BRAT: Audienţa printului a scăzut cu circa 25%. Bugetele de publicitate au scăzut cu 80-85%, din 2008

0
646

Audienţa printului a scăzut cu circa 25% în ultimii cinci ani, în timp ce bugetele alocate pentru publicitatea în print au scăzut cu până la 80-85% (inclusiv discounturile), a declarat Silviu Ispas, preşedintele BRAT, la conferinţa Ziua Cercetării Media, organizată marţi la Bucureşti.

Arina Ureche, directorul general al BRAT, a declarat în cadrul evenimentului că Ziua Cercetării Media va fi o conferinţă anuală. “Am început cu printul pentru că printul are cea mai mare nevoie de o discuţie, dar această conferinţă va continua anul viitor”, a spus Arina Ureche, precizând că, anul acesta, BRAT împlineşte 15 ani de la înfiinţare, în timp ce Studiul Naţional de Audienţă (SNA FOCUS) împlineşte 12 ani de la lansare. “Suntem mândri că am reuşit atâţia ani să stăm în zona de cercetare media”, a spus Ureche.

În acest context, Silviu Ispas, preşedintele BRAT, a spus că organizatorii Zilei Cercetării Media au simţit nevoia să lămurească “ce face cercetarea media pentru piaţă, pentru clienţi şi pentru furnizori”. El a mai spus că, la nivel global, printul se află într-o situaţie delicată, iar în România publicaţiile tipărite se află într-o situaţie foarte complicată.

Totodată, Silviu Ispas a prezentat evoluţia publicităţii în print, în cifre brute, în perioada 2008 – 2012. “Observăm o scădere de 60% a bugetelor în ultimii 5 ani. Această scădere nu este nicidecum de 60%, pentru că, în acelaşi timp, au crescut foarte mult discounturile, în medie, de la 40%, în 2008, la 75% discount, în 2012. Cumva scăderea de bugete pe print este de 80-85%”, a spus Silviu Ispas.

În ceea ce priveşte evoluţia tirajelor, în aceeaşi perioadă, Silviu Ispas a spus că se poate constata o scădere de 35-40%, în timp ce scăderea audienţelor în print a fost de 25%. “Şi atunci întrebarea BRAT, care produce aceste cifre de foarte mulţi ani, cu foarte multă grijă, este: ‘Sunt cifrele BRAT nişte cifre pe care piaţa le ignoră sau sunt nişte cifre pe care nu se poate pune bază în planificarea media? De ce o industrie care îşi scade performanţa cu 25% reuşeşte să atragă din piaţa de publicitate doar 10-15% faţă de 2008?”, a întrebat Silviu Ispas.

Despre discrepanţa între audienţa printului şi bugetele alocate pentru publicitatea în print au vorbit, în cadrul conferinţei, şi Andi Dumitrescu, director general al GfK România, dar şi Anca Stancov, Head of Media Orange România.

Totodată, Andi Dumitrescu i-a întrebat pe participanţii la conferinţă în ce măsură rebate-urile din piaţă influenţează negativ printul.

Sursa: Mediafax

Comentarii