Connect with us

Industria de Publicitate

BRAT: Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015

Avatar

Published

on

Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015, cu 7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 49 de milioane de euro (ratecard), potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cu toate că la nivel de ansamblu piaţa de publicitate online este caracterizată de o evoluţie în ultimii ani, tendinţă confirmată de creşterea numărului clienţilor de publicitate care investesc în acest mediu, precum şi de evoluţia numărului de mărci promovate şi a campaniilor derulate, această tendinţă nu se regăseşte şi la nivelul publicităţii de tip display, creşterea investiţiilor având loc în zone ale publicităţii online care nu permit încă monitorizări şi evaluări independente şi transparente.

În cazul publicităţii de tip display, investiţiile companiilor din România în site-urile autohtone au înregistrat o descreştere de 7% în primul semestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea online, în prima jumătate a lui 2015, sunt piaţa auto şi comunicaţiile, urmate de sectorul financiar şi de magazinele online. Comparativ cu acelaşi interval al anului 2014, investiţiile în publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, în special datorită clientului ING Group, în timp ce sectorul farmaceutic a avut o creştere de aproximativ 145%, principalele mărci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena şi Medicover.

Primele 10 site-uri sub aspectul investiţiilor din publicitate atrase în primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investiţiilor în publicitatea online.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, fiind realizate pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Despre optimizarea seo inainte de lansarea unui site

Avatar

Published

on

Pentru ca in ziua de azi exista un numar extrem de mare de site-uri, sa te faci remarcat este destul de greu, daca nu colaborezi un un specialist. Competita creste din ce in ce mai mult, si atunci este absolut necesar ca optimizarea seo sa fie continuu imbunatatita.

Prin urmare, trebuie sa ai la indemana o metoda de a face optimizare inainte de a lansa un site, pentru a putea fi inaintea celor care sunt in proces de construire a brand-ului.

Iata cateva lucruri interesante si utile despre optimizarea seo inainte de lansarea efectiva a unui site.

 

Optimizeaza elementele de baza

Daca nu vrei sa apelezi la o agentie seo adult, atunci poti face chiar tu acest lucru. Construirea unei pagini ”in curand” este esentiala inainte de a construi efectiv site-ul. De ce este acest lucru important? Ei bine, ceea ce trebuie sa stii este ca motoarele de cautare ofera in general  mai multa autoritate site-urilor vechi, si prin urmare, este nevoie de mai mult timp pentru a obtine un loc fruntas in Google.

Prin crearea unei pagini ”in curand” vei avea posibilitatea sa te lansezi mai repede decat in mod normal. Robotii nu au absolut nici o treaba cu acest gen de mesaj de pe un site, acestia fiind mai mult interesati de continut, de cuvintele cheie, si mai ales de experienta utilizatorului. Noua pagina reprezinta fara indoiala o sursa excelenta de leaduri. Ceea ce trebuie tu sa faci este sa folosesti un apel puternic la actiune, apel care sa aiba puterea de a-i convinge pe cei care iti viziteaza site-ul sa completeze un formular. In schimb, le poti oferi un video sau un ghid PDF.

Daca toti acesti pasi ti se par complicati si nici nu ai experienta necesara pentru a face acest lucru, atunci cauta in zona ta o agentie seo adult. Retine ca aceasta pagina va ajuta nu doar la optimizarea seo, ci si la construirea unui brand puternic. Profesionistii care lucreaza intr-o agentie seo adult vor stii cum sa utilizeze imaginile, culorile, si mai ales sloganul si limbajul pentru a le comunica vizitatorilor punctele de baza ale comunicarii ulterioare.

 

Construieste profilurile de social media

In ceea ce priveste optimizarea seo, trebuie stiut ca este foarte important a iti creezi comunitati pe retelele de socializare inainte de lansarea propriu zisa a site-ului. Este esential sa te asiguri ca ai deja un public fidel, care s-a familiarizat oarecum cu brand-ul tau. Prin impartasirea unui continut de calitate foarte buna vei reusi sa cresti semnificativ increderea internautilor in business-ul tau, ceea ce inseamna ca iti vei construi o reputatie cu autoritate.

Creeaza profiluri complete pe retelele de socializare cele mai populare precum Facebook, Twitter, sau LinkedIn, dar si pe alte platforme care se adreseaza publicului tau tinta. Dupa ce ai facut acest lucru trebuie sa conectezi fiecare profil in parte cu pagina ”In curand”, si sa te asiguri ca potentialii tai clienti pot obtine informatiile necesare legate de lansare, apasand un singur buton.

 

Creeaza continut de calitate                                                                                                                        Orice strategie de optimizare are nevoie de continut de calitate. De ce? Ei bine, pentru ca acest continut va aduce trafic organic catre site-ul tau, chiar daca esti la inceput. Pentru ca acest continut trebuie urcat periodic, este necesar sa te pregatesti dinainte cu mai multe articole, pentru a avea cat mai multi vizitatori.

In unele cazuri, este o idee excelenta ca inainte de lansare sa incepi un blog. Facand acest lucru, vei avea posibilitatea sa faci anunturi pre-lansare si sa adaugi in permanenta continut nou si interesant. Mai mult decat atat, trebuie sa te asiguri ca acest continut are potential sa atraga link-uri.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Avatar

Published

on

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Avatar

Published

on

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: