Connect with us

DIGITAL

BRAT tendinţe în media: 2015 – 80 milioane clienţi unici şi 7 milioane de vizitatori online

Published

on

 

 

De câţiva ani asistăm continuu la diversificarea şi sofisticarea modului în care oamenii accesează internetul. Dacă în urmă cu 10 ani regula generală era ca un calculator să fie utilizat de mai multe persoane pentru a accesa internetul, utilizând de obicei un singur browser, în prezent asistăm la fenomenul invers: o persoană utilizează mai multe dispozitive pentru a accesa internetul, iar acestea devin la rândul lor din ce în ce mai sofisticate, oferind posibilităţi multiple de accesare a paginilor de internet sau aplicaţiilor online favorite.

Rezultatul acestei schimbări de comportament este generarea a peste 80 de milioane de clienţi unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar.

În 2005, 42% din utilizatorii de internet din mediul urban accesau internetul de acasă, în timp ce 26% de la un internet cafe. În prezent, 89% utilizează internetul de acasă şi doar 8% de la internet cafe. Evoluţia aceasta poate fi explicată şi prin dublarea numărului posesorilor de calculator în ultimii 10 ani, acesta ajungând la 70% în mediul urban în 2015, dar şi prin evoluţia spectaculoasă a posesiei de laptopuri, de la 1% din populaţie în 2005, la aproximativ 35% în prezent, în mediul urban.

Dezvoltarea tehnologiei a explodat în ultimii 5 ani, impactul în rândul populaţiei fiind pe măsură. În prezent, 40% dintre posesorii de telefon mobil din mediul urban deţin un smartphone, numărul acestora fiind de 4 ori mai mare prin comparaţie cu 2011. Şi în cazul altor dispozitive care permit accesul facil la Internet creşterea este similară: în 2011 doar 2% din populaţia oraşelor deţinea o tabletă, în prezent numărul acestora depăşeşte 14%, în timp ce penetrarea Smart Tv-urilor atinge deja 12% din populaţia urbană.

Odată cu dezvoltarea device-urilor mobile care permit accesul la internet a crescut şi numărul oamenilor care folosesc mai multe tipuri de device-uri în acest scop. Peste 75% din populaţia oraşelor folosea un singur dispozitiv în urmă cu 5 ani. În prezent aceştia reprezintă mai puţin de jumătate din utilizatorii de internet. Cei care foloseau înainte un singur dispozitiv au migrat către două şi chiar 3 tipuri de dispozitive diferite. Utilizatorii care accesează Internetul folosind 3 sau mai multe tipuri de dispozitive a crescut în mediul urban de 5 ori din 2011 până în prezent, de la 4 la 20%. În Bucureşti aproximativ 33% din populaţie foloseşte cel puţin 3 tipuri diferite de dispozitive pentru accesarea Internetului.

În mediul rural 21% din utilizatorii de Internet folosesc minim 3 dispozitive diferite de acces, media fiind de 1,7 tipuri de device-uri folosite de către un singur utilizator, comparabilă cu media din mediul urban, care este 1,8 per persoană. Doar Bucureştiul şi oraşele foarte mari depăşesc ruralul din acest punct de vedere. Mediul rural accesează Internetul cu precădere prin dispozitive mobile, aceasta fiind ”poarta de acces” a internetului la sate, datorită ofertelor operatorilor de telefonie, ofertelor integrate de internet şi cablu tv, accesibilităţii dispozitivelor mobile sub aspectul preţului de achiziţie.

Un client unic este un om, dar un om nu este un client unic

Diversificarea dispozitivelor care facilitează oamenilor accesul la internet a venit ca un răspuns la interesul publicului faţă de internet, faţă de multiplele lui oferte de divertisment, educaţie, ştiri, servicii, etc. Dar, odată cu invazia noilor tehnologii, internetul se confruntă cu o nouă realitate: peste 80 de milioane de clienţi unici în medie pe lună în România în 2015, faţă de doar aproximativ 7 milioane de oameni care accesează internetul într-o lună. Cea mai mare parte a acestor clienţi unici, 70% dintre aceştia, este generată de dispozitivele mobile, restul fiind generaţi de utilizarea calculatoarelor de tip desktop sau laptop.

Dacă raportăm aceleaşi cifre la nivelul unei zile, observăm că în medie în 2015 se înregistrează un număr de aproximativ 7 milioane de clienţi unici online, şi aproximativ 6,5 milioane de vizitatori, de oameni ce utilizează internetul. Raportul devine mai uşor de înţeles şi explicat la nivelul unei zile, dar diferenţa dintre clienţi unici şi vizitatori creşte exponenţial cu perioada de timp raportată.

CITESTE MAI MULT PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

 

Explicaţia este dată în cazul perioadelor mai lungi de timp de creşterea numărului dispozitivelor pe care o persoană le utilizează pentru a accesa internetul, de creşterea numărului de browsere diferite utilizate de pe acelaşi dispozitiv, de particularităţile diverselor browsere şi de ştergerea cookie-urilor. De la începutul anului 2015, creşterea numărului de clienţi unici s-a accentuat din cauza apariţiei unor noi browsere de mobil care sunt setate automat pentru ştergerea frecventă a cookie-urilor.

Fenomene similare există şi pentru mediile tradiţionale, chiar dacă explicaţiile şi interpretările sunt total diferite: o copie vândută a unui ziar nu este egală cu un cititor, ea poate însemna 0 sau 10 cititori în funcţie de multe aspecte, un televizor în funcţiune poate avea 0 sau 100 de telespectatori, dacă un post radio începe să emită într-o zonă, nu va avea implicit şi un număr mai mare de ascultători. Aceste realităţi au fost înţelese şi acceptate, au fost integrate în sistemele de măsurare ale mediilor şi utilizate în modul de livrare al publicităţii în aceste medii. În cazul internetului înţelegerea fenomentului este îngreunată de complexitatea tehnică a mediului, dar şi de faptul că online, publicitatea este livrată, tehnic, clientului unic.

Particularitatea internetului constă în dificultatea evaluării numărului de oameni ce accesează un site sau sunt atinşi de un mesaj publicitar. Fără a lua în considerare problema roboţilor şi a spiderelor de pe internet, clienţii unici reprezintă, la momentul accesului, un om, un vizitator cu gen, vârstă, interese şi opinii, intenţii de cumpărare certe. Niciun mesaj, nicio informaţie nu este livrată în gol. Chiar şi profilul acestui om-client unic poate fi estimat la momentul livrării publicităţii online. Dificultatea apare atunci când încercăm să evaluăm numărul total de oameni atinşi cu mesajul, pe o perioada ce depăşeşte 1 zi sau când se doreşte calculul frecvenţei contactului cu mesajul. Pentru că online, un om poate fi 1, 2, 3 sau chiar 10 clienţi unici, în funcţie de perioada de timp raportată.

Există abordări alternative care fac inutilă rezolvarea problemei din această perspectivă: soluţii de livrare a publicităţii online care încearcă să urmărească clientul unic până la momentul achiziţiei, unificarea clienţilor unici generaţi de o persoană prin crearea unui cont general şi oferirea de facilităţi pentru utilizarea permanentă a respectivului cont sau evaluarea publicului unei campanii oferite de adserverele publicitare. Toate aceste soluţii sunt însă afectate de imposibilitatea realizării deduplicarii între clienţi unici şi vizitatori, oameni care sunt atinşi de mesaj.

În măsura în care mediul online va fi evaluat în comparaţie cu celelalte media, el va trebui să ofere şi răspuns la întrebarea: câţi oameni şi de câte ori i-am atins cu mesajul meu? Cine sunt ei?

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Servicii SEO de calitate în 2019, pentru o vizibilitate bună pe termen lung pe Google

Published

on

 

Nu este adevărat că SEO a murit, așa cum afirmă tenebros unii adversari ai optimizărilor pentru motoarele de căutare. Chiar dacă avem de-a face cu o scădere a calității în mai toate domeniile vieții noastre reale, pe internet lucrurile stau puțin diferit.

Și în 2019, nu poți ca să fii memorabil dacă nu aduci plusvaloare acelora ce ajung pe site-ul de firmă sau pe blogul tău.

 

O agenție SEO te poate ajuta cu servicii adaptate noilor cerințe de optimizare

 

Doar că regulile după care se face SEO (Search Engine Optimization) se modifică într-un ritm amețitor, de aceea, mai ales dacă vorbim despre o afacere online, nu poți ca să mai ajungi în top azi (și mai ales să rămâi acolo!) dacă nu apelezi la o agenție specializată, precum este, de exemplu,  Digital Metrics.

 

Chiar și în prezent, pentru ca Google, Bing sau alte motoare online să afle de existența ta și să te pună în fruntea căutărilor este nevoie ca să apelezi la oameni care chiar se pricep la optimizare web, deoarece ei:

  • analizează trendurile și găsesc cele mai relevante cuvinte-cheie pentru domeniul tău de activitate;
  • pot să insereze acei termeni în url-uri, titluri, subtitluri, descrierile fotografiilor postate, ca să nu mai vorbim de conținutul propriu-zis, pentru ca să ai relevanța visată în online.

 

Chiar dacă sub o nouă formă, pe baza unor algoritmi noi, dacă este făcut așa cum trebuie, un SEO de calitate, făcut după o strategie clară, nu „heirupistic”, poate să îți dea satisfacția de a-ți vedea site-ul și/sau blogul pe prima pagină de căutări. Iar acest lucru înseamnă automat un trafic mai mare, traficul conduce la lead-uri, iar acestea se pot transforma în clienți pe care urmează ca să-i fidelizezi prin secrete specifice, pe care tot specialiștii unei agenții  SEO bune le cunosc.

Dacă o să intri pe site-ul de prezentare Digital Metrics o să vezi acolo că promovarea online este un proces complex, ce include multiple acțiuni interconectate ce converg spre atingerea unor obiective bine stabilite și eșalonate în timp.

Căile de atingere ale acestora pot să fie diverse, dar în linii generale ele se păstrează, chiar dacă se mai ajustează pe parcurs în raport de elementele noi care apar.

Există instrumente specifice pentru atragerea unui număr mereu în creștere de vizitatori, pentru a-ți putea crește brandul de firmă sau brandul personal, iar pe cale de consecință, dacă ai răbdare, o să te bucuri de o victorie răsunătoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este în prezent un război dur, unde doar cei mai pregătiți strategi pot învinge.

 

Optimizarea de calitate nu se poate face peste noapte!

 

Cert este că nu se pot vedea rezultate senzaționale peste noapte, dacă se dorește ca ele să dureze. O perioadă de circa 6 – 12 luni este una rezonabilă, dacă un client dacă cumpără un pachet de promovare SEO vrea să își atingă obiectivele scontate în online, să își învingă concurenții direcți.

Doar cu ajutorul unei firme specializate în SEO ai să îți poți eficientiza website-ul și/blogul, poți să ai parte de un conținut irezistibil pentru aceia care citesc postările de pe paginile tale din online, poți ca să îți construiești cu timpul o prezență virtuală magnetică care să dureze, nu să fie doar o apariție efemeră.

 

Dacă în urmă cu 2 – 3 ani circa 75% dintre internauți nu treceau de prima pagină a motoarelor de căutare, în prezent, din cauza telefoanelor mobile, care permit afișarea pe ecranele lor a unui număr și mai mic de rezultate decât se pot vedea pe un monitor de laptop, lupta pentru primele poziții (maxim 5) pe Google s-a acutizat și mai mult.

Dar apelând la o agenție bună din domeniu, precum este Digital Metrics poți câștiga acest război!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Published

on

 

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending