Industria de Publicitate
BRAT: Investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13%, comparativ cu acelasi interval al anului 2014

Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 86 milioane EUR (ratecard), se arată într-o analiză BRAT trimisă redacției RADAR DE MEDIA.
Aceasta crestere demonstreaza ca la nivelul investitiilor in publicitatea radio se continua trendul ascendent inceput in anul 2013 si este influentata mai ales de activitatea de comunicare a companiei de farmaceutice Zdrovit, care pentru primul semestru al lui 2015 a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare ratecard), precum si de intensificarea comunicarii de catre magazinele online, in special Emag.
In ceea ce priveste evolutia numarului clientilor de publicitate care au investitit in zona radio in prima jumatate a lui 2015, observam ca numarul acestora a ramas relativ constant comparativ cu inceputul lui 2014, insa numarul campaniilor derulate a crescut semnificativ. Acest aspect demonstreaza tendinta clientilor traditionali, obisnuiti sa investeasca in publicitate si care au observat in timp beneficiile comunicarii, de a-si mari considerabil bugetele de publicitate pentru promovarea marcilor din portofoliu.

Grafice: BRAT
Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea radio in primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piata farmaceuticelor si de segmentul de retail.
Pentru prima categorie s-a remarcat clientul Zdrovit, acesta continuandu-si investitiile in publicitatea radio la un nivel similar cu prima jumatate a lui 2014. La nivelul segmentului comercial, clientul Emag s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci si printr-o crestere considerabila in raport cu 2014, de peste 180%. Comparativ cu prima jumatate a lui 2014, segmentul magazinelor online (comenzi) s-a dublat din punct de vedere al volumelor investite, urmat fiind de sectorul echipamentelor pentru casa, in cadrul caruia s-au remarcat campaniile derulate de Altex.
Analizand modul in care statiile radio au reusit sa atraga investitiile in publicitate in prima jumatate a anului 2015, observam ca pe prima pozitie se afla Kiss FM, care a cumulat volume de peste 18 milioane euro (valoare ratecard), urmata la mica distanta de Radio Zu si Europa FM.
-
ENCICLOPEDIA RADAR2 săptămâni ago
Emisiuni și producții noi/consacrate ce vor începe în grila de toamnă a principalelor televiziuni. Care este vedeta sezonului?
-
ENCICLOPEDIA RADAR2 săptămâni ago
Dan Negru supranumit regele audiențelor, cunoscut pentru succesul în televiziune și pentru longevitatea rating-ului pe care îl obținea de-a lungul carierei
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul TV pentru HAPPY CHANNEL, săptămâna 04 – 10 iulie 2025
-
AUDIENȚE TV3 săptămâni ago
Poftiți pe la noi: Poftiți la întrecere, lider de audiență cu ultima ediție din Delta Dunării. Petrecere de final dedicată lui Nea Mărin, într-o seară memorabilă
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
TOP 20 SERIALE ROMÂNEȘTI POPULARE, din perioada 1990-2025
-
ENCICLOPEDIA RADAR2 săptămâni ago
Cătălin Măruță – Povestea unui profesionist desăvârșit și a unui familist convins. O carieră construită cu răbdare și pasiune
-
Program TV3 săptămâni ago
Programul TV pentru PRO TV, săptămâna 30 iunie – 06 iulie 2025
-
ENCICLOPEDIA RADAR2 săptămâni ago
Contele Dracula din Transilvania este un personaj ficțional, creat de Bram Stoker. A fost inspirat de personajul istoric real Vlad Țepeș. De ce sunt atrași turiștii de mitul Contelui Dracula?
-
ACTUALo săptămână ago
Nunta anului 2025, fiica lui Gheorghe Hagi, Kira și-a unit destinele cu afaceristul grec Thomas Ferfelis
-
ENCICLOPEDIA RADARo săptămână ago
INSULA IUBIRII, reality show difuzat la Antena 1 și prezentat de Radu Vâlcan. A fost supranumit fenomenul verii!
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Edward Sanda și Cleopatra Stratan iau o decizie radicală după 4 ani de căsnicie: „E timpul pentru un nou început”
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul TV pentru KANAL D, săptămâna 30 iunie – 06 iulie 2025
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul TV pentru KANAL D2, săptămâna 30 iunie – 06 iulie 2025
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Iulia Vântur: „Părinții mei încă nu au fost în India. Îi iau în vacanțe ca să avem momentele noastre”Ce s-a discutat la ultima întâlnire cu Salman Khan
-
ENCICLOPEDIA RADAR3 săptămâni ago
🎤 ANDRA – cameleonul scenei muzicale, un artist care transformă fiecare apariție într-un spectacol memorabil
-
ENCICLOPEDIA RADAR3 săptămâni ago
Andreea Esca, jurnalist, simbol al postului PRO TV, s-a lansat odată cu deschiderea stației pe 1 decembrie 1995 și de atunci este in prim-plan