Connect with us

DIGITAL

BRAT tendinţe în media: 2015 – 80 milioane clienţi unici şi 7 milioane de vizitatori online

Published

on

 

 

De câţiva ani asistăm continuu la diversificarea şi sofisticarea modului în care oamenii accesează internetul. Dacă în urmă cu 10 ani regula generală era ca un calculator să fie utilizat de mai multe persoane pentru a accesa internetul, utilizând de obicei un singur browser, în prezent asistăm la fenomenul invers: o persoană utilizează mai multe dispozitive pentru a accesa internetul, iar acestea devin la rândul lor din ce în ce mai sofisticate, oferind posibilităţi multiple de accesare a paginilor de internet sau aplicaţiilor online favorite.

Rezultatul acestei schimbări de comportament este generarea a peste 80 de milioane de clienţi unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar.

În 2005, 42% din utilizatorii de internet din mediul urban accesau internetul de acasă, în timp ce 26% de la un internet cafe. În prezent, 89% utilizează internetul de acasă şi doar 8% de la internet cafe. Evoluţia aceasta poate fi explicată şi prin dublarea numărului posesorilor de calculator în ultimii 10 ani, acesta ajungând la 70% în mediul urban în 2015, dar şi prin evoluţia spectaculoasă a posesiei de laptopuri, de la 1% din populaţie în 2005, la aproximativ 35% în prezent, în mediul urban.

Dezvoltarea tehnologiei a explodat în ultimii 5 ani, impactul în rândul populaţiei fiind pe măsură. În prezent, 40% dintre posesorii de telefon mobil din mediul urban deţin un smartphone, numărul acestora fiind de 4 ori mai mare prin comparaţie cu 2011. Şi în cazul altor dispozitive care permit accesul facil la Internet creşterea este similară: în 2011 doar 2% din populaţia oraşelor deţinea o tabletă, în prezent numărul acestora depăşeşte 14%, în timp ce penetrarea Smart Tv-urilor atinge deja 12% din populaţia urbană.

Odată cu dezvoltarea device-urilor mobile care permit accesul la internet a crescut şi numărul oamenilor care folosesc mai multe tipuri de device-uri în acest scop. Peste 75% din populaţia oraşelor folosea un singur dispozitiv în urmă cu 5 ani. În prezent aceştia reprezintă mai puţin de jumătate din utilizatorii de internet. Cei care foloseau înainte un singur dispozitiv au migrat către două şi chiar 3 tipuri de dispozitive diferite. Utilizatorii care accesează Internetul folosind 3 sau mai multe tipuri de dispozitive a crescut în mediul urban de 5 ori din 2011 până în prezent, de la 4 la 20%. În Bucureşti aproximativ 33% din populaţie foloseşte cel puţin 3 tipuri diferite de dispozitive pentru accesarea Internetului.

În mediul rural 21% din utilizatorii de Internet folosesc minim 3 dispozitive diferite de acces, media fiind de 1,7 tipuri de device-uri folosite de către un singur utilizator, comparabilă cu media din mediul urban, care este 1,8 per persoană. Doar Bucureştiul şi oraşele foarte mari depăşesc ruralul din acest punct de vedere. Mediul rural accesează Internetul cu precădere prin dispozitive mobile, aceasta fiind ”poarta de acces” a internetului la sate, datorită ofertelor operatorilor de telefonie, ofertelor integrate de internet şi cablu tv, accesibilităţii dispozitivelor mobile sub aspectul preţului de achiziţie.

Un client unic este un om, dar un om nu este un client unic

Diversificarea dispozitivelor care facilitează oamenilor accesul la internet a venit ca un răspuns la interesul publicului faţă de internet, faţă de multiplele lui oferte de divertisment, educaţie, ştiri, servicii, etc. Dar, odată cu invazia noilor tehnologii, internetul se confruntă cu o nouă realitate: peste 80 de milioane de clienţi unici în medie pe lună în România în 2015, faţă de doar aproximativ 7 milioane de oameni care accesează internetul într-o lună. Cea mai mare parte a acestor clienţi unici, 70% dintre aceştia, este generată de dispozitivele mobile, restul fiind generaţi de utilizarea calculatoarelor de tip desktop sau laptop.

Dacă raportăm aceleaşi cifre la nivelul unei zile, observăm că în medie în 2015 se înregistrează un număr de aproximativ 7 milioane de clienţi unici online, şi aproximativ 6,5 milioane de vizitatori, de oameni ce utilizează internetul. Raportul devine mai uşor de înţeles şi explicat la nivelul unei zile, dar diferenţa dintre clienţi unici şi vizitatori creşte exponenţial cu perioada de timp raportată.

CITESTE MAI MULT PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

 

Explicaţia este dată în cazul perioadelor mai lungi de timp de creşterea numărului dispozitivelor pe care o persoană le utilizează pentru a accesa internetul, de creşterea numărului de browsere diferite utilizate de pe acelaşi dispozitiv, de particularităţile diverselor browsere şi de ştergerea cookie-urilor. De la începutul anului 2015, creşterea numărului de clienţi unici s-a accentuat din cauza apariţiei unor noi browsere de mobil care sunt setate automat pentru ştergerea frecventă a cookie-urilor.

Fenomene similare există şi pentru mediile tradiţionale, chiar dacă explicaţiile şi interpretările sunt total diferite: o copie vândută a unui ziar nu este egală cu un cititor, ea poate însemna 0 sau 10 cititori în funcţie de multe aspecte, un televizor în funcţiune poate avea 0 sau 100 de telespectatori, dacă un post radio începe să emită într-o zonă, nu va avea implicit şi un număr mai mare de ascultători. Aceste realităţi au fost înţelese şi acceptate, au fost integrate în sistemele de măsurare ale mediilor şi utilizate în modul de livrare al publicităţii în aceste medii. În cazul internetului înţelegerea fenomentului este îngreunată de complexitatea tehnică a mediului, dar şi de faptul că online, publicitatea este livrată, tehnic, clientului unic.

Particularitatea internetului constă în dificultatea evaluării numărului de oameni ce accesează un site sau sunt atinşi de un mesaj publicitar. Fără a lua în considerare problema roboţilor şi a spiderelor de pe internet, clienţii unici reprezintă, la momentul accesului, un om, un vizitator cu gen, vârstă, interese şi opinii, intenţii de cumpărare certe. Niciun mesaj, nicio informaţie nu este livrată în gol. Chiar şi profilul acestui om-client unic poate fi estimat la momentul livrării publicităţii online. Dificultatea apare atunci când încercăm să evaluăm numărul total de oameni atinşi cu mesajul, pe o perioada ce depăşeşte 1 zi sau când se doreşte calculul frecvenţei contactului cu mesajul. Pentru că online, un om poate fi 1, 2, 3 sau chiar 10 clienţi unici, în funcţie de perioada de timp raportată.

Există abordări alternative care fac inutilă rezolvarea problemei din această perspectivă: soluţii de livrare a publicităţii online care încearcă să urmărească clientul unic până la momentul achiziţiei, unificarea clienţilor unici generaţi de o persoană prin crearea unui cont general şi oferirea de facilităţi pentru utilizarea permanentă a respectivului cont sau evaluarea publicului unei campanii oferite de adserverele publicitare. Toate aceste soluţii sunt însă afectate de imposibilitatea realizării deduplicarii între clienţi unici şi vizitatori, oameni care sunt atinşi de mesaj.

În măsura în care mediul online va fi evaluat în comparaţie cu celelalte media, el va trebui să ofere şi răspuns la întrebarea: câţi oameni şi de câte ori i-am atins cu mesajul meu? Cine sunt ei?

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tehnologie

Viitorul industriei de gaming – 5 trenduri pentru 2019

Published

on

 

Industria gaming-ului a crescut exponențial și datorită adopției pe scară largă a celor mai noi tehnologii, experiența utilizatorului a fost redefinită. În cadrul articolului de azi vorbim despre cele mai importante 5 trenduri pentru anul 2019 și ce înseamnă acestea pentru întreagă comunitate.

Aceste trenduri se aplică la absolut fiecare aspect al divertismentului online, inclusiv al jocurilor de cazinou, care vor suporta îmbunătățiri majore odată cu implementarea realității virtuale. Aveți șansa de a primi informații despre acel bonus cazino mult visat, chiar din confortul casei dumneavoastră, în timp ce o lume virtuală este proiectată în jurul dumneavoastră, pentru a vă crea o experiență unică.

 

Aveți șansa de a primi informații despre acel bonus de cazinou visat, chiar din confortul casei dvs., în timp ce o lume virtuală este proiectată în jurul dvs. pentru a crea o experiență unică.

Oculus Rift și Microsoft IllumniRoom sunt două concepte extraordinare, mai ales pentru că ochelarii de realitate virtuală revin la modă, dar și pentru că Microsoft a implementat proiecția digitală chiar în sufrageria dumneavoastră. Propria cameră vă va deveni un câmp de luptă sau pistă de curse. Jocul dumneavoastră nu va mai fi niciodată întrerupt, dar veți putea interacționa cu acesta prin intermediul altor ecrane și terminale și aici nu ne referim la joystick-uri, ci chiar și la telefonul mobil sau tabletă. Veți putea “muta” televizorul pe alte ecrane, lăsând jocul să se desfășoare fără interferențe. Dacă aveți nevoie să vă deplasați și trebuie să terminați nivelul, îl puteți lua direct pe telefon – fără a pierde absolut nimic. Din categoria acestora enumerăm Sony Cross-Play, SmartGlass sau Wii U.

Computerele modulare se vor bucura de o popularitate fără precendent, întrucât utilizatorii nu vor mai avea nevoie de cunostiinte avansate pentru a-și construi PC-ul mult visat. Razer și Origin PC au promovat carcase extrem de versatile, ce suportă module customizabile într-o varietate destul de generoasă: memorie Ram, plăci video, procesoare, plăci de bază. Produsul final este o cutie metalică de dimensiuni reduse, perfect portabila, ce poate avea o întreagă suita de roluri. Jocurile open-source vor avea de beneficiat atât din partea gamerilor, întrucât aceștia știu ce își doresc, cât și din partea celor care au abilitățile de a construit nivele și de a structură jocul așa cum și-l doresc. Yoyo Games și Flying Monkey sunt companii care pun la dispoziție kit-uri pentru realizarea jocurilor open source, având consumatorul în centrul atenției.

“Realitatea augmentată este noua realitate virtuala” – cel puțin așa spun experții în domeniu, care pot pune personaje desprinse din Jurassic Park sau The Walking Dead în lumea înconjurătoare, pentru a împinge limitele divertismentului. Gândiți-vă cum ar fi că în drum spre supermarketul pe care îl știți de 10 ani să vă întâlniți cu un Triceratops sau mai rau…un monstru desprins din filmele de groază. Ar fi extrem de .. fun! Dar gamerii de azi au și o latură nostalgică, așa că apar din nou în trend consolele antice și acele arcade-uri vechi care ne-au fermecat copilăria. Gândiți-vă că peste 40% dintre actuala generație de gameri are vârste cuprinse între 35 și 60 de ani – da, ați citit bine! Mulți dintre noi, sau ar trebui să zic cei mai norocoși, au crescut cu Duck Hunter și Super Mario, iar astăzi, în 2019, trebuie să recunoaștem că au fost cele mai frumoase clipe petrecute în față unui ecran. Nimeni nu i-a dat o șansa lui Luigi!

Jocurile de multiplayer au căpătat noi valențe, grație faptului că acum jucătorii pot colabora..dar în realitatea virtuală. Este cu siguranță cel mai amuzant lucru pe care l-ați văzut, dar pavează drumul către un nou trend. Telefoanele au devenit extrem de performante, perfect adevărat, dar apariția unor telefoane de gaming a revoluționat piața jocurilor pe mobil. Să luăm exemplul telefonului Honor Play, care personal mi se pare o bijuterie și un Moba de genul Mobile Legends și vă doresc succes în a vă mai găsi timp liber. Se observă încă un trend ce prinde amploare și anume faptul că jocurile pe mobil va ofera posibilitatea de a urmări streamerii preferați, de a participa la campionate Esports și de a promova canalul propriu în fața unei comunități de gameri! Viitorul industriei de gaming este plin de surprize!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Initiative este noua agenţie de media a brandului Fortuna Rendez-Vous

Published

on

 

Agenţia Initiative a fost desemnată să coordoneze campaniile media pentru Fortuna Rendez-Vous, brand produs de peste 25 de ani de producătorul local Cafea Fortuna, în urma câștigării unui pitch. Astfel, Initiative va dezvolta strategia de media și va gestiona implementarea tuturor campaniilor media pentru promovarea brandului Fortuna Rendez-Vous. Campaniile media se vor derula pe toate canalele (TV, print, OOH, radio, online).

„Din dorința continuă de a le oferi consumatorilor de toate vârstele și profesiile un binemeritat moment de relaxare, întotdeauna acordăm o atenție deosebită calității cafelei și venim constant cu noutăți. Astfel, aveam nevoie de un partener media alături de care să ne continuăm povestea cafelei începută în urmă cu peste 25 de ani. Datorită experienței și a soluțiilor propuse, avem încredere că prin colaborarea cu agenția Initiative ne vom atinge obiectivele propuse pentru 2019”, afirmă Cristi Scarlat, General Manager – Cafea Fortuna.

„Ne-am dorit foarte mult să câștigăm acest pitch și încă de la primirea briefului ne-am implicat 100% în dezvoltarea unei strategii care să rezoneze cu toate categoriile de consumatori. Suntem permanent pe fugă, avem nenumărate lucruri de rezolvat, iar 24 de ore nu par suficiente. De aceea, constant avem nevoie de surse de energie. Și, ce poate concura cu o călătorie a simțurilor prin lumea cafelei Fortuna, care ne ajută să ne revitalizăm și să ne continuăm proiectele? Ne bucură faptul că alături de Fortuna Rendez-Vous, vom duce mai departe povestea cafelei, printr-un mix de campanii adaptate fiecărui target”, adaugă Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Echipa de comunicare & marketing a Fortuna Rendez-Vous este formată din: Cristi Scarlat – General Manager, Ana Moroianu – Marketing Specialist.

Echipa Initiative implicată în câștigarea pitch-ului și în campaniile pentru Cafea Fortuna: Alexandra Olteanu (Managing Director), Dana Marinescu (Client Service Director), Ruxandra Ștefan (Strategy & Planning Director), Anca Ionescu (Account Director), Ruxandra Stan (Market Intelligence Manager), Mirela Vasiloiu (Buying Director), Cosmin Oțel (Digital Strategy Director), Lavinia Mitran (Senior Digital Planner), Valentin Deleanu (Senior PPC Specialist), Alexandru Miu (Senior OOH Manager), Cătălina Ghiță (Media Buyer), Cristina Chinde (Research Manager).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Ai un business online si vrei sa apelezi la servicii SEO? Iata cum poti obtine cele mai bune rezultate!  

Published

on

 

Daca ai o afacere si vrei sa o promovezi eficient in mediul online, este important sa stii ca fara servicii SEO este foarte dificil sa obtii succesul pe care ti-l doresti. Este adevarat ca serviciile SEO de calitate nu sunt deloc ieftine, mai ales daca tintesti primele pozitii din motoarele de cautare, insa rata de recuperare a investitiei este una mult mai mare decat a altor instrumente de marketing online.

ROI (return on investment), sau rata de recuperare a investitiei este un indicator pe care orice antreprenor online doreste sa il maximizeze. Daca vrei sa investesti in servicii SEO, obtinerea unui ROI cat mai bun va fi o provocare la fel de mare ca succesul in social media sau construirea de brand awareness. Mai exact, indiferent cat de atent este targetata audienta si cat de sus se pozitioneaza site-ul nostru in topul pozitiilor din Google, vom atrage, in mod inevitabil, si trafic netargetat.

Cu toate ca traficul pe care un site il atrage reprezinta un factor pe care Google il ia considerare in listarea acestuia, acest lucru nu implica neaparat si o crestere a ratei de conversie, din simplul motiv ca nu toti vizitatorii vor lua decizia de a cumpara produsele si/sau serviciile pe care site-ul respectiv le promoveaza. Asadar, daca vrei sa investesti in servicii SEO, este important sa tii cont de anumite recomandari care te vor ajuta sa obtii cele mai bune rezultate. Iata care sunt acestea:

 

Tine cont de obiectivele tale de business atunci cand alegi o agentie care ofera servicii SEO

Inainte de a incepe colaborarea cu o agentie specializata in servicii SEO, stabileste scopul si obiectivele tale de business in ceea ce priveste conversiile, vanzarile si strategia generala de marketing. O strategie de optimizare SEO trebuie sa fie intotdeauna corelata cu obiectivele de business, in asa fel incat sa maximizeze rezultatele obtinute.

Totul depinde de nivelul la care se afla afacerea ta la momentul respectiv. De exemplu, daca beneficiezi deja de un trafic stabil pe site, apeland la servicii SEO vei reusi sa obtii si mai mult trafic care sa iti aduca si o crestere a numarului de conversii.

Pe de alta parte, daca obiectivul tau este sa obtii mai mult brand awareness, apeland la servicii SEO vei reusi sa targetezi publicul tinta cu mai mare acuratete, cu ajutorul cuvintelor cheie de tip long-tail.

 

Apeleaza la o agentie care ofera servicii SEO ce includ si optimizarea ratei de conversie

Este important ca serviciile SEO de care beneficiezi sa te ajute sa fructifici potentialul site-ului de a oferi vizitatorilor cea mai placuta experienta de navigare posibila, acest lucru realizandu-se cu ajutorul tehnicilor de optimizare a ratei de conversie, cunoscute generic sub numele de CRO (Conversion Rate Optimization). Acest ansamblu de tehnici si strategii asigura utilizatorilor cel mai scurt si mai placut drum spre finalizarea unei comenzi, crescand semnificativ sansele ca acestia sa ia decizia de a achizitiona produsele sau serviciile tale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending