Connect with us
 

 

Dincolo de imaginea cifrelor care ne dă măsura extinderii şi popularizării mediului online, asistăm la transformarea Internetului dintr-un canal media într-o utilitate şi la modificarea percepţiei publicului în acest sens.

Generaţia tânăra, nativii erei digitale, învaţă de la vârstele cele mai fragede să utilizeze Internetul. În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari. În mediul rural procentul este de 82%, dar având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. La 14 ani probabil nu toţi adolescenţii au voie să utilizeze gazele în gospodărie, dar 89% din ei utilizează Internetul, se arata intr-un comunicat, remis RADAR DE MEDIA.

Pentru aceşti tineri Internetul nu a apărut ca un canal media. Ei întreabă de accesul la internet la hotel sau restaurant, aşa cum generaţia adultă întreba de apă sau căldură cu ani în urmă. Această tendinţa, mai evidentă în cazul tinerilor, se menţine şi în rândul populaţiei adulte. Internetul a devenit un facilitator, un mijloc ce răspunde unei serii întregi de nevoi: informare, comunicare, interactivitate, divertisment, educare, achiziţie de bunuri şi servicii, găsirea unui loc de muncă sau vânzarea unui obiect vechi.

Mediile aşa-numite tradiţionale: presa scrisă, radioul, televiziunea, panotajul, toate au suferit transformări ale conţinutului, mesajelor, modului de a comunica cu oamenii, dar ele fundamental au rămas medii de comunicare, fiind imposibil să se distanţeze de scopul pentru care au fost create: informare, educare, divertisment. Pe lângă ele s-au creat servicii ce au devenit ele însele utilităţi: transmisia undelor radio și tv, cablul tv, difuzarea de presă. Internetul a produs însă cea mai serioasă şi importantă schimbare: a desprins conţinutul de canalul sau original şi l-a retransmis, fie el conţinut scris, audio sau video, prin propriile mijloace specifice. Internetul va ajuta la diversificarea și îmbogățirea canalelor tradiționale sau le va limita puterea. Televiziunea a inceput deja să se schimbe, 12% dintre români au deja “smart TV” și încep să îl utilizeze ca atare, vizualizarea emisiei tv liniare este în descreștere peste tot în lume.

Panotajul și radioul, chiar dacă mai puțin influențate, vor învăța să profite de noua platformă și să își îmbogățească oferta pentru propriul public. Presa scrisă, chiar dacă a fost cea mai afectată până în prezent pierzând supremația asupra informației scrise, a generat unele dintre cele mai puternice branduri online. Oamenii obișnuiți să citească, vor citi în continuare conținutul, brandul cunoscut, schimbând doar platforma.

Pe lângă eliminarea barierelor geografice, socio-culturale, informaţionale şi deschiderea de noi oportunităţi pentru afirmarea individuală, mediul online a atras şi dezvoltat răspunsuri la toate nevoile şi obiceiurile de zi cu zi ale oamenilor. Utilizarea internetului nu trebuie asimilată cu accesarea unor site-uri de conținut, ea vizează multe alte scopuri: 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului, 63% pentru accesarea unor siteuri de servicii, 84% pentru căutare de informații, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive, etc.

 

Această interdependenţă se manifestă în acoperirea, într-o măsură din ce în ce mai mare, a nevoilor zilnice folosind mediul online:

  • 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor 14-24 ani.
  • 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar.
  • 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze mai întâi pe internet înainte să ia decizia de achiziţie pentru un produs.

 

Internetul se maturizează, se transformă şi se dezvoltă continuu. În prezent este o utilitate pentru tot mai mulţi oameni. Având în vedere ritmul actual de creştere, putem estima că în România, în umătorii 10 ani, 90% din populaţia oraşelor şi 70% din populaţia satelor va avea acces la această utilitate.

 

Internetul devine un fenomen de masă

În ultimii ani, penetrarea Internetului a crescut exponenţial. În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 mil. de utilizatori din care 6,5 mil. utilizează internetul în fiecare zi. 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor din România utilizează internetul. În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.

 

[nextpage title=”DETALII PE URMATOAREA PAGINA!”]

 

Acelaşi procent, 56%, reprezintă procentul persoanelor ce locuiesc în gospodarii din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezintă a doua utilitate, după electricitate, la care locuitorii din rural au acces şi pe care şi-o permit.

Dintr-un mediu considerat elitist, accesat cu predilecţie de către tineri educaţi din oraşe mari, Internetul a devenit un mediu accesibil unei categorii de populaţie din ce în ce mai largi. Profilul actual al utilizatorilor de Internet se aliniază la structura populaţiei, eliminând discrepanţele generate de profilul primilor utilizatori.

Populaţia tânăra, cea a marilor oraşe, populaţia educată a atins deja pragul maxim. Creşterea numărului de utilizatori ai Internetului provine în prezent din rândul populariei adulte sau vârstnice, din oraşe medii şi mediul rural, din rândul populaţiei cu educaţie mai redusă. Utilizatorii de Internet se maturizează, îmbătrânesc şi capătă experienţă ca utilizatori: 76% dintre utilizatori folosesc Internetul de mai mult de 5 ani.

 

Oamenii rămân fideli „brandului de conținut” si consumă media indiferent de platforma de distribuție

Conţinutul se desprinde treptat de canalul media unde a fost creat sau care l-a consacrat în mod tradiţional. Internetul are marele avantaj de a fi capabil să integreze orice formă de conţinut: text, audio, video, creând o experienţă plăcută utilizatorului,oferind accesibilitate, interactivitate şi facilităţi superioare odată cu popularizarea dispozitivelor mobile.

Preferințele oamenilor pentru diversele teme generale de interes ale vieţii nu s-au schimbat semnificativ în ultimii 10 ani, dar oamenii au acum la îndemână o manieră mult mai facilă de a accesa conţinutul care îi interesează. In prezent este mult mai uşor pentru public să aleagă doar ceea ce îi interesează din totalul informaţiilor pe care le are la dispoziţie. Nu doar priceperea creatorului conţinutului în a varia şi alterna platformele de distribuţie ale conţinutului său face ca acesta să fie accesat pe o platforma sau alta în mod preferenţial, oamenii învaţă să utilizeze tehnologia şi internetul în propriul interes şi pentru a câştigă timp.

Tot mai mulţi români accesează pe Internet tipul de conţinut media pe care îl găseau în canalele tradiţionale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%. La fel se întâmplă şi în cazul celorlate medii. O treime din populaţie ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depăşea 5% în 2005.

Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conţinut. Din primele 15 site-uri din România sub aspectul numărului de vizitatori, 10 aparţin unor produse media lansate şi consacrate în media „tradiţională”.

Din perspectiva consumului de conţinut media, Internetul pare a fi câştigătorul în raport cu multe criterii: accesibilitate, rapiditate, interactivitate, diversitate, conţinut generat de useri . Dar creşterea accelerată a numărului de utilizatori, precum şi a volumului informaţiilor disponibile online, a atras după sine şi decresterea încrederii în acest mediu. Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul, este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.

 

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

3 moduri in care o agentie SEO iti poate impulsiona vanzarile

Published

on

 

Sunteti in cautarea unor noi strategii care sa va ajute afacerea sa se dezvolte in mediul online? O agentie SEO are experti in domeniu si resursele necesare pentru a va ajuta sa va atingeti obiectivele de afaceri pe termen scurt si lung.

Sigur, este nevoie de un program de marketing digital complex si personalizat pentru a profita pe deplin de puterea Internetului. Folosirea serviciilor SEO oferite de catre o agentie nu este recomandata doar pentru ca starneste cresterea afacerii, ci si pentru ca va poate ajuta sa economisiti timp, sa scapati de stres si sa va conturati un brand puternic in online.

Iata 3 moduri practice prin care o agentie SEO va poate ajuta sa va dezvoltati afacerea si sa va cresteti vanzarile.

 

1. Cresterea traficului site-ului

Daca tineti cont de traficul online (si este recomandat sa faceti acest lucru), insa nu ajungeti la rezultatele pe care le doriti, o agentie de optimizare SEO poate efectua pentru dumneavoastra o analiza complexa a site-ului si a conturilor social media pentru a determina ce oportunitati de optimizare exista. In practica, se dovedeste ca multe companii nu au site-uri care contin cuvinte cheie relevante sau expresii pentru activitatea pe care o desfasoara. Alte firme, pot cadea in plasa de a folosi cuvintele cheie in mod haotic, fara o strategie clara sau un research prealabil.

Efectul?

Afacerea are de suferit, pentru ca in continuare nu exista traficul dorit pe site. Aceste strategii gresite de umplere a site-ului cu multe cuvinte cheie este atat de riscanta, incat poate atrage dupa site penalizare din partea Google.

Prin urmare, este imperios necesar sa aveti o analiza seo inainte de a decide ce strategie de marketing si optimizare seo adoptati mai departe. Continutul fiecarei pagini din site, postarile de pe social media si de pe blog ar trebui sa contina termeni de cautare relevanti si populari pentru a creste traficul. Nu oricum, ci intr-un mod studiat.

 

2. Transformarea site-ul intr-o platforma prietenoasa

O agentie SEO va poate ajuta sa faceti acest lucru intr-un mod studiat, cu efecte vizibile. Ca antreprenor sau administrator al unui site, trebuie sa intelegeti ca oamenii nu au rabdare. Ei cer din ce in ce mai multe lucruri cand vine vorba despre experienta online. Acest lucru inseamna ca, daca site-ul dumneavoastra nu se va ridica la inaltimea asteptarilor lor, afacerea va avea de suferit. In prezent, poti pierde un posibil cumparator sau vizitator pe site in doar cateva secunde.

Iata cateva probleme cu care se confrunta un site ce nu este atractiv pentru utilizatori:

  • Site-ul se incarca foarte greu; cei mai multi utilizatori vor parasi imediat pagina
  • Site-ul nu este bine afisat pe dispozitivele mobile si ingreuneaza experienta utilizatorilor (de consultare produsele, de a face o comanda etc). Cand se intampla acest lucru, ratele de conversie sunt puternic afectate. Nu uitati ca in prezent un procent incredibil de cautari provin de pe dispozitivele mobile.
  • Designul site-ului este respingator sau insuficient de atractiv
  • Utilizatorul nu gaseste usor informatiile de care are nevoie
  • Experianta de utilizare generala este una precara: exista prea multi pasi pentru finalizarea unei comenzi, clientul nu obtine usor detaliile pe care le doreste etc
  • Lasand deoparte maximizarea impactului continutului unui site, o agentie SEO are capacitatea de a restructura o platforma pentru a fi cat mai aproape de asteptarile utilizatorilor.

3. Impulsionarea vanzarilor

O agentie seo buna va poate ajuta sa primiti mai multe comenzi si sa va cresteti vanzarile online. Dar este important sa retineti ca nu este suficient ca site-ul dumneavoastra sa fie gasit de catre potentialii clienti. Continutul din site trebuie sa reflecte in mod dinamic produsele si serviciile pe care le oferiti, pentru a convinge utilizatorii sa dea click pe butonul de cumparare.

Din acest punct de vedere, trebuie sa va puneti urmatoarea intrebare: “Cum este informatia de pe site-ul meu, in comparatie cu cea prezenta pe site-urile concurentei mele?”

Convertirea utilizatorilor in cumparatori poate fi un drum cu multe obstacole virtuale, iar colaborarea cu o agentie SEO profesionista, cu rezultate dovedite, va poate ajuta sa avansati spre concurenta si chiar sa o depasiti, bifand astfel vanzari mai bune.

Daca ati inteles cat de benefica este colaborarea cu o agentie seo pentru cresterea vanzarilor, urmatorul pas va fi sa gasiti o agentie sau un specialist seo cu referinte foarte bune. La seoagency.ro avem toate cunostintele si instrumentele necesare pentru o promovare online, care va aduce mai multe venituri pentru afacerea dumneavoastra.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Servicii SEO de calitate în 2019, pentru o vizibilitate bună pe termen lung pe Google

Published

on

 

Nu este adevărat că SEO a murit, așa cum afirmă tenebros unii adversari ai optimizărilor pentru motoarele de căutare. Chiar dacă avem de-a face cu o scădere a calității în mai toate domeniile vieții noastre reale, pe internet lucrurile stau puțin diferit.

Și în 2019, nu poți ca să fii memorabil dacă nu aduci plusvaloare acelora ce ajung pe site-ul de firmă sau pe blogul tău.

 

O agenție SEO te poate ajuta cu servicii adaptate noilor cerințe de optimizare

 

Doar că regulile după care se face SEO (Search Engine Optimization) se modifică într-un ritm amețitor, de aceea, mai ales dacă vorbim despre o afacere online, nu poți ca să mai ajungi în top azi (și mai ales să rămâi acolo!) dacă nu apelezi la o agenție specializată, precum este, de exemplu,  Digital Metrics.

 

Chiar și în prezent, pentru ca Google, Bing sau alte motoare online să afle de existența ta și să te pună în fruntea căutărilor este nevoie ca să apelezi la oameni care chiar se pricep la optimizare web, deoarece ei:

  • analizează trendurile și găsesc cele mai relevante cuvinte-cheie pentru domeniul tău de activitate;
  • pot să insereze acei termeni în url-uri, titluri, subtitluri, descrierile fotografiilor postate, ca să nu mai vorbim de conținutul propriu-zis, pentru ca să ai relevanța visată în online.

 

Chiar dacă sub o nouă formă, pe baza unor algoritmi noi, dacă este făcut așa cum trebuie, un SEO de calitate, făcut după o strategie clară, nu „heirupistic”, poate să îți dea satisfacția de a-ți vedea site-ul și/sau blogul pe prima pagină de căutări. Iar acest lucru înseamnă automat un trafic mai mare, traficul conduce la lead-uri, iar acestea se pot transforma în clienți pe care urmează ca să-i fidelizezi prin secrete specifice, pe care tot specialiștii unei agenții  SEO bune le cunosc.

Dacă o să intri pe site-ul de prezentare Digital Metrics o să vezi acolo că promovarea online este un proces complex, ce include multiple acțiuni interconectate ce converg spre atingerea unor obiective bine stabilite și eșalonate în timp.

Căile de atingere ale acestora pot să fie diverse, dar în linii generale ele se păstrează, chiar dacă se mai ajustează pe parcurs în raport de elementele noi care apar.

Există instrumente specifice pentru atragerea unui număr mereu în creștere de vizitatori, pentru a-ți putea crește brandul de firmă sau brandul personal, iar pe cale de consecință, dacă ai răbdare, o să te bucuri de o victorie răsunătoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este în prezent un război dur, unde doar cei mai pregătiți strategi pot învinge.

 

Optimizarea de calitate nu se poate face peste noapte!

 

Cert este că nu se pot vedea rezultate senzaționale peste noapte, dacă se dorește ca ele să dureze. O perioadă de circa 6 – 12 luni este una rezonabilă, dacă un client dacă cumpără un pachet de promovare SEO vrea să își atingă obiectivele scontate în online, să își învingă concurenții direcți.

Doar cu ajutorul unei firme specializate în SEO ai să îți poți eficientiza website-ul și/blogul, poți să ai parte de un conținut irezistibil pentru aceia care citesc postările de pe paginile tale din online, poți ca să îți construiești cu timpul o prezență virtuală magnetică care să dureze, nu să fie doar o apariție efemeră.

 

Dacă în urmă cu 2 – 3 ani circa 75% dintre internauți nu treceau de prima pagină a motoarelor de căutare, în prezent, din cauza telefoanelor mobile, care permit afișarea pe ecranele lor a unui număr și mai mic de rezultate decât se pot vedea pe un monitor de laptop, lupta pentru primele poziții (maxim 5) pe Google s-a acutizat și mai mult.

Dar apelând la o agenție bună din domeniu, precum este Digital Metrics poți câștiga acest război!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

INNA lansează propria aplicație oficială unde fanii pot descoperi conținut exclusiv despre viața și cariera ei

Published

on

 

INNA începe toamna în forță cu o surpriză pentru fanii ei. Artista lansează propria aplicație în care fanii săi pot fi la curent cu noutăți din viața și cariera ei, imagini video din turnee, videoclipuri oficiale, playlisturi digitale cu muzica ei, dar au și posibilitatea de a vorbi cu INNA în chat room-uri, dar și în chat privat.

Aplicația se numește INNA și a fost lansată oficial astăzi. Ea poate fi găsită pe iOS și Google Play la aceste link-uri:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.musicto.fanlink.inna

https://itunes.apple.com/us/app/inna-official-app/id1343991530?ls=1&mt=8

 

„Am lansat aplicația INNA pentru a fi și mai aproape de fanii mei, în orice colț al lumii m-aș afla. O dată pe săptămână vă dau întâlnire în chat room-ul din aplicație să răspund întrebărilor voastre”, a spus INNA. În plus, cei mai fideli fani pot obține puncte care se transformă în premii datorită activității constante din aplicație: de la postere semnate de INNA, albume, la tricouri și chiar un meet and greet cu artista.

INNA le dă întâlnire fanilor pe 5 septembrie în chat room-ul din aplicația INNA pentru a le povesti despre planurile ei și albumul care se va lansa în curând.

Până acum, acest an a fost plin pentru INNA. Artista a lansat single-ul „Pentru că” împreună cu The Motans. Cu peste 11 milioane de vizualizări pe YouTube, single-ul a fost intens difuzat de radiourile din România, ajungând piesa numărul 1 conform Mediaforest, un veritabil hit de vară.

 

 

De asemenea, artista a susținut concerte în Mexic, Turcia, Finlanda, Spania, Franța, Republica Dominicană. În paralel, INNA a petrecut mult timp în studio cu David Ciente, producătorul albumului „YO”, care se va lansa toamna aceasta. Patru dintre piesele artistei, „Si, Mama”, „Locura”, „La Vida” și “„Iguana”, au fost lansate printr-un proiect special, un album lansat exclusiv pe dozele de Coca-Cola Zero Zahăr. Piesele pot fi ascultate dacă dozele sunt scanate cu Shazam.

La sfârșitul lui septembrie, INNA va pleca în turneu în Statele Unite și Canada  pentru promovarea noului album „YO”.

 

Aplicația INNA este lansată în colaborare cu MusicTO.

 

Platforma Global, formată din Global Records, casă de discuri, Global Booking, agenție de impresariat, Global Events, agenție de evenimente și Global Talent, agenție de talente, reprezintă artiști de top precum INNA, Antonia, Carla’s Dreams, Delia, Irina Rimes, The Motans, Mark Stam, Nicoleta Nucă, Vanotek și influenceri de referință precum BRomania, Laura Giurcanu, Alina Ceușan, Carmen Grebenișan, Laura Mușuroaea, Selly, Vlad Munteanu, Cristi Munteanu și mulți alții.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Trending

%d blogeri au apreciat: