Industria de Publicitate
BRAT: Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015

Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015, cu 7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 49 de milioane de euro (ratecard), potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
Cu toate că la nivel de ansamblu piaţa de publicitate online este caracterizată de o evoluţie în ultimii ani, tendinţă confirmată de creşterea numărului clienţilor de publicitate care investesc în acest mediu, precum şi de evoluţia numărului de mărci promovate şi a campaniilor derulate, această tendinţă nu se regăseşte şi la nivelul publicităţii de tip display, creşterea investiţiilor având loc în zone ale publicităţii online care nu permit încă monitorizări şi evaluări independente şi transparente.
În cazul publicităţii de tip display, investiţiile companiilor din România în site-urile autohtone au înregistrat o descreştere de 7% în primul semestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.
Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea online, în prima jumătate a lui 2015, sunt piaţa auto şi comunicaţiile, urmate de sectorul financiar şi de magazinele online. Comparativ cu acelaşi interval al anului 2014, investiţiile în publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, în special datorită clientului ING Group, în timp ce sectorul farmaceutic a avut o creştere de aproximativ 145%, principalele mărci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena şi Medicover.
Primele 10 site-uri sub aspectul investiţiilor din publicitate atrase în primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investiţiilor în publicitatea online.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, fiind realizate pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Antena 1 modifică grila de programe în day time, din cauza emisiuni Bate Palma de la PRO TV
-
AUDIENȚE TVo zi ago
Andra: ”Butonul auriu poate să aducă atâta bucurie”. Românii au talent a fost lider absolut de audiență!
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 23-29 ianuarie 2023
-
RECOMANDARI TV2 săptămâni ago
Program TV azi 22 ianuarie 2023
-
AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
Cele mai noi episoade Lia – Soţia soţului meu, lider de piaţă la nivelul întregii ţări
-
Seriale4 zile ago
Un personaj misterios vine să tulbure povestea Lia – Soţia soţului meu
-
ADVERTORIALEo săptămână ago
LA MUȚI ANI 2023! De ANUL NOU primești Cadou Advertoriale Seo la dublu!
-
RECOMANDARI TV2 săptămâni ago
Program TV azi 21 ianuarie 2023
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul TVR 1 pentru săptămâna 23-29 ianuarie 2023
-
RECOMANDARI TVo săptămână ago
Program TV azi 28 ianuarie 2023
-
Program TVo săptămână ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 30 ianuarie – 05 februarie 2023
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul KANAL D pentru săptămâna 23-29 ianuarie 2023
-
EVENTS2 săptămâni ago
Antalya Star Awards Gala
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul TVR 2 pentru săptămâna 23-29 ianuarie 2023
-
AUDIENȚE TV3 săptămâni ago
AUDIENŢE TV: America Express, din nou lider de piață!
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 27-02 ianuarie 2023