivor România s-au luat la bătaie înainte de a participa la concurs
-
Premieră TV2 săptămâni ago
Marea premieră a sezonului 11 Chefi la cuțite le aduce lui Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu adversari surpriză la lupta pentru amuletă
-
Reality Show2 săptămâni ago
Cel mai scandalos concurent din tribul Faimoșilor a părăsit competiția. Dan Pavel: ”Suntem la jumătatea cursei pentru câștigarea marelui premiu”
-
Reality Showo săptămână ago
Șapte concurenți se află în pericol de eliminare la Survivor România! Diseară… ”urmează un moment epocal”
-
AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
America Express, prima opțiune a telespectatorilor! Diseară, cea mai mare comoară aduce imunitatea! Finala se apropie!
-
Reality Showo săptămână ago
Faimoșii au câștigat Jocul de Captivitate, însă au pierdut Imunitatea! Triburile continuă lupta, astăzi, de la PRO TV!
-
Premieră TVo săptămână ago
Gala umorului” revine cu un nou sezon la TVR 1. Gazdele fi actorul Dragoş Huluba şi noua sa parteneră de prezentare, actriţa Mirela Zeţa.
-
Reality Showo zi ago
Doi Faimoși au părăsit aseară Survivor România înainte de Marea Unificare
-
Reality Show2 săptămâni ago
O nouă premieră la Survivor România: ”Astăzi jucați… Jocul de Captivitate”
-
Program TV3 săptămâni ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 17-23 martie 2023
-
Seriale3 săptămâni ago
„Costoiu e cârtița lui Măcelaru!”. Un nou episod din serialul fenomen CLANUL, duminică, de la PRO TV
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Primele două echipe ale sezonului 19 Te cunosc de undeva sunt confirmate!
-
Program TV3 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 13-19 martie 2023