Liderul ziarelor romanesti, tabloidul Click!, a avut in primul trimestru al anului vanzari medii pe aparitie de aproape trei ori mai mari decat Evenimentul ZIlei, Jurnalul National, Adevarul si Romania libera la un loc, potrivit ultimelor cifre BRAT.
Al doilea cel mai vandut ziar, tabloidul Libertatea a avut, la randul sau, vanzari medii mai mari decat toate cele patru generaliste plus Gazeta Sporturilor impreuna. MVanzarile medii pe aparitie ale Romaniei libere au scazut de la 21.000 de exemplare in ianuarie-martie 2014 la doar 8.900 de exemplare in acelasi interval din 2014.
Prabusirea vanzarilor a trimis ziarul din pozitia de lider al ziarelor generaliste (in T1 2013, vindea mai mult decat Evenimentul Zilei, Jurnalul si Adevarul, vanzari bazate in special pe abonamente) in coada plutonului ziarelor centrale.
In primul trimestru din acest an, mai putin de jumatate dintre copiile RL vandute in medie pe zi au fost vandute pe baza de abonament, iar dupa ce in ianuarie-februarie ziarul nu a avut vanzari in bloc, in martie a vandut in bloc, in medie pe aparitie, 1.756 de ziare. Daca, in ianuarie, ziarul inregistra vanzari medii de sub 6.500 de exemplare pe aparitie, in martie vanzarile s-au dublat – 12.000 de exemplare.
Click, cel mai vandut ziar din Romania
Click ramane lider de vanzari cu 118.000 de exemplare vandute in medie pe zi, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Libertatea a scazut la randul sau de la aproape 89.000 de exemplare vandute in medie pe aparitie la 77.500.
Gazeta a inregistrat o scadere usoara, Evenimentul Zilei a avut vanzari similare celor din ianuarie-martie 2013, in timp ce Jurnalul National si Adevarul au avut scaderi notabile.
In randul publicatiilor economice, cotidianul Ziarul Financiar inregistreaza o crestere usoara fata de primul trimestru din 2013, iar Business Magazin depaseste Capital.
[table id=130 /] Sursa cifre: BRAT